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市場調査レポート

製薬企業のマーケティングデータインフラ 2015年:マルチチャネルマーケティングの明確な理解

Pharma Marketing Data Infrastructure 2015: Get Your Multichannel Marketing Plumbing Right

発行 EyeforPharma 商品コード 340606
出版日 ページ情報 英文 60 Pages
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製薬企業のマーケティングデータインフラ 2015年:マルチチャネルマーケティングの明確な理解 Pharma Marketing Data Infrastructure 2015: Get Your Multichannel Marketing Plumbing Right
出版日: 2015年09月25日 ページ情報: 英文 60 Pages
概要

当レポートでは、製薬企業のマーケティングデータインフラについて取り上げ、必要なマーケティング機能をサポートするデータインフラの構築方法、ビジネスを中断することなく展開する方法、データ管理とは何か、誰が行うか、理由、および方法についての考察などについて、まとめています。

第1章 イントロダクション

第2章 状況

第3章 即応性の評価

第4章 インフラの展開

  • 一度にひとつのれんがを積む
  • 目的を知る
  • マネジメントバイイン (MBI) の達成
  • ITとマーケティングの正しい関係の構築
  • 3つのジャーニー:カスタマージャーニー、テクノロジージャーニー、およびキャパビリティジャーニー
    • カスタマージャーニー
    • 関連するテクノロジージャーニーとキャパビリティジャーニー

第5章 データの組織化

  • オーナーシップの構築
  • ベンダーパートナーの調整
  • 各種データの理解

第7章 データの適応

  • 測定・反応
  • 顧客の区分

第8章 結論

第9章 付録:調査手法

第10章 略語

第11章 付録:図表

第12章 参照

図表リスト

目次

Handle the data your marketing needs.

  • Understand how to build a data infrastructure that support your desired marketing capabilities.
  • How to roll out without business interruptions.
  • Insights to the what, who, why and how of data management.
  • Take the next steps in analytics and be customized, predictive and automated.

Table of Contents

  • Welcome
  • Acknowledgements
  • Peer reviews
  • About eyeforpharma
  • List of Figures
  • Executive Summary

1. Introduction

2. The lay of the land

3. Assess your readiness

4. Roll out your infrastructure

  • 4.1. Build one brick at a time
  • 4.2. Know your objective
  • 4.3. Achieve management buy-in
  • 4.4. Create the right relationship between IT and Marketing
  • 4.5. Three journeys: Customer Journey, Technology Journey, and Capability Journey
    • 4.5.1. The Customer Journey
    • 4.5.2. Technology and Capability Journeys hand in hand

5. Organize your data

  • 5.1. Establish ownership
  • 5.2. Align vendor partners
  • 6. Understand your different types of data

7. Apply your data

  • 7.1. Measure and respond
  • 7.2. Segment your customers

8. Conclusions

9. Appendix: Methodology

10. Abbreviations

11. Appendix: Figures and Tables

12. References

List of Figures and Tables

  • Figure 1: How well infrastructure responds to marketing needs
  • Figure 2: The state of digital excellence: digital capabilities in 2015
  • Figure 3: Just three firms report ‘good' digital maturity
  • Figure 4: What roadblocks are most problematic in terms of you ultimately meeting and succeeding in this challenge?
  • Figure 5: Rolling out infrastructure without disruption to business
  • Figure 6: The main challenges to successful marketing data infrastructure
  • Figure 7: Net promoter system and culture change
  • Figure 8: CMO-CIO alignment is lower in pharmaceuticals compared to other industries
  • Figure 9: Pharma CMO/CIO differences in how to unify
  • Figure 10: CMO/CIO differences in what drives the need for marketing-IT alignment
  • Figure 11: CMO/CIO spend on technology application to drive market impact and outcome
  • Figure 12: IT vs Marketing: common terms, different language
  • Figure 13: Relative importance of different customer segments
  • Figure 14: Enterprise marketing ecosystem
  • Figure 15: Main challenges when dealing with external providers of data (percentage)
  • Figure 16: Main challenges when dealing with external providers of data (rating)
  • Figure 17: Vertical market views on customer data capture
  • Figure 18: Demography (job role)
  • Figure 19: Demography (seniority)
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