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市場調査レポート
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710762

ダイヤモンド・リテイルレビュー:タイ編 2018

Diamond Retail Review - Thailand 2018

出版日: | 発行: Diamond Retail Media | ページ情報: 英文 137 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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ダイヤモンド・リテイルレビュー:タイ編 2018
出版日: 2018年09月01日
発行: Diamond Retail Media
ページ情報: 英文 137 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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  • 概要
  • 目次
概要

※当レポートは、日本語版と英語版の2種類をご用意しております。

ダイヤモンド・リテイルメディアは、日本と東南アジア各国の流通データを網羅した白書「ダイヤモンド・リテイルレビュー」の刊行を2017年12月にスタートしました。正確な数値を掴みにくいとされている東南アジアの小売マーケットを、さまざまなデータをもとに読み解きます。加えて、東南アジア各国の有力小売業の現状と今後の成長戦略とともに、各国特有の流通事情などについて解説いたします。

政治的不安定な影響を受け、タイの小売市場は2013年以降、5年間停滞気味でしたが、回復基調にあります。タイでは近代的な「モダントレード」型の小売業が増加し、バンコク首都圏への人口、世帯数の集中が加速しています。

当レポートでは、ASEANの中核国であるタイのEコマース拡大の現状や、マルチフォーマット化が進む小売業界で存在感を増す大手小売グループなどをフォーカスするなど、同国の流通業界の最新動向をわかりやすく解説いたします。

パート1 イントロダクション

  • 図表リスト、特殊用語データ・情報出所一覧、その他

パート2 エグゼクティブ・サマリー

パート3 マクロ経済データ、小売市場

  • 人口、GDP、家計支出、小売市場の定義

パート4 小売市場のダイナミクス

パート5 タイのマルチフォーマット小売企業総覧

  • タイの小売業トップ50ランキング

パート6 主要小売業の概要(沿革・背景・業績・戦略)

  • 主要小売業者の概要(沿革・背景・業績・戦略)
    • CP All Public Co., Ltd.
    • SiamMakro Public Co., Ltd.
    • Ek-Chai Distribution System Co., Ltd.
    • Big C Supercenter Public Co., Ltd.
    • Home Product Center Public Co., Ltd.
    • Central Department Store Co.,Ltd.
    • Central Food Retail Co., Ltd.
    • Robinson Public Co., Ltd.
    • Central FamilyMart Co., Ltd.
    • ThaiwatsaduCo., Ltd.
    • Central Watson Co., Ltd.
    • The Mall Group Co., Ltd.
    • Siam Global House Public Co., Ltd.
    • AEON(Thailand) Co., Ltd.

パート7 ダイヤモンド・リテイルレビューについて

図表一覧

  • 図1 タイ年代別人口構成比率(2017年)
  • 図2 ASEAN 6 の年代別人口構成比率(2017年)
  • 図3 タイ地域区分別の人口(2017年)
  • 図4 タイ地域区分別世帯数比率(2017年)
  • 図5 タイ地域区分別世帯数の増減(2013年/2017年比較)
  • 図6 タイ(実質)GDPの推移(2000年~2017年)
  • 図7 タイ(実質)GDPの推移(2012年~2017年)
  • 図8 タイ(実質)GDP前年比(2012年~2017年)
  • 図9 タイ消費者物価指数(2008年~2017年)
  • 図10 タイ消費者物価指数(カテゴリー別) 2017年
  • 図11 タイ月額世帯収入の推移(2011年~2017年)
  • 図12 タイ地域区分別世帯収入(2017年月額平均)
  • 図13 タイ世帯収入の増加金額(2011年/2017年比較地域区分別)
  • 図14 タイ月額世帯支出金額(2011年~2017年)
  • 図15 タイ地域区分別月額世帯支出金額(2017年)
  • 図16 タイカテゴリー別世帯支出金額(2017年)
  • 図17 タイカテゴリー別世帯支出(月額平均)増加(2012年/2017年比較)
  • 図18 タイ世帯収入と世帯支出の比較(2017年月額平均)
  • 図19 タイ世帯収入と世帯支出の増加金額(2011年/2017年比較) (地域別)
  • 図20 タイ海外からの旅行者数の推移(2007年~2016年)
  • 図21 タイ国別旅行者数TOP10 (2016年)
  • 図22 タイ旅行者の支出金額の推移(2007年~2016年)
  • 図23 タイ海外からの旅行者のカテゴリー別支出金額比率(2016年)
  • 図24 THB(タイバーツ)とUSドルの交換レートの推移(2002年~2017年)
  • 図25 タイ卸売市場と小売市場
  • 図26 タイ(政府の定義による)小売市場の分類
  • 図27 タイ小売市場の規模(2013年)
  • 図28 タイ主要チャネルと市場規模(2013年)
  • 図29 タイ主要チャネルの市場規模(2013年)
  • 図30 タイ小売売上インデックスの推移(タイ中央銀行)
  • 図31 タイ(実質)GDPと小売売上インデックスの前年比(2013年~2017年)
  • 図32 タイチャネル/カテゴリーごとの小売売上インデックスの増加率(2013年/2017年)
  • 図33 タイ小売売上インデックス(2013年~2017年)
  • 図34 タイ地域区分別小売市場/小売店舗数/世帯数の比較(2013年)
  • 図35 タイ地域区分別1店舗当たりの売上(営業収益) (2013年)
  • 図36 タイ主要チャネル店舗数の推移(2015年~2017年)
  • 図37 タイスーパーマーケット主要店舗ブランド店舗数の推移2015年~2017年
  • 図38 タイディスカウント・ストア/スーパーセンター/ハイパーマーケット主要店舗ブランド店舗数の推移(2015年~2017年)
  • 図39 タイコンビニエンスストア主要店舗ブランド店舗数の推移(2015年~2017年)
  • 図40 タイ百貨店主要店舗ブランド店舗数の推移(2015年~2017年)
  • 図41 タイDIY(ホームセンター)主要店舗ブランド店舗数の推移(2015年~2017年)
  • 図42 タイドラッグストア主要店舗ブランド店舗数の推移(2015年~2017年)
  • 図43 2025年におけるASEAN6のEコマースの市場規模予測
  • 図44 ASEAN6のEコマース市場規模比較(2015年と2025年)
  • 図45 タイ主要Eコマース企業売上とビジター数
  • 図46 タイショッピングモールの売場面積2017年・2019年予測
  • 図47 タイの主要店舗ブランド
  • 図48 タイCentralグループの展開チャネルと店舗ブランド/店舗数
  • 図49 タイCentralグループの事業展開
  • 図50 タイCPグループの展開チャネルと店舗ブランド/店舗数
  • 図51 タイCPグループの事業展開
  • 図52 タイEk-ChaiDistributionSystemの展開チャネルと店舗ブランド/店舗数
  • 図53 タイTCCグループの展開チャネルと店舗ブランド/店舗数
  • 図54 タイTheMallグループの展開チャネルと店舗ブランド/店舗数
  • 図55 タイSiam Retail Development/Land & Houseグループの展開チャネルと店舗ブランド/店舗数
目次
Product Code: DRRThailand2018

Thailand retail market was stagnant for the past 5 years (2013-2017), but is heading upwards

The retail market has moved steadily upwards from 2000 to 2012, but reached stagnation in 2013 with similar result as a year before. Then declined in 2014, and returned to stagnant levels in 2015 and 2016...

Greater Bangkok's prospects to achieve 50 percent market share of total retail in Thailand, looks highly probable

Thailand's total retail market in 2013 was posted as THB2,185,500 million of which Greater Bangkok achieved revenue of THB925,514 million. Greater Bangkok is inhabited by 15 percent of the country's households but generated 42 percent of Thailand's retail income in 2013...

Thailand retail industry, triangle hierarchical approach made up of 3 broad groups

Grocery stores commonly known as mom-and-pop stores are owned by single unit business entity (mostly family-owned) and many stores exist throughout Thailand. However, for decades there was a significant paradigm shift brought about by retailers advocating modernization...

Thailand retail market was stagnant for the past 5 years (2013-2017), but is heading upwards

The retail market has moved steadily upwards from 2000 to 2012, but reached stagnation in 2013 with similar result as a year before. Then declined in 2014, and returned to stagnant levels in 2015 and 2016...

Greater Bangkok's prospects to achieve 50 percent market share of total retail in Thailand, looks highly probable

Thailand's total retail market in 2013 was posted as THB2,185,500 million of which Greater Bangkok achieved revenue of THB925,514 million. Greater Bangkok is inhabited by 15 percent of the country's households but generated 42 percent of Thailand's retail income in 2013...

Thailand retail industry, triangle hierarchical approach made up of 3 broad groups

Grocery stores commonly known as mom-and-pop stores are owned by single unit business entity (mostly family-owned) and many stores exist throughout Thailand. However, for decades there was a significant paradigm shift brought about by retailers advocating modernization...

TABLE OF CONTENTS

Part 1: Introduction

List of figures, terminology

Part 2: Executive Summary

Part 3: Thailand economy, consumer/shopper and the retail market

Population, GDP, household expenditure, retail market defined

Part 4: Thailand retail dynamics

Part 5: Special Features

  • Multichannel retailers overview
  • Top 50 retailers in Thailand

Part 6: Overview of major retailers in Thailand

List of Figures

  • Figure 1: Population pyramid of Thailand, 2017
  • Figure 2: ASEAN 6 population pyramid, 2017
  • Figure 3: Thailand: Population by region, 2017
  • Figure 4: Thailand: Number of households by region, 2017
  • Figure 5: Thailand: Households growth by region, 2013/2017 comparisons
  • Figure 6: Thailand GDP, 2000-2017
  • Figure 7: Thailand GDP, 2012-2017
  • Figure 8: Thailand GDP year-on-year growth percentage, 2012-2017
  • Figure 9: Thailand consumer price index (CPI), 2008-2017
  • Figure 10: Consumer price index for goods and services in Thailand, 2017
  • Figure 11: Thailand average monthly household income, 2011-2017
  • Figure 12: Thailand average monthly household income by region, 2017
  • Figure 13: Thailand average monthly household income gap comparisons (2011 and 2017)
  • Figure 14: Thailand average monthly household expenditure, 2011-2017
  • Figure 15: Thailand average monthly household expenditure by region, 2017
  • Figure 16: Thailand average monthly household expenditure on goods and services, 2017
  • Figure 17: Thailand average monthly household expenditure growth comparisons (2012 and 2017)
  • Figure 18: Thailand average monthly household income and expenditure comparisons, 2017
  • Figure 19: Thailand average monthly household income and expenditure, disparity comparisons by region (2011 and 2017)
  • Figure 20: Thailand tourism: International tourist arrivals, 2007-2016
  • Figure 21: Thailand tourism: Top 10 international tourist arrivals, 2016
  • Figure 22: Thailand tourism: International tourist spending, 2007-2016
  • Figure 23: Thailand tourism: International tourist spending by category, 2016
  • Figure 24: Thai Baht exchange rate per unit of US dollar, 2002-2017
  • Figure 25: Thailand wholesale and retail trade 2015, government defined
  • Figure 26: Thailand retail market 2015 defined by channels
  • Figure 27: Thailand retail market, 2013
  • Figure 28: Thailand retail market: Channels and revenue, 2013
  • Figure 29: Thailand retail market: Channels and revenue, 2013 (Table)
  • Figure 30: Thailand retail sales index, 2000-2017
  • Figure 31: Thailand GDP and retail sales index, year-on-year (2013-2017)
  • Figure 32: Thailand retail sales index growth by channel/category, 2013-2017
  • Figure 33: Thailand retail sales index, 2013-2017
  • Figure 34: Thailand: Ratio comparisons of retail revenue, number of stores and number of households by region (2013)
  • Figure 35: Thailand: Revenue per store by region (2013)
  • Figure 36: Thailand: Number of stores of major channels (2015-2017)
  • Figure 37: Supermarket: Number of stores and growth ratio of major store brands (2015-2017)
  • Figure 38: Discount store/supercenter/hypermarket: Number of stores and growth ratio of major store brands (2015-2017)
  • Figure 39: Convenience store: Number of stores and growth ratio of major store brands (2015- 2017)
  • Figure 40: Department store: Number of stores and growth ratio of major store brands (2015- 2017)
  • Figure 41: Home improvement: Number of stores and growth ratio of major store brands (2015- 2017)
  • Figure 42: Pharmaceutical/toiletries: Number of stores and growth ratio of major store brands (2015-2017)
  • Figure 43: E-commerce market projection in ASEAN 6, 2025
  • Figure 44: ASEAN 6 e-commerce market in 2015 and forecasted growth potential in 2025
  • Figure 45: Thailand: Revenue and number of homepage visitors of major e-commerce players
  • Figure 46: Thailand: Number of shopping mall and total retail space, 2017 and 2019
  • Figure 47: Major store brands in Thailand
  • Figure 48: Central group: Channels, store brands and number of stores
  • Figure 49: Central group: 9 business groups
  • Figure 50: CP group: Channels, store brands and number of stores
  • Figure 51: CP group: Business segments
  • Figure 52: Ek-Chai Distribution System: Channels, store brands and number of stores
  • Figure 53: TCC group: Channels, store brands and number of stores
  • Figure 54: The Mall group: Channels, store brands and number of stores
  • Figure 55: Siam Retail Development/Land & House group: Channels, store brands and number of stores
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