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市場調査レポート
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704996

ダイヤモンドリテイルレビュー:マレーシア編 2017 / 18

Diamond Retail Review - Malaysia 2017/18

出版日: | 発行: Diamond Retail Media | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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ダイヤモンドリテイルレビュー:マレーシア編 2017 / 18
出版日: 2017年12月01日
発行: Diamond Retail Media
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

※当レポートは、日本語版と英語版の2種類をご用意しております。

ダイヤモンド・リテイルメディアは、日本と東南アジア各国の流通データを網羅した白書「ダイヤモンド・リテイルレビュー」の刊行を2017年12月にスタートしました。正確な数値を掴みにくいとされている東南アジアの小売マーケットを、さまざまなデータをもとに読み解きます。加えて、東南アジア各国の有力小売業の現状と今後の成長戦略とともに、各国特有の流通事情などについて解説いたします。

当レポートでは、中間所得層が増加し、堅調に推移するマレーシアの小売市場を、さまざまなデータを用いて分析します。エグゼクティブ・サマリーでマレーシア流通業界の全体像をわかりやすく解説しており、外資企業の参入状況や規制など、日本を含む外国資本の企業が進出する際に必要な情報も掲載しています。また、マレーシア小売業協会やイオンマレーシアなど現地取材も充実させています。

パート1 イントロダクション

パート2 エグゼクティブ・サマリー

パート3 マクロ経済データ、小売市場

  • 人口、GDP、家計支出、小売市場の定義、外国投資規制

パート4 小売市場のダイナミクス

  • 過去5年間の小売市場の動き(2012年~2016年)

パート5 小売業界人が語る

パート6 消費者から支持される流通チャネルとは

  • 主要チャネルの動向(2009年・2014年の比較)

パート7 主要小売業の概要

  • 7-Eleven Malaysia Holdings Bhd
  • 99 Speed Mart Sdn Bhd
  • AEON Co. (M) Bhd/BiG (M) Sdn Bhd
  • Bison Consolidated Berhad (myNEWS.com)
  • Caring Pharmacy Group Bhd
  • Courts (Malaysia) Sdn Bhd
  • Econsave Cash & Carry Sdn Bhd
  • Elitetrax Marketing Sdn Bhd (Harvey Norman)
  • GCH Retail (Malaysia) Sdn Bhd (Giant/Cold Storage)
  • Guardian Health & Beauty Sdn Bhd
  • KK Supermart Holdings Sdn Bhd
  • Maxincome Resources Sdn Bhd (FamilyMart)
  • Mydin Mohamed Holdings Bhd
  • Parkson Holdings Bhd
  • Tesco Stores (Malaysia) Sdn Bhd
  • The Store Corporation Bhd
  • Watson Personal Care Stores (Malaysia) Sdn Bhd

パート8 添付資料:主要データ

パート9 ダイヤモンド・リテイルレビューについて

図表一覧

  • 小売市場の推移 (2012年~2016年)
  • 一般チャネルにおける外国資本参入の現状 (2017年7月1日現在)
  • チャネル別売上増加金額 (2009年/2014年比較)
  • 専門店の売上とショッピングセンターの数の推移 (2012年~2016年)
  • 人口・世帯数
  • 主要耐久消費財普及率
  • ASEAN6の年代別人口構成比率
  • (実質) GDPの推移 (2000年~2016年)
  • (実質) GDP 前年比上昇率
  • ASEAN6&日本一人当たりGDP金額
  • 消費者物価指数 (カテゴリー別) 2016年
  • 世帯支出金額 (2004年~2016年)
  • 2016年カテゴリー別世帯支出金額 (月額平均)
  • カテゴリー別世帯支出金額 (月額平均) 増加額
  • 政府の定義による2016年の流通総額
  • 政府の定義による小売市場の3分類
  • 政府の定義する専門店カテゴリーと個別カテゴリー
  • 政府による小売チャネルの定義と必要条件
  • 小売業外国投資規制
  • フランチャイズ事業・直接販売への規制
  • 小売業外国資本の参入状況 (2017年7月1日現在)
  • 4半期ごとの小売市場規模の変遷 (2012年‐2016年および2017年Q1&Q2)
  • 小売市場規模の変遷 (2012年-2016年)
  • GDPと小売市場の伸長率 (前年比%) (2012年-2016年)
  • ショッピングセンターの数と売場面積の推移 (2012年-2016年)
  • 無店舗小売業の売上の推移 (2012年-2016年)
  • Eコマース市場規模 (2015年) 速報値
  • チャネル別売上 (2014年)
  • チャネル別売上増加金額 (2009年/2014年比較)
  • 4半期ごとの小売市場規模の変遷 (2012年‐2016年および2017年Q1&Q2)
  • 主要10チャネルの市場規模と5年間 (2009年/2014年) の年平均伸長率
  • チャネルの市場規模と5年間 (2009年/2014年) の年平均伸長率
  • 主要10チャネルの売上と店舗数の変化 (2009年/2014年)
目次
Product Code: DRRMalaysia2017-18

“Diamond Retail Review” presents various perspectives utilizing comprehensive data sets and insights on retail markets of Southeast Asia and Japan from highly regarded sources. Besides the retail landscape of the country, Diamond Retail Review delved deeper into overviews and strategies of major retailers, combining our expertise gained from decade long experience in the retail business to present a more in-depth understanding of retailing in each country to our readers.

Diamond Retail Media would like to unceasingly support manufacturers, retailers and wholesalers who are currently doing business or planning to do business in Japan and Southeast Asia. Please utilize the Diamond Retail Review, if you are looking for ideas to draw your business strategies.

Table of Contents

Part 1 - Introduction

Part 2 - Executive summary

Part 3 - Malaysian economy, consumer/shopper and the retail market

  • Population, GDP, household expenditure, retail market defined, foreign investment regulations

Part 4 - Malaysian retail market dynamics

  • Malaysian retail market from 2012 to 2016

Part 5 - Voices of retailers

Part 6 - Malaysian retail channel transition

  • Major channel movement from 2009 to 2014

Part 7 - Overview of major retailers in Malaysia

  • 7-Eleven Malaysia Holdings Bhd
  • 99 Speed Mart Sdn Bhd
  • AEON Co. (M) Bhd/BiG (M) Sdn Bhd
  • Bison Consolidated Berhad (myNEWS.com)
  • Caring Pharmacy Group Bhd
  • Courts (Malaysia) Sdn Bhd
  • Econsave Cash & Carry Sdn Bhd
  • Elitetrax Marketing Sdn Bhd (Harvey Norman)
  • GCH Retail (Malaysia) Sdn Bhd (Giant/Cold Storage)
  • Guardian Health & Beauty Sdn Bhd
  • KK Supermart Holdings Sdn Bhd
  • Maxincome Resources Sdn Bhd (FamilyMart)
  • Mydin Mohamed Holdings Bhd
  • Parkson Holdings Bhd
  • Tesco Stores (Malaysia) Sdn Bhd
  • The Store Corporation Bhd
  • Watson Personal Care Stores (Malaysia) Sdn Bhd

Part 8 - Appendix: Key statistics

Part 9 - About us: Diamond Retail Review

List of figures

  • Figure 1: Malaysia retail market size, 2012-2016
  • Figure 2: Foreign retail investment in Malaysia: Mixed merchandise channels (as of July 1, 2017)
  • Figure 3: Market growth (value) of major channels in 5 years, 2009-2014 (reiterated)
  • Figure 4: 5-year growth of category specialists and number shopping complexes
  • Figure 5: Key statistics of Malaysia: population and household
  • Figure 6: Basic amenities of Malaysian households
  • Figure 7: Population pyramid of Malaysia and other major ASEAN countries
  • Figure 8: Malaysia GDP, 2000-2016
  • Figure 9: Malaysia GDP Year-On-Year growth percentage, 2012-2016
  • Figure 10: GDP per capita of Malaysia, other major ASEAN countries and Japan in 2016
  • Figure 11: Consumer Price Index for main group of goods and services in Malaysia, 2016
  • Figure 12: Average monthly household expenditure, 2004-2016
  • Figure 13: Malaysia: 2016 monthly household expenditure on goods and services
  • Figure 14: Malaysia: Monthly household expenditure upsurge
  • Figure 15: Malaysia distributive trade 2016 as defined by the government
  • Figure 16: Malaysia retail market 2016 by channels definition and size of market
  • Figure 17: Category specialist channels definition
  • Figure 18: Mixed merchandise channels definition and format requirement
  • Figure 19: Summary of foreign investment guideline by the Malaysian Investment Development Authority (MIDA)
  • Figure 20: Highlights of foreign investment guidelines for franchising and direct selling
  • Figure 21: Foreign retail investment in Malaysia (as of July 1, 2017)
  • Figure 22: Malaysia quarterly retail market growth (2012 Q1 - 2017 Q2), category specialists and mixed merchandise channels
  • Figure 23: Malaysia yearly retail market growth (2012-2016), category specialists and mixed merchandise channels
  • Figure 24: Malaysia GDP and retail market (category specialists mixed merchandise channels), Year-On-Year percentage
  • Figure 25: Number of shopping complex and total space in Malaysia, 2012-2016
  • Figure 26: Malaysia non-store retail market growth, 2012-2016
  • Figure 27: Malaysia e-commerce income, 2015
  • Figure 28: Market size of major channels in Malaysia, 2014
  • Figure 29: Market growth (value) of major channels, 2009 and 2014
  • Figure 30: Malaysia quarterly retail market growth (2012 Q1 - 2017 Q2), category specialists and mixed merchandise channels
  • Figure 31: 5-year growth of major retail channels in Malaysia, and 2014 market size
  • Figure 32: 5-year growth of major retail channels in Malaysia, and 2014 market size (Table)
  • Figure 33: Sales increased and number of store by channel
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