市場調査レポート
商品コード
1268910

クラフトワインの世界市場-2023-2030

Global Craft Wine Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 195 Pages | 納期: 約2営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
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クラフトワインの世界市場-2023-2030
出版日: 2023年05月02日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 195 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

世界のクラフトワイン市場は、2022年に382億8,000万米ドルに達し、2030年には523億9,000万米ドルに達することで堅調な成長を遂げると予測されます。また、予測期間中(2023年~2030年)のCAGRは4.0%と予想されています。

クラフトワインのような健康的で高品質な飲料に対する消費者の志向の高まりが、予測期間中のクラフトワイン市場の成長を促進すると予想されます。低酸性ワインに対する消費者の需要の高まりや、脳の健康に役立つ抗酸化物質の存在も、市場成長を促進する要因の一つです。

市場力学

クラフトワインの健康効果が市場成長を後押しする

アメリカ心臓協会(AHA)によると、クラフトワインは髪と肌に良いとされています。健康的な体重を維持し、血液の形成に役立ちます。赤ブドウの皮にはタンニンが含まれており、悪玉コレステロールを減らし、善玉コレステロール値を上げるのに役立ち、健康な血管を作るのに有効です。クラフトワインの消費は、レスベラトロールを含むため、心臓病の予防に役立ちます。レスベラトロールには抗酸化作用と抗炎症作用があり、がん、糖尿病、アルツハイマー病などの病気を予防します。

世界におけるクラフトワインの消費量の増加

ワイン市場展望によると、世界のワイン消費量は2026年には2,260万メートルに達すると予想されています。ワインの消費量は、ウイスキーやビールよりも増えています。世界のデータベース記録であるInternational Wines And Spirit(IWSR)によると、ドイツ、スウェーデン、英国などの一部の国では、2022年にワイン消費が急増。ポルトガル、イタリア、フランスなどの一部の国では、1人当たりのワイン消費が最も多く、1年あたり35リットルを超えています。

COVID-19の影響度分析

COVID-19の大流行はクラフトワイン業界に大きな影響を与え、小規模なワイナリーやブドウ園が直面するいくつかの課題を抱えています。COVID-19のパンデミックは、小規模なワイナリーやブドウ園の売上や収益を減少させる結果となりました。これは、テイスティング・ルームの閉鎖、観光客の減少、レストランやバーのキャパシティーの減少など、さまざまな要因が重なっているためです。

また、パンデミックは出荷や物流にも影響を及ぼし、ワイナリーの遅延や輸送コストの上昇につながりました。パンデミックは、ブドウなどの原材料、包装資材、設備へのアクセスなど、サプライチェーン全体に影響を及ぼしています。また、パンデミックは、小規模なワイナリーやブドウ園のコスト増を招いています。これには、消毒、安全プロトコル、包装材料に関連する追加費用が含まれます。これらの要因が、COVID-19パンデミック時のクラフトワイン市場の成長を妨げています。

ウクライナ・ロシア戦争

ロシア・ウクライナ戦争は、ワイン産業の世界の販売と生産にマイナスの影響を与えました。インフレは、コルク、ボトル、ラベル、樽、パッケージ、パレット、機械設備など、ワインビジネスのあらゆる側面に影響を与えます。2021年、スペインはロシアに2,420万ユーロ、ウクライナに1,620万ユーロ相当のワインを輸出したが、2022年、ロシア・ウクライナ戦争によりワイン輸出は停止しました。ワイン業界は、エネルギー危機とインフレ率の上昇の問題に悩まされています。

人工知能の影響分析

2022年6月20日、精度と予測可能性を向上させるIoT Tech &AIアルゴリズムの新たなアップデートを通じて、エクソクル社のwinelyは、大型ワインタンクの発酵分析における歴史的なブレイクスルーを発表しました。自動化とロボット技術の進歩は、ワイナリーの効率を向上させ、人件費を削減する可能性があります。これにより、小規模なワイナリーは、スタッフを追加雇用することなく、オペレーションを改善できる可能性があります。モバイルやリモート技術の利用が進むと、ワイナリーが新しい市場に参入し、さまざまな場所にいる消費者とつながる機会を提供できる可能性があります。今回のアップグレードでは、ワイナリー製品の特徴である包括的でリアルタイムのデータ解析と可視化に加え、新しいセンサーと現行のワイナリーセンサーの両方に、最も過酷なタンク条件の巨大な圧力に耐えることができる圧力機能の向上を実現しました。

目次

第1章 調査手法とスコープ

  • 調査手法
  • 調査目的および調査範囲について

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

  • タイプ別スニペット
  • フレーバー別スニペット
  • パッケージング別スニペット
  • 流通チャネル別スニペット
  • 地域別スニペット

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
    • 影響度分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の解析について
    • COVID-19シナリオ前
    • 現在のCOVID-19シナリオ
    • ポストCOVID-19または将来シナリオ
  • COVID-19 の中での価格ダイナミクス
  • 需給スペクトル
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的な取り組み
  • 結論

第7章 タイプ別

  • スパークリングワイン
  • スティルワイン
  • その他

第8章 フレーバー別

  • 白ワイン
  • 赤ワイン
  • その他

第9章 パッケージ別

  • ガラスボトル
  • ペットボトル

第10章 流通チャネル別

  • オントレード
  • オフトレード
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • スペシャリティストア
    • オンライン販売店
    • その他

第11章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第12章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況分析・シェア分析
  • M&A分析

第13章 企業プロファイル

  • Willamette Valley Wine
    • 会社概要
    • グレードのポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 主な展開
  • A Blooming Hill Vineyard and Winery
  • Chateau Niagara Winery
  • ALDI Inc.
  • House of Saka
  • Koi Zen Cellars
  • LGI Wines
  • Auscraft Wine
  • CRFT Wines
  • Clover Hill Wines
  • Scotch Church Road Vineyard
  • Treasury Wine Estate
  • Castle Group
  • Accolade Wines
  • E. & J. Gallo Winery

第14章 付録

目次
Product Code: FB3187

Market Overview

The global craft wine market reached US$ 38.28billion in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ 52.39 billion by 2030. The market is expected to exhibit a CAGR of 4.0% during the forecast period (2023-2030).

An increase in consumer inclination towards healthy and quality drinks such as craft wine is expected to drive the craft wine market growth over the forecast period. Rising consumer demand for low-acidic wine and the presence of antioxidants, which is helpful for brain health are other factors that drive the market growth.

Market Dynamics

Health benefits of craft wine boosts the market growth

According to the American Heart Association (AHA), craft wine is good for the hair and skin. It helps to maintain a healthy body weight and helps in blood formation. The skin of the red grapes contain tannins, which helps in reducing bad cholesterol and helps in increasing good cholesterol level, which is beneficial for healthy blood vessels. The consumption of craft wine helps to prevent heart diseases, as it includes resveratrol. Resveratrol has antioxidant and anti-inflammatory properties to protect against diseases like cancer, diabetes, and Alzheimer's disease.

Rising consumption of craft wine, globally

According to the Wine market outlook, the global wine consumption is expected to reach 22.6 million metric by 2026. The consumption of wine has increased more than that of whiskey and beer. According to International Wines And Spirit (IWSR), a global database records, in some countries such as Germany, Sweden, and the U.K., wine consumption surged in 2022. some countries like Portugal, Italy, and France had the highest per capita consumption of wine at over 35 liters per person per year.

COVID-19 Impact Analysis

The COVID-19 pandemic has had a significant impact on the craft wine industry, with several challenges faced by small wineries and vineyards. COVID-19 pandemic has resulted in reduced sales and revenue for small wineries and vineyards. This is due to a combination of factors, including the closure of tasting rooms, decreased tourism, and reduced capacity at restaurants and bars.

The pandemic has also affected shipping and logistics, leading to delays and increased transportation costs for wineries. The pandemic has affected the entire supply chain, including access to raw materials like grapes, packaging materials, and equipment. The pandemic has also resulted in increased costs for small wineries and vineyards. This includes additional expenses related to sanitization, safety protocols, and packaging materials. These factors hamper the growth of craft wine market during COVID-19 pandemic.

Ukraine-Russia War

The Russia-Ukraine war negatively impacted the global sales and production of the wine industry. Inflation impacts every aspect of the wine business including corcks, bottles, labels, barrels, packaging, pallets, and machineries. In 2021, Spain exported wine worth 24.2 million euros to Russia and wine worth 16.2 million euros to Ukraine but in 2022, wine export stopped due to the Russia-Ukraine war. Wine industry is suffering from energy crisis and higher inflation problems.

Artificial Intelligence Impact Analysis

On June 20, 2022, through new updates to IoT Tech & AI algorithms for improved accuracy and predictability, winely, an exocule company announced a historic breakthrough in fermentation analysis for large wine tanks. Advances in automation and robotics technology could potentially improve efficiency and reduce labor costs for wineries. This could enable small wineries to improve their operations without having to hire additional staff. The increasing use of mobile and remote technologies could offer opportunities for wineries to reach new markets and connect with consumers in different locations. In addition to the comprehensive, real-time data analysis and visualization for which Winely products are renowned, this new upgrade provides both new and current Winely sensors with increased pressure capabilities that enable them to survive the enormous pressure of even the most extreme tank conditions.

Segment Analysis

The global craft wine market is segmented into type, flavor, packaging, distribution channel and region.

An increasing demand for naturally fermented wines

On the basis of type, the craft wine market is segmented into sparkling wine, still wine, and others.

Still wines are produced through the natural fermentation of grapes. Still wine has different flavors such as red wine, white wine, and rose. Still wine is a type of table wine that is produced by using a vinification method that leaves it free from carbon dioxide, sparkling, or effervescent. The skin of the grapes is separated either before or after fermentation. The alcohol content of the wine ranges from 10-14%.

Geographical Analysis

Increase in the consumption of craft wine in the Asia Pacific region

On the basis of region, the global craft wine market is segmented into North America, South America, Europe, Asia-Pacific, Middle-east and Africa.

The Asia Pacific craft wine market is expected to witness the highest growth rate during the forecast period. According to the Wine Australia report, wine consumption in the Asia Pacific region is over 1/5 of global consumption of wine. India is the fastest growing country in wine consumption with a growth rate of approximately 7%. Global companies are investing in the region to increase the import of the craft wine from countries like India and China, which is further expected to increase the craft wine consumption in the Asia Pacific region during the forecast period.

Competitive Landscape

The major global players in the market include: Willamette Valley Wine, A Blooming Hill Vineyard and Winery, Chateau Niagara Winery, ALDI Inc., House of Saka, Koi Zen Cellars, LGI Wines, Auscraft Wine, CRFT Wines, Clover Hill Wines, Scotch Church Road Vineyard, Treasury Wine Estate, Castle Group, Accolade Wines, and E. & J. Gallo Winery.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global craft wine market segmentation based on type, flavor, packaging, distribution channel and region, as well as understand key commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
  • Excel data sheet with numerous data points of craft wine market-level with all segments.
  • PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
  • Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.

The global craft wine market report would provide approximately 75 tables, 69 figures and 195 pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Type
  • 3.2. Snippet by Flavor
  • 3.3. Snippet by Packaging
  • 3.4. Snippet by Distribution Channel
  • 3.5. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Before COVID-19 Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Scenario
    • 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
  • 7.2. Sparkling Wine*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Still Wine
  • 7.4. Others

8. By Flavor

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Flavor
  • 8.2. White Wine*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Red Wine
  • 8.4. Others

9. By Packaging

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging
  • 9.2. Glass Bottles*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Plastic Bottles
  • 9.4. Cans

10. By Distribution Channel

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
  • 10.2. On-trade*
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 10.3. Off-trade
    • 10.3.1. Supermarkets/Hypermarkets
    • 10.3.2. Specialty Stores
    • 10.3.3. Online Retailers
    • 10.3.4. Others

11. By Region

  • 11.1. Introduction
    • 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 11.2. North America
    • 11.2.1. Introduction
    • 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
    • 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
    • 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.2.7.1. The U.S.
      • 11.2.7.2. Canada
      • 11.2.7.3. Mexico
  • 11.3. Europe
    • 11.3.1. Introduction
    • 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
    • 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
    • 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.3.7.1. Germany
      • 11.3.7.2. The U.K.
      • 11.3.7.3. France
      • 11.3.7.4. Italy
      • 11.3.7.5. Spain
      • 11.3.7.6. Rest of Europe
  • 11.4. South America
    • 11.4.1. Introduction
    • 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
    • 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
    • 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.4.7.1. Brazil
      • 11.4.7.2. Argentina
      • 11.4.7.3. Rest of South America
  • 11.5. Asia-Pacific
    • 11.5.1. Introduction
    • 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
    • 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
    • 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.5.7.1. China
      • 11.5.7.2. India
      • 11.5.7.3. Japan
      • 11.5.7.4. Australia
      • 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
  • 11.6. Middle East and Africa
    • 11.6.1. Introduction
    • 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
    • 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
    • 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel

12. Competitive Landscape

  • 12.1. Competitive Scenario
  • 12.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis

13. Company Profiles

  • 13.1. Willamette Valley Wine*
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Grade Portfolio and Description
    • 13.1.3. Financial Overview
    • 13.1.4. Key Developments
  • 13.2. A Blooming Hill Vineyard and Winery
  • 13.3. Chateau Niagara Winery
  • 13.4. ALDI Inc.
  • 13.5. House of Saka
  • 13.6. Koi Zen Cellars
  • 13.7. LGI Wines
  • 13.8. Auscraft Wine
  • 13.9. CRFT Wines
  • 13.10. Clover Hill Wines
  • 13.11. Scotch Church Road Vineyard
  • 13.12. Treasury Wine Estate
  • 13.13. Castle Group
  • 13.14. Accolade Wines
  • 13.15. E. & J. Gallo Winery

LIST NOT EXHAUSTIVE

14. Appendix

  • 14.1. About Us and Services
  • 14.2. Contact Us