|
市場調査レポート
商品コード
1248165
アジア太平洋の有料テレビ市場:予測Asia Pacific Pay TV Forecasts |
||||||
アジア太平洋の有料テレビ市場:予測 |
出版日: 2023年03月30日
発行: Digital TV Research
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
アジア太平洋の有料テレビの市場規模は、2028年には260億米ドルに達しますが、2022年より16億米ドルの減少となります。2022年~2028年の間に、日本(8億8,900万米ドル減)、中国(3億900万米ドル減)を含む10カ国で有料テレビ収入が減少するとみられています。一方インドでは1億5,300万米ドル増加すると予測されています。
当レポートでは、アジア太平洋の有料テレビ市場について調査し、2015年~2028年の動向、国別、プラットフォーム別の動向などをまとめています。
Asia Pacific pay TV revenues will reach $26 billion by 2028 - $1.6 billion less than 2022. Pay TV revenues will fall in 10 countries, including Japan (down by $889 million) and China (down by $309 million), between 2022 and 2028. Conversely, India will add $153 million.
Simon Murray, Principal Analyst at Digital TV Research, said: "IPTV revenues will overtake digital cable in 2023. IPTV revenues will climb by $481 million between 2022 to 2028 to $11.26 billion."
Digital cable will lose $1.15 billion between 2022 and 2028, with analog cable down by $382 million. Satellite TV will also fall - by $494 million.
Country | No of ops | Platform forecasts |
Australia | 1 | Foxtel |
Bangladesh | 1 | Akash |
Cambodia | 3 | CDN; One TV; Sky One |
China | 4 | China Radio & TV; China Telecom; BesTV; China Unicom |
Hong Kong | 2 | i-cable; Now TV |
India | 9 | Hathway; GTPL; Siti; DEN; Dish TV; Tata Sky; Airtel; Sun Direct; MTNL |
Indonesia | 7 | Linknet; Transvision; Indovision; Top TV; Okevision; MNC Play; Telkom |
Japan | 3 | SkyPerfecTV; J:Com; NTT |
Laos | ||
Malaysia | 2 | Astro; TM |
Mongolia | 2 | Univision; DDish |
Myanmar | 2 | SkyNet; 4TV/MRTV (Forever) |
Nepal | 1 | Dish Media |
New Zealand | 1 | Sky; Vodafone |
Pakistan | 1 | PTCL |
Philippines | 2 | Sky Cable/Sky Direct; Cignal |
Singapore | 2 | StarHub; SingTel TV |
S Korea | 9 | LG Hellovision; T Broad; D'Live; CMB; Hyundai HCN; KT Olleh; Skylife; B TV; LG U+ |
Sri Lanka | 2 | Dialog; Peo |
Taiwan | 4 | Taiwan Broadband; TWM; CNS; CHT |
Thailand | 3 | Truevisions; TOT; AIS |
Vietnam | 8 | SCTV; VTVCab; HTV-CMS; VNPT; Viettel; FPT; K+; Viva TV |