表紙:中国の電子タバコ:市場、規制、展望
市場調査レポート
商品コード
977641

中国の電子タバコ:市場、規制、展望

E-cigarettes in China: Market, Regulation and Outlook

出版日: | 発行: ECigIntelligence | ページ情報: 英文 31 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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中国の電子タバコ:市場、規制、展望
出版日: 2020年12月15日
発行: ECigIntelligence
ページ情報: 英文 31 Pages
納期: 即日から翌営業日
担当者のコメント
電子タバコ専門調査会社ECigIntelligence発行の本レポートは以下項目を含みます。「中国国内市場:フォームファクタ、販売チャネル、競合情勢、企業動向、小規模企業、偽造等」、「中国国内規制:製品、ラベリング、パッケージング、年齢、通知、広告・マーケティング、課税、判例法等」、「地域別規制:広東、杭州、香港、マカオ、上海、深圳」。サンプルレポートもございます。
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概要

中国の電子タバコ市場は静かに成長し、今では世界第3位の価値になりました。さらに、比較的加熱式タバコの低い製品普及率や、喫煙率の高さ、膨大な人口により、今後の巨大な成長可能性を秘めています。

しかし、中国市場は他国とは異なる課題に直面している市場でもあります。特に、独占状態にあるタバコ市場の存在が、独立した加熱式タバコにどう影響するのか、不明確な部分が多いのが実情です。

当レポートでは、中国国内の電子タバコ市場について分析し、市場の概況や促進要因 - 消費者の嗜好の変化、小売りチャネルの構造と変容、規制環境ほか -、主要企業のプロファイルと事業展開状況 (RELXほか)、今後の市場動向の見通し、地域別の詳細動向などを調査するとともに、中国市場の機会やリスク、業界関係者が取るべき戦略、といった情報を取りまとめてお送りいたします。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場

  • 1. 市場の背景事情
  • 2. 市場規模
  • 3. フォームファクタ
  • 4. 販売チャネル
  • 5. 競合情勢
  • 6. RELX:企業動向
  • 7. 小規模企業
  • 8. 偽造
  • 9. 将来展望

第3章 国内規制

  • 1. 規制状況
  • 2. 国内の規制枠組み
  • 3. 製品の制限
  • 4. ラベリング/パッケージングの制限
  • 5. 年齢制限
  • 6. 通知義務
  • 7. 小売チャネルの制限
  • 8. 公共空間での利用
  • 9. 広告・マーケティング
  • 10. 課税
  • 11. 判例法
  • 12. 施行
  • 13. 関連法
  • 14. 関連機関

第4章 地域別 (省別) の規制環境

  • 1. イントロダクション
  • 2. 広東
  • 3. 杭州
  • 4. 香港
  • 5. マカオ
  • 6. 上海
  • 7. 深圳

第5章 付録:中国の若年層の電子タバコの使用

第6章 結論

第7章 ECigIntelligenceについて

目次

China's domestic e-cigarette market has quietly grown to become the world's third-largest by value. With relatively low vaping prevalence, high smoking rates and a huge population, it has significant potential for further growth.

But it is also a market that faces challenges unlike any other, most notably the presence of a tobacco monopoly whose attitude toward the independent vapour sector is still undetermined.

This report examines key aspects and drivers of the current Chinese market, including shifts in consumer preferences, the changing role of retail channels, and the major players, led by Relx.

It also includes a comprehensive survey of Chinese vapour regulation both at a national level and in six specific areas of the country, including Hong Kong, Macau and Shanghai. Among the regulatory topics covered in detail are restrictions on ingredients, hardware, and retailing.

“E-cigarettes in China: market, regulation and outlook” provides a comprehensive examination of the commercial, legal and political situation for e-cigarettes in China, and an evaluation of likely scenarios for market development.

Reasons to buy

  • Understand the scope of the Chinese e-cigarette market today and the ways in which it is changing.
  • Identify the key players in the market.
  • Gain in-depth understanding of Chinese vapour regulation and the practical effects on companies operating in the sector.
  • Understand regulatory differences across China down to provincial level.
  • Ensure products and business activities are fully compliant with Chinese requirements.
  • Make an informed decision on potential risks and rewards of doing business in China.
  • Formulate commercial strategy for China.

Methodology

“E-cigarettes in China: market, regulation and outlook” is entirely based on original research by the sector-dedicated regulatory and market analysis teams at ECigIntelligence. Research methods contributing to the report include quantitative analysis of market data and trends, forecasting, legislation analysis, and conversations with regulators and other stakeholders. The report draws upon ECigIntelligence's extensive databases of regulatory information, current and historical market data, and market forecasting.

Table of Contents

1. Executive summary

2. The market

  • 1. Market background
  • 2. Market size
  • 3. Form factors
  • 4. Channels
  • 5. Competitive landscape
  • 6. Relx
  • 7. Smaller players
  • 8. Counterfeiting
  • 9. Outlook

3. National regulation

  • 1. Regulatory landscape
  • 2. National regulatory framework
  • 3. Product restrictions
  • 4. Labelling and packaging restrictions
  • 5. Age restrictions
  • 6. Obligation to notify
  • 7. Retail channel restrictions
  • 8. Public usage
  • 9. Advertising and marketing
  • 10. Taxation
  • 11. Case law
  • 12. Enforcement
  • 13. Relevant laws
  • 14. Relevant bodies

4. Provincial regulation

  • 1. Introduction
  • 2. Guangdong
  • 3. Hangzhou
  • 4. Hong Kong
  • 5. Macau
  • 6. Shanghai
  • 7. Shenzhen

5. Appendix: E-cigarette use by youth in China

6. Conclusions

7. About ECigIntelligence