表紙:処方箋皮膚科治療薬の世界市場-2022-2029
市場調査レポート
商品コード
1140723

処方箋皮膚科治療薬の世界市場-2022-2029

Global Prescription Dermatological Drugs Market - 2022-2029

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 180 Pages | 納期: 約2営業日

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処方箋皮膚科治療薬の世界市場-2022-2029
出版日: 2022年10月20日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 約2営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

処方箋皮膚科治療薬市場は、2021年に258億7,000万米ドルと評価されました。予測期間(2022年~2029年)にCAGR6.20%で成長すると予測されています。

皮膚科学には、皮膚、脂肪、髪、爪、口腔および生殖器膜の正常および障害、疾患、がん、美容および老化状態の調査、研究、診断が含まれます。にきび、皮膚炎、湿疹、乾癬、真菌感染、いぼ、冷え症、皮膚がんは、皮膚科学の主な適応症となっています。およそ6人に1人が皮膚疾患のために一般医を訪れています。

処方される皮膚科用医薬品は、皮膚関連疾患、にきびや性器ヘルペスなどの皮膚トラブル、皮膚の傷、皮膚や頭皮、髪、爪などの美容トラブル、皮膚や脂肪、髪、爪、口腔などの老化現象の治療に使用されています。市場は、免疫療法、外用薬、全身薬、その他の薬物など、様々な処方箋皮膚科治療薬が利用可能であることが支配的です。

市場力学

皮膚疾患の増加が市場の成長を牽引

皮膚疾患の増加に伴い、処方薬である処方箋皮膚科治療薬の需要が増加していることが市場の牽引役となっています。Institutes of Health Metricsが実施したGlobal Burden of Disease(GBD)調査によると、皮膚疾患は世界全体の疾病負担の1.79%を占めています。皮膚炎、乾癬、蜂巣炎、膿皮症、疥癬、真菌性皮膚疾患、ウイルス性皮膚疾患、尋常性ざ瘡、円形脱毛症、そう痒症、じんましん、褥瘡、皮膚悪性黒色腫、角化細胞癌は、世界中で最も頻繁に見られる皮膚疾患です。世界保健機関(WHO)によると、乾癬の有病率は、様々な国で0.09%から11.4%の範囲であることが分かっています。乾癬の有病率は、先進国では1.5%から5%の範囲です。アトピー性皮膚炎(AD)は、最も一般的な慢性または再発性の炎症性皮膚疾患であり、世界中で小児の15~20%、成人の1~3%が罹患していると言われています。米国国立衛生研究所(NIH)によると、ニキビは世界で8番目に多い疾患で、世界人口の9.4%が罹患しているとされています。

皮膚科向け処方薬への融資・資金調達の増加が市場成長を後押し

いくつかの公開会社や非公開会社も、処方箋皮膚科治療薬の開発のための資金調達や資金供給を高めています。例えば、2020年10月、Sirnaomicsは1億500万米ドルのシリーズDラウンドを掴んでいました。この資金調達は、皮膚がん、線維症疾患、代謝性疾患、ウイルス感染症などの様々な適応症の治療のためのRNAi治療薬の研究開発(R&D)プロセスを進めるために使用されました。2019年1月、Vyome Therapeutics Inc,は2200万米ドルの資金調達を終えていました。同社はこの資金を、リード分子であるVB 1953を中等度から重度のにきびの治療のための第II相試験に進めるため、および事業のために使用していました。皮膚科学関連プロジェクトは、複数の機関・団体から資金調達が行われています。国立衛生研究所は、2015年から2019年の間に171の機関で実施された1764の皮膚科関連プロジェクトに5億5420万米ドルを授与しました。皮膚科関連プロジェクトに対するNIHの資金は、2015年の1億440万米ドルから2019年の1億1990万米ドルまで、14.7%の割合で増加していることが確認されました。

処方皮膚科薬の使用に関連する副作用が市場成長の妨げになっている

市場は、処方皮膚科薬の使用に関連する副作用によって妨げられています。副作用には、吐き気、腹痛、息切れ、足首や足の腫れ、高脂血症、血尿、腰痛、発熱、斑点状皮疹、頭痛、高血圧などがあり、患者の間で観察されることがあります。処方箋皮膚科治療薬の使用により、真菌、細菌、ウイルス感染症を発症する可能性が高くなります。じんましん、呼吸困難、顔・目・唇・口の腫れなどの重篤なアレルギー反応が出ることがあります。

COVID-19の影響分析

世界の処方皮膚薬市場は、COVID-19に苦しむ人々の増加に伴う処方皮膚薬に対する需要の増加により、積極的な市場成長を示しています。COVID-19感染者の皮膚症状を治療するために処方用皮膚科医薬品の採用が増加しています。Esther E Freeman et.al., 2020によると,COVID-19患者の約0.2%~20.4%に皮膚症状が見られています。COVID-19感染者では,斑状丘疹,偽紫斑病,蕁麻疹,単形性播種性小胞病変,肢端小胞膿性病変,livedoまたは壊死が最もよく見られる皮膚症状である.米国皮膚科学会と国際皮膚科学会連合が共同で行っているCOVID-19レジストリによると,検査で皮膚症状が確認されたCOVID-19患者171人のうち,約22%に臼状皮疹,18%にpernio-like acral lesion,16%にじんま疹,13%に黄斑紅斑,11%に小胞性発疹,9.9%に乳頭鱗屑性発疹、6.4%に網状紫斑病がみられました。Sanchez-Arraez et al 2020によると,COVID-19の成人および小児の皮膚症状では,約30%に肢端紅斑,20%に乳頭炎,35%に斑状紫斑,15%に混合型が観察されたとのことである.COVID-19による皮膚症状の治療には,生物学的製剤,免疫調節剤,免疫抑制剤などの皮膚科処方薬の普及が進んでいる.

疫学

米国がん協会によると、2020年には米国で約100,350人のメラノーマ患者が発生すると予想されています。また、2020年には約6,850人がメラノーマにより死亡すると予測されています。米国円形脱毛症協会によると、米国では約680万人が円形脱毛症に罹患している、または罹患する可能性があるとされています。米国脱毛協会によると、男性の脱毛の約95%は男性型脱毛症によるものです。アトピー性皮膚炎の有病率は、中・東欧諸国では7.3%であることが確認されています。フランスでは、成人のアトピー性皮膚炎の有病率は8%でした。都市環境、社会経済的地位の高さ、家族歴など、さまざまな要因がアトピー性皮膚炎発症のリスクを高めています。尋常性ざ瘡は、米国では生涯のうち80%の人が罹患するといわれています。重症のにきびを持つ人の約20%は、身体的・精神的に永久的な傷跡を残す結果となっています。

市場セグメンテーション

乾癬治療薬が処方箋皮膚科治療薬市場で最大のシェアを占める見込み

製品タイプ別では、にきび・酒さ治療薬、アンチエイジング治療薬、皮膚炎・脂漏治療薬、脱毛・抜毛治療薬、乾癬治療薬、皮膚がん治療薬、その他に分類されます。乾癬治療薬は、乾癬の有病率の増加に伴い、乾癬治療薬の需要が高まっていることから、処方箋皮膚科治療薬市場において最大のシェアを占めると予想されます。世界保健機関(WHO)によると、乾癬の有病率は0.09%から11.4%の範囲で、さまざまな国で発生しています。乾癬の有病率は、先進国では1.5%から5%の範囲にあります。市場は、コルチコステロイド、カルシニューリン阻害剤、アントラリン、メトトレキサート、シクロスポリン、生物学的製剤、その他の薬剤が乾癬の治療に利用可能であることが支配的となっています。生物学的製剤は、乾癬の症状や徴候を改善する効果があります。エタネルセプト(Enbrel)、インフリキシマブ(Remicade)、アダリムマブ(Humira)、ウステキヌマブ(Stelara)、セクキヌマブ(Cosentyx)、イセキズマブ(Taltz)などいくつかの生物製剤は、第一選択の治療法に反応しない、中程度から重度の乾癬の治療に承認されました。アダリムマブ(ヒュミラ)は、中等症から重症の尋常性乾癬の患者さんに使用したところ、わずか4ヶ月で75%、さらには90%の皮膚治癒が認められたという臨床試験結果が報告されています。

販売チャネル別では、病院薬局向けが予測期間中に高い成長を遂げると予想される

市場は、流通チャネルによって、病院薬局、小売薬局、オンライン薬局、その他に分類されます。病院セグメンテーションは、病院薬局における高コストの処方箋皮膚科治療薬の高い利用可能性により、最も高い市場成長を有すると予測されます。病院への入院患者数の増加に伴い、慢性皮膚疾患の予防、治療、管理のために処方される皮膚科用医薬品の使用量が増加しています。

地域分析

処方薬市場は北米地域が最大のシェアを占めています。

北米地域は、皮膚疾患やその他の疾患の高い有病率により、2021年の世界処方皮膚科薬市場で最大の市場シェアを占めています。Skin Cancer Foundationによると、米国では毎日約9,500人が皮膚がんと診断されています。70歳までに少なくとも5人に1人のアメリカ人が皮膚がんを発症しています。基底細胞癌(BCC)は最も一般的な皮膚癌であり、米国では年間430万人が診断されています。また、100万人以上が扁平上皮癌(SCC)に罹患しています。米国皮膚科学会(AAD)によると、毎年、米国では約5,000万人のアメリカ人がニキビに悩まされています。米国国立生物工学情報センター(National Center for Biotechnology Information)によると、全世界で乳幼児の約20%、成人の約3%がアトピー性皮膚炎を患っているとのことです。

米国は、皮膚科向け処方薬の普及率が高いため、最も高い市場シェアを占めています。処方用皮膚薬を開発している市場開拓者は数社にのぼる。また、処方箋皮膚科治療薬の認知度を高めるために、複数の企業が企業との提携を進めています。例えば、2022年1月14日にファイザーが開発したCIBINQO(アブロシチニブ)成人用は、難治性の中等度から重度のアトピー性皮膚炎(AD)の成人の治療薬として米国食品医薬品局から承認されています。これらの罹患者のうち、約40%の成人が中等度から重度の症状を呈しています。医療施設やインフラの整備に多額の医療費が投入されていることも、予測期間中に市場にプラスの影響を与えるものと思われます。

予測期間中、アジア太平洋地域が最も速いCAGRで成長すると予想される

アジア太平洋地域は、アンメットメディカルニーズを抱える皮膚科疾患に苦しむ人口が多いことから、処方用皮膚科医薬品の普及が進んでおり、世界市場における成長率が最も高い地域であると推定されます。抗炎症剤、抗感染剤、局所麻酔剤、洗浄剤、軟膏など、にきび治療のための外用皮膚科医薬品の使用量が増加しています。また、乾癬などの中等症から重症の皮膚疾患には、生物学的製剤の採用が進んでいます。美容意識の高まりや肥満への懸念が市場に好影響を与えるものと思われます。

皮膚科領域における医療用医薬品の臨床試験数が増加しています。医療用皮膚薬の開発が急速に進んでいます。処方用皮膚薬の開発において、公的機関や民間企業による研究開発への投資や資金調達が増加しています。手頃な価格で治療が受けられるメディカルツーリズムの拡大が、市場にプラスの影響を与えるものと思われます。中国、日本、オーストラリア、インドなどの国々では、スキンケア治療へのアクセスが向上しており、処方用皮膚薬の需要が増加すると考えられます。また、国民の所得と購買力の向上が、予測期間中の市場成長を刺激するものと思われます。

競合情勢

処方箋皮膚科治療薬市場は、多数の企業が存在する断片的な市場です。Johnson &Johnson Inc.、Merck &Co.、Bayer AG、Pfizer、F. Hoffmann-La Roche、Allergan、Abbvie、Inc、Astellas Pharma、Inc、Biofrontera AG、Bristol-Myers Squibb、Dermira、Inc、Glaxosmithkline Plc、Mylan N.V.などが大きな市場シェアを持っている大手企業です。企業は、市場での存在感を高めるために、製品の発売、買収、合併、提携、ライセンス供与など、いくつかの成長戦略を採用しています。例えば、以下のようなものがあります。

合併とコラボレーション。

2019年11月、ExcelraはDermatologyに特化した製薬会社であるマルホと薬剤再利用の提携を締結していました。契約条件に基づき、Excelraはマルホの研究チームと共同で、Dermatologyにおける新規治療仮説の発見と開発に取り組むことになります。また、この提携により、マルホは、Excelraが所有するリパーポージング・データベース、リパーポージング・アルゴリズム、分析ツール、可視化エンジンからなるDrug Repurposing Platform(GRIP)にアクセスすることができるようになります。

製品の上市と承認

2019年6月、ボシュ・ヘルス・カンパニーズ・インクとその皮膚科事業であるオルソ・デーマトロニクスは、「DUOBRII(ハロベタゾールプロピオネートおよびタザロテン)ローション、0.01%/0.045%」を米国で発売していました。DUOBRIIは、低濃度のハロベタゾールプロピオン酸塩とタザロテンを独自のローションビヒクルで構成し、1つの外用剤にした、世界初の製剤です。

2019年2月、Evolus, Incは、米国食品医薬品局(FDA)より、「成人における、コルゲーターおよび/またはプロセラス筋の活動に伴う中程度から重度のグラベラーラインの外観の一時的改善」を目的として、ジュボーの承認を取得しました。

買収

2020年2月、イーライリリー・アンド・カンパニーは、米国Dermira, Inc.を買収しました。この買収により、12歳以上の青少年および成人の中等度から重度のアトピー性皮膚炎の治療薬として第III相臨床開発プログラムで評価されている、IL-13と高い親和性を持つように設計された新規の治験用モノクローナル抗体、lebrikizumabが加わり、当社の免疫学パイプラインが拡大されました。本契約に基づき、Eli Lilly and Companyは、Dermiraの発行済普通株式すべてを、1株当たり18.75ドルの現金で提供しました。

2020年8月19日、ジョンソン・エンド・ジョンソンは、Momenta Pharmaceuticals, Inc.を買収することに合意したと発表しました。全額現金取引の買収案件で、約65億米ドル。この買収は、ジョンソン・エンド・ジョンソンのヤンセンファーマカンパニーズにとって、免疫介在性疾患におけるリーダーシップを拡大する機会を提供するものです。

2019年7月、LEO PharmaはBayerの世界処方皮膚科事業を買収していました。この買収により、同社は治療領域を拡大し、世界な事業展開を強化することになります。契約条件に基づき、LEOファーマはアフガニスタンとパキスタンを除く全世界の製品権を獲得することになります。また、イタリアのセグラーテにある生産施設も含まれます。

パートナーシップを締結します。

2020年6月、人工知能創薬企業のRepurpose.AIは、医療皮膚科の世界的リーダーであるLEO Pharma A/Sと、炎症および皮膚科適応の治療薬の発見と検証を行うオープンイノベーション提携を締結していました。このパートナーシップは、Repurpose AIのActivPred AIを活用するものです。

Drug Discovery Platform(薬物、標的、疾患にとらわれないデジタル化学エンジン)を活用し、炎症性皮膚疾患に対する薬剤候補の発見を目指します。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

  • 調査手法
  • 調査目的および調査範囲

第2章 市場の定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 製品タイプ別市場内訳
  • 投与経路別市場内訳
  • 流通チャネル別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
      • 皮膚疾患の増加
      • 資金調達と融資の増加
    • 抑制要因
      • 処方される皮膚科治療薬の副作用
    • ビジネスチャンス
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • 疫学
  • パイプライン分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格設定分析
  • 法規制の分析
  • 保険償還の分析
  • アンメットニーズ分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、あるいは将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的な取り組み
  • まとめ

第7章 製品タイプ別

  • にきび・酒さ治療薬
  • アンチエイジング医薬品
  • 皮膚炎・脂漏症治療薬
  • 脱毛・抜毛症治療薬
  • 乾癬治療薬
  • 皮膚癌治療薬
  • その他

第8章 投与経路別

  • 外用剤
  • 経口
  • 非経口剤
  • その他

第9章 流通経路別

  • 病院薬局
  • 小売薬局
  • オンライン薬局
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第12章 企業プロファイル

  • Johnson & Johnson
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Merck & Co., Inc.
  • Bayer AG
  • Sanofi
  • Pfizer
  • F. Hoffmann-La Roche
  • Allergan
  • Valeant Pharmaceuticals
  • Pharmaderm Pharmaceuticals
  • Abbvie, Inc
  • Almirall, S.A.
  • Astellas Pharma, Inc
  • Biofrontera AG
  • Bristol-Myers Squibb
  • Cipher Pharmaceuticals
  • Dermira, Inc.
  • Glaxosmithkline Plc
  • Mylan N.V.(LIST NOT EXHAUSTIVE)

第13章 DataM

目次
Product Code: DMPH2796

Market Overview

Prescription Dermatological Drugs Market was valued at USD 25870 million in 2021. It is forecasted to reach USD YY million by 2029, growing at a CAGR of 6.20% during the forecast period (2022-2029).

Dermatology includes the study, research, and diagnosis of normal and disorders, diseases, cancers, cosmetic and ageing conditions of the skin, fat, hair, nails and oral and genital membranes. acne, dermatitis, eczema, psoriasis, fungal infections, warts, cold sore, and skin cancer are the most common dermatology indications. Approximately, one in six of the people visit the general practitioners for the skin disorders.

Prescription dermatological drugs are used for the treatment of the skin related diseases, skin problems such as acne, genital herpes, skin wounds, cosmetic problems of the skin, scalp, hair, & nails, and ageing conditions of the skin, fat, hair, nails, oral and other conditions. The market is dominated by the availability of the various prescription dermatological drugs such as immunotherapy, topical medications, systemic medications, and other medications.

Market Dynamics

Rising Prevalence of Skin Disorders is Driving the Growth of the Market

The market is driven by the increasing demand for the Prescription Dermatological Drugs with the increasing prevalence of the skin disorders. According to Global Burden of Disease (GBD) study conducted by the Institutes of Health Metrics, the skin conditions accounts for the 1.79% to the total global burden of disease. Dermatitis, psoriasis, cellulitis, pyoderma, scabies, fungal skin diseases, viral skin diseases, acne vulgaris, alopecia areata, pruritus, urticarial, decubitus ulcer, malignant skin melanoma, and keratinocyte carcinoma are the most frequent skin conditions across the globe. According to the World Health Organization (WHO), the prevalence of psoriasis ranges from the 0.09% and 11.4% in the various countries. The prevalence of the psoriasis ranges from the 1.5 and 5% in the most developed countries. Atopic dermatitis (AD) is the most common chronic or recurrent inflammatory skin disease that affects 15-20% of children and 1-3% of adults worldwide. As per the National Institute of Health (NIH), acne is the eighth most prevalent disease worldwide that affects 9.4% of the global population.

Rising Financing & Funding for Prescription Dermatological Drugs is Boosting the Market Growth

Several public & private companies are also raising the financing and funding for development of prescription dermatological drugs. For instance, in October 2020, Sirnaomics had grabbed a $105 million series D round. This funding was used for the advancing the research & development (R&D) process for its RNAi therapeutics for the treatment of various indications such as skin cancer, fibrosis diseases, metabolic diseases and viral infections. In January 2019, Vyome Therapeutics Inc, had closed the $22 million financing. The company had used the funding for the advancing its lead molecule i.e., VB 1953 to phase II studies for treatment of moderate to severe acne and for operations. Several institutes & organizations are raising the funding for the dermatology-related projects. National Institute of Health had awarded the USD 554.2 million to 1764 dermatology-related projects conducted at 171 institutions during the year 2015 to 2019. The NIH funding for dermatology-related projects had witness the increase at a rate of 14.7% from the USD 104.4 million in 2015 to USD 119.9 in 2019.

Adverse Effects Associated with the use of prescription dermatological drugs is Hampering the Market Growth

The market is hindered by the adverse effects associated with the use of the prescription dermatological drugs. Several adverse effects include nausea, abdominal pain, shortness of breath, swelling of ankles or feet, hyperlipidemia, hyperpigmentation hematuria, back pain, fever, maculopapular rash, headache, hypertension, and others are observed among the patients. The use of the prescription dermatological drugs increases the chances of developing the fungal, bacterial, and viral infection. Serious allergic reaction such as hives, trouble breathing, and swelling of your face, eyes, lips, or mouth are observed among the patients.

COVID-19 Impact Analysis

The global prescription dermatological drugs market has witnessed the positive market growth due to increasing demand for the prescription dermatological drugs with the increasing number of people suffering from the COVID-19. There is increasing adoption of the prescription dermatological drugs for treating the cutaneous manifestations observed among the patients with COVID-19 infection. According to the Esther E Freeman et.al., 2020, approximately 0.2% to 20.4% of COVID-19 patients had cutaneous manifestations. Maculopapular eruption, pseudo-chilblain lesions, urticaria, monomorphic disseminated vesicular lesions, acral vesicularpustulous lesions, and livedo or necrosis are the most common cutaneous manifestations observed among the patients with COVID-19 infection. According to the American Academy of Dermatology's COVID-19 Registry, a collaboration between the American Academy of Dermatology and the International League of Dermatologic Societies, out of 171 laboratory-confirmed COVID-19 patients with cutaneous manifestations, around 22% of patients had morbilliform rash, 18% of patients had pernio-like acral lesions, 16% of patients had urticaria, 13% of patients had macular erythema, 11% of patients had vesicular eruption, 9.9% of patients had papulosquamous eruption, and 6.4% of patients had retiform purpura. As per the Sanchez-Arraez et al 2020, approximately, 30% of acral erythema, 20% of dactylitis, 35% of purpuric maculopapules, and 15% of mixed pattern were observed among the COVID-19 adults and children with cutaneous manifestations. There is growing penetration of the prescription dermatological drugs such as biologics, immunomodulators and immunosuppressants for the treatment of the cutaneous manifestations with COVID-19.

Epidemiology

According to the American Cancer Society, approximately 100,350 number incidence cases of melanoma are expected to observed in the United States in 2020. Around 6,850 number of people are expected to died due to melanoma in 2020. According to the National Alopecia Areata, approximately, 6.8 million people have or would develop the Alopecia Areata in the United States. As per the American Hair Loss Association, approximately 95% of the hair loss occurred due to the androgenetic alopecia among the men. The prevalence of atopic dermatitis was observed to be 7.3% in central and eastern european countries. The prevalence of atopic dermatitis was 8% among the adults in France. Various factors such as urban environment, higher socioeconomic status, family history and other factors increase the risk of developing atopic dermatitis. Acne vulgaris affects 80% of people during their lives in the United States. Around 20% of people with severe acne has resulted in permanent physical and mental scarring.

Market Segment Analysis

Psoriasis Drugs segment is expected to hold the largest share in the Prescription Dermatological Drugs market

By Product Type, the market is classified as the acne & rosacea drugs, anti-aging drugs, dermatitis & seborrhea drugs, hair loss & hair removal drugs, psoriasis drugs, skin cancer drugs, and others. The psoriasis drugs segment is anticipated to hold the largest share in the prescription dermatological drugs market due to the higher demand of the psoriasis drugs with the increasing prevalence of the psoriasis. According to the World Health Organization (WHO), the prevalence of psoriasis ranges from the 0.09% and 11.4% in the various countries. The prevalence of the psoriasis ranges from the 1.5 and 5% in the most developed countries. The market is dominated by the availability of the corticosteroids, calcineurin inhibitors, anthralin, methotrexate, cyclosporine, biologics and other drug for the treatment of the psoriasis. Biologics are effective improving the signs and symptoms of psoriasis. Several biologics such as etanercept (Enbrel), infliximab (Remicade), adalimumab (Humira), ustekinumab (Stelara), secukinumab (Cosentyx) and ixekizumab (Taltz) have been approved for the treatment of the moderate to severe psoriasis who are not responding to the first line of therapies. Clinical studies have demonstrated that the use of the adalimumab (Humira) among the patients with moderate to severe chronic plaque psoriasis had resulted in 75% and even 90% skin clearance in just 4 months.

By Distribution Channel, Hospital Pharmacies Segment is Expected to Witness a High Growth Over the Forecast Period

The market is classified based on the distribution channel as the hospital pharmacies, retail pharmacies, online pharmacies and others. The hospital pharmacies is segmented to have the highest market growth due to the higher availability of the prescription dermatological drugs with the high cost in the hospital pharmacies. There is increasing usage of the prescription dermatological drugs for the prevention, treatment, and management of chronic dermatological disorders with the increasing in the number of the admitted to the hospitals.

Geographical Analysis

North America region holds the largest market share global Prescription Dermatological Drugs market

North America region is dominating the global prescription dermatological drugs market accounted for the largest market share in 2021 owing to the high prevalence of the skin disorders and other diseases. According to the Skin Cancer Foundation, every day, around 9,500 people are diagnosed with skin cancer in the United States. At least one in five Americans develop skin cancer by 70. Basal cell carcinoma (BCC) is the most common form of skin cancer with 4.3 million cases diagnosed in the United States annually. More than one million people suffer from Squamous cell carcinoma (SCC). According to the American Academy of Dermatology Association (AAD), every year acne affects around 50 million Americans in the United States. As per the National Center for Biotechnology Information, around 20% of infants & children and 3% of adults had atopic dermatitis worldwide.

The United States accounts for the highest market share due to the higher penetration of the prescription dermatological drugs. There is presence of the several market players developing prescription dermatological drugs. Several companies are entering into the collaboration with the companies for raising the awareness regarding the skin disorders being treated by using the prescription dermatological drugs. For instance, on 14th January 2022, Pfizer developed CIBINQO (abrocitinib) for adults, approved by the United States Food and Drug Administration for treating adults with refractory conditions moderate-to-severe atopic dermatitis (AD). Out of these affected adults, around 40% of adults have moderate or severe symptoms. The high healthcare expenditure for improving the healthcare facilities and infrastructure shall have the positive impact on the market over the forecasted period.

Asia-Pacific region is expected to grow at the fastest CAGR during the forecast period

Asia-Pacific region is estimated to be the fastest-growing region in the global prescription dermatological drugs market owing to the increasing penetration of the prescription dermatological drugs as the large proportion of the population is suffering from the dermatology disorders with unmet medical needs. There is higher usage of the topical dermatological drugs such as anti-inflammatory agents, anti-infective, local anesthetics, cleansers, and emollients for treating acne. There is increasing adoption of the biologics for the treatment of moderate to severe dermatological diseases including the psoriasis, and other disorders. The growing beauty consciousness and obesity concerns shall have a positive impact on the market.

There is increase in the number of the clinical trials being conducted for evaluating the prescription dermatological drugs. There are rapid advancements in the development of the prescription dermatological drugs. There is rising investment and funding in the research and development activities by the several public and private market players to develop the prescription dermatological drugs. The growing medical tourism due to the availability of the affordable treatment options shall have positive impact on the market. There is improving access to skin care treatments in the several countries such as China, Japan, Australia and India shall increase the demand for the prescription dermatological drugs. The growing domestic income and purchasing power of people shall stimulate the market growth over the forecasted period.

Competitive Landscape:

The prescription dermatological drugs market studied is a fragmented market with the presence of large number of market players. Johnson & Johnson Inc., Merck & Co., Inc., Bayer AG, Pfizer, F. Hoffmann-La Roche, Allergan, Abbvie, Inc, Astellas Pharma, Inc, Biofrontera AG, Bristol-Myers Squibb, Dermira, Inc., Glaxosmithkline Plc, and Mylan N.V. are the major market players with the significant market share. Companies are adopting several growth strategies such as product launches, acquisitions, mergers, collaborations, and licensing for increasing their market presence. For instance,

Mergers & Collaborations:

In November 2019, Excelra had entered into the drug repurposing collaboration with Maruho, a pharmaceutical company specialising in Dermatology. Under the terms of agreement, Excelra would jointly work with Maruho's research team to discover and develop novel therapeutic hypotheses in Dermatology. This collaboration would also provide Maruho an access to Excelra's proprietary Drug Repurposing Platform (GRIP) that comprises of proprietary Repurposing Database, Repurposing Algorithms, Analytics tools and visualization engine.

Product Launch & Approvals:

In June 2019, Bausch Health Companies Inc. and its dermatology business, Ortho Dermatologics had launched the DUOBRII (halobetasol propionate and tazarotene) Lotion, 0.01%/0.045% in the United States. The DUOBRII formulation comprised of the unique lotion vehicle with low concentrations of halobetasol propionate and tazarotene, into a single, first-of-its-kind topical treatment.

In February 2019, Evolus, Inc had received the approval for the Jeuveau from the United States Food and Drug Administration (FDA) for the temporary improvement in the appearance of moderate to severe glabellar lines associated with corrugator and/or procerus muscle activity in adults.

Acquisition:

In February 2020, Eli Lilly and Company had acquired the Dermira, Inc. This acquisition had expanded the company's immunology pipeline with the addition of lebrikizumab, a novel, investigational, monoclonal antibody designed to bind IL-13 with high affinity that is being evaluated in a Phase III clinical development program for the treatment of moderate-to-severe atopic dermatitis in adolescent and adult patients, ages 12 years and older. Under the terms of agreement, Eli Lilly and Company had offered all outstanding shares of common stock of Dermira, at a price of $18.75 per share in cash.

On 19th August 2020, Johnson & Johnson announced it had agreed to acquire Momenta Pharmaceuticals, Inc. The acquisition deal with all cash transactions for approximately $6.5 billion. This acquisition Provides an opportunity for the Janssen Pharmaceutical Companies of Johnson & Johnson to broaden its leadership in immune-mediated diseases.

In July 2019, LEO Pharma had acquired the Bayer's global prescription dermatology business. This acquisition would help the company to expand its therapeutic areas and bolster a global footprint. Under the terms of agreement, LEO Pharma would gain global product rights, except in Afghanistan and Pakistan. It also includes the production facility in Segrate, Italy.

Partnership:

In June 2020, Repurpose.AI, an artificial intelligence drug discovery company had entered into the open innovation partnership with LEO Pharma A/S, a global leader in medical dermatology, to discover and validate drugs to treat inflammatory and dermatology indications. This partnership would leverage Repurpose AI's ActivPred AI

Drug Discovery Platform, an unbiased drug, target and disease agnostic digital chemistry engine, to discover drug candidates for inflammatory skin diseases

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Market Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Product Type
  • 3.2. Market Snippet by Route of Administration
  • 3.3. Market Snippet by Distribution Channel
  • 3.4. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Increasing Prevalence of Skin Disorders
      • 4.1.1.2. Rising Funding & Financing
      • 4.1.1.3. XX
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Adverse Effects of Prescription Dermatological Drugs
      • 4.1.2.2. XX
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 5.2. Epidemiology
  • 5.3. Pipeline Analysis
  • 5.4. Supply Chain Analysis
  • 5.5. Pricing Analysis
  • 5.6. Regulatory Analysis
  • 5.7. Reimbursement Analysis
  • 5.8. Unmet Needs

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Product Type

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type Segment
  • 7.3. Market Attractiveness Index, By Product Type Segment
    • 7.3.1. Acne & Rosacea Drugs*
      • 7.3.1.1. Introduction
      • 7.3.1.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%)
    • 7.3.2. Anti-Aging Drugs
    • 7.3.3. Dermatitis & Seborrhea Drugs
    • 7.3.4. Hair Loss & Hair Removal Drugs
    • 7.3.5. Psoriasis Drugs
    • 7.3.6. Skin Cancer Drugs
    • 7.3.7. Others

8. By Route of Administration

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration Segment
  • 8.3. Market Attractiveness Index, By Route of Administration Segment
    • 8.3.1. Topical*
      • 8.3.1.1. Introduction
      • 8.3.1.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%)
    • 8.3.2. Oral
    • 8.3.3. Parenteral
    • 8.3.4. Others

9. By Distribution Channel

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
  • 9.3. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel Segment
    • 9.3.1. Hospitals Pharmacies*
      • 9.3.1.1. Introduction
      • 9.3.1.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%)
    • 9.3.2. Retail Pharmacies
    • 9.3.3. Online Pharmacies
    • 9.3.4. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
  • 10.3. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.4. North America
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 10.4.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
    • 10.4.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.4.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. U.S.
      • 10.4.6.2. Canada
      • 10.4.6.3. Mexico
  • 10.5. Europe
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 10.5.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
    • 10.5.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.5.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. Germany
      • 10.5.6.2. U.K.
      • 10.5.6.3. France
      • 10.5.6.4. Italy
      • 10.5.6.5. Spain
      • 10.5.6.6. Rest of Europe
  • 10.6. South America
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 10.6.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
    • 10.6.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.6.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.6.6.1. Brazil
      • 10.6.6.2. Argentina
      • 10.6.6.3. Rest of South America
  • 10.7. Asia Pacific
    • 10.7.1. Introduction
    • 10.7.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.7.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 10.7.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
    • 10.7.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.7.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.7.6.1. China
      • 10.7.6.2. India
      • 10.7.6.3. Japan
      • 10.7.6.4. Australia
      • 10.7.6.5. Rest of Asia Pacific
  • 10.8. Middle East and Africa
    • 10.8.1. Introduction
    • 10.8.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.8.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 10.8.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
    • 10.8.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive Scenario
  • 11.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. Johnson & Johnson*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Key Highlights
    • 12.1.4. Financial Overview
  • 12.2. Merck & Co., Inc.
  • 12.3. Bayer AG
  • 12.4. Sanofi
  • 12.5. Pfizer
  • 12.6. F. Hoffmann-La Roche
  • 12.7. Allergan
  • 12.8. Valeant Pharmaceuticals
  • 12.9. Pharmaderm Pharmaceuticals
  • 12.10. Abbvie, Inc
  • 12.11. Almirall, S.A.
  • 12.12. Astellas Pharma, Inc
  • 12.13. Biofrontera AG
  • 12.14. Bristol-Myers Squibb
  • 12.15. Cipher Pharmaceuticals
  • 12.16. Dermira, Inc.
  • 12.17. Glaxosmithkline Plc
  • 12.18. Mylan N.V. (LIST NOT EXHAUSTIVE)

13. DataM Intelligence

  • 13.1. Appendix
  • 13.2. About Us and Services
  • 13.3. Contact Us