市場調査レポート

飲食業とWeb技術の良い関係性:小売業の未来のためのケーススタディ

Good Food and Drink and Connected Technology, 2014-2019: A Case Study for the Future of Retailing

発行 Datacomm Research Company 商品コード 303595
出版日 ページ情報 英文 118 Pages; 49 Tables & Figures
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.06円で換算しております。
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飲食業とWeb技術の良い関係性:小売業の未来のためのケーススタディ Good Food and Drink and Connected Technology, 2014-2019: A Case Study for the Future of Retailing
出版日: 2014年05月20日 ページ情報: 英文 118 Pages; 49 Tables & Figures
概要

私たちは食事をダウンロードすることはできませんが、オンラインで注文や決済をしたり、さらにスマートフォンで色々なことができます。レストラン業界でもデジタル化は急速に進んでおり、オンライン受注は大手デリバリー企業(Pizza Hutなど)に数十億ドルの市場機会をもたらしています。また、モバイルペイメントはStarbucksの売上高のかなりの比率を占めるようになりました。多くの企業が電子ギフトカードやポイントサービスを導入し、さらに店頭でもタブレットを導入しています。実店舗型のレストランでもネット上でのプレゼンスを確立する必要があり、さらにオンライン小売業者は実店舗でのプレゼンスを確立する必要があります。そのため、一体型マーケティングが今まで以上に有効となります。

当レポートでは、レストラン(外食)産業におけるコネクテッド技術(Web技術)−−Webサイト、ソーシャルメディア、モバイルアプリ、セルフサービス用タブレット−−の活用状況と将来的な市場機会について分析し、Web技術による顧客経験の改善や双方向(インタラクティブ)コミュニケーションのあり方、各種のレストランチェーンにおけるケーススタディ(最善・最悪の事例)、今後の派生収益額の見通しなどを調査・推計しております。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 レストランチェーン・ビジネスとWeb技術

  • Web技術はレストラン・ビジネスをどう変えつつあるのか
    • ウィンドウ・メニューやクイックツアーとしてのWebサイト
    • ポイントプログラムとeメール会員制
    • ソーシャルメディア
    • 顧客との関わり(エンゲージメント)
    • アプリは単なる「前菜」以上のものである
    • オンライン受注
    • 顧客を楽しませ続ける
    • 未来のレストラン
  • どの戦略が最善か:先駆者となるか、追従者となるか?

第3章 レストランのWebサイト

  • Webサイトの基本的機能
  • Webサイトの最適な活用法
  • モバイルデバイス
  • 追加的なユーザー・インターフェース設計に関する課題
  • フィードバック/コメントの領域
  • 「Webサイトのおまけ」と「おまけのWebサイト」

第4章 レストランチェーンとソーシャルメディアとのかかわり

  • Facebookによる関わり
  • Twitterによる関わり
  • YouTubeによる関わり
  • Google+による関わり
  • その他のソーシャルメディアによる関わり
  • レストランチェーンにとっての、ソーシャルメディア活用成功のための7つの条件
    • どのソーシャルネットワークでも、自社ブランド名をすぐさま宣伝する
    • 人々の反応を知るために、最低でも10種類以上のトラッキング・ツールを導入する
    • 単にメッセージを載せるだけでなく、顧客と対話する
    • どのような批判・苦情にも落ち着いて対応する
    • 自社独自のソーシャルメディア戦略を打ち立てる
    • ソーシャルメディア上でよくある失敗を避ける
    • 自社のソーシャルメディア・ネットワークを注意深く拡張する

第5章 レストランチェーンによるモバイルアプリ

  • ピザ・チェーン店
  • サンドイッチ・チェーン店
  • コーヒー・朝食チェーン店
  • ファーストフード・チェーン店(ハンバーガー)
  • ファーストフード・チェーン店(チキン)
  • カジュアルダイニング(ステーキ)
  • カジュアルダイニング(シーフード)
  • カジュアルダイニング(メキシコ料理)
  • カジュアルダイニング(アジア料理)
  • アイスクリーム/スムージー・チェーン店
  • コンビニエンスストア
  • カジュアルダイニング(その他)
  • 次のレベルのモバイルアプリの開発

第6章 レストランチェーンにおけるインタラクティブ・デジタル技術の活用

  • コーヒー・朝食チェーン店
  • ピザ・チェーン店
  • ファーストフード・チェーン店(ハンバーガー)
  • ファーストフード・チェーン店(チキン)
  • ステーキ・チェーン店
  • カジュアルダイニング(シーフード)
  • サンドイッチ・チェーン店
  • メキシコ料理チェーン店
  • アジア料理チェーン店
  • アイスクリーム/スムージー・チェーン店
  • カジュアルダイニング(その他)
  • コンビニエンスストア
  • 付録A:デジタル・インタラクティブ・スコアリング記録
  • 付録B:レストラン用ポイント・プログラム

第7章 技術ソリューションのプロバイダー

  • Altametrics
  • Belly
  • Bite Squad
  • Clinkle
  • Dining Circle
  • Eateria
  • E la Carte Inc.
  • Fishbowl
  • Ford SYNC System
  • Front Flip
  • GiftCardRescue
  • GrubHub
  • Hubworks
  • iMenu360
  • iSIGN Media Corp.
  • Kokley
  • LevelUp
  • Madison & Fifth
  • Mahana
  • Main Street Hub
  • MasterCard PayPass
  • Mogl
  • Moneris Solutions
  • Mowingo, Inc.
  • Mozido
  • NCR Aloha
  • Nextep Systems
  • No Fuss Dining
  • OLO
  • Onosys
  • OpenTable
  • Paydiant
  • PCAmerica
  • PlayNetwork
  • Posiq
  • Real Digital Media
  • Sociallybuzz
  • Snapfinger
  • Splick-it
  • TabbedOut
  • Tillster
  • Venga, Inc.
  • Viableware, Inc.
  • Wand Corp.
  • Where 2 Get It
  • Yelp
  • Ziosk

著者について

図表一覧

目次

Restaurant Chains' Mobile and Online Revenue Will Triple Within Five Years

Retailing Increasingly Demands Dual Online and Physical Presence, Integrated Marketing

May 20, 2014 - St. Louis, Missouri - You can't download your dinner, but you will order food, pay checks, and do much more with your smartphone. That is one of the conclusions of Datacomm Research Company's new 118-page study, Good Food and Drink and Connected Technology, 2014-2019.

"The restaurant business is going digital," said David Strom, co-author of the report. "Online ordering is generating billions of dollars of business for chains including Pizza Hut, Domino's, and Papa John's. Mobile payments account for a significant percentage of Starbucks' revenue. A growing number of restaurant chains offer electronic gift cards and rewards. And chains such as Chili's and Applebee's are deploying tablet computers to all of their tables," he added.

"The top restaurant chains' use of connected technology is an important case study for the entire retail industry," said Ira Brodsky, the report's second author. "It's increasingly clear that in order to prosper bricks-and-mortar retailers must enhance their online presence and online retailers must enhance their physical presence. Integrated marketing is more ongoing and powerful."

The new Datacomm Research study takes an in-depth look at how restaurant chains are using websites, social media, mobile apps, and self-service tablets to deliver superior customer experiences. The report examines dozens of the top restaurant chains, identifying some of the best and worst examples of how they are using consumer-facing connected technology. The authors make specific recommendations about using digital marketing tools to increase sales, customer retention, and operating efficiency.

Good Food and Drink and Connected Technology, 2014-2019 includes an Executive Summary describing how connected technology is changing the restaurant industry and ultimately all retailing, and forecasting revenue from online ordering, mobile payments, and digital gift and reward cards through 2019. There are chapters on restaurant business trends, website designs, social media engagement, mobile apps, and digital tools for customer interaction. The final chapter profiles nearly 50 technology solution providers-from Altametrics to Ziosk. The report contains 49 tables and figures.

Additional conclusions contained in the report include:

  • 1. Consumer-facing connected technology is taking off in the restaurant chain business. Revenue from online ordering, digital gift and loyalty cards, and mobile payments will soar to $90 billion by 2019. No retailer can afford to ignore this trend.
  • 2. The report shows how restaurant chains can improve the information content, functionality, and overall quality of their websites. For instance, responsive web designs enable access from a wide variety of devices. However, restaurant chains must never lose sight of the fact that the best measure of their website is how well it promotes their food and dining experiences.
  • 3. Social media is a powerful new channel for interactive advertising and market research. The report explains how restaurant chains can achieve greater success by better allocating social media resources, monitoring how people respond, and fine-tuning their social media programs.
  • 4. Most restaurant chain mobile apps don't work reliably and merely duplicate information and features found on the restaurants' websites. The report points the way to mobile apps that are better designed, tested, and maintained.

Table of Contents

1. Executive Summary

  • 1.1 How Connected Technology Benefits Retail Consumers and Merchants
  • 1.2 The Future of Retail
  • 1.3 Key Conclusions
  • 1.4 Key Recommendations

2. The Restaurant Chain Business & Connected Technology

  • 2.1 How Connected Technology is Changing the Restaurant Business
    • 2.1.1. The website as a window menu and quick tour
    • 2.1.2. Loyalty programs and email clubs
    • 2.1.3. Social media
    • 2.1.4. Customer engagement
    • 2.1.5. Apps mean more than appetizers
    • 2.1.6. Online ordering
    • 2.1.7. Keeping them entertained
    • 2.1.8. The restaurant of tomorrow
  • 2.2 Which Strategy is Best: Pioneer or Follower?

3. Restaurant Websites

  • 3.1 The Essential Website Features
  • 3.2 Making the Best Use of Webpage Real Estate
  • 3.3 Mobile Devices
  • 3.4 Additional User Interface Design Issues
  • 3.5 Feedback and Comment Areas
  • 3.6 Website Extras and Extra Websites

4. Restaurant Chains and Social Media Engagement

  • 4.1 Facebook Engagement
  • 4.2 Twitter Engagement
  • 4.3 YouTube Engagement
  • 4.4 Google+ Engagement
  • 4.5 Other Social Media Engagement
  • 4.6 The Seven Keys to Social Media Success for Restaurant Chains
    • 4.6.1. Claim your brand name on every social network you can find as soon as possible
    • 4.6.2. Employ at least one of the dozens of social media tracking tools to monitor how people are
    • responding
    • 4.6.3. Don't just post messages, interact with customers
    • 4.6.4. Take criticisms and complaints in stride
    • 4.6.5. Create your own social media playbook
    • 4.6.6. Avoid common social media faux pas
    • 4.6.7. Grow your social media network carefully

5. Restaurant Chain Mobile Apps

  • 5.1 Pizza Chains
  • 5.2 Sub and Sandwich Chains
  • 5.3 Coffee and Breakfast Chains
  • 5.4 Fast Food - Burger Chains
  • 5.5 Fast Food - Chicken Chains
  • 5.6 Casual Dining - Steak Chains
  • 5.7 Casual Dining - Seafood Chains
  • 5.8 Casual Dining - Mexican Chains
  • 5.9 Casual Dining - Asian Chains
  • 5.10 Ice Cream and Smoothies Chains
  • 5.11 Convenience Store Chains
  • 5.12 Casual Dining - Other Chains
  • 5.13 Taking Restaurant Mobile Apps to the Next Level

6. Restaurant Chain Use of Interactive Digital Technology

  • 6.1 Coffee and Breakfast Chains
  • 6.2 Pizza Chains
  • 6.3 Fast Food - Burger Chains
  • 6.4 Fast Food - Chicken Chains
  • 6.5 Steak Chains
  • 6.6 Casual Dining - Seafood Chains
  • 6.7 Sub and Sandwich Chains
  • 6.8 Mexican Chains
  • 6.9 Asian Chains
  • 6.10 Ice Cream and Smoothies Chains
  • 6.11 Casual Dining - Other Chains
  • 6.12 Convenience Store Chains

Appendix A: Digital Interactive Scoring Legend

Appendix B: Restaurant Loyalty Programs

7. Technology Solution Providers

  • 7.1 Altametrics
  • 7.2 Belly
  • 7.3 Bite Squad
  • 7.4 Clinkle
  • 7.5 Dining Circle
  • 7.6 Eateria
  • 7.7 E la Carte Inc.
  • 7.8 Fishbowl
  • 7.9 Ford SYNC System
  • 7.10 Front Flip
  • 7.11 GiftCardRescue
  • 7.12 GrubHub
  • 7.13 Hubworks
  • 7.14 iMenu360
  • 7.15 iSIGN Media Corp.
  • 7.16 Kokley
  • 7.17 LevelUp
  • 7.18 Madison & Fifth
  • 7.19 Mahana
  • 7.20 Main Street Hub
  • 7.21 MasterCard PayPass
  • 7.22 Mogl
  • 7. 23 Moneris Solutions
  • 7.24 Mowingo, Inc.
  • 7.25 Mozido
  • 7.26 NCR Aloha
  • 7.27 Nextep Systems
  • 7.28 No Fuss Dining
  • 7.29 OLO
  • 7.30 Onosys
  • 7.31 OpenTable
  • 7.32 Paydiant
  • 7.33 PCAmerica
  • 7.34 PlayNetwork
  • 7.35 Posiq
  • 7.36 Real Digital Media
  • 7.37 Sociallybuzz
  • 7.38 Snapfinger
  • 7.39 Splick-it
  • 7.40 TabbedOut
  • 7.41 Tillster
  • 7.42 Venga, Inc.
  • 7.43 Viableware, Inc.
  • 7.44 Wand Corp.
  • 7.45 Where 2 Get It
  • 7.46 Yelp
  • 7.47 Ziosk

About the Authors

Tables

  • Table 1: The twelve most popular restaurant chain mobile apps
  • Table 2: The twelve most interactive restaurant chains
  • Table 3: YouTube stats for select restaurant chains
  • Table 4: Facebook stats for restaurant chains with 5 million or more "likes"
  • Table 5: Facebook page popularity and engagement, select restaurant chains
  • Table 6: Most active restaurant chains on Twitter (tweets, followers, followers-to-tweets)
  • Table 7: The twelve most popular restaurant chain mobile apps (same as Table 1)
  • Table 8: Mobile apps of the top pizza chains
  • Table 9: Mobile apps of the top sub and sandwich shops
  • Table 10: Mobile apps of the top coffee and breakfast chains
  • Table 11: Mobile apps of the top fast food - burger chains
  • Table 12: Mobile apps of the top fast food - chicken chains
  • Table 13: Mobile apps of the top casual dining - steak chains
  • Table 14: Mobile apps of the top casual dining - seafood chains
  • Table 15: Mobile apps of the top casual dining - Mexican chains
  • Table 16: Mobile apps of the top casual dining - Asian chains
  • Table 17: Mobile apps of the top ice cream and smoothies chains
  • Table 18: Mobile apps of the top convenience store chains
  • Table 19: Mobile apps of the top miscellaneous casual dining chains
  • Table 20: The twelve most interactive restaurant chains (Same as Table 2)
  • Table 21: Coffee/breakfast chains' use of interactive technology
  • Table 22: Pizza chains' use of interactive technology
  • Table 23: Quick service burger chains' use of interactive technology
  • Table 24: Quick service chicken chains' use of interactive technology
  • Table 25: Steak chains' use of interactive technology
  • Table 26: Seafood chains' use of interactive technology
  • Table 27: Sub and sandwich chains' use of interactive technology
  • Table 28: Mexican food chains' use of interactive technology
  • Table 29: Asian chains' use of interactive technology
  • Table 30: Ice Cream and Smoothies chains' use of interactive technology
  • Table 31: Casual dining chains' use of interactive technology
  • Table 32: Convenience store chains' use of interactive technology
  • Table 33: Points for restaurant chains' interactive capabilities

Figures

  • Figure 1: Bricks and mortar retailers must embrace connected technology as nline retailers add physical
  • presence
  • Figure 2: Forecasted digital business for the U.S. restaurant industry, 2013 - 2019 (in billions of U.S.
  • dollars)
  • Figure 3: Dunkin Donuts' menu bar
  • Figure 4: Outback Steakhouse's store locator detail screen
  • Figure 5: Outback Steakhouse's store locator detail screen as displayed on a mobile device.
  • Figure 6: Denny's store locator detail screen
  • Figure 7: Chick-fil-A's store locator with selectable criteria at the top of the screen
  • Figure 8: Denny's contact page gives customers plenty of options for submitting feedback
  • Figure 9: Church's Chicken's plain-looking contact page may discourage feedback
  • Figure 10: Outback Steakhouse's fraud alerts page
  • Figure 11: In-N-Out Burger's downloads page
  • Figure 12: Jamba Juice's tweets per month
  • Figure 13: Hooters' tweets per month
  • Figure 14: McDonald's tweets per month and tweet density by time of day
  • Figure 15: Panera's tweets per month and tweet density by time of day
  • Figure 16: Applebee's tweets per month and tweet density by time of day
  • Figure 17: Jamba Juice's home page doesn't include a link to its YouTube channel
  • Figure 18: Posiq's loyalty program analytics dashboard
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