表紙:有料TVの北米市場の予測
市場調査レポート
商品コード
990217

有料TVの北米市場の予測

North America Pay TV Forecasts

出版日: | 発行: Digital TV Research | ページ情報: 英文 66 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=115.68円
有料TVの北米市場の予測
出版日: 2021年02月23日
発行: Digital TV Research
ページ情報: 英文 66 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

北米の有料TV加入者数の減少が鈍化

カナダと米国の有料TV加入者数は、2010年の最高年の1億1,600万人から、2026年の7,400万人まで、4,300万人の減少が予測されています。米国は4,100万人の減少、カナダは約200万人の減少が予想されています。

有料TVの加入者数は、2010年~2020年の間に2,700万人減少し、2019年と2020年の両方で600万人減少しました。有料TVの普及率は、2010年の90.5%から、2026年までに53.6%まで低下すると予想されています。

当レポートには、以下が含まれます。

目次

レポートの構成:

  • 考察:詳細な国別分析 (PDF)
  • 見通し:カナダと米国の予測 (PowerPointドキュメント)
  • Excelワークブック:カナダと米国の毎年の実績と予測 (2010年~2026年) - 世帯普及率別、有料TV加入者数別、有料TV収益別、主要オペレーター別、サマリーテーブル (国別、プラットフォーム別)

予測の内容:

オペレーターの数 プラットフォームの予測
カナダ 8 Rogers; Videotron; Cogeco; Shaw Communications; Shaw Direct; Bell TV; Telus; Max TV
米国 8 Comcast; Charter; Cox; Altice; U-Verse; DirecTV; Fios TV; DISH Network
目次

North American pay TV subscriber losses to slow

The number of pay TV subscribers in Canada and the US will fall by 43 million from 116 million in the peak year of 2010 to 74 million in 2026. The US will lose 41 million, with Canada down by nearly 2 million.

The number of pay TV subscribers plummeted by 27 million between 2010 and 2020, down by 6 million in both 2019 and 2020. Pay TV penetration will drop from 90.5% in 2010 to 53.6% by 2026.

Simon Murray , Principal Analyst at Digital TV Research, said: "The worst of the cord-cutting is over. Declines will be lower from 2021, falling by 16 million in total between 2020 and 2026. "Only" 5 million digital cable TV subscribers will be lost. Satellite TV will fall by 7.5 million and IPTV by 3.4 million subscribers."

Pay TV revenues peaked in 2015 at $111 billion. Revenues will fall by $49 billion to $62 billion in 2026.

Table of Contents

Published in February 2021, this 66-page PDF, PowerPoint and excel report comes in three parts:

  • Insight: Detailed country-by-country analysis in an 18-page PDF document.
  • Outlook: Forecasts for Canada and the US in a 7-page PowerPoint document full of charts, graphs and bullet points;
  • Excel workbook covering each year from 2010 to 2026 for Canada and the US by household penetration, by pay TV subscribers, by pay TV revenues and by major operator. As well as summary tables by country and by platform;

Forecasts for the following:

Country No of ops Platform forecasts
Canada 8   Rogers; Videotron; Cogeco; Shaw Communications; Shaw Direct; Bell TV; Telus; Max TV
USA 8   Comcast; Charter; Cox; Altice; U-Verse; DirecTV; Fios TV; DISH Network