表紙:医薬品添加物の世界市場-2022-2029
市場調査レポート
商品コード
1140739

医薬品添加物の世界市場-2022-2029

Global Pharmaceutical Excipients Market - 2022-2029

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 170 Pages | 納期: 約2営業日

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医薬品添加物の世界市場-2022-2029
出版日: 2022年10月20日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
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概要

市場力学

ジェネリック医薬品の需要増が市場成長の原動力。

過去10年間、ジェネリック医薬品部門は驚異的な連勝を記録し、企業は平均以上の株主利益を獲得しています。ジェネリック製品とは、ブランド医薬品の後発品で、用法・用量、重量、投与経路、コストが同じものを指します。インド・ブランド・エクイティ財団によると、インドは世界の医薬品セクターで台頭しているプレイヤーです。インドは世界有数のジェネリック医薬品供給国であり、世界の販売量の20%を占め、世界の予防接種需要の約60%を供給しています。インドの医薬品部門は、世界で約420億米ドルの規模で継続的に成長しています。例えば、2021年8月のインドの医薬品市場は、2020年7月の13.7%から毎年17.7%増加しています。また、医療用医薬品の輸出量は世界第12位です。インドの医薬品は世界200カ国以上に輸出されており、中でも米国は重要な市場となっています。ジェネリック医薬品は世界の輸出量の20%を占めており、世界最大のジェネリック医薬品供給国となっています。インドの医薬品・薬剤の輸出額は、22年度には246億米ドル、21年度には244億4,000万米ドルとなっています。

しかしながら、規制上のハードルが新しい医薬品添加物の開発を制限しています。賦形剤の製造と認可に関する独立したルールがないことが、新規賦形剤を含む研究開発プロジェクトの妨げになっているのです。現在の規制環境では、新薬申請(NDA)が失敗した場合、その失敗が賦形剤に起因しない場合でも、賦形剤は失敗したことになります。さらに、失敗した賦形剤の臨床試験のエビデンスは役に立たなかっています。このため、医薬品メーカーと賦形剤メーカーは大きな経済的損失を被る。規制要件を遵守する際に新規賦形剤を製造するのに必要なコストと時間は、メーカーにとって法外に高く、新規賦形剤が受け入れられる可能性を低下させる。

地理的浸透度。

予測期間中、欧州が支配的な地域となっています。

本調査では、地域別に、北米、欧州、アジア太平洋、南米、中東・アフリカなどの世界市場における医薬品賦形剤市場を分析しています。

2021年の世界の医薬品賦形剤市場では、欧州が圧倒的な地位を占めています。同地域の賦形剤消費量は、巨大な製造能力を持つ様々な製薬ビヒモスの出現により、高い水準にあります。また、新規賦形剤の需要増は、優れた医薬品、ジェネリック医薬品、バイオシミラーへの依存度が高まっていることに起因しています。さらに、欧州は予測期間中に金額ベースで大きな成長を示すと予想されています。

アジア太平洋地域の医薬品添加物市場は、特にインドと中国における大規模な人口基盤を背景に、予測期間中に急速な成長を遂げることが予想されます。さらに、医療施設の新興国開拓、多数のジェネリック医薬品メーカー、政府の取り組みや専門家集団の増加などが、アジア太平洋地域の医薬品添加物市場の成長を増大させると予想されます。

競合情勢。

医薬品添加物市場は、大手医療企業の存在により、非常に競争が激しい市場です。世界市場の成長に貢献している主要な医薬品添加物メーカーは、デュポン-デ-ヌムール社、ロケット-フェレス、アシュランド世界ホールディングス株式会社、BASF SE、エボニックインダストリーズAG、Associated British Foods plc、アーチャー-ダニエル-ミッドランド社、Lubrizol Corporation、クロダ-インターナショナル、Innophosホールディングス、その他があります。大手企業は、医薬品添加物市場の世界の成長のために、新製品の発売と拡大戦略を採用しています。2022年4月、アシュランドはユニバーとの医薬品原料の販売契約を拡大します。この契約により、ブラジルとメキシコのユニバー・ソリューションズの顧客は、アシュランドの固形製剤用結合剤および崩壊剤、徐放性医薬品用マトリックスフォーマー、通常および徐放性固形製剤用コーティング剤を利用できるようになります。この契約は、ラテンアメリカおよび世界で科学的根拠に基づく医薬品のソリューションを提供する、サステナビリティに重点を置く2社の強みとサービスを融合させるものです。2021年12月、植物由来成分の世界リーダーであり、天然由来医薬品賦形剤のリーディングプロバイダーであるRoquetteは、医療用医薬品のさらなる進化を目指し、米国に新たなイノベーションセンターを開設する計画を発表しました。2022年2月、アゼリスは、医薬品添加物の大手プロバイダーであるRoquette社との提携を拡大し、インドにおける医薬品セルロース製品群の販売を開始し、インドにおける医薬品事業のプレゼンスを強化しました。この提携により、Roquette社の微結晶性セルロース(MCC)およびクロスカルメロース・ナトリウム(CCS)製品が加わり、包括的な製品ポートフォリオが拡大されました。

COVID-19の影響世界の医薬品添加物市場にポジティブな影響を与えます。

医薬品添加物の世界の需要の伸びは、COVID-19の流行が出現する間中、COVID関連以外のヘルスケア施設が規則正しいペースで稼働し続けるため、増加すると予測されます。医薬品添加物の市場は、現在のCOVID-19の大流行を受けて成長すると予想されます。市場参入企業は、COVID-19の大流行によって生じたサプライチェーンの問題を解決し、適切なソリューションを設計することに集中する必要があります。

世界の医薬品添加物市場レポートでは、約61の市場データ表、57の図、170ページの構成で提供しています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

  • 調査手法
  • 調査目的および調査範囲

第2章 市場の定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 製品別市場内訳
  • 機能別市場内訳
  • 製剤別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
      • ジェネリック医薬品の需要増加
      • 慢性疾患の増加
    • 抑制要因
      • 規制別新規医薬品添加物の開発制限
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • バリューチェーン分析
  • PEST分析
  • プライシング分析
  • 法規制分析
  • 保険償還分析
  • アンメットニーズ
  • 特許動向

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、あるいは将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的な取り組み
  • まとめ

第7章 製品別

  • オーガニック
  • 無機
  • その他

第8章 機能別

  • 充填剤
  • 希釈剤
  • コーティング剤
  • 崩壊剤
  • その他

第9章 製剤別

  • 経口剤
  • 非経口剤
  • 外用剤
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第12章 企業プロファイル

  • DuPont de Nemours Inc
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Roquette Feres.
  • Ashland Holdings Inc..
  • BASF SE.
  • Evonik Industries AG.
  • Associated British Foods plc
  • Archer Daniels Midland Company
  • Lubrizol Corporation.
  • Croda International
  • Innophos Holdings(LIST NOT EXHAUSTIVE)

第13章 重要考察

第14章 DataM

目次
Product Code: DMPH3152

Market Overview

Pharmaceutical Excipients Market was valued at USD XX million in 2021. It is forecasted to reach USD XX million by 2029, growing at a CAGR of 5.5 % during the forecast period (2022-2029).

Pharmaceutical excipients are harmless compounds used in the production process used in the dosage form of a pharmaceutical product but are not pharmacologically active components. Excipients are often used in drug formulation to provide long-term stabilization, bulk up stable formulations, and aid absorption. They often improve the product's overall protection or reliability during storage or use. Pharmaceutical excipients are being driven by factors such as the growing pharmaceutical industry, advances in functional excipients, the introduction of orphan drugs, and the penetration of biopharmaceuticals.

Market Dynamics: The rise in demand for generic drugs drives market growth.

Over the last decade, the generics sector has had a phenomenal streak, with businesses earning above-average shareholder returns. Generic products are generic versions of branded drugs with the same dosage type, weight, route of delivery, and cost. According to the India Brand Equity Foundation, India is a rising player in the global pharmaceutical sector. India is one of the world's leading generic medication suppliers, accounting for 20% of volume worldwide and supplying about 60% of the global vaccination demand. The Indian pharmaceutical sector is continuously growing at around US$ 42 billion worldwide. For instance, in August 2021, the Indian pharmaceutical market increased by 17.7% annually, up from 13.7% in July 2020. It is the 12th largest exporter of medical goods in the world. Indian drugs are exported to more than 200 countries worldwide, with the US being the key market. Generic drugs account for 20% of the global export volume, making the country the largest provider of generic medicines globally. Indian drug & pharmaceutical exports stood at US$ 24.60 billion in FY22 and US$ 24.44 billion in FY21.

However, regulatory hurdles restrict the development of novel pharmaceutical excipients. The lack of independent rules for excipient manufacturing and clearance is deterring R&D projects involving novel excipients. In the current regulatory environment, if a new drug application (NDA) fails, the excipient still fails, even if the failure is not attributed to the excipient. Furthermore, the evidence from the unsuccessful excipient's clinical trials was useless. The drug and the excipient maker suffer significant financial losses due to this. The cost and time required to produce novel excipients when adhering to regulatory requirements are prohibitively expensive for manufacturers, reducing the likelihood of a novel excipient being accepted.

Market Segmentation: The organic segment is projected to be the dominant segment in the market during the forecast period.

Based on the Product, the pharmaceutical excipients market has been classified into Organic, Inorganic and Others.

Organic dominated the global market in 2019, owing to the wide usage of organic in the majority of pharmaceutical formulations available in the pharmaceutical market. At the same time, organic is expected to present considerable growth in the near future. Natural excipients are primarily used in oral formulations as binders and fillers, which aid segmental growth during the forecast period.

Pharmaceutical excipients are segmented based on formulation, which includes oral, parenteral, topical and others.

The oral segment held a significant market share in the forecast period as oral formulations are the most common route of drug delivery, which supports the segment growth during the forecast period. Moreover, the Topical is expected to project a considerable CAGR during the forecast period. Strong assimilation of topical excipients with liquid APIs and improved patient compliance due to sensorial effects drive this segment's development.

Geographical Penetration: Europe is the dominating region during the forecast period.

Based on geography, the study analyzes the pharmaceutical excipients market in the global market, including North America, Europe, Asia-Pacific, South America, and the Middle East & Africa.

Europe held a dominant position in the global pharmaceutical excipients market in 2021. Excipient consumption in the region is high due to the emergence of various pharmaceutical behemoths with massive manufacturing capacities. The increased demand for novel excipients is also due to the increasing reliance on superior pharmaceutical drugs, generics, and biosimilars. Moreover, Europe is expected to represent significant growth in terms of value during the forecast period.

The pharmaceutical excipients market for the Asia Pacific is expected to observe rapid growth over the forecast period, backed by the large population base, especially in India and China. Moreover, the developing healthcare facilities, large number of generic manufacturers and rise in government initiatives and specialist communities are expected to augment the growth of the Asia Pacific pharmaceutical excipients market.

Competitive Landscape:

The Pharmaceutical Excipients market is highly competitive, owing to the presence of big medical companies. The key Pharmaceutical Excipients players which are contributing to the growth of the global market include DuPont de Nemours Inc, Roquette Feres, Ashland Global Holdings Inc.., BASF SE., Evonik Industries AG., Associated British Foods plc, Archer Daniels Midland Company, Lubrizol Corporation, Croda International, Innophos Holdings, among others. The major players are adopting new Product launches and expansion strategies for global growth in the Pharmaceutical Excipients market. In April 2022, Ashland expands its distribution deal with Univar for pharma ingredients. Through this agreement, Univar Solutions customers in Brazil and Mexico have access to Ashland's binders and disintegrants for solid dosage forms, matrix formers for modulated release drugs and coatings for regular and modulated release solid dosage forms. This agreement combines the strengths and offerings of two sustainability-focused companies delivering science-based pharmaceutical solutions in Latin America and globally. In December 2021, Roquette, a global leader in plant-based ingredients and a leading provider of naturally-derived pharmaceutical excipients, announced its plan to open a new Innovation Center in the US to further the advancement of prescription drugs. In February 2022, Azelis strengthened its pharmaceutical presence in India by expanding its partnership with Roquette, a leading provider of pharmaceutical excipients, to distribute its pharmaceutical cellulose product range in India. The company expanded its comprehensive product portfolio through this partnership by including Roquette's Microcrystalline Cellulose (MCC) and Croscarmellose Sodium (CCS) products.

COVID-19 Impact: Positive impact on the global pharmaceutical excipients market.

The growth of global demand for pharmaceutical excipients is projected to increase throughout the emergence of the COVID-19 pandemic as non-COVID-related healthcare facilities continue to run at a regular pace. The market for pharmaceutical excipients is expected to grow in the wake of the current COVID-19 pandemic. Market participants must concentrate on solving the supply chain issues raised by the COVID-19 pandemic and designing appropriate solutions to resolve them.

The global pharmaceutical excipients market report would provide an access to approximately 61 market data tables, 57 figures and 170 pages

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Market Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Product
  • 3.2. Market Snippet by Functionality
  • 3.3. Market Snippet by Formulation
  • 3.4. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Rise in demand for Generic Drugs
      • 4.1.1.2. Increasing Chronic condition
    • 4.1.2. Restraints:
      • 4.1.2.1. Regulatory hurdles restricting the development of novel pharmaceutical excipients
    • 4.1.3. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Value Chain Analysis
  • 5.4. PEST Analysis
  • 5.5. Pricing Analysis
  • 5.6. Regulatory Analysis
  • 5.7. Reimbursement Analysis
  • 5.8. Unmet Needs
  • 5.9. Patent Trends

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Product

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Segment
  • 7.3. Market Attractiveness Index, By Product Segment
    • 7.3.1. Organic*
      • 7.3.1.1. Introduction
      • 7.3.1.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%)
    • 7.3.2. Inorganic
    • 7.3.3. Other

8. By Functionality

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Functionality Segment
  • 8.3. Market Attractiveness Index, By Functionality Segment
    • 8.3.1. Fillers*
      • 8.3.1.1. Introduction
      • 8.3.1.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%)
    • 8.3.2. Diluents
    • 8.3.3. Coatings
    • 8.3.4. Disintegrants
    • 8.3.5. Others

9. By Formulation

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Formulation Segment
  • 9.3. Market Attractiveness Index, By Formulation Segment
    • 9.3.1. Oral*
      • 9.3.1.1. Introduction
      • 9.3.1.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%)
    • 9.3.2. Parenteral
    • 9.3.3. Topical
    • 9.3.4. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
  • 10.3. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.4. North America
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 10.4.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Functionality
    • 10.4.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Formulation
    • 10.4.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. U.S.
      • 10.4.6.2. Canada
      • 10.4.6.3. Mexico
  • 10.5. Europe
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 10.5.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Functionality
    • 10.5.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Formulation
    • 10.5.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. Germany
      • 10.5.6.2. U.K.
      • 10.5.6.3. France
      • 10.5.6.4. Italy
      • 10.5.6.5. Spain
      • 10.5.6.6. Rest of Europe
  • 10.6. South America
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 10.6.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Functionality
    • 10.6.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Formulation
    • 10.6.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.6.6.1. Brazil
      • 10.6.6.2. Argentina
      • 10.6.6.3. Rest of South America
  • 10.7. Asia Pacific
    • 10.7.1. Introduction
    • 10.7.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.7.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 10.7.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Functionality
    • 10.7.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Formulation
    • 10.7.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.7.6.1. China
      • 10.7.6.2. India
      • 10.7.6.3. Japan
      • 10.7.6.4. Australia
      • 10.7.6.5. Rest of Asia Pacific
  • 10.8. Middle East and Africa
    • 10.8.1. Introduction
    • 10.8.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.8.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 10.8.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Functionality
    • 10.8.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Formulation
    • 10.8.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive Scenario
  • 11.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. DuPont de Nemours Inc*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Key Highlights
    • 12.1.4. Financial Overview
  • 12.2. Roquette Feres.
  • 12.3. Ashland Holdings Inc..
  • 12.4. BASF SE.
  • 12.5. Evonik Industries AG.
  • 12.6. Associated British Foods plc
  • 12.7. Archer Daniels Midland Company
  • 12.8. Lubrizol Corporation.
  • 12.9. Croda International
  • 12.10. Innophos Holdings (LIST NOT EXHAUSTIVE)

13. Premium Insights

14. DataM Intelligence

  • 14.1. Appendix
  • 14.2. About Us and Services
  • 14.3. Contact Us