市場調査レポート
商品コード
1304523

偽造防止包装の世界市場-2023年~2030年

Global Anti-Counterfeit Packaging Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 201 Pages | 納期: 約2営業日

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偽造防止包装の世界市場-2023年~2030年
出版日: 2023年07月07日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 201 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

偽造防止包装の世界市場は、2022年に1,157億米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中にCAGR 12.7%で成長し、2030年には2,996億米ドルに達すると予測されています。

偽造防止包装ソリューションの採用は、重大な偽造リスクに直面している業界全体に広がっており、市場の活性化につながっています。医薬品、飲食品、化粧品、エレクトロニクス、自動車、高級品などの取り組みでは、製品、ブランド、消費者を保護するために偽造防止対策を積極的に実施しています。

アジア太平洋は世界の偽造防止包装市場を独占しており、2022年の世界シェアは58.2%近くを占める。この成長は、すべての主要エンドユーザー部門で偽造行為が増加しているためです。偽造品に対する消費者の意識が高まり、この地域では消費者が消費する前に製品関連情報をより理解するようになっています。中国の医薬品包装需要は、同地域に複数の医薬品メーカーがあることから、大きな成長が見込まれます。

市場力学

偽造の増加

国際商業会議所(ICC)は、2022年までに偽造と海賊行為によって世界経済に4兆2,000億米ドルの損害が生じ、540万人の正規雇用が危険にさらされると予測しています。さらに、世界保健機関(WHO)は、中低所得国の医薬品の約10%が偽造品であると推定しています。

高級品の偽造品は偽造品市場全体のかなりの部分を占めています。このように、各業界で偽造が増加していることから、効果的な偽造防止包装ソリューションに対する需要が高まっています。

また、企業は偽造防止包装市場を後押しするために投資を行っています。例えば、2021年1月、NeuroTags社は、偽造防止ソリューションを開発し、ブランドと顧客の間に強力なデジタル接触チャネルを構築しました。同社のAdvanced Warranty Solutionは、物理的な保証書をデジタル・プラットフォームに変え、消費者が端末でQRコードを検索して保証書を入手できるようにします。消費者は実際の保証書や請求書を保管する必要がないため、ブランドは顧客データを得ることができます。

技術の進歩

技術の進歩は、セキュリティと認証を強化する革新的なソリューションを提供することで、偽造防止パッケージング市場を後押しする上で重要な役割を果たしています。偽造防止包装に革命をもたらした重要な技術的進歩の1つは、追跡システムの導入です。これらのシステムにより、企業は製造から最終消費者までのサプライチェーン全体を通して製品の動きを監視・追跡することができます。

追跡システムの利点には、サプライチェーンの可視性と透明性が含まれ、企業は製品の移動における逸脱や矛盾を特定することができます。また、偽造品が市場に出回るのを検知・防止することができます。さらに、これらのシステムは、最終消費者が購入した製品を認証することを可能にします。消費者は、スマートフォンや専用アプリケーションを使って固有のコードをスキャンすることで、製品情報にアクセスし、その真正性を確認し、改ざんされていないことを確認することができます。

高い包装コスト

偽造防止包装ソリューションの導入には、研究開発、設備、材料、導入など、追加コストがかかることが多いです。例えば、効果的な偽造防止パッケージング・ソリューションの開発には、多大な研究開発努力が必要です。

企業は、製品の安全性と真正性を確保するために、さまざまな技術、材料、方法の設計とテストに資源を投入します。こうした研究開発コストは相当なものになる可能性があり、偽造防止包装にかかる費用全体を押し上げ、市場成長の妨げとなっています。

さらに、偽造防止包装には、認証やセキュリティの目的で独自の特性を持つ特殊な素材、コーティング、インクを使用することが多いです。これらの材料は従来の包装材料よりも高価な場合があります。このような特殊材料の使用は偽造防止包装の全体的なコストに寄与します。

COVID-19影響分析

国連貿易開発会議(UNCTAD)の試算によると、工場の操業停止と相まって製造業が衰退しているため、COVID-19の発生は世界の直接投資を5%~15%縮小させる可能性があります。石油、自動車、航空産業へのFDI投資に対するCOVID-19の悪影響は大きいと予想されます。

COVID-19による世界の製造業への影響に関する調査は、自動車、飲食品、化学、機械、電気・電子、医薬品・医療機器、その他に分けられています。このように、製造活動の衰退は、サプライチェーン管理における分布と、世界のさまざまな部門にわたって様々な製造ユニットのシャットダウンにより、特に2020年に偽造防止包装市場の成長に深刻な影響を与えています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • 偽造品の増加
      • 技術の進歩
    • 抑制要因
      • 高い包装コスト
    • 機会
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19分析

第7章 技術別

  • ホログラム
  • 二次元バーコード
  • フォレンジック技術
  • 視覚的または顕在的特徴
  • 無線周波数識別(RIF)
  • 隠しマーカー
  • シリアル化
  • その他

第8章 エンドユーザー別

  • 飲食品
  • 化粧品・パーソナルケア
  • 医薬品
  • 電気・電子
  • アパレル&フットウェア
  • その他

第9章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ

第10章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第11章 企業プロファイル

  • Systech
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
  • 3M
  • DuPont
  • AlpVision
  • SICPA HOLDING SA
  • Cypheme
  • Savi Technology
  • CCL Industries
  • Avery Dennison Corporation
  • TraceLink

第12章 付録

目次
Product Code: PAC3591

Market Overview

The Global Anti-Counterfeit Packaging Market reached US$ 115.7 billion in 2022 and is expected to reach US$ 299.6 billion by 2030, growing with a CAGR of 12.7% during the forecast period 2023-2030.

Adopting anti-counterfeit packaging solutions is widespread across industries that face significant counterfeiting risks leading to a boost in the market. Initiatives such as pharmaceuticals, food and beverages, cosmetics, electronics, automotive, and luxury goods actively implement anti-counterfeit measures to protect their products, brands, and consumers.

Asia-Pacific is dominating the Global Anti-Counterfeit Packaging Market, accounted nearly 58.2% global share in 2022. The growth is due to rising counterfeit practices in all major end-user sectors. Increased consumer awareness of fake products led to more understanding of product-related information before consumer consumption in this region. The demand for pharmaceutical packaging in China is expected to show significant growth due to several pharmaceutical product manufacturers in the region

Market Dynamics

Growing Incidence of Counterfeiting

The International Chamber of Commerce (ICC) estimates that counterfeiting and piracy will cost the global economy US$4.2 trillion and put 5.4 million legitimate jobs at risk by 2022. Furthermore, the World Health Organization (WHO) estimates that about 10% of medicines in low- and middle-income countries are counterfeit.

Counterfeit luxury products account for a substantial portion of the overall counterfeiting market. Thus, the growing incidence of counterfeiting across industries has created a strong demand for effective anti-counterfeit packaging solutions.

Companies are also investing to boost the anti-counterfeit packaging market. For instance, in January 2021, NeuroTags came up with foolproof anti-counterfeiting solutions and created powerful digital channels of contact between brands and their customers. The company's Advanced Warranty Solution turns physical warranty cards into a digital platform where consumers can search the QR code on their devices and get their warranty cards. Consumers do not need to keep the actual warranty card/invoice, so brands get customer data.

Technological Advancements

Technological advancements have played a crucial role in boosting the anti-counterfeit packaging market by offering innovative solutions that enhance security and authentication. One significant technological advancement that has revolutionized anti-counterfeit packaging is the implementation of track and trace systems. These systems enable companies to monitor and trace the movement of products throughout the supply chain, from manufacturing to the end consumer.

The benefits of track and trace systems include supply chain visibility and transparency, allowing companies to identify any deviations or discrepancies in the product's journey. It helps detect and prevent counterfeit products from entering the market. Furthermore, these systems allow end consumers to authenticate the products they purchase. By scanning the unique codes using their smartphones or dedicated applications, consumers can access product information, verify its authenticity, and ensure it has not been tampered with.

High Packaging Cost

Implementing anti-counterfeit packaging solutions often involves additional costs, including research and development, equipment, materials, and implementation. For instance, developing effective anti-counterfeit packaging solutions requires significant research and development efforts.

Companies invest resources in designing and testing various technologies, materials, and methods to ensure the security and authenticity of their products. These R&D costs can be substantial and contribute to the overall expense of anti-counterfeit packaging, hampering the market growth.

Furthermore, anti-counterfeit packaging often involves using specialized materials, coatings, or inks with unique properties for authentication and security purposes. These materials may be more expensive than traditional packaging materials. Using such specialized materials contributes to the overall cost of anti-counterfeit packaging.

COVID-19 Impact Analysis

As estimated by the United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD), due to the decline in the manufacturing sector coupled with the factory shutdown, the COVID-19 outbreak could cause global FDI to shrink by 5 percent -15 percent. The adverse effects of COVID-19 on FDI investments in the oil, automotive, and airline industries are expected to be high.

The research on the global manufacturing industry effect of COVID-19 is divided into vehicles, food & beverage, chemicals, machinery, electrical and electronics, pharmaceutical and medical devices, and others. Thus, a decline in manufacturing activities has severely affected the anti-counterfeit packaging market's growth, particularly in 2020, owing to distribution in supply chain management and shut of various manufacturing units across different sectors of the globe.

Segment Analysis

The Global Anti-Counterfeit Packaging Market is segmented based on technology, end-user and region.

Rising Demand For Independent Of Database And User-Friendly Anti-Counterfeiting Solutions

Hologram has shown tremendous growth in the global anti-counterfeit market and is expected to cover nearly 23.4% in the forecast period. Holograms are the most popular, as holographic technology is independent of databases or anything else, ranking high on the list of conventional anti-counterfeiting solutions. Users find this visual protection solution easy to use and identify. The growing segmental growth of the product has encouraged the entry of new players in the market.

For instance, on 19 January 2023, one of the biggest producers of Security Optically Variable Devices (OVDs) or holograms in the world, Holostik India Limited, is prepared to create new products, raise awareness about regulatory compliance, and implement anti-counterfeiting measures to stop the growing problem of fake goods.

Nano Optical Image OVDs (Optically Variable Devices), or ultra-secure holograms, are among the new technologies created and produced by Holostik India to address the global demand for anti-counterfeiting solutions. These OVDs or security holograms are the safest and most cutting-edge technology.

Geographical Analysis

Asia-Pacific's Rising Counterfeit Practices, Coupled With Increasing Consumer Awareness

Asia-Pacific is dominating the global anti-counterfeit packaging market and accounts for the largest market share due to rising counterfeit practices in all major end-user sectors, coupled with increasing consumer awareness of fake products leading to more understanding of product-related information before actual consumer consumption in this region. The demand for pharmaceutical packaging in China is expected to show significant growth due to several pharmaceutical product manufacturers in the region.

Besides, the increasing investments by both companies and governments in the region reflect the growing recognition of the need for effective anti-counterfeit packaging solutions. The market is witnessing the development and deployment of advanced technologies, such as RFID (Radio Frequency Identification), tamper-evident features, unique identifiers, and track-and-trace systems, to protect products and combat counterfeiting.

Competitive Landscape

The major global players include: Avery Dennison Corporation, 3M, DuPont, AlpVision, SICPA HOLDING SA, Cypheme, Savi Technology, CCL Industries, Systech, Authentix Inc, TraceLink, and among others.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the Global Anti-Counterfeit Packaging Market segmentation based on technology, end-user and region, and understand key commercial assets and players.
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The Global Anti-Counterfeit Packaging Market Report Would Provide Approximately 53 Tables, 50 Figures And 201 Pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Technology
  • 3.2. Snippet by End-User
  • 3.3. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Growing Incidence of Counterfeiting
      • 4.1.1.2. Technological Advancements
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. High Packaging Cost
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID
    • 6.1.2. Scenario During COVID
    • 6.1.3. Scenario Post COVID
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Technology

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
  • 7.2. Holograms *
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. 2-D Barcodes
  • 7.4. Forensic Techniques
  • 7.5. Visible or Overt Features
  • 7.6. Radio Frequency Identification (RIF)
  • 7.7. Hidden or Covert Markers
  • 7.8. Serialization
  • 7.9. Others

8. By End-User

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
  • 8.2. Food & Beverage*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Cosmetics & Personal Care
  • 8.4. Pharmaceuticals
  • 8.5. Electrical & Electronics
  • 8.6. Apparel & Footwear
  • 8.7. Others

9. By Region

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.2.5.1. The U.S.
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. Europe
    • 9.3.1. Introduction
    • 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.3.5.1. Germany
      • 9.3.5.2. The UK
      • 9.3.5.3. France
      • 9.3.5.4. Italy
      • 9.3.5.5. Russia
      • 9.3.5.6. Rest of Europe
  • 9.4. South America
    • 9.4.1. Introduction
    • 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.4.5.1. Brazil
      • 9.4.5.2. Argentina
      • 9.4.5.3. Rest of South America
  • 9.5. Asia-Pacific
    • 9.5.1. Introduction
    • 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.5.5.1. China
      • 9.5.5.2. India
      • 9.5.5.3. Japan
      • 9.5.5.4. Australia
      • 9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
  • 9.6. Middle East and Africa
    • 9.6.1. Introduction
    • 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User

10. Competitive Landscape

  • 10.1. Competitive Scenario
  • 10.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis

11. Company Profiles

  • 11.1. Systech *
    • 11.1.1. Company Overview
    • 11.1.2. Product Portfolio and Description
    • 11.1.3. Financial Overview
  • 11.2. 3M
  • 11.3. DuPont
  • 11.4. AlpVision
  • 11.5. SICPA HOLDING SA
  • 11.6. Cypheme
  • 11.7. Savi Technology
  • 11.8. CCL Industries
  • 11.9. Avery Dennison Corporation
  • 11.10. TraceLink

LIST NOT EXHAUSTIVE

12. Appendix

  • 12.1. About Us and Services
  • 12.2. Contact Us