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市場調査レポート
商品コード
1336724

デジタルホワイトボードの世界市場-2023年~2030年

Global Digital Whiteboard Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 201 Pages | 納期: 約2営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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デジタルホワイトボードの世界市場-2023年~2030年
出版日: 2023年08月22日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 201 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

デジタルホワイトボードの世界市場は、2022年に48億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 6.1%で成長し、2030年には71億米ドルに達すると予測されています。デジタルホワイトボードは、さまざまなソフトウェア・アプリケーションやクラウドサービスと統合されており、ユーザーはさまざまなプラットフォームやデバイスでコンテンツにアクセスし、共有することができるため、効率性とワークフローが向上します。また、合理化されたプロセスを提供することで、組織を改善し、専門職と教育現場の両方で生産性の向上につながります。

アジア太平洋地域のデジタルホワイトボード市場は、予測期間2023-2030年に最も高い成長率を示すと予想されています。アジア太平洋地域では、デジタルホワイトボードは教育分野に限らず、企業研修や政府機関でも用途が拡大しています。アジア太平洋地域の企業や政府機関は、プレゼンテーション、ブレーンストーミングセッション、共同会議など、さまざまな目的でこのインタラクティブツールの価値を認識しています。

市場力学

高まる政府の取り組み

デジタルホワイトボードは、インタラクティブな学習体験を強化する貴重なツールと見なされています。政府のイニシアティブは、インタラクティブな教育方法の利点を強調し、生徒の関心を高めるためにデジタルホワイトボードの使用を奨励することがあります。政府はまた、データに基づく意思決定能力の重要性を強調しています。

例えば、2023年3月17日、Mahanadi Coalfields Limited(MCL)は、EdCIL(India)Ltd.とMOUを締結し、オディシャ州のJharsuguda、Sundargarh、Mayurbhanj地区に100のスマート教室を設置しました。このイニシアチブは、教育をデジタル化し、公立学校の恵まれない子供たちに近代的な学習教材を提供することを目的としています。スマート教室には、双方向ホワイトボード、プロジェクター、デジタルツールが設置され、学習体験が向上します。

民間企業による技術の進歩

民間企業は、デジタルホワイトボード製品の機能、特徴、ユーザー体験を向上させるため、継続的に研究開発に投資しています。デジタルホワイトボード市場における技術の進歩が需要を牽引しています。民間企業の多くは、教育機関や企業のオフィスなど特定の顧客ニーズに合わせてカスタマイズ可能なデジタルホワイトボード・ソリューションを提供しています。

例えば、2023年3月29日、レノボは、教育者のための戦略的計画と専門能力開発において学校を支援する新しいコンサルティングサービスを発表しました。これらのサービスは、教育者、学生、IT管理者が教育分野におけるデジタル変革を受け入れ、成功させることを目的としています。さらに、レノボは業界と協力し、Ed Techリソースをより利用しやすくすることで、学習成果の向上を支援しています。

必要なトレーニングと機能不全

従来型のホワイトボードからデジタルホワイトボードに切り替えるには、ある程度のトレーニングと適応が必要かもしれません。ユーザー、特に教育者は、デジタルツールの効果的な使い方に習熟するのに時間が必要です。従来のホワイトボードに慣れている教育者は、デジタルのインターフェイスを採用するのが難しく、ソフトウェアの操作方法を学ぶ時間が必要です。

デジタルホワイトボードの特定の部品が故障したり消耗したりした場合、交換が必要になることがあります。交換が必要となる可能性のある一般的な部品には、投影ランプ、タッチスクリーン、センサー、制御モジュールなどがあり、これらの交換には、特に保証期限が切れている場合、多額の費用がかかります。

COVID-19影響分析

教育機関は、パンデミック時にデジタルホワイトボードの利点を体験したため、対面授業に戻った後も、その使用を継続することを決定しました。対面授業とデジタル授業の両方を組み合わせた混合学習の価値が認識されるにつれ、こうした要因がパンデミック時のデジタルホワイトボード市場の需要を増大させています。

例えば、2021年6月25日、COVID-19のパンデミックは教育プロセスの変更を必要とし、教育機関はバーチャルな環境を通じて学問の継続性を確保するよう迫られました。この課題に対応するため、デジタルホワイトボードが同期授業に導入され、教育体験が強化されました。本研究では、12項目を含むオンライン調査による定量的アプローチで、デジタルホワイトボードが学生のエンゲージメントに与える影響を評価することを目的としました。

AIの影響

AIの統合により音声コントロール機能が実現し、ユーザーは音声コマンドを使ってデジタルホワイトボードを操作できるようになっています。バーチャルアシスタントは、タスクの実行、情報へのアクセス、質問への回答までもアシストすることができ、ホワイトボードをよりインタラクティブで多目的なツールにします。AIアルゴリズムは、ホワイトボードに表示されたコンテンツをより読みやすくするために分析します。

例えば、2023年6月8日、EduTechのリーディングカンパニーであるBYJU'sは、個別学習用に設計されたAIモデルのコレクションである「BYJU's WIZ」を発表しました。このスイートにはBADRI、MathGPT、TeacherGPTが含まれ、生徒の学習状況を追跡し、個々の学習ニーズに対応します。BYJUは、生徒の知識状態を予測し、誤解や学習ギャップを特定する精度が90%であるとしています。

ロシア・ウクライナ紛争の影響

現在進行中のウクライナとロシアの紛争は、企業や重要インフラのサイバーセキュリティに対する懸念を高めています。紛争が始まって2カ月目に入り、DDoS攻撃、ウェブサイトの改ざん、スピアフィッシングによるマルウェア感染などのサイバー攻撃が増加しています。セキュリティ機関は攻撃の増加に気づいており、政府機関や企業に予防的セキュリティ対策の強化を促しています。電力、水道、医療などの公益事業への潜在的な影響は大きな懸念事項です。

紛争と不安定な情勢は、ウクライナにおけるオンライン学習プラットフォームの導入を加速させています。従来の教育機関が混乱に直面する中、オンライン学習は、特に紛争の影響を受けた地域の学生に教育を提供する代替手段を提供しました。デジタル技術は、生徒や教師にとって教育資源へのアクセシビリティを向上させました。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • デジタル学習の成長
      • 政府のイニシアティブの高まり
      • 民間企業による技術進歩
    • 抑制要因
      • 高い費用対効果と互換性の問題
      • トレーニングの必要性と機能不全
    • 機会
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19分析

第7章 技術別

  • 赤外線
  • 抵抗性
  • 容量性
  • 電磁式
  • その他

第8章 スクリーンサイズ別

  • 69インチ以下
  • 70~90インチ
  • 90インチ以上

第9章 エンドユーザー別

  • 教育
  • 政府機関
  • 企業

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第12章 企業プロファイル

  • NEC Display Solutions
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 主な動向
  • Hitachi Ltd
  • Panasonic
  • LG Display
  • Ricoh
  • Foxconn
  • Netdragon Websoft Holdings
  • Samsung
  • Returnstar Interactive Technology Group Co. Ltd
  • Boxlight

第13章 付録

目次
Product Code: ICT4519

Market Overview

Global Digital Whiteboard Market reached US$ 4.8 billion in 2022 and is expected to reach US$ 7.1 billion by 2030, growing with a CAGR of 6.1% during the forecast period 2023-2030. Digital whiteboards integrated with various software applications and cloud services which enable users to access and share content across different platforms and devices, which enhances the efficiency and workflow. It also offers streamlined processes that improve organizations and lead to increased productivity in both professional and educational settings.

Asia-Pacific digital whiteboard market is expected to witness the highest growth rate during the forecast period 2023-2030. In Asia-Pacific, digital whiteboards are not limited to education but are also finding increasing applications in corporate training and government sectors. Businesses and government agencies across the region have recognized the value of these interactive tools for various purposes, including presentations, brainstorming sessions and collaborative meetings.

Market Dynamics

The Rising Government Initiatives

Digital whiteboards are seen as valuable tools to enhance interactive learning experiences. Government initiatives may highlight the benefits of interactive teaching methods and encourage the use of digital whiteboards to foster student engagement. The government also emphasizes the importance of data-driven decision-making capabilities.

For instance, On 17 March 2023, Mahanadi Coalfields Limited (MCL) signed an MOU with EdCIL (India) Ltd. to establish 100 smart classrooms in Jharsuguda, Sundargarh and Mayurbhanj districts of Odisha. The initiative aims to digitize education and provide modern learning resources to underprivileged children in government schools. The smart classrooms will be equipped with interactive whiteboards, projectors and digital tools to enhance the learning experience.

Technology Advancement by Private Companies

Private companies continuously investing in research and development to improve the functionality, features and user experience of their digital whiteboard products. Technological advancements in the digital whiteboard market drive the demand. Many private companies offer customizable digital whiteboard solutions that can be tailored to specific customer needs, such as educational institutions and corporate offices.

For instance, on 29 March 2023, Lenovo announced new consulting services to support schools in strategic planning and professional development for educators and these services aim to help educators, students and IT administrators embrace and succeed in digital transformation in the education sector. Additionally, Lenovo has collaborated with the industry to make ed tech resources more accessible, supporting improved learning outcomes.

Required Training and Malfunction

Switching from traditional whiteboards to digital ones may require some training and adaptation. Users, particularly educators, need time to become proficient in using digital tools effectively. An educator who is used to traditional whiteboards phase difficulties in adopting digital interfaces and needs time to learn how to navigate software.

If certain components of the digital whiteboard malfunction or wear out, they may need to be replaced. Common components that may require replacement include projection lamps, touchscreens, sensors and control modules, these replacements involve significant costs, especially if the warranty has expired.

COVID-19 Impact Analysis

As institutions experienced the benefits of digital whiteboards during the pandemic, many decided to continue using them even after the return to in-person classes. As they recognized the value of blended learning approaches that combine both in-person and digital teaching methods, these factors increase the demand for the digital whiteboard market during the pandemic.

For instance, on 25 June 2021, the COVID-19 pandemic necessitated changes in educational processes, pushing institutions to ensure academic continuity through virtual settings. To meet this challenge, a digital whiteboard was introduced in synchronous class sessions, enhancing the educational experience. The study aimed to assess the impact of the digital whiteboard on student engagement using a quantitative approach with an online survey containing 12 items.

AI Impact

AI integration enables voice control capabilities, allowing users to control the digital whiteboard using voice commands. Virtual assistants can assist in performing tasks, accessing information and even answering questions, making the whiteboard a more interactive and versatile tool. AI algorithm analyzes the content which was displayed on the whiteboard for better readability.

For instance, on 8 June 2023, BYJU's, a leading ed-tech company, introduced "BYJU's WIZ," a collection of AI models designed for personalized learning. The suite includes BADRI, MathGPT and TeacherGPT, which track students' progress and address their individual learning needs. BYJU's claims a 90% accuracy rate in predicting a student's knowledge state and identifying misconceptions or learning gaps.

Russia-Ukraine War Impact

The ongoing Ukraine-Russia conflict increases concerns about cybersecurity for enterprises and critical infrastructure. The second month of the conflict has seen an increase in cyberattacks, including DDoS attacks, website defacement and malware infections via spear phishing. Security bodies have noticed the rise in attacks, prompting government institutions and companies to enhance their preventive security measures. The potential impact on utilities like power, water and healthcare services is a major concern.

The conflict and instability have accelerated the adoption of online learning platforms in Ukraine. With traditional educational institutions facing disruptions, online learning has provided an alternative means of delivering education to students, especially in conflict-affected areas. Digital technologies improved accessibility to educational resources for students and teachers.

Segment Analysis

The global digital whiteboard market is segmented based on technology, screen size, end-user and region.

Digital Whiteboards Offers Flexibility in Educational Sectors

The education sector is expected to hold more than 1/3rd of the global digital whiteboards amrket during the forecast period 2023-2030. Digital whiteboards offer flexibility for presenting various types of content from normal slides to real-time slides as educators are adapting these teaching styles. Digital whiteboards provide access to a wide range of online educational resources that include educational videos, simulations-based learning and web-based learning, these factors boost the market.

On 18 May 2023, LG Electronics launched the LG CreateBoard series of digital whiteboard solutions designed for education environments and digital classrooms. The CreateBoard models come with a 3,840 × 2,160 (UHD) resolution display and 40-point multi-touch functionality (32-point on Android) and these features include QR access, which allows educators to access Google Drive directly.

Geographical Penetration

Collaborations and New Product Launches in North America

North America is expected to hold around 1/3rd of the global digital whiteboard market during the forecast period. Digital whiteboard manufacturers in North America have various collaborations with educational institutions to develop tailored solutions that meet specific teaching and learning requirements, these partnerships have contributed to the development and adoption of digital whiteboards in the education sector.

For instance, on 14 September 2022, Prowise introduced the Touchscreen Ten G2, an interactive Android 11 whiteboard specifically designed for classroom use. The whiteboard is certified for security by the German government, ensuring data protection and privacy. It features touch-sensitive glass and comes with four digital pens that have pick-up recognition capabilities.

Competitive Landscape

The major global players include: NEC Display Solutions, Hitachi Ltd, Panasonic, LG Display, Ricoh, Foxconn, Netdragon Websoft Holdings, Samsung, Returnstar Interactive Technology Group Co. Ltd and Boxlight.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global digital whiteboard market segmentation based on technology, screen size, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
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The global digital whiteboard market report would provide approximately 61 tables, 59 figures and 201 Pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Technology
  • 3.2. Snippet by Screen Size
  • 3.3. Snippet by End-User
  • 3.4. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Driver
      • 4.1.1.1. Growing Digital Learning
      • 4.1.1.2. The Rising Government Initiatives
      • 4.1.1.3. Technology Advancement by Private Companies
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. High Cost Effective and Compatibility Issue
      • 4.1.2.2. Required Training and Malfunction
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID
    • 6.1.2. Scenario During COVID
    • 6.1.3. Scenario Post COVID
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Technology

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
  • 7.2. Infrared*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Resistive
  • 7.4. Capacitive
  • 7.5. Electromagnetic
  • 7.6. Others

8. By Screen Size

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Screen Size
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Screen Size
  • 8.2. Up to 69 *
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. 70" - 90"
  • 8.4. Above 90"

9. By End-User

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
  • 9.2. Education*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Government
  • 9.4. Corporate

10. By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Screen Size
    • 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.6.1. U.S.
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. Europe
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Screen Size
    • 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.6.1. Germany
      • 10.3.6.2. UK
      • 10.3.6.3. France
      • 10.3.6.4. Italy
      • 10.3.6.5. Russia
      • 10.3.6.6. Rest of Europe
  • 10.4. South America
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Screen Size
    • 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. Brazil
      • 10.4.6.2. Argentina
      • 10.4.6.3. Rest of South America
  • 10.5. Asia-Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Screen Size
    • 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. China
      • 10.5.6.2. India
      • 10.5.6.3. Japan
      • 10.5.6.4. Australia
      • 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Screen Size
    • 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive Scenario
  • 11.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. NEC Display Solutions*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Financial Overview
    • 12.1.4. Key Developments
  • 12.2. Hitachi Ltd
  • 12.3. Panasonic
  • 12.4. LG Display
  • 12.5. Ricoh
  • 12.6. Foxconn
  • 12.7. Netdragon Websoft Holdings
  • 12.8. Samsung
  • 12.9. Returnstar Interactive Technology Group Co. Ltd
  • 12.10. Boxlight

LIST NOT EXHAUSTIVE

13. Appendix

  • 13.1. About Us and Services
  • 13.2. Contact Us