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市場調査レポート

付加価値サービスに関する調査 (2015年):新たなビジネスモデルの主要部品としてのサービス

Value Added Services 2015: Services as a Key Component of any New Business Model

発行 EyeforPharma 商品コード 286400
出版日 ページ情報 英文 77 Pages; 20 Figures & Tables
即納可能
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付加価値サービスに関する調査 (2015年):新たなビジネスモデルの主要部品としてのサービス Value Added Services 2015: Services as a Key Component of any New Business Model
出版日: 2015年09月09日 ページ情報: 英文 77 Pages; 20 Figures & Tables
概要

当レポートでは、製薬産業における付加価値サービスについて調査し、サービス開発・導入の必要性や、サービス導入の成功条件、企業内部・外部の各種組織との関係性、主要企業での成功事例などの情報を取りまとめてお届けいたします。

第1章 イントロダクション

  • 現在直面している課題について
  • 現状のビジネスモデルに対する影響
  • 分析目的

第2章 「現実性の有無」から「現実化の手段」へ

第3章 サービス導入への動きを支える要素

  • 外部環境の変化
    • 医療システムの持続可能性に対する懸念
    • 成果ベースの報酬モデルへの移行
    • 意思決定方法の変化
  • 内部環境の変化
    • 「ブロックバスター薬時代」の終焉
    • 研究開発 (R&D) 費用の増大
  • 医療市場のエコシステムにおける製薬企業の役割
  • 市場競争の脅威
  • 服薬遵守に関する課題

第4章 「付加価値サービス」とは何か

第5章 ベストプラクティスに向けた動き

  • 変更管理
    • 文化の変動
    • 組織
      • 営業所での集中的サービス開発
      • 研究開発 (R&D) 部門での集中的サービス開発
      • 個々の事業部門でのサービス開発
  • サービス開発
    • 資金調達
    • 法務上・コンプライアンス上の考慮事項
    • 外部との提携
  • サービスデリバリ・導入
    • スケーリング
  • 何が導入されるのか? - サービスの「製品化」
  • 成果

第6章 主な成功要因

  • 経営陣の長期的な関与
  • 医薬品開発/販売部門からの分離
  • 意図の明文化
  • 実験的・反復的な開発プロセス
  • 顧客との共同作業
  • 新規機能:リース/パートナー方式の運用

第7章 「一体型治療ソリューション」のビジネスモデルへの移行

  • サービスシステムの創出:ニーズからサービスへ
  • 医療システム
  • 診療領域
  • 顧客側の内在的能力
  • 業界側の能力:「製品マーケティング」から「ソリューションマーケティング」への移行
  • 顧客との関係性
  • 目的との整合性と医療費償還制度

第8章 結論

調査手法

参考文献

付録

図表一覧

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

3 tailored roadmap's to solutions in healthcare beyond the pill.

  • Understand the creation of successful services by looking at organizational structure and internal processes, how to partner with external stakeholders, and how to make projects economically viable.
  • A roadmap tailored to your company with three scenarios for creation, development, implementation and up-scaling of ‘Value Added Services'.
  • In-depth case studies of company-wide initiatives and specific projects, such as Janssen Healthcare Innovation, Sanofi Integrated Care, Pfizer Integrated Health, Grunenthal's ‘My pain feels like' and Boehringer-Ingelheim's ‘Picasso'.

Table of Contents

  • About the Authors
  • Welcome
  • Acknowledgements
  • Peer Reviews
  • About eyeforpharma
  • Figures
  • Executive Summary

1. Introduction

  • 1.1. What is the challenge we are solving for?
  • 1.2. How does this shift change the current business model?
  • 1.3. Our objective

2. From IF to HOW

3. Trends supporting the move into services

  • 3.1. Changing external environment
    • 3.1.1. Concerns over healthcare system sustainability
    • 3.1.2. Move towards outcomes-based payment model
    • 3.1.3. Shift in decision-making
  • 3.2. Changing internal environment
    • 3.2.1. End of the blockbuster drug era
    • 3.2.2. Rising R&D expenditure
  • 3.3. Pharma's role in the healthcare ecosystem
  • 3.4. Threat of competition
  • 3.5. And then there is the issue of patient adherence

4. What are ‘evalue added services'?

5. Towards best practice

  • 5.1. Change management
    • 5.1.1. The challenge of culture
    • 5.1.2. Organization
      • 5.1.2.1. Centralized service development within the commercial branch
      • 5.1.2.2. Centralized service development within R&D
      • 5.1.2.3. Service development in a separate business unit
  • 5.2. Service development
    • 5.2.1. Funding
    • 5.2.2. Legal and compliance considerations
    • 5.2.3. External partnerships
  • 5.3. Service delivery and implementation
    • 5.3.1. Scaling
  • 5.4. What is being delivered? The ‘productification’ of services
  • 5.5. Outcomes

6. Key success factors

  • 6.1. A long-term commitment from senior management
  • 6.2. Independence from pharmaceutical development and/or commercialization
  • 6.3. Clearly stated intentions
  • 6.4. An experimental and iterative development process
  • 6.5. Co-creation with customers
  • 6.6. New capabilities - hire or partner

7. Moving towards an integrated care solutions business model

  • 7.1. Creating a service system: from need to service
  • 7.2. Healthcare system
  • 7.3. Therapeutic area
  • 7.4. The customer's internal capabilities
  • 7.5. Industry capability - moving from product marketing to solution marketing
  • 7.6. Relationship with the customer
  • 7.7. Fit For purpose & reimbursement

8.Concluding Remarks

Research & Methodology

References

Appendix

List of Figures and Tables

  • Figure 1: Blockbuster sales percentage of total sales, 2011/2016
  • Figure 2: Patent expiries, 2012-2016
  • Figure 3: Cost of drug development, 1970-2010
  • Figure 4: The product value chain
  • Figure 5: The service value chain
  • Figure 6: Patient pathway
  • Figure 7: At what stage of development of VAS does your company find itself?
  • Figure 8: End-to-end service development process
  • Figure 9: Which of the following departments are involved in the development of your service programs?
  • Figure 10: What kind of partnership(s) were established?
  • Figure 11: What external stakeholders have contributed to your VAS activities?
  • Figure 12: The three groups of pharma app publishers
  • Figure 13: In which indication(s) has your company developed VAS?
  • Figure 14: Where in the patient pathway has your company developed VAS?
  • Figure 15: Did you achieve your primary objective?
  • Figure 16: What of the following would you identify as further keys to success of VAS?
  • Figure 17: Potential areas for service development in pharma
  • Figure 18: A strategic roadmap from need to service
  • Figure 19: What region(s) best fall(s) into your area of responsibility?
  • Figure 20: Demography of eyeforpharma survey respondents
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