表紙:紙ストローの世界市場-2022-2029
市場調査レポート
商品コード
1140724

紙ストローの世界市場-2022-2029

Global Paper Straws Market - 2022-2029

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 170 Pages | 納期: 約2営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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紙ストローの世界市場-2022-2029
出版日: 2022年10月20日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
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概要

市場力学

環境に優しい製品に対する需要の高まりと人々の意識の向上が市場成長の原動力

環境に優しく、適切な製品を求める消費者の傾向は、世界の紙ストロー市場成長の重要な要因の一つです。魅力的で、1回使用したら使い捨てにできる消耗品は、常に消費者の注目を集めます。そのため、紙ストローメーカーは、市場でより多くの消費者の注目を集めるために、愛らしいデザインの印刷された紙ストローを提供しています。型枠の周りに3層または4層の紙を使用し、多くの添加物を使用した紙ストローは、従来の紙ストローよりも比較的耐久性に優れています。紙ストローは、プラスチック製ストローに代わる安定的で持続可能な代替品という市場のニーズに応えており、予測期間中に大きな牽引力を獲得すると思われます。

プラスチック製ストローの消費量は、ここ2~3年で大幅に増加しています。しかし、プラスチック製ストローに対する不寛容さの増加、生分解性ストローに対する消費者需要の増加、プラスチック製ストローを禁止するための政府の改革や規制の増加は、紙ストロー市場の成長に明るい見通しを提供することを肯定しています。

また、外食産業における消費者パターンの変化は、市場の成長を促進します。外食産業は紙ストローの主要な最終消費者であり、外食店の増加が紙ストローの需要を大幅に押し上げています。飲食品分野では、消費者の消費パターンにダイナミックな変化がありました。さらに、新興国ではオンラインフードデリバリープラットフォームが拡大しており、紙ストローのような使い捨てるタイプの様々な製品のニーズが高まっています。これは、フードサービス企業間のフードデリバリープラットフォームを越えた激しい競争をもたらし、紙ストローなどの使い捨て食品に有利な成長機会を提供することになります。

地理的浸透。

北米は予測期間中、支配的な地域です。

本調査では、地域別に、北米、南米、欧州、アジア太平洋、中東・アフリカなどの世界市場における紙ストロー市場を分析しています。

北米は、カナダと米国での紙ストローの需要増加により、予測期間中に世界の紙ストロー市場を独占すると予想されます。欧州では、生分解性製品の需要の増加、認定リサイクル可能なストローの重視、無公害環境を促進するための欧州連合による独占キャンペーンが、紙ストロー市場の成長を促進すると推定されています。欧州の紙ストロー市場は、金額と数量の面で予測期間中に高いCAGRで成長すると予測されています。欧州地域市場の開拓は、英国やドイツなどの先進諸国において、欧州の外食産業で徐々に紙ストローが使用されるようになり、その需要が増加したことに起因しています。さらに、欧州諸国におけるプラスチック禁止のための環境・政府改革や規制の強い影響力が、同地域における紙ストロー市場の成長を促進すると予想されます。

競合情勢

紙ストロー市場は、地域企業や世界企業の存在により、高い競争力を誇っています。市場の成長を支えている主要企業には、Hoffmaster Group, Inc.、Huhtamaki Oyj、Footprint、Transcend Packaging Ltd.、Changya New Material Technology Co., Ltd.、Fuling Global Inc.、カナダBrown Eco Products Ltd、Zhangzhou Wulian Paper Products Co., Ltd.、Zhejiang Huameng Environmental Protection and New Materials Co., Ltd、Hebei Compka Bio-Technology Co., Ltd、Zhangzhou Rainbowbear Paper Craft Co., Ltdなどが含まれます。主要プレイヤーは、製品イノベーション、買収、拡大など様々な成長戦略を実現し、紙ストロー市場の世界の成長を支えています。2022年1月、ハタマキはポーランドの合弁会社Huhtamaki Smith Anderson sp.z o.o.をSmith Anderson Group Ltd.から完全所有権取得し、Smith Anderson Group Ltd.(SA)を買収しました。(SA)の全株式を取得しました。同社は、ポーランドのツェラツにあるフタマキの施設で、東欧における外食産業向け紙袋を製造・販売します。2022年7月、無菌包装製品およびソリューションの業界リーダーの1つであるLamipakは、インドでU字型紙ストローを発売しました。U字型紙ストローは143mm、160mm、181mmがあり、当社のポーションパックと互換性があり、生分解性があり、FSC認証サプライヤーから責任を持って調達された100%リサイクル可能な紙で構成されています。

COVID-19の影響世界の紙ストロー市場にネガティブな影響を与えます。

コロナウイルスは、ほぼすべての産業に影響を与えた世界的にユニークな一般健康危機であるため、引き続く影響は、図の時間枠の間に事業展開に影響を与えると予測されます。COVID-19は、レストランやその他のフードサービス部門からの需要減少により、紙ストロー市場にマイナスの影響を及ぼしています。しかし、この大流行における使い捨てストローの認知度上昇により、COVID-19以降、市場は急成長すると推測されます。

世界の紙ストロー市場レポートでは、約64の市場データ表、51の図、170ページの構成で提供しています

目次

第1章 調査手法と調査範囲

  • 調査手法
  • 調査目的および調査範囲

第2章 市場の定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 材料タイプ別市場内訳
  • 製品タイプ別市場内訳
  • エンドユーザー別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
      • プラスチック製ストローに対する不寛容の高まり、環境に優しいストローに対する消費者需要の高まり、プラスチック製ストローを禁止するための政府の改革とキャンペーンの世界の増加。
      • 紙ストローのリサイクル性
    • 抑制要因
      • 紙ストローの生産能力不足
    • ビジネスチャンス
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • プライシング分析
  • 法規制分析
  • アンメットニーズ分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、あるいは将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • まとめ

第7章 素材タイプ別

  • バージンペーパー
  • 再生紙

第8章 製品タイプ別

  • 印刷物
  • 非印刷

第9章 エンドユーザー別

  • 外食産業
  • 施設
  • 家庭用

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第12章 企業プロファイル

  • Hoffmaster Group, Inc.
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Transcend Packaging Ltd.
  • Huhtamaki Oyj
  • Footprint
  • Fuling Inc.
  • Canada Brown Eco Products Ltd
  • Zhangzhou Wulian Paper Products Co., Ltd.
  • Changya Newmaterial Technology Co., Ltd.
  • Zhejiang Huameng Environmental Protection and New Materials Co.,Ltd
  • Hebei Compka Bio Technology Co., Ltd.
  • Zhangzhou Rainbowbear Paper Craft Co., Ltd.(List Not Exhaustive)

第13章 重要考察

第14章 DataM

目次
Product Code: DMCPG3088

Market Overview

Paper Straws Market was valued at USD YY million in 2021. It is forecasted to reach USD YY million by 2029, growing at a CAGR of 3.2% during the forecast period (2022-2029).

A paper straw is a utensil intended to carry the contents of a beverage to one's mouth. Paper straws are commonly made from virgin paper, but environmental concerns and new regulation has led to a rise in reusable straws. These straws are often made of recycled paper. Drinking straws have factually been intended as a single-use product. Several regions, countries, and municipalities have banned single-use plastic straws to reduce plastic pollution, which propelled paper straws demand. Moreover, many companies have even voluntarily banned or reduced the number of plastic straws and increased paper straws distributed from their premises. The global paper straws market growth factors are growing consumer demand for eco-friendly straws, growing intolerance toward the use of plastic straws and rising government reforms & campaigns to ban plastic straws, to contribute to the growth of the paper straws market during the forecast period.

Market Dynamics: Rising demand for eco-friendly products and increasing awareness among the population drives market growth

Consumer inclination towards eco-friendly and suitable products is one of the key factors for the growth of the global paper straw market. Consumables that are appealing, as well as disposable after one use, always get the attention of the consumer. Thus, paper straw manufacturers provide printed paper straws with adorable designs to grab more consumer attention in the market. Paper straws made with 3 or 4 layers of paper around a mould and many additives are comparatively more durable than conventional paper straws. Paper straws answer the market need for a stable and sustainable alternative to plastic straws and will likely gain significant traction during the forecast period.

Plastic straw consumption has increased significantly in the last 2 to 3 years. However, growing intolerance towards plastic straws, increasing consumer demand for biodegradable straws, and an increase in government reforms and regulations to ban plastic straws are affirmative to offer a positive outlook for the growth of the paper straws market.

Also, shifting consumer patterns in the food service industry drives market growth. The food service industry is a key end-use consumer of paper straws, and the increasing number of food outlets is substantially fueling the demand for paper straws. There has been a dynamic shift in the consumer consumption pattern in the food and beverages sector. Moreover, growing online food delivery platforms in emerging countries increase the need for various use-and-throw products like paper straws. It leads to an intense rivalry across food delivery platforms among food service companies, which will provide lucrative growth opportunities for disposable food products such as paper straws.

Market Segmentation: The virgin paper segment will project the fastest growth in the market throughout the forecast period

By material type segment, the paper straws market is bifurcated into virgin paper and recycled paper.

The virgin paper is anticipated to dominate the paper straw market in terms of volume and value in the forecast period. Most paper straw manufacturers are using virgin paper as these papers are reliable, strong and have higher absorbency rates, and at the same time have quality and effectiveness, reducing wastage, as consumers don't have to use multiple straws for single-use. It has resulted in the high demand for the segment in the global market.

Based on product type, the paper straws market is classified into printed and non-printed

The non-printed segment is expected to lead the paper straw market over the forecast period. The printed paper is estimated to grow with a high growth rate during the forecast period in terms of value and volume. Non-printed paper straws are manufactured to avoid inks or dyes' digestions and are produced using sustainably food-grade paper or sourced paper. The changing tastes & preferences of consumers are anticipated to fuel the market for non-printed paper straws shortly.

Geographical Penetration: North America is the dominating region during the forecast period.

Based on geography, the study analyzes the Paper Straws market in the global market, including North America, South America, Europe, Asia-Pacific, and the Middle East & Africa.

North America is anticipated to dominate the global paper straws market over the forecast period, owing to the growing demand for paper straws in Canada and the US. In Europe, the increasing demand for biodegradable products, emphasis on certified recyclable straws, and exclusive campaigns by the European Union to promote a pollution-free environment are estimated to fuel the paper straw market growth. The European paper straw market is projected to grow with a high CAGR over the forecast period in terms of value and volume. The development of the European region market is accredited to the increased demand for paper straws in developed countries, such as the UK and Germany, as they are gradually used in the European food service industry. Furthermore, the strong influence of environmental and governmental reforms and regulations to ban plastics in European countries is expected to drive the paper straw market's growth in the region.

Competitive Landscape:

The paper straw market is highly competitive with the presence of regional and global companies. Some of the key players who are supporting the growth of the market include Hoffmaster Group, Inc., Huhtamaki Oyj, Footprint, Transcend Packaging Ltd., Changya New Material Technology Co., Ltd., Fuling Global Inc., Canada Brown Eco Products Ltd, Zhangzhou Wulian Paper Products Co., Ltd., Zhejiang Huameng Environmental Protection and New Materials Co., Ltd, Hebei Compka Bio-Technology Co., Ltd., and Zhangzhou Rainbowbear Paper Craft Co., Ltd. among others. The key players realize various growth strategies, such as product innovation, acquisitions, and expansion, which are backing the growth of the paper straws market globally. In January 2022, Huhtamaki acquired full ownership of its Polish joint venture company Huhtamaki Smith Anderson sp. z o.o. from Smith Anderson Group Ltd. (SA). The company manufacture and sells food service paper bags in Eastern Europe at Huhtamaki's facility in Czeladz, Poland. In July 2022, Lamipak, one of the industry leaders in aseptic packaging products and solutions, launched its U-Shape Paper Straws in India. The U-shape paper straws are available in 143mm, 160mm and 181mm and are compatible with our portion packs and are composed of 100% recyclable paper that is biodegradable and responsibly sourced from FSC certified suppliers.

COVID-19 Impact: Negative impact on the global paper straws market.

Coronavirus is a unique worldwide general wellbeing crisis that has influenced almost every industry, so the drawn-out impacts are projected to affect business development during the figure time frame. COVID-19 has negatively affected the paper straw market due to decreased demand from restaurants and other food service sectors. However, the market is estimated to grow rapidly due to increasing awareness of single-use straws in this pandemic, post-COVID-19.

The global paper straws market report would provide an access to approximately 64 market data tables, 51 figures and 170 pages

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Market Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Material Type
  • 3.2. Market Snippet by Product Type
  • 3.3. Market Snippet by End User
  • 3.4. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Rising Intolerance Toward Plastic Straws, Rising Consumer Demand for Eco-Friendly Straws, and Globally Increasing Government Reforms and Campaigns to Ban Plastic Straws
      • 4.1.1.2. Recyclability of Paper Straws
    • 4.1.2. Restraints:
      • 4.1.2.1. Lack of Paper Straw Production Capacities
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis
  • 5.5. Unmet Needs

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Conclusion

7. By Material Type

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material Type Segment
  • 7.3. Market Attractiveness Index, By Material Type Segment
    • 7.3.1. Virgin paper*
      • 7.3.1.1. Introduction
      • 7.3.1.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%)
    • 7.3.2. Recycle paper

8. By Product Type

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
  • 8.3. Market Attractiveness Index, By Product Type
    • 8.3.1. Printed*
      • 8.3.1.1. Introduction
      • 8.3.1.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%)
    • 8.3.2. Non printed

9. By End User

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User Segment
  • 9.3. Market Attractiveness Index, By End User Segment
    • 9.3.1. Foodservice
      • 9.3.1.1. Introduction
      • 9.3.1.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%)
    • 9.3.2. Institutional
    • 9.3.3. Household

10. By Region

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
  • 10.3. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.4. North America
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material Type
    • 10.4.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 10.4.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 10.4.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. U.S.
      • 10.4.6.2. Canada
      • 10.4.6.3. Mexico
  • 10.5. Europe
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material Type
    • 10.5.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 10.5.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 10.5.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. Germany
      • 10.5.6.2. U.K.
      • 10.5.6.3. France
      • 10.5.6.4. Italy
      • 10.5.6.5. Spain
      • 10.5.6.6. Rest of Europe
  • 10.6. South America
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material Type
    • 10.6.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 10.6.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 10.6.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.6.6.1. Brazil
      • 10.6.6.2. Argentina
      • 10.6.6.3. Rest of South America
  • 10.7. Asia Pacific
    • 10.7.1. Introduction
    • 10.7.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.7.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material Type
    • 10.7.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 10.7.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 10.7.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.7.6.1. China
      • 10.7.6.2. India
      • 10.7.6.3. Japan
      • 10.7.6.4. Australia
      • 10.7.6.5. Rest of Asia Pacific
  • 10.8. Middle East and Africa
    • 10.8.1. Introduction
    • 10.8.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.8.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material Type
    • 10.8.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 10.8.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use
    • 10.8.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive Scenario
  • 11.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. Hoffmaster Group, Inc.*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Key Highlights
    • 12.1.4. Financial Overview
  • 12.2. Transcend Packaging Ltd.
  • 12.3. Huhtamaki Oyj
  • 12.4. Footprint
  • 12.5. Fuling Inc.
  • 12.6. Canada Brown Eco Products Ltd
  • 12.7. Zhangzhou Wulian Paper Products Co., Ltd.
  • 12.8. Changya Newmaterial Technology Co., Ltd.
  • 12.9. Zhejiang Huameng Environmental Protection and New Materials Co.,Ltd
  • 12.10. Hebei Compka Bio Technology Co., Ltd.
  • 12.11. Zhangzhou Rainbowbear Paper Craft Co., Ltd. (List Not Exhaustive)

13. Premium Insights

14. DataM Intelligence

  • 14.1. Appendix
  • 14.2. About Us and Services
  • 14.3. Contact Us