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市場調査レポート

オフショア石油およびガス施設向けヘリコプターの世界市場

World Offshore Helicopters Market Forecast 2019-2023

発行 Douglas-Westwood 商品コード 300118
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
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オフショア石油およびガス施設向けヘリコプターの世界市場 World Offshore Helicopters Market Forecast 2019-2023
出版日: 2018年10月31日 ページ情報: 英文
概要

世界の海洋石油およびガス施設向けヘリコプター運航サービスへの支出額は、2017年から2021年にかけて、CAGR 3%の規模で成長する見通しです。

当レポートは、世界のオフショア石油およびガス施設向けヘリコプター運航サービスの市場に光を当て、今後の見通しを明らかにしたもので、マクロ経済の展望、市場の成長促進要因やサプライチェーン、各地域市場についての詳細な分析などを盛り込んで、お届けいたします。

第1章 サマリーと結論

第2章 マクロ経済の展望

  • 人口増加とGDPの伸びに伴うエネルギー需要の拡大
  • 移り変わる焦点
  • 石油:需要と供給のバランス
  • 開発コスト
  • オフショア生産の展望
  • 石油およびガス業界の課題

第3章 成長促進要因

  • オフショア石油およびガス施設向けヘリコプターサービスの成長促進要因
  • オフショア掘削坑井数
  • オフショア固定・浮体式プラットフォーム人口
  • 世界のオフショア浮体式プラットフォーム人口
  • オフショアメンテナンス、保守、改修および運営

第4章 オフショア風力発電

  • オフショアヘリコプター:オフショア風力発電の促進因子
  • オフショア風力発電装置の設置および人口
  • オフショア風力発電およびヘリコプター利用の進化
  • ヘリコプター利用と岸からの距離

第5章 サプライチェーン

  • ヘリコプターの分類
  • 契約手続き
  • 入札手続き
  • 更新
  • ヘリコプター機材:位置づけ
  • ヘリコプター運航事業者:市場での位置づけ
  • 石油・ガスの競合情勢
  • ヘリコプターの購入活動
  • リース契約
  • 世界のヘリコプター供給:規模の発展
  • メーカーについての考察

第6章 調査方法および制限

第7章 各地域市場の分析

  • 各地域のヘリコプター市場の特徴
  • 乗客需要
  • 世界:支出の見通し
  • 世界:需要と供給の見通し
  • アフリカ:支出の見通し
  • アフリカ:需要と供給の見通し
  • アジア:支出の見通し
  • アジア:需要と供給の見通し
  • オーストラリア:支出の見通し
  • オーストラリア:需要と供給の見通し
  • 東欧と旧ソ連諸国:支出の見通し
  • 東欧と旧ソ連諸国:需要と供給の見通し
  • ラテンアメリカ:支出の見通し
  • ラテンアメリカ:需要と供給の見通し
  • 中東:支出の見通し
  • 中東:需要と供給の見通し
  • 北米:支出の見通し
  • 北米:需要と供給の見通し
  • 西欧:支出の見通し
  • 西欧:需要と供給の見通し

第8章 オフショア風力発電市場の分析

  • 世界:支出の見通し
  • 中国:支出の見通し
  • デンマーク:支出の見通し
  • ドイツ:支出の見通し
  • 英国:支出の見通し
  • その他の国:支出の見通し

第9章 付録

図表

目次

A Slow and Measured Recovery but Turbulence Remains for Offshore Helicopters

October 2018, the offshore helicopter market continues to struggle with low utilisation as a consequence of over-ordering during the peak oil and gas years, despite continued but conservative optimism on the mid-term growth potential.

Many of you will be familiar with this scenario with other asset classes in oilfield services, however unlike many of these, helicopters tend to have long service lives. This means that in the absence of significant external factors such as new regulations or E&P activity, little can be done to alter the current chronic over-capacity situation and the movement of helicopters within the supply chain at a heavily reduced cost.

Key Conclusions Include:

  • Offshore oil & gas helicopter expenditure to total $18bn over 2019-2023
  • Westwood expects $130m of offshore wind related helicopter expenditure over the forecast, with a CAGR of 17%
  • Global utilisation to 68% and 63% over the forecast across the medium and large helicopter fleet
  • Western Europe looks to remain as the largest region by expenditure, accounting for 30% of the global total
  • North America is to see negative growth, despite several deepwater projects going ahead, due to the number of platforms being removed from the Gulf of Mexico
  • Greenfield projects in Brazil, as well as the rapid expansion of Guyana's oil sector, will see Latin America grow at a 4% CAGR, second only to Australasia's 11%

    In our latest report, Westwood's “World Offshore Helicopters Market Forecast (2019-2023) ” goes some way to supporting industry consensus for the future demand of helicopter operations and specifically identifies the risks and the opportunities for rotorcraft operators within oil and gas and offshore wind. Indeed, the five-year period to 2023 forecasts a total of $18bn of expenditure on helicopter operations versus $16bn over 2017-2022 as last reported in 2017. Whilst for oil and gas, Westwood sees this as mostly incremental growth - new developments as opposed to any major change in outlook for existing operations - it provides a welcome outlook.

These new oil and gas opportunities lie within non-traditional and undeveloped areas such as the Guyana or East Africa and one would expect newer, ‘super medium' fleets with modern safety and comfort standards and lower operating costs to be favoured over the older ‘heavy' fleets.

A total of 62 next generation medium aircraft are currently on order and expecting delivery over the next 3 years. However, it should be noted that early in 2018, ExxonMobil announced a 5-year agreement with Bristow for three medium AW139s to service its Liza development (Guyana), rather than any of the 12 H175s Bristow currently has on order.

Offshore wind continues to increase in relevance and scale with 5,661 turbines to be installed globally over 2019-2023 accounting for $32m of construction related helicopter spend and whilst the UK continues to dominate activity for both O&M and construction activity, other regions are also set to experience rapid growth, albeit on a much smaller scale.

Following on from previous restructuring and reorganisation, operators and other stakeholders are now better positioned than ever before to weather the ongoing turbulence but remain at risk where a lack of capital discipline combined with spare capacity, lower contract values and a more competitive environment combine.

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