株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

世界のAVOD (広告型動画配信) 市場の予測

Global AVOD Forecasts

発行 Digital TV Research 商品コード 876609
出版日 ページ情報 英文 190 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.78円で換算しております。
Back to Top
世界のAVOD (広告型動画配信) 市場の予測 Global AVOD Forecasts
出版日: 2019年06月27日 ページ情報: 英文 190 Pages
概要

世界138カ国におけるAVOD (広告型動画配信) への支出額は2018年から2024年にかけて倍増し、560億ドルの規模に達すると予測されています。オンラインTV&ビデオ広告は近年のモバイル広告の急激な成長に推進されています。

当レポートでは、世界138カ国におけるAVOD (広告型動画配信) への支出額を調査し、人口、総世帯数、TV世帯数、固定ブロードバンド世帯数、スマートフォン&タブレット加入数、OTT TV&ビデオの利用世帯数、オンライン広告全体の支出額、AVOD支出額、利用手段 (固定ブロードバンド/スマートフォン) 別の内訳などのデータを国別にまとめています。

調査項目:国別

  • 人口
  • 総世帯数
  • TV世帯数
  • 固定ブロードバンド世帯数
  • スマートフォン加入数
  • タブレット加入数
  • TV世帯数/総世帯数
  • 固定ブロードバンド世帯数/総世帯数
  • スマートフォン加入数/人口
  • タブレット加入数/人口
  • 固定ブロードバンドでのOTT TV&ビデオ利用世帯数
  • OTT TV&ビデオ世帯数/固定ブロードバンド世帯数
  • OTT TV&ビデオ世帯数/TV世帯数
  • スマートフォンでのOTT TV&ビデオ利用数
  • OTT TV&ビデオ利用数/スマートフォン加入数
  • OTT TV&ビデオ利用総数
  • オンライン広告総支出額
  • 成長率
  • AVOD支出額
  • 成長率
  • AVOD支出額/人口
  • AVOD支出額/TV世帯数
  • AVOD支出額/固定ブロードバンド世帯数
  • AVOD支出額/スマートフォン利用数
目次

AVOD [advertising expenditure attributed to OTT TV episodes and movies] will more than double between 2018 and 2024 to reach $56 billion across 138 countries. Online TV and video advertising has been considerably boosted in recent years by the rapid growth in mobile advertising.

image1

AVOD in the Asia Pacific region is long-established. It reached $10.73 billion by 2018 - or 49% of the global total. Despite more than doubling to $25.14 billion by 2024, Asia Pacific's share will fall to 45% - revealing that other regions will grow quicker.

From the $34.42 billion additional revenues to be generated between 2018 and 2024, Asia Pacific will contribute $14.41 billion and North America $14.20 billion. All of the other regions will at least double their totals.

Simon Murray, Principal Analyst at Digital TV Research, said: "China is the largest AVOD country - commanding 36% of the 2018 global total, with $7.78 billion. Similar to much of Asia, most OTT viewing in China is on mobile phones to AVOD-supported platforms. China will still generate 29% of the global total by 2024 with $16.60 billion."

Murray continued: "However, the US will become the AVOD leader by 2023. Several large platform launches are expected in the near future in the US. The US will more than triple its AVOD total between 2018 and 2024 to $19.23 billion - or 34% of the global total."

Published in June 2019, this 190-page PDF and excel report contains comprehensive coverage of the global AVOD TV episode & movie sector for 138 countries, including:

  • Executive Summary.
  • Regional forecasts summary from 2010 to 2024
  • Comparison forecast tables.
  • Individual country forecasts.

Table of Contents

Forecasts for 138 countries:

AlbaniaAlgeriaAngolaArgentina
ArmeniaAustraliaAustriaAzerbaijan
BahrainBangladeshBelarusBelgium
BeninBoliviaBosniaBotswana
BrazilBulgariaBurkina FasoBurundi
CambodiaCameroonCanadaCAR
ChadChileChinaColombia
DR CongoRep CongoCosta RicaCote d'Ivoire
CroatiaCyprusCzech Rep.Denmark
Dominican Rep.EcuadorEgyptEl Salvador
Eq GuineaEstoniaEthiopiaFinland
FranceGabonGambiaGeorgia
GermanyGhanaGreeceGuatemala
GuineaHondurasHong KongHungary
IcelandIndiaIndonesiaIreland
IsraelItalyJapanJordan
KazakhstanKenyaKuwaitLaos
LatviaLebanonLiberiaLithuania
LuxembourgMacedoniaMadagascarMalawi
MaliMalaysiaMaltaMexico
MoldovaMongoliaMontenegroMorocco
MozambiqueMyanmarNamibiaNepal
NetherlandsNew ZealandNicaraguaNiger
NigeriaNorwayOmanPakistan
PanamaParaguayPeruPhilippines
PolandPortugalPuerto RicoQatar
RomaniaRussiaRwandaSaudi Arabia
SenegalSerbiaSierra LeoneSingapore
SlovakiaSloveniaSouth AfricaSouth Korea
SpainSri LankaSwedenSwitzerland
SyriaTaiwanTanzaniaThailand
TogoTunisiaTurkeyUganda
UkraineUAEUKUSA
UruguayUzbekistanVenezuelaVietnam
ZambiaZimbabwe  
Back to Top