デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1336668

デジタル決済の世界市場-2023年~2030年

Global Digital Payment Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 181 Pages | 納期: 約2営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=150.28円
デジタル決済の世界市場-2023年~2030年
出版日: 2023年08月22日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 181 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

市場概要

世界のデジタル決済市場は、2022年に862億米ドルに達し、2030年には2,749億米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年のCAGRは15.6%で成長する見込みです。

デジタル決済手段は、従来の決済手段と比較すると、多種多様な決済手段を提供し、使い勝手が良いです。消費者は、現金やカードを必要とせず、いつでもどこでも取引ができます。そのため、現金を持ち歩いたり、行列に並んだり、カード情報を手入力したりする手間が省け、これが大きな市場促進要因となっています。

アジア太平洋は、中国やインドを含む世界で最も成長しているeコマース市場です。この地域の消費者は、便利で安全なオンライン購入方法を求めており、デジタル決済ソリューションの需要が高まっています。インド、日本、中国、韓国といった国々は、この地域の66.4%以上を占める主要な収益貢献国です。

同地域の企業も技術強化に投資しています。例えば、2023年5月3日、世界のデジタル決済企業であるFISのWorldpayは、インドの加盟店の世界展開を支援するため、インドにおけるクロスボーダー決済ソリューションの強化を計画しています。

FISのアジア太平洋事業でワールドペイのコマーシャル担当バイスプレジデントを務めるイボンヌ・セト氏は、商品やサービスを国際的に販売する国内の加盟店との提携に関心を示しています。Worldpayは、複数の地域でのプレゼンスを活用し、これらの企業が課題を克服し、世界市場でリーチを拡大するのを支援することを目指しています。

市場力学

デジタル決済推進に向けた世界の取り組み

中国政府は、DCEPまたはデジタル元として知られる中央銀行デジタル通貨の開発において重要なステップを踏んでいます。例えば、2021年3月5日、政府は安全で便利なデジタル決済システムを提供することで、決済環境に革命を起こすことを目的としたイニシアチブを開始しました。金融包摂を強化するため、デジタル元は十分なサービスを受けていない人々に金融サービスへのアクセスを提供し、経済参加を促進することを目指しています。

さらに、フィリピンはBetter Than Cash Allianceの創設メンバーとして、デジタル経済の成長を加速させ、インクルーシブなデジタル決済の推進に向けて積極的に取り組んでいます。例えば、2023年7月17日、フィリピン政府とBangko Sentral ng Pilipinas(BSP)は、この旅において卓越したリーダーシップを発揮し、フィリピンの決済のデジタル化に向けた旅は、デジタル取引の普及を目の当たりにしました。

eコマース・プラットフォームがデジタル決済の成長を後押し

モバイル決済ソリューションにより、顧客はモバイル機器から直接買い物をすることができます。また、インターネット接続の普及もデジタル決済の成長を後押ししています。フォーンペイ、グーグルペイ、ペイティーエムなど様々なデジタルウォレットがあり、ユーザーはお金を貯めたり、キャッシュバックキャンペーンを受けたりすることができます。これらのウォレットは、決済情報を保存し、さまざまなオンライン・プラットフォームで取引を可能にする便利な方法を提供しています。

SnapdealはNational Payments Corporation of India(NPCI)と提携し、注文の配送時にQRベースのデジタル決済を導入しています。例えば、2020年12月18日、Snapdealは、事前支払いよりも配達時に支払いを希望する顧客のために、この取り組みを行っています。配達員は注文金額に応じてUPIと連動したQRコードを生成し、顧客は携帯電話のUPI連動決済アプリを使ってスキャンすることができます。SnapdealとNPCIのこのコラボレーションは、共通のユーザーをターゲットとし、手間のかからないデジタル決済を促進するために、両社の強みを合わせるものです。

ユーザーのアクセシビリティと電力供給不足

デジタル決済を利用するには、スマートフォンやパソコンなどのデジタル機器や、必要なソフトウェア・アプリケーション、決済プラットフォームにアクセスし、使いこなす必要があります。このことは、必要な技術リテラシーやこれらの機器へのアクセスがない個人にとっては障壁となり得ます。

デジタル決済システムが効果的に機能するには、安定した電力供給に依存します。電力インフラが不安定な地域や停電が頻発する地域では、そのような時間帯にデジタル取引を行うことが困難になったり、不可能になったりする可能性があります。こうした要因により、デジタル決済市場の需要は減少しています。

COVID-19影響分析

パンデミックは、安全で信頼できる決済方法の重要性に対する消費者の意識を高めました。消費者はデータの安全性、不正行為の防止、不正取引からの保護を第一に考えるようになり、デジタル決済ソリューションの採用が増加しています。こうした要因がデジタル決済市場の需要を高めています。

QRコード決済は、スマートフォンでコードをスキャンすることで非接触取引が可能になるため、パンデミック時に人気を博しました。QRコードは、費用対効果が高くシンプルな決済ソリューションを提供するため、小規模な加盟店を含む企業に広く採用されています。COVID-19の流行はデジタル決済システムの成長を加速させました。

AIの影響

AIを搭載したチャットボットやバーチャルアシスタントは、デジタル決済プラットフォームのカスタマーサポートに普及しています。これらの会話型エージェントは、顧客からの問い合わせに対応し、取引に関する支援を提供し、顧客エンゲージメントを向上させ、応答時間を短縮するリアルタイムサポートを提供します。

AIは主に、効率性を高め、ユーザーにより良いサービスを提供するデジタル決済で利用されています。例えば、インドでは2023年2月7日、デジタル・インディア・プログラムにより、デジタル取引とサービスを可能にするオープンAPIのセットであるインディア・スタックが開発されました。Aadhaarレイヤーは生体認証ベースのデジタルIDを提供し、UPIインターフェイスはデジタル決済に革命をもたらし、インドのデジタル決済ネットワークは世界最大級のネットワークとなっています。

ロシア・ウクライナ戦争の影響

両地域間の地政学的緊張は経済制裁の発動につながります。こうした制裁は国際決済ネットワークや金融サービスの利用可能性に影響を与え、国境を越えた取引や金融関係に影響を与える可能性があります。紛争による不確実性は、決済手段に不安定さをもたらします。

政府の政治的・軍事的緊張は、デジタル決済システムに対する消費者の信頼と信用に影響を与えます。データの安全性、プライバシー、金融の安定性に関する懸念が、消費者の行動やデジタル決済手法の採用に影響を与える可能性があります。消費者行動の変化はデジタル決済市場の成長を減速させます。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • デジタル決済推進に向けた世界の取り組み
      • eコマース・プラットフォームがデジタル決済の成長を後押し
    • 抑制要因
      • 限られた接続性とサイバーセキュリティの脅威
      • ユーザーの利便性と不十分な電力供給
    • 機会
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19分析

第7章 コンポーネント別

  • ソリューション
  • ソリューション別

第8章 決済手段別

  • PoS (Point of Sales)
  • デジタルウォレット
  • 銀行カード
  • デジタル通貨
  • ネットバンキング
  • その他

第9章 展開方式別

  • クラウド
  • オンプレミス

第10章 組織規模別

  • 大企業
  • 中小企業

第11章 エンドユーザー別

  • 銀行
  • 金融サービス・保険
  • ヘルスケア
  • 小売・eコマース
  • 運輸
  • 旅行・ホスピタリティ
  • メディア・エンターテインメント
  • 運輸・物流
  • その他

第12章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第13章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第14章 企業プロファイル

  • MasterCard
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 主な動向
  • Google
  • Amazon
  • Alipay
  • Visa
  • PayPal
  • ACI Worldwide
  • Aurus
  • Apple Pay
  • Paysafe

第15章 付録

目次
Product Code: ICT3480

Market Overview

Global Digital Payments Market reached US$ 86.2 billion in 2022 and is expected to reach US$ 274.9 billion by 2030, growing with a CAGR of 15.6% during the forecast period 2023-2030.

Digital payment methods offer a wide variety of payment modes, when compared to traditional payment methods, these methods are easy to use. Consumers can make transactions anytime, anywhere, without the need for physical cash or cards. This eliminates the hassle of carrying cash, waiting in lines, or manually entering card details which act as a major market driver.

Asia-Pacific has the growing e-commerce markets in the world, that include China and India. The rise of digital shopping platforms in this region increased the demand for digital payment solutions, as consumers in this region are looking for convenient and safer ways to make online purchases which have boosted the demand for digital payment solutions. Countries like India, Japan, China, and South Korea are the major revenue contributor in the region covering more than 66.4% regionally.

Companies in the region are also investing in boosting technology. For instance, On 3 May 2023, Worldpay from FIS, a global digital payments company plans to enhance its cross-border payment solutions in India to support Indian merchants in expanding globally.

Yvonne Szeto, Vice President of Commercial for Worldpay from FIS's Asia-Pacific business expresses the company's interest in collaborating with domestic merchants who sell goods and services internationally. Leveraging its presence in multiple geographies, Worldpay aims to assist these businesses in overcoming challenges and expanding their reach in global markets.

Market Dynamics

Worldwide Initiatives for the Promotion of Digital Payments

China's Government has taken significant steps in the development of its central bank digital currency, known as DCEP or digital yuan. For instance, on, 5 Mar 2021, an Initiative taken by the government aimed to revolutionize the payment landscape by offering a secure and convenient digital payment system. To enhance financial inclusion, the digital yuan aims to provide access to financial services for underserved populations and promote economic participation.

Furthermore, the Philippines, as a founding member of the Better Than Cash Alliance, has actively working towards accelerating the growth of the digital economy and promoting inclusive digital payments. For instance, On 17 July 2023, The government and the Bangko Sentral ng Pilipinas (BSP) have shown exceptional leadership in this journey, Philippines' journey towards digitalization of payments has witnessed widespread adoption of digital transactions.

E-commerce Platform Boost the Growth of Digital Payment

Mobile payment solutions enable customers to shop directly from mobile devices. Increasing availability of internet access also boost the growth of digital payment. Various digital wallets such as phone pay, google pay, and Paytm in which users can store some money and as they receive cashback offers. These wallets offer a convenient way to store payment information and make transactions available on different online platforms.

Snapdeal, in partnership with the National Payments Corporation of India (NPCI), introduces QR-based digital payments for customers at the time of delivering orders. For instance, On 18 Dec 2020, This initiative was taken by Snapdeal for those customers who prefer to pay for their purchases upon delivery rather than pre-paying. Delivery executives will generate a UPI-linked QR code for the order amount, which customers can scan using any UPI-linked payment app on their phones. This collaboration between Snapdeal and NPCI aligns their strengths to target a common audience and promote hassle-free digital payments.

User Accessibility and Insufficient Power Supply

Digital payments require users to have access to and familiarity with digital devices, such as smartphones or computers, and the necessary software applications or payment platforms. This can be a barrier for individuals who lack the required technological literacy or access to these devices.

Digital payment systems rely on a stable power supply to function effectively. In regions with unreliable electricity infrastructure or frequent power outages, conducting digital transactions can become challenging or impossible during such times. Due to these factors, there is a decrease in demand for the digital payment market.

COVID-19 Impact Analysis

The pandemic has heightened consumer awareness of the importance of secure and trustworthy payment methods. Consumers increasingly adopting digital payment solutions as they first prioritize data security, fraud prevention, and protection against unauthorized transactions. These factors increase the demand in the digital payment market.

QR code payments have gained popularity during the pandemic, as they enable contactless transactions through scanning codes with smartphones. QR codes have been widely adopted by businesses, including small merchants, as they offer a cost-effective and simple payment solution. The COVID-19 pandemic accelerated the growth of digital payment systems.

AI Impact

AI-powered chatbots and virtual assistants are becoming popular in customer support for digital payment platforms. These conversational agents handle customer queries, provide assistance with transactions and offer real-time support that improves customer engagement and reduces response times.

AI is mainly used in digital payments that enhance efficiency and provide better services to users. For instance, On 7 Feb 2023, in India, the Digital India program led to the development of the India Stack, a set of open APIs that enable digital transactions and services. The Aadhaar layer provides biometric-based digital identities and the UPI interface has revolutionized digital payments, which makes India's digital payment network one of the largest networks globally.

Russia-Ukraine War Impact

Geopolitical tensions between these regions lead to the imposition of economic sanctions. These sanctions may impact the availability of international payment networks and financial services, affecting cross-border transactions and financial relationships. Uncertainty due to conflicts creates instability in payment methods.

Government political and military tensions impact consumer confidence and trust in digital payment systems. Concerns about data security, privacy, and financial stability may influence consumer behavior and adoption of digital payment methods. The shift in consumer behavior slows down the growth of the digital payment market.

Segment Analysis

The global digital payment market is segmented based on component, mode of payment, deployment, organization size, end-user, and region.

Growth in the Financial Industry

The digital payment bank sector has experienced significant growth in recent years leading it over nearly 22.3% in 2022. Consumer shifts towards cashless payments as they are adopting digital payment, these factors increase the growth of the banking sector and act as a key player in the financial industry. These banks provide convenient and accessible platforms for individuals and businesses to carry out various financial transactions.

HDFC Bank, India's largest private sector lender, For instance, On 14 July 2023, has announced the implementation of interoperability between the United Payment Interface (UPI) and the country's Central Bank Digital Currency (CBDC). This makes HDFC Bank one of the first banks in India to complete the integration process. Under the CBDC pilot program, the bank has registered over 1 lakh customers and 1.7 lakh merchants. HDFC Bank customers can now use their CBDC wallet to transact money across UPI QR codes without the need to scan different QR codes at the same merchant. This development is expected to boost the usage of CBDC in day-to-day transactions.

Geographical Penetration

Digital Payment Innovations and Collaborations in Asia-Pacific

The rapid growth of fintech in Asia-Pacific has revolutionized the digital payment landscape making it cover more than 52.3% globally. Fintech companies are introducing many different innovative payment solutions that include mobile wallets, QR code payments, and peer-to-peer transfers these innovations in technology are gaining popularity among consumers and businesses. These factors boost the growth of the digital payment market.

Hitachi Payment Services has launched a digital payments innovation hub in collaboration with fintech startups in India. For instance, on, 17 Jun 2023, The partnership aims to bring innovative products and platforms into the Hitachi Payments ecosystem, providing startups with capital, integration with Hitachi's payment stack, and access to its customer network and platform. The hub will focus on building future-ready offerings in the digital payments arena, catering to the evolving needs of businesses and consumers.

The collaboration with Plug and Play will help identify and support startups shaping the financial services industry in the region. This initiative reflects the commitment to drive growth and innovation in the payments industry.

Competitive Landscape

The major global players include MasterCard, Google, Amazon, Alipay, Visa, PayPal, ACI Worldwide, Aurus, Apple Pay, and Paysafe.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global digital payment market segmentation based on component, mode of payment, deployment, organization size, end-user, and region, as well as understand key commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
  • Excel data sheet with numerous data points of bioplastics market-level with all segments.
  • PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
  • Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.

The global digital payment market report would provide approximately 77 tables, 83 figures, and 181 Pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Component
  • 3.2. Snippet by Mode of Payment
  • 3.3. Snippet by Deployment
  • 3.4. Snippet by Organization Size
  • 3.5. Snippet by End-User
  • 3.6. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Worldwide Initiatives for the Promotion of Digital Payments
      • 4.1.1.2. E-commerce Platform Boost the Growth of Digital Payment
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Limited Connectivity and Cybersecurity Threats
      • 4.1.2.2. User Accessibility and Insufficient Power Supply
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID
    • 6.1.2. Scenario During COVID
    • 6.1.3. Scenario Post COVID
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Component

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
  • 7.2. Solution*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Solution

8. By Mode of Payment

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Payment
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Mode of Payment
  • 8.2. Point of Sales*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Digital Wallet
  • 8.4. Bank Cards
  • 8.5. Digital Currencies
  • 8.6. Net Banking
  • 8.7. Others

9. By Deployment

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Deployment
  • 9.2. Cloud*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. On-premises

10. By Organization Size

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Organization Size
  • 10.2. Large Enterprises*
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 10.3. Small and Medium-sized Enterprises

11. By End-User

  • 11.1. Introduction
    • 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 11.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
  • 11.2. Banking*
    • 11.2.1. Introduction
    • 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 11.3. Financial Service and Insurance
  • 11.4. Healthcare
  • 11.5. Retail and E-commerce
  • 11.6. Transportation
  • 11.7. Travel and Hospitality
  • 11.8. Media and Entertainment
  • 11.9. Transportation and Logistics
  • 11.10. Others

12. By Region

  • 12.1. Introduction
    • 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 12.2. North America
    • 12.2.1. Introduction
    • 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Payment
    • 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
    • 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size
    • 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 12.2.8.1. U.S.
      • 12.2.8.2. Canada
      • 12.2.8.3. Mexico
  • 12.3. Europe
    • 12.3.1. Introduction
    • 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Payment
    • 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
    • 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size
    • 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 12.3.8.1. Germany
      • 12.3.8.2. UK
      • 12.3.8.3. France
      • 12.3.8.4. Italy
      • 12.3.8.5. Russia
      • 12.3.8.6. Rest of Europe
  • 12.4. South America
    • 12.4.1. Introduction
    • 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Payment
    • 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
    • 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size
    • 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 12.4.8.1. Brazil
      • 12.4.8.2. Argentina
      • 12.4.8.3. Rest of South America
  • 12.5. Asia-Pacific
    • 12.5.1. Introduction
    • 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Payment
    • 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
    • 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size
    • 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 12.5.8.1. China
      • 12.5.8.2. India
      • 12.5.8.3. Japan
      • 12.5.8.4. Australia
      • 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
  • 12.6. Middle East and Africa
    • 12.6.1. Introduction
    • 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Payment
    • 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
    • 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size
    • 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User

13. Competitive Landscape

  • 13.1. Competitive Scenario
  • 13.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis

14. Company Profiles

  • 14.1. MasterCard*
    • 14.1.1. Company Overview
    • 14.1.2. Product Portfolio and Description
    • 14.1.3. Financial Overview
    • 14.1.4. Key Developments
  • 14.2. Google
  • 14.3. Amazon
  • 14.4. Alipay
  • 14.5. Visa
  • 14.6. PayPal
  • 14.7. ACI Worldwide
  • 14.8. Aurus
  • 14.9. Apple Pay
  • 14.10. Paysafe

LIST NOT EXHAUSTIVE

15. Appendix

  • 15.1. About Us and Services
  • 15.2. Contact Us