無料レポート プレゼントキャンペーン 実施中 : メールサービスに新規登録いただいた方にご用意した無料レポートをご提供

株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

ラテンアメリカの有料TV市場予測

Latin America Pay TV Forecasts

発行 Digital TV Research 商品コード 367483
出版日 ページ情報 英文 210 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.42円で換算しております。
Back to Top
ラテンアメリカの有料TV市場予測 Latin America Pay TV Forecasts
出版日: 2018年03月07日 ページ情報: 英文 210 Pages
概要

ラテンアメリカ地域における有料TV加入世帯数の増加は、2017年から2023年にかけて500万世帯以下になると予測され、総世帯数で7,600万世帯が見込まれています。TV世帯に占める有料TV普及率は現在の44%から変化が見られないと予測されています。

当レポートは、ラテンアメリカ地域の有料TV市場を調査し、国・オペレーター別の加入者数・収益の予測、主要国のプロファイル、地域全体の成長見通し、主要オペレータの市場シェアなどをまとめています。

調査内容

  • エグゼクティブサマリー・地域予測
  • 主要TVオペレーター・オペレーターの市場シェア
  • 地域予測サマリー
    • プラットフォーム別予測
    • 世帯普及率
    • 有料TV加入数
    • 有料TV収益
  • 国別プロファイル
  • 国別詳細予測

分析対象国・オペレーター一覧

  • アルゼンチン
    • Cablevision
    • Supercanal
    • DirecTV
  • ボリビア
    • DirecTV
    • Tigo
    • Entel
  • ブラジル
    • Claro
    • Telefonica
    • Sky
    • Oi
  • チリ
    • VTR
    • Telefonica
    • Claro
    • DirecTV
    • Entel
    • Telsur
  • コロンビア
    • Claro
    • UNE
    • ETB
    • DirecTV
    • Movistar
  • コスタリカ
    • Tigo
    • Cabletica
    • Claro
    • Sky
    • Movistar
  • ドミニカ共和国
    • Tricom
    • Claro
    • Sky
  • エクアドル
    • DirecTV
    • CNT
    • Claro
    • TV Cable
  • エルサルバドル
    • Claro
    • Tigo
    • Sky
  • グアテマラ
    • Claro
    • Tigo
    • Sky
    • Movistar
  • ホンジュラス
    • Claro
    • Tigo
    • Sky
  • メキシコ
    • Megacable
    • Televisa cable
    • Sky
    • Dish
    • Axtel
    • TotalPlay
  • ニカラグア
    • Claro
    • Sky
    • Movistar
  • パナマ
    • Claro
    • Sky
    • Cable & Wireless
    • Cable Onda
  • パラグアイ
    • Tigo
    • Claro
  • ペルー
    • Telefonica
    • Claro
    • DirecTV
  • プエルトリコ
    • Liberty
    • Claro
    • DirecTV
    • Dish
  • ウルグアイ
    • Cablevision
    • DirecTV
  • ベネズエラ
    • Intercable
    • DirecTV
    • Movistar
    • CANTV
目次

Although the economic recession waned somewhat in 2017, the Latin American pay TV sector was still affected. According to the eighth edition of the Latin America Pay TV Forecasts report, the number of pay TV subscribers was flat year-on-year.

Fewer than 5 million additional pay TV subscribers are expected between 2017 and 2023 - bringing the total to almost 76 million. Pay TV penetration will not climb beyond the current 44% of TV households.

Table of Contents

Published in March 2018, this 210-page PDF and excel report comes in six parts:

  • Executive summary and regional forecasts, with handy comparison tables to reveal the best growth prospects;
  • Major pay TV operators, including market share for each;
  • Regional forecasts summary from 2010 to 2023 by platform, by household penetration, by pay TV subscribers and by pay TV revenues;
  • Country profiles for 20 territories;
  • Detailed forecasts for 2010 to 2023 for 19 countries, including 74 operators.
  • NEW FOR 2018: Prospects. Summary subscriber forecasts for 19 countries in a graphically appealing 41-page document.

Forecasts for the following 19 countries and 74 operators:

CountryForecastsNo of opsPlatform forecasts
Argentina*5Cablevision; Supercanal; DirecTV; Telefonica; Claro
Bolivia*3DirecTV; Tigo; Entel
Brazil*4Claro; Telefonica; Sky; Oi
Chile*6VTR; Telefonica; Claro; DirecTV; Entel; Telsur
Colombia*5Claro; UNE; ETB; DirecTV; Movistar
Costa Rica*5Tigo; Cabletica; Claro; Sky; Movistar
Cuba   
Dominican R*3Tricom; Claro; Sky
Ecuador*4DirecTV; CNT; Claro; TV Cable
El Salvador*4Claro; Tigo; Sky; Movistar
Guatemala*4Claro; Tigo; Sky; Movistar
Honduras*3Claro; Tigo; Sky
Mexico*6Megacable; Televisa cable; Sky; Dish; Axtel; TotalPlay
Nicaragua*3Claro; Sky; Movistar
Panama*4Claro; Sky; Cable & Wireless; Cable Onda
Paraguay*2Tigo; Claro
Peru*3Telefonica; Claro; DirecTV
Puerto Rico*4Liberty; Claro; DirecTV; Dish
Uruguay*2Cablevision; DirecTV
Venezuela*4Intercable; DirecTV; Movistar; CANTV
Back to Top