市場調査レポート
商品コード
1140678

経腸栄養剤の世界市場-2022-2029

Global Enteral Feeding Formulas Market - 2022-2029

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 180 Pages | 納期: 約2営業日

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経腸栄養剤の世界市場-2022-2029
出版日: 2022年10月20日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 約2営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

経腸栄養剤市場は、予測期間(2022年~2029年)にCAGR6.8%で到達すると予測されています。

経腸栄養は、脂肪、タンパク質、ミネラル、炭水化物、水分、ビタミンなどを含む栄養的に完全な飼料を、胃、十二指腸、空腸に直接投与することです。経腸栄養剤を入れるチューブには、胃瘻、鼻空腸チューブ、経鼻胃管、空腸瘻など、さまざまな種類があります。これらのチューブは、シリコン、ポリウレタン、またはPVCで作られており、長さは30~43インチ、直径は8~14インチの成人用とさまざまです。経腸栄養に使用されるその他の機器には、投与リザーバー(ボトル、フィードバッグなど)、注射器、経腸ポンプなどがあります。必要な栄養素の投与には様々なルートが使用されますが、費用対効果が高く、健康的で、また侵襲的なプロセスを選択することができます。経腸栄養は、神経性食欲不振症、嚥下障害、胃炎などの摂食障害による栄養失調の患者さんに好まれています。

市場力学

経腸栄養剤の需要は、経腸栄養剤の治療用途の高まりと、技術的に進歩した新しい経腸栄養剤の導入と相まって、急増しています。また、世界の高齢者人口の増加や早産率の上昇も市場の成長を後押ししています。

慢性疾患の高い有病率が市場成長の原動力

心血管疾患、がん、糖尿病、(冠状動脈閉塞性肺疾患)COPDなどの慢性疾患の罹患率の増加が経腸栄養剤市場の成長を牽引すると予想されます。

国際糖尿病連合によると、糖尿病患者は2021年に9,660億米ドルの医療費を費やし、そのうち成人への支出は全体の9%にのぼります。現在、約5億3,700万人の成人(20~79歳)が糖尿病を患っており、2045年には7億8,300万人にまで増加すると予測されています。2型糖尿病患者の割合は、ほとんどの国で増加しています。成人では約5億4,100万人が2型糖尿病を発症するリスクが高まっています。また、2035年にはこの有病率が45%に増加すると推定されています。米国のCDC(Centers for Disease Control and Prevention)によると、米国の人口の約半数(47%)がこれら3つの危険因子のうち少なくとも1つを有しているとされています。

これらの慢性疾患の治療には、より長い入院期間と回復期間が必要とされます。また、食べ物を飲み込むのに問題があるため、チューブを通して外部から栄養を補給します。したがって、がんや心血管疾患などの慢性疾患患者の増加が、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。

診療報酬の欠如が経腸栄養剤市場の成長を阻害している

経腸栄養剤の償還不足は、経腸栄養剤の使用を妨げ、予測期間中の経腸栄養剤の採用率を低下させると予想されます。

市場のセグメンテーション。

世界の経腸栄養剤市場は、製品、フロータイプ、ステージ、アプリケーション、エンドユーザーに基づいてセグメント化されています。

経腸栄養剤市場では、オンコロジー分野が大きな市場シェアを占めると予想される

癌の負担は世界中で急速に増加しています。がんは予測期間中に急速に成長することが予想されます。WHOは、がんが世界第2位の死因であり、2020年、世界中で1,000万人の死亡、または6人に1人の死亡の原因となっていると報告しています。また、がんによる死亡の約70%は低・中所得国で発生しています。WHOは、毎年約1,790万人が心血管疾患で死亡し、世界的には死亡の32%を占めると発表しています。担がん患者の大半は、がん悪液質に罹患し、インスリン抵抗性、体脂肪の減少に伴う脂肪分解の増加、タンパク質回転率の上昇、筋肉量の減少が起こり、食欲と体重の減少を引き起こします。

また、がん治療中の患者様には、固形物の咀嚼・嚥下困難、口腔内の粘膜炎、唾液量の変化による嚥下困難などの合併症や副作用がみられます。このような患者の臨床状態を改善するために、経口摂取が困難ながん患者には経腸栄養チューブによる栄養補給が行われ、患者の体格維持に役立っています。

予測期間中は、標準製剤の市場が最大のシェアを占めると予想される

製品別では、標準品と疾患特異的製剤に分類されます。このうち、標準品セグメントは、経腸栄養や基礎臨床栄養の需要が高いこと、市販されていること、大手企業による投資が拡大していることなどから、最大の市場シェアを獲得しています。標準製剤分野は、さらに高分子製剤と単量体製剤に区分されます。低価格の栄養剤に対する需要の高まりとともに、さまざまな種類の標準製剤が販売されています。標準的な経管栄養の需要は、量に敏感な患者やうっ血性心不全、SIADH(Syndrome of Inappropriate Diuretic Hormone)、腎不全の患者で高くなります。

一方、疾患別処方は、いくつかの慢性疾患の有病率の上昇に伴い、経腸栄養剤やデバイスの改良が進んでいることから、2020年から2027年の予測期間中に最も速い成長率で成長すると予想されます。疾患特異的なフォーミュラ分野は、さらに腎臓、糖尿病、肝臓、肺、その他に区分されます。医療従事者や患者の間で経腸栄養食品の利点に対する認識が高まっていることが、この分野の成長を促す主な要因の1つとなっています。

ステージ別では、2019年に成人セグメントが最大の市場シェアを占めた

ステージに基づき、市場は成人と小児科に区分されます。成人の間で経管栄養の採用が進んでいることから、2019年は成人セグメントが最大の市場シェアを占めました。経腸栄養は、成人ではシリンジ法、重力滴下法、ポンプ法などで行うことができます。Medical Nutrition International Industryの調査によると、欧州連合における栄養失調または栄養不足に関連する金銭的コストは約1850億米ドルにのぼります。世界では約6人に1人が栄養失調の影響を受けています。成人人口における栄養製剤の需要の高まりは、セグメントの成長を後押しする主要な要因の1つです。

一方、小児科分野は、未熟児出産の増加や入院中の子どもの栄養失調の有病率の上昇により、予測期間中に大きく成長すると予想されます。例えば、ユニセフ・WHO・世界銀行が発表したレポートによると、2020年には5人に1人以上、つまり約1億4920万人の子どもが発育不全になるとされています。消化管の機能不全に陥った小児患者は、栄養を経口摂取できないため、経腸栄養剤を投与することになります。また、重度の胃食道逆流、アレルギー、食物拒否行動、代謝障害などの胃腸障害を患う小児患者の中には、経管栄養を行うケースもあります。

エンドユーザー別では、ホームケアが予測期間中に大きく成長することが予想されます。

在宅医療は、栄養バランスに対する意識の高まりとともに、在宅経腸栄養を受ける患者数が増加していることから、予測期間中に最も速い成長率で成長すると予想されます。在宅ヘルスケア患者の間で経腸栄養剤の採用が増加しています。National Institute for Clinical Excellence(NICE)と共同で政策が策定され、栄養補助食品を使用する患者に対する医療サービスに革命をもたらし、サービス提供を強化しました。

地理別

経腸栄養剤の世界市場において、北米地域が最大のシェアを占める

北米地域は、老人人口の増加、早産の有病率の上昇、慢性疾患患者の増加などのいくつかの要因から、2021年の経腸栄養剤の世界市場で最大の市場シェアを占めています。経腸栄養剤市場の成長に大きく寄与しているのは米国です。米国では、2060年までに65歳以上の高齢者数が2倍以上になると予測されています。老年人口の増加は、がんや糖尿病などの慢性疾患の症例を増やし、患者の入院期間の延長につながると考えられます。また、WHOによると、約1,500万人の赤ちゃんが早産で生まれており、この数は増加傾向にあります。したがって、この地域では予測期間中に市場がさらに成長することが予想されます。

アジア太平洋地域は、予測期間中に最も速いCAGRで成長しています。

アジア太平洋地域の市場は、予測期間中に最も速いCAGRで成長すると予想されます。日本、中国、インドの市場は、慢性疾患や障害に苦しむ患者の存在が大きいこと、早産が増加していること、医療費の増大、医療インフラの急速な発展、これらの国々での需要の増加などにより、予測期間中に大きく成長すると思われます。

競合情勢。

経腸栄養剤市場は、国内企業だけでなく世界企業も存在するため、非常に競争が激しい市場です。市場の成長に貢献している主要企業には、Abbott Laboratories社、Fresenius Kabi AG社、B. Braun Melsungen AG社、Steelcase社などがあります。Braun Melsungen AG、Victus, Inc、Hormel Food Corp、Danone S.A、Nestle S.A、Mead Johnson Nutrition Company、Global Health Products, Inc、株式会社明治ホールディングス、Trovita Health Science、などです。

B.ブラウン・メルスンゲン社

概要

B.ブラウンは、医療技術、医療サービス、医薬品の分野で、様々なヘルスケア製品とサービスの製造、マーケティング、流通を主に行っています。同社の製品ラインアップは約5,000品目に及び、そのうち95%は自社で製造しています。主な製品としては、輸液・栄養・疼痛治療に必要なディスポーザブル、輸液ポンプ・システム、手術器具、縫合材料、股関節・膝関節インプラント、透析機器・アクセサリー、ストーマ・創傷ケア用品などが挙げられます。ビーブラウンは64カ国に拠点を持ち、ヘルスケア業界の18の治療分野で製品を開発しています。病院医療、アエスキュラップ、B. Braun Avitum、外来患者市場(OPM)、その他販売の5つの事業部門を通じて事業を展開しています。

製品ポートフォリオ

経腸栄養ポンプ

Enteroport(R)plus:経腸栄養ポンプ

アクセサリーエンテロポート(R)プラス経腸栄養ポンプ「エンターポート(R)プラス」用アクセサリ

栄養チューブ

ニュートリタブ(R):ポリウレタン製栄養チューブ

胃ろうチューブ。経鼻胃管、経鼻腸管用PVCチューブで、短期間使用のみ。

十二指腸用チューブ。塩ビチューブ

その他

主な発展

主要企業は、製品の発売、買収、提携など、いくつかの成長戦略を採用しており、それが経腸栄養製剤市場の世界の成長に寄与しています。例えば、以下の通りです。

2020年6月、Hormel Foodsは3BL Mediaによる「100 Best Corporate Citizens」に選出され、米国の大手公開会社1,000社の中から優れた環境・社会・ガバナンス(ESG)の透明性とパフォーマンスを評価されています。これにより、企業の信頼性が高まり、市場での知名度が確立される

2022年4月29日、フレゼニウス・カビは新しい経腸栄養剤の製品アプリを発表しました。そのアプリは、英国とアイルランド共和国の医療従事者向けに提供されています。

COVID-19インパクト分析

病院でのCOVID-19症例の増加に伴い、経腸栄養剤の需要が高まっています。2020年、経腸栄養剤業界では、COVID-19患者の増加によりクリティカルケア分野が急成長しており、人工呼吸器装着患者に向けてより栄養剤の消費にもつながっています。

病院関連栄養失調に関する医療従事者の意識の高まりは、病院での経腸栄養剤の使用率を高めると予想されます。また、COVID-19期間中のICU入室者数の増加、重症患者の経腸栄養剤に対する需要の高まりは、市場の成長を後押しする可能性があります。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

  • 調査手法
  • 調査目的および調査範囲

第2章 市場の定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 製品別市場内訳
  • ステージ別市場内訳
  • フロータイプ別市場内訳
  • アプリケーション別市場内訳
  • エンドユーザー別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • 市場影響要因
  • 促進要因
    • 慢性疾患・疾病の増加
    • 早産児の増加
    • 粉ミルクの技術的進歩
  • 抑制要因
    • 経腸栄養に関連する合併症
  • ビジネスチャンス
  • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • プライシング分析
  • 規制分析
  • 保険償還分析
  • アンメットニーズ分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、あるいは将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的な取り組み
  • まとめ

第7章 製品別

  • 疾患特異的製剤
    • 肺疾患用製剤
    • 糖尿病用製剤
    • 肝疾患用剤
    • 腎臓用製剤
    • その他
  • 標準製剤
    • 単量体製剤
    • 高分子製剤

第8章 ステージ別

  • 成人
  • 小児科

第9章 フロータイプ別

  • 間欠給餌フロー
  • 連続供給フロー

第10章 アプリケーション別

  • オンコロジー
  • 糖尿病
  • 神経内科
  • 消化器内科
  • クリティカルケア
  • その他

第11章 エンドユーザー別

  • 病院
  • 在宅医療機関・ホスピス
  • 長期療養施設
  • 介護施設
  • その他

第12章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第13章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況ポジショニング/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第14章 企業プロファイル

  • Abbott Laboratories
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Fresenius Kabi AG
  • B. Braun Melsungen AG
  • Victus, Inc.
  • Danone S.A.
  • Nestle S.A.
  • Mead Johnson Nutrition Company
  • Health Products, Inc.
  • Meiji Holdings Co., Ltd.,
  • Trovita Health Science(List Not Exhaustive)

第15章 DataM

目次
Product Code: DMHCIT2725

Market Overview

Enteral Feeding Formulas Market is expected to reach at a CAGR of 6.8% during the forecast period (2022-2029).

Enteral feeding is the delivery of a nutritionally complete feed containing fat, protein, minerals, carbohydrate, water, and vitamins, directly to the stomach, duodenum, or jejunum. There are various types of tubes available for enteral feed formulae, such as gastrostomy, nasojejunal tube, nasogastric tube, and jejunostomy. These tubes are made of silicone, polyurethane, or PVC and are of different lengths from 30 to 43 inches, with diameters from 8 to 14 inches for adults. Some of the other equipment used for enteral feeding include an administration reservoir (bottle, feed bag, etc.), syringes, and enteral pump. Various routes are used in the administration of the necessary nutrients are cost-effective, healthy, and also a choice for the invasive process. Enteral feeding is preferred for patients with malnutrition due to eating disorders such as anorexia nervosa, dysphagia, and stomach infections, among others.

Market Dynamics

The demand for enteral feeding formula demand is surging with rising therapeutic uses of enteral feeding formula coupled with the introduction of new technologically advanced enteral feeding formula. In addition, the growing geriatric population globally and the rising prevalence of preterm births are also boosting the market growth.

The high prevalence rate of chronic disorders is driving the market growth

Increasing incidences of chronic disorders, such as cardiovascular diseases, cancer, diabetes, and (Coronary Obstructive Pulmonary Disorders) COPD are expected to drive the growth of the enteral feeding formulas market.

As per the International Diabetes Federation, diabetes patients spent US$ 966 billion in health expenditure in 2021, of which, 9 percent of total spending on adults. Around 537 million adults (20-79 years) are living with diabetes currently, and by 2045 this is projected to rise to 783 million. The proportion of type 2 diabetes people is increasing in most countries. Around 541 million adults' people are at increased risk of developing type 2 diabetes. population was suffering from some form of cardiac disease; it is further estimated that this prevalence is likely to increase to 45% by 2035. According to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) of the U.S., about half of the population (47%) of the United States have at least one of these three risk factors.

For the treatment of these chronic diseases, a longer hospital stays and recovery time is required. Patients face problems in swallowing food, so, external nutrition is given to the patient through the tube. Hence, the increase in the cases of chronic diseases, such as cancer and cardiovascular diseases, is expected to drive the growth of the market over the forecast period.

Lack of reimbursement is hampering the growth of the enteral feeding formulas market

The lack of reimbursement of enteral feeding formula is expected to hamper the usage of enteral feeding formula and lower the adoption rate of the enteral feeding formula in the forecast period.

Market Segmentation:

The global enteral feeding formulas market is segmented based on product, flow type, stage, application, and end-users.

The oncology segment is expected to hold a major market share in the enteral feeding formulas market

The burden of cancer is growing rapidly worldwide. Cancer is expected to grow rapidly during the forecast period. The WHO has reported that cancer is the second leading cause of death globally and is responsible for 10 million deaths or one death in 6 deaths in 2020 and worldwide. Also, around 70% of deaths from cancer occur in low and middle-income countries. WHO stated that around 17.9 million people die every year with cardiovascular diseases, and globally, it accounts for 32% of deaths. The majority of tumor-bearing patients suffer from cancer cachexia, which causes insulin resistance, increased lipolysis with loss of body fat, increased protein turnover, and loss of muscle mass, causing loss of appetite and weight.

Also, there are several complications and side effects in the patients while cancer treatment, including difficulty in chewing and swallowing solid food, mucositis sores in the mouth, altered saliva level, which makes it difficult to swallow. To improve the clinical condition of patients, delivery of nutrition is very difficult for the cancer patients to take the food orally, hence, the nutrition is supplied by enteral feeding tubes to help them maintain the body mass.

The standard formulas segment is expected to hold the largest market share during the forecast period

By product, the market is classified into standard and disease-specific formulas. Among these, the standard formulas segment accounted for the largest market share due to its high demand for enteral nutrition and basic clinical nutrition, high commercial availability, and growing investment by major companies. The standard formulas segment is further segmented into polymeric formulas and monomeric formulas. There are different varieties of standard formulas available with the growing demand for low-cost nutrient formulations. The demand for standard tube feeds is high among volume-sensitive patients or patients with congestive heart failure, Syndrome of Inappropriate Diuretic Hormone (SIADH), and renal failure.

On the other hand, the disease-specific formulas are expected to grow at the fastest growth rate during the forecast period, 2020 to 2027 due to growing improvements in enteral feeding formula and devices with the rising prevalence of several chronic diseases. The disease-specific formulas segment is further segmented into renal, diabetic, hepatic, pulmonary, and others. Growing awareness among healthcare professionals and the patient population towards the benefits of enteral medical foods is one of the major factors driving the segment growth.

By Stage, the Adult Segment held the largest market share in 2019

Based on stage, the market is segmented into adults and pediatrics. The adult segment accounted for the largest market share in 2019, due to the growing adoption of tube feed among adults. The enteral feeding can be performed by the syringe method, gravity drip method, and pump method in adults. According to a study by the Medical Nutrition International Industry, the financial cost associated with malnutrition or undernutrition in the European Union is around US$ 185 billion. About one in six individuals are affected by malnutrition globally. The growing demand for such nutrition formulations in the adult population is one of the major factors boosting segment growth.

On the other hand, the pediatrics segment is expected to grow significantly over the forecast period, due to the rising number of premature births and increasing prevalence rate of malnutrition among hospitalized children. For instance, as per the report published by UNICEF-WHO-World Bank, more than one in five that is around 149.2 million children were stunted in 2020. Pediatric patients with a dysfunctional gastrointestinal tract cannot ingest nutrients orally and thus administer enteral feeding. Some pediatric patients suffering from gastrointestinal disorders, such as severe gastroesophageal reflux, allergies, food refusal behavior, and metabolic disorders are also provided tube feeding.

By End-user, Home care is expected to grow significantly over the forecast period.

Home care is expected to grow at the fastest growth rate over the forecast period, owing to the rising number of patients receiving home enteral feeding with growing awareness towards balanced nutrition. There is a rise in the adoption of enteral feeding formulas among home healthcare patients. A policy was developed in combination with the National Institute for Clinical Excellence (NICE) which has revolutionized the healthcare service for patients on nutrition supplements and has enhanced the service delivery. Geographical Presentation:

North America region holds the largest market share in the global enteral feeding formulas market

North America region is dominating the global enteral feeding formulas market accounted for the largest market share in 2021, due to several factors, such as the growing geriatric population, rising prevalence of preterm birth, and the increasing number of chronic disease patients. The United States is the major contributor to the growth of the enteral feeding formulas market. In the U.S., it is projected that the number of people aged above 65 years will more than double by 2060. The growing geriatric population would increase the cases of chronic diseases, such as cancer and diabetes, which will lead to an increase in the hospital stay of the patient. Also, according to the WHO, around 15 million babies are born preterm, and this number is rising. Hence, the market is expected to grow further in this region over the forecast period.

Asia-Pacific region is growing at the fastest CAGR during the forecast period.

The Asia Pacific market is expected to grow at the fastest CAGR during the forecast period. The market in Japan, China, and India is likely to grow significantly during the forecast period, due to the large presence of patients suffering from chronic diseases and disorders, increasing incidences of preterm births, growing healthcare expenditure, rapidly developing healthcare infrastructure, and growing demand in these countries.

Competitive Landscape:

The enteral feeding formulas market is highly competitive with the presence of local as well as global companies. Some of the key players which are contributing to the growth of the market include Abbott Laboratories, Fresenius Kabi AG, B. Braun Melsungen AG, Victus, Inc., Hormel Food Corp., Danone S.A., Nestle S.A., Mead Johnson Nutrition Company, Global Health Products, Inc., Meiji Holdings Co., Ltd., Trovita Health Science, among others.

B. Braun Melsungen AG

Overview:

B. Braun is majorly involved in the manufacturing, marketing, and distributing of various healthcare products and services in the fields of medical technology, medical services, and pharmaceutical products. The company's product range comprises around 5,000 products of which 95% of the products are manufactured by the company. Some of the major product lines manufactured by the company include disposables required for infusion, nutrition and pain therapy, infusion pumps and systems, surgical instruments, suture materials, hip and knee implants, dialysis equipment and accessories, and stoma and wound care products. B. Braun has a presence in 64 countries and develops products in 18 therapy fields of the healthcare industry. The company operates its business through five business divisions which include hospital care, Aesculap, B. Braun Avitum, out-patient market (OPM), and other sales.

Product Portfolio:

Enteral Nutrition Pumps:

Enteroport® plus: Enteral nutrition pump

Accessories Enteroport® plus: Accessories for the enteral nutrition pump Enterport® plus

Feeding Tubes

Nutritub®: Polyurethane feeding tube

Gastric Tubes: Nasogastric and naso-intestinal PVC tubes for short-term use only.

Duodenal Tubes: PVC tube

Others

Key Development:

The major players are adopting several growth strategies such as product launches, acquisitions, and collaborations, which are contributing to the growth of the Enteral Feeding Formulas market globally. For instance,

In June 2020, Hormel Foods has been named to the 100 Best Corporate Citizens list by 3BL Media, recognizing outstanding environmental, social, and governance (ESG) transparency and performance among the 1,000 largest U.S. public companies. This increases the credibility of the company and establishes a good name in the market

On 29th April 2022, Fresenius Kabi launched its new Enteral nutrition product app. That app is available for healthcare professionals in the United Kingdom and the Republic of Ireland.

COVID-19 Impact Analysis

The demand for enteral feeding formulas is growing with the increasing number of COVID-19 cases in hospitals. In 2020, the critical care segment is rapidly growing in the enteral feeding formula industry due to the rising number of COVID-19 patients, which are also leading to the consumption of nutritional feeding formulas more towards the patients with ventilators.

Growing awareness among healthcare professionals regarding hospital-associated malnutrition is anticipated to boost the usage rate of enteral feeding formulas in hospitals. Moreover, the increasing number of ICU admissions during COVID-19, rising demand for enteral formulations among critically ill patients, are likely to boost the market growth.

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Market Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Product
  • 3.2. Market Snippet by Stage
  • 3.3. Market Snippet by Flow Type
  • 3.4. Market Snippet by Application
  • 3.5. Market Snippet by End-User
  • 3.6. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market Impacting Factors
  • 4.2. Drivers
    • 4.2.1. Rising prevalence of chronic diseases and disorders
    • 4.2.2. Growing number of preterm births
    • 4.2.3. Technological advancement in feeding formulas
    • 4.2.4. XX
  • 4.3. Restraints
    • 4.3.1. Complications associated with enteral feeding
    • 4.3.2. XX
  • 4.4. Opportunity
  • 4.5. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis
  • 5.5. Reimbursement Analysis
  • 5.6. Unmet Needs

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Product

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Segment
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Segment
  • 7.2. Disease-specific Formulas*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%)
    • 7.2.3. Pulmonary Formulas
    • 7.2.4. Diabetic Formulas
    • 7.2.5. Hepatic Formulas
    • 7.2.6. Renal Formulas
    • 7.2.7. Others
  • 7.3. Standard Formulas
    • 7.3.1. Monomeric Formulas
    • 7.3.2. Polymeric Formulas

8. By Stage

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Stage
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Stage Segment
  • 8.2. Adults *
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Pediatrics

9. By Flow Type

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flow Type
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Flow Type Segment
  • 9.2. Intermittent Feeding Flow*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Continuous Feeding Flow

10. By Application

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application Segment
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application Segment
  • 10.2. Oncology*
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 10.3. Diabetes
  • 10.4. Neurology
  • 10.5. Gastroenterology
  • 10.6. Critical Care
  • 10.7. Others

11. By End-User

  • 11.1. Introduction
    • 11.1.1. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User Segment
    • 11.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User Segment
  • 11.2. Hospitals*
    • 11.2.1. Introduction
    • 11.2.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 11.3. Homecare Agencies & Hospices
  • 11.4. Long-term Care Facilities
  • 11.5. Nursing Homes
  • 11.6. Others

12. By Region

  • 12.1. Introduction
  • 12.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
  • 12.3. Market Attractiveness Index, By Region
  • 12.4. North America
    • 12.4.1. Introduction
    • 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 12.4.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 12.4.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Stage
    • 12.4.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flow Type
    • 12.4.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 12.4.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 12.4.8. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 12.4.8.1. U.S.
      • 12.4.8.2. Canada
      • 12.4.8.3. Mexico
  • 12.5. Europe
    • 12.5.1. Introduction
    • 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 12.5.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 12.5.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Stage
    • 12.5.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flow Type
    • 12.5.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 12.5.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 12.5.8. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 12.5.8.1. Germany
      • 12.5.8.2. U.K.
      • 12.5.8.3. France
      • 12.5.8.4. Italy
      • 12.5.8.5. Spain
      • 12.5.8.6. Rest of Europe
  • 12.6. South America
    • 12.6.1. Introduction
    • 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 12.6.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 12.6.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Stage
    • 12.6.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flow Type
    • 12.6.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 12.6.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 12.6.8. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 12.6.8.1. Brazil
      • 12.6.8.2. Argentina
      • 12.6.8.3. Rest of South America
  • 12.7. Asia Pacific
    • 12.7.1. Introduction
    • 12.7.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 12.7.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 12.7.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Stage
    • 12.7.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flow Type
    • 12.7.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 12.7.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 12.7.8. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 12.7.8.1. China
      • 12.7.8.2. India
      • 12.7.8.3. Japan
      • 12.7.8.4. Australia
      • 12.7.8.5. Rest of Asia Pacific
  • 12.8. Middle East and Africa
    • 12.8.1. Introduction
    • 12.8.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 12.8.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 12.8.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flow Type
    • 12.8.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Stage
    • 12.8.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 12.8.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User

13. Competitive Landscape

  • 13.1. Competitive Scenario
  • 13.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis

14. Company Profiles

  • 14.1. Abbott Laboratories*
    • 14.1.1. Company Overview
    • 14.1.2. Product Portfolio and Description
    • 14.1.3. Key Highlights
    • 14.1.4. Financial Overview
  • 14.2. Fresenius Kabi AG
  • 14.3. B. Braun Melsungen AG
  • 14.4. Victus, Inc.
  • 14.5. Danone S.A.
  • 14.6. Nestle S.A.
  • 14.7. Mead Johnson Nutrition Company
  • 14.8. Health Products, Inc.
  • 14.9. Meiji Holdings Co., Ltd.,
  • 14.10. Trovita Health Science (List Not Exhaustive)

15. DataM Intelligence

  • 15.1. Appendix
  • 15.2. About Us and Services
  • 15.3. Contact Us