表紙:生分解性ストローの世界市場-2023-2030
市場調査レポート
商品コード
1255846

生分解性ストローの世界市場-2023-2030

Global Biodegradable Straws Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 205 Pages | 納期: 約2営業日

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価格
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生分解性ストローの世界市場-2023-2030
出版日: 2023年04月11日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 205 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

生分解性ストローの世界市場は、有利な成長を遂げると予測されます。この市場は、予測期間(2023-2030年)に41.1%のCAGRで成長しています。

ストローとは、紙や生分解性物質でできた筒のことで、飲料を容器から飲み口に運ぶために使用されます。プラスチック製ストローに比べ、生分解性ストローは分解が早く、海洋生物に害を与えないため、好ましいとされています。生分解性ストローは、サトウキビやコーンフラワーなど、自然界に存在する植物原料を使って製造され、再生可能な素材でもあります。

市場力学

環境配慮型ストローの需要の高まり

近年、プラスチック廃棄物が環境に与える悪影響に対する人々の意識が高まり、環境に優しいストローの需要が大幅に増加しています。その結果、お客様や企業は、より持続可能で生態系に優しい代替品を求めています。従来のプラスチック製ストローに代わるものとして、生分解性ストローの人気が高まっています。

紙や竹、麦わらなどの素材から作られたストローは、環境に害を与えることなく自然に分解され、生分解性や堆肥化も可能です。プラスチック廃棄物を最小限に抑えることを目的とした政府の政策やプログラムも、環境にやさしいストローの需要に拍車をかけています。

プラスチック製ストローより高価

生分解性ストローは、製造工程が難しく時間がかかるため、プラスチック製ストローよりコストが高くなります。生分解性ストローを製造する企業の多くは、ライバルブランドとの差別化を図り、自社製品を使用することの利点を宣伝するために、マーケティングやブランディングのための投資も行っています。マーケティングとブランディングの取り組みは、より多くの資金と資源を必要とするため、商品の価格を上昇させる。また、生分解性ストローの需要が高まると、原材料が不足し、生産コストが上昇する可能性があります。

COVID-19影響度分析

COVID-19分析では、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格力学(パンデミック時やCOVID前シナリオとの比較による価格変動を含む)、需要-供給スペクトラム(取引制限、封鎖、その後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業の活性化に関する取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を軽減するためのメーカーの取り組み)についても解説しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 調査手法
  • 調査目的および調査範囲について

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

  • タイプ別スニペット
  • エンドユーザー別スニペット
  • 地域別スニペット

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • プラスチック使用別環境問題の高まりと危険性
      • 政府の規制の高まりとサステナビリティへの取り組み
    • 抑制要因
      • プラスチック製ストローより高価
    • 機会
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の解析について
    • COVID-19シナリオ前
    • 現在のCOVID-19シナリオ
    • ポストCOVID-19または将来のシナリオ
  • COVID-19 の中での価格変動
  • 需給スペクトル
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的な取り組み
  • 結論

第7章 タイプ別

  • ペーパーストロー
  • ヘイ・ストロー
  • 竹製ストロー
  • パスタストロー
  • ポリ乳酸(PLA)ストロー
  • ポリヒドロキシアルカノエート(PHA)ストロー
  • その他

第8章 エンドユーザー別

  • バー・レストラン
  • カフェ&ファストフード店
  • 家庭用
  • 病院
  • その他

第9章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • ロシア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第10章 競合情勢について

  • 競合シナリオ
  • 市況分析・シェア分析
  • M&A分析

第11章 企業プロファイル

  • Huhtamaki Oyj
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Phade
  • Sulapac Oy
  • Aardvark Straws
  • BioPak Pty Ltd
  • WinCup
  • The Blue Straw
  • HAY!Straws
  • Eagle Beverage products
  • UrthPact, LLC

第12章 付録

  • 私たちとサービスについて
  • お問い合わせ
目次
Product Code: PAC3634

Market Overview

The global biodegradable straws market reached US$ XX million in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ XX million by 2030. The market is growing at a CAGR of 41.1% during the forecast period (2023-2030).

A straw is defined as a tube made of paper or a biodegradable substance that is used to move beverages from their containers to the drinker's mouth. Compared to plastic straws, biodegradable straws are preferable since they break down more quickly and don't harm marine life. They are produced using naturally occurring plant materials, such as sugar cane or cornflour, which are also renewable.

Market Dynamics

The rising demand for eco-friendly straws

The demand for eco-friendly straws has significantly increased in recent years as people have become more aware of the damaging impacts of plastic waste on the environment. As a result, customers and businesses are searching for more sustainable and ecologically friendly alternatives. Alternatives to conventional plastic straws are becoming more popular, such as biodegradable straws.

Straws that decompose naturally without harming the environment are created from materials like paper, bamboo and wheat straw, which are also biodegradable and compostable. Government policies and programmes focused at minimizing plastic waste are also fueling the demand for eco-friendly straws.

Expensive than plastic straws

The cost of biodegradable straws is higher than that of plastic straws since the production process is more difficult and time-consuming. Many businesses that manufacture biodegradable straws also make marketing and branding investments to set themselves apart from rival brands and advertise the advantages of utilizing their goods. The marketing and branding initiatives raise the price of the goods since they demand more money and resources. Also, when demand for biodegradable straws rises, there may be a shortage of raw materials, which would raise the cost of production.

COVID-19 Impact Analysis

The COVID-19 Analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario and Post-COVID Scenario along with Pricing Dynamics (Including pricing change during and post-pandemic comparing it with pre-COVID scenarios), Demand-Supply Spectrum (Shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown and subsequent issues), Government Initiatives (Initiatives to revive market, sector or Industry by Government Bodies) and Manufacturers Strategic Initiatives (What manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).

Segment Analysis

The global biodegradable straws market is segmented based on type, end-user and region.

The growing hygiene awraeness in cafe and fast food outlets

Cafes and fast food outlets make extensive use of disposable cutlery items such as spoons, forks and straws due to hygiene concerns and the fast-paced nature of customer service. One of the main reasons straws are used in cafes and fast food outlets is to prevent spills and messes. When people drink directly from a cup or glass, there is a higher chance of liquid spilling onto surfaces, clothes or even their faces. Straws provide a controlled flow of liquid, allowing people to drink without worrying about spills. It is especially useful for people on-the-go, such as commuters or those who eat and drink while driving.

Geographical Analysis

The rising prohibitions on plastics in Asia-Pacific

Asia-Pacific is predicted to have the highest growth rate for biodegradable straws throughout the projection period. A number of Asian nations currently have nationwide restrictions or prohibitions on single-use plastics. Long before the issue of single-use plastic bags became widely discussed, Bangladesh, the first nation to have a nationwide ban on plastic bags, enacted the ban in 2002. China announced a prohibition in 2020, with a phased execution schedule that began with the first part at the end of 2020 and the final phase in 2025. Additionally, a prohibition on single-use plastics was enacted in India and went into force in 2022.

Competitive Landscape

The major global players in the market are: Aardvark Straws, HAY! Straws, The Paper Straw Co., Hello Straw, Huhtamaki Oyj, The Blue Straw, BioPak Pty Ltd, Sulapac Oy, SAS OSTONE, AvoplastiQs LLC, Phade, WinCup, UrthPact, LLC, Eagle Beverage products, AvoplastiQs LLC and others.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global biodegradable straws market segmentation based on type, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
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The global biodegradable straws market report would provide approximately 53 tables, 53 figures and 205 pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet By Type
  • 3.2. Snippet By End-User
  • 3.3. Snippet By Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. The growing environmental concerns and hazards of using plastics
      • 4.1.1.2. The rising government regulations and sustainability initiatives
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Expensive than plastic straws
      • 4.1.2.2. XX
    • 4.1.3. Opportunity
      • 4.1.3.1. XX
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Before COVID-19 Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Scenario
    • 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
  • 7.2. Paper Straws*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Hay Straws
  • 7.4. Bamboo Straws
  • 7.5. Pasta Straws
  • 7.6. Polylactic Acid (PLA) Straws
  • 7.7. Polyhydroxyalkanoates (PHA) Straws
  • 7.8. Others

8. By End-User

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
  • 8.2. Bars & Restaurants*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Cafes & Fast Food Outlets
  • 8.4. Household
  • 8.5. Hospital
  • 8.6. Others

9. By Region

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
  • 9.3. Market Attractiveness Index, By Region
  • 9.4. North America
    • 9.4.1. Introduction
    • 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.4.5.1. U.S.
      • 9.4.5.2. Canada
      • 9.4.5.3. Mexico
  • 9.5. Europe
    • 9.5.1. Introduction
    • 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.5.5.1. Germany
      • 9.5.5.2. UK
      • 9.5.5.3. France
      • 9.5.5.4. Russia
      • 9.5.5.5. Spain
      • 9.5.5.6. Rest of Europe
  • 9.6. South America
    • 9.6.1. Introduction
    • 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.6.5.1. Brazil
      • 9.6.5.2. Argentina
      • 9.6.5.3. Rest of South America
  • 9.7. Asia-Pacific
    • 9.7.1. Introduction
    • 9.7.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.7.5.1. China
      • 9.7.5.2. India
      • 9.7.5.3. Japan
      • 9.7.5.4. Australia
      • 9.7.5.5. Rest of Asia-Pacific
  • 9.8. Middle East and Africa
    • 9.8.1. Introduction
    • 9.8.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User

10. Competitive Landscape

  • 10.1. Competitive Scenario
  • 10.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis

11. Company Profiles

  • 11.1. Huhtamaki Oyj
    • 11.1.1. Company Overview
    • 11.1.2. Product Portfolio and Description
    • 11.1.3. Key Highlights
    • 11.1.4. Financial Overview
  • 11.2. Phade
  • 11.3. Sulapac Oy
  • 11.4. Aardvark Straws
  • 11.5. BioPak Pty Ltd
  • 11.6. WinCup
  • 11.7. The Blue Straw
  • 11.8. HAY! Straws
  • 11.9. Eagle Beverage products
  • 11.10. UrthPact, LLC

LIST NOT EXHAUSTIVE

12. Appendix

  • 12.1. About Us and Services
  • 12.2. Contact Us