市場調査レポート

南アフリカ共和国の黒人向けヘアケア市場 2011

South African Black Haircare Market 2011

発行 Diagonal Reports 商品コード 219282
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.75円で換算しております。
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南アフリカ共和国の黒人向けヘアケア市場 2011 South African Black Haircare Market 2011
出版日: 2011年07月30日 ページ情報: 英文
担当者のコメント
このシリーズは、他にも調査対象国がございます。詳細はお問合せください。
概要

当レポートは、世界の美容健康市場を対象とした調査の先端を行くDiagonal Reportの一編として、南アフリカ共和国の黒人向けヘアケア市場の現況と動向に注目し、同市場の将来を担うと目される新興分野や流行ヘアスタイルについての最新情報を、主要業界識者への直接取材などから収集・検証しながら、概略以下の構成でお届けします。

第1章 データおよび代表的課題のサマリー

  • 表 ヘアケア市場の概略
  • 表 主要ヘアケア企業
  • 表 ヘアケア市場の商品カテゴリー別構成比
  • 他のアフリカ市場との共通性
  • データソース
  • 通貨
  • 発表年月日

第2章 市場規模、動向、売上推移

  • イントロダクションおよびサマリー
  • 売上予測
  • 現在の販売動向と不況
  • 市場進展要因
  • 高度なメンテナンス
  • 進展要因、大志
  • 他の日用消費材を凌駕する美容用品
  • ワールドカップ効果

第3章 商品カテゴリー別に見るヘアケア市場

  • イントロダクションおよびサマリー
  • ウェットおよびドライ商品の定義
  • 本流への参入
  • 流行ヘアスタイルと需要変動
  • 商品カテゴリー、リラクサーおよびリラクサー関連
  • リラクサーカテゴリーの動向
  • 商品カテゴリー、ヘアカラー剤
  • ヘアカラー成長への大きな障壁
  • 唯一の大ブランド
  • アンメット需要、少数民族
  • 商品カテゴリー、エクステンション(付け毛)および関連商品

第4章 主要ブランドのサマリー

  • イントロダクションおよびサマリー
  • 長年の伝統、それとも旧式?
  • ブランド、負け組
  • ブランド、アフリカ系調合
  • 一途な専業ブランド

第5章 市場特有の消費行動、購入基準、アンメット需要

  • イントロダクションおよびサマリー
  • 商品安全
  • 需要の季節変動
  • 消費者セグメント別需要変動
  • 異なる購買流儀による影響
  • 支出拡大に貢献するストレートパーマ
  • ヘアスタイル変更と変身願望
  • エクステンションの動機
  • ドライヘアに関する引用
  • 流行の影響とヘアスタイルを変える著名人
  • ヘアケア商品の購入基準
  • 購入基準:価格
  • 購入基準:販促活動とブランド認知度
  • 新たな心地よさ
  • 消費者セグメント別ブランドロイヤルティ
  • 予算といちかばちかの賭け
  • 実験と啓蒙
  • 市場機会:ドライヘア
  • カテゴリー推進力とアンメットニーズ:ドライヘア、エクステンション
  • 新たなイメージ
  • カテゴリーの明るい発展
  • エクステンションの幅広い需要
  • 消費者需要に関する引用
  • 期待に応えるブランド事例、基軸カテゴリーリーダーとしての力
  • 非現実的ともいうべき期待感
  • 市場機会:リキッド

第6章 確認された商品カテゴリー別主要企業およびブランド

  • イントロダクションおよびサマリー

第7章 プロフィール:確認された企業・ブランド

  • 表 南アフリカ共和国で確認されたブランド(名称、アルファベット順)
  • 表 ヘアエクステンションのブランド(名称、アルファベット順)
  • 最新データ
  • 非特定的呼称
  • ブランドへの業界識者評(アルファベット順)

第8章 ブランド、市場セグメント、価格(例示のみ)

  • 表 さまざまな価格帯におけるブランド例
  • 表 ブランドと価格(単価)

第9章 調査方法、情報源、取材対象企業

  • 取材先企業
  • 業界識者サンプルと選択基準
  • 機密性
  • 取材時の言語

第10章 用語と定義

第11章 南アフリカ共和国黒人向けヘアケア市場に関する補助データ

  • イントロダクションおよびサマリー
  • 南アフリカの化粧・衛生用品(C&T)市場規模
  • 変動の理由

第12章 国データ(南アフリカ共和国)

  • 表 南アフリカの出身部族別人口構成比
  • 南部アフリカ開発共同体(SADC)
  • 「ブラックダイヤモンド」

索引 企業、ブランド、代表的刊行物、機関(規制、通商、職業)

DIAGONAL PREPORTSについて

免責条項

目次

Table of Contents

  • REPORT STRUCTURE
  • Use of quotes

SECTION 1: SUMMARY OF DATA AND HEADLINE ISSUES

  • TABLE 1. Haircare market at a glance
  • TABLE 2. Top haircare companies
  • TABLE 3. Haircare market share (percentage) sales) by product category
  • Commonalities with other markets in Africa
  • An important, growing market
  • Data sources
  • Currency
  • Date of publication

SECTION 2: MARKET SIZE, TRENDS AND SALES VARIATIONS

  • Introduction and summary
    • TABLE 4. Black South African haircare market summary data
    • TABLE 5. Market trends 2009 to 2012
  • Sales fovrecasts
  • Sales trends current and recession
    • TABLE 6. Market drivers positives and negatives
  • Market drivers
  • High maintenance
  • Aspirations a driver
  • Beauty outperforms other consumer goods
  • Impact of the World Cup

SECTION 3: HAIRCARE MARKET BY PRODUCT CATEGORY

  • Introduction and summary
    • TABLE 7. Haircare formulations, African specific and general
    • TABLE 8. Haircare products percentage “wet” and “dry”
  • Definition(s) of wet and dry haircare
  • Enters the mainstream
    • TABLE 9. Haircare products percentage product category
    • TABLE 10. Haircare products category sales trends
  • Hair fashions and changes in demand
  • Product category, relaxers and relaxer related
    • TABLE 11. Relaxers (percentage) sales ranked by strength of formulation
  • Trends in the relaxer category
  • Product category colourants
  • Significant barriers to growing colour
  • One big brand
  • Unmet demand, minority
  • Product category extensions and related

SECTION 4: SUMMARY OF LEADING BRANDS

  • Introduction and summary
    • TABLE 12. Summary profile, haircare brands numbers identified
    • TABLE 13. Market share (percentage) of the top ranked companies
  • Long established or old?
    • TABLE 14. Brands, winners and losers (x names)
  • Brands, losers
  • Brands, African formulations
    • TABLE 15. Brands, sales reach and geography
  • Pure play professional brands

SECTION 5: MARKET SPECIFIC CONSUMER BEHAVIOUR, PURCHASING CRITERIA, UNMET DEMANDS

  • Introduction and summary
  • Demand variations seasonal
  • Demand variations by consumer segment
    • TABLE 16. Hair styling regimes and product sales are interdependent
  • Impact of different regimes on purchases
  • Relaxing extends spending
  • Style switching and motivations for switching
  • Motivation to extend
  • Quotes on dry hair
  • Impact of fashion and celebrities on changing styles
  • Haircare product purchasing criteria
  • Purchasing criteria: price
  • Purchasing criteria: promotions and brand awareness
  • Making the new familiar
  • Brand loyalty by consumer segment
  • Budgets and taking a chance
  • Experiments and education
    • TABLE 17. Unmet consumer haircare needs / market opportunities
  • Market opportunities dry hair
  • Category drivers and unmet needs: dry hair / extensions
  • A new image
  • A bright development in the category
  • Wide spectrum of demands in extensions
  • Quotes on consumer demands
  • Examples of brands meeting expectations 31 Core category leadership
  • Expectations can be unrealistic
  • Market opportunities liquids

SECTION 6: TOP COMPANIES AND BRANDS IDENTIFIED BY PRODUCT CATEGORY

  • Introduction and summary
    • TABLE 18. The top brands relaxers (x names)
    • TABLE 19. Three leading relaxer brands, sales (%)
    • TABLE 20. The top brands in treatments (x names) and liquids (x names)
    • TABLE 21. Brands (other), in treatments and liquids (x names)
    • TABLE 22. The top brands colour (x names)
    • TABLE 23. The top brands in styling (x names)
    • TABLE 24. The top brands in extensions (x names)

SECTION 7: PROFILES, COMPANIES AND BRANDS IDENTIFIED

  • TABLE 25. Brands identified in South Africa (x names, alphabetical order)
  • TABLE 26. Brands hair extensions (x names alphabetical order)
  • Latest data
  • Non-specific naming
  • Experts' comments and assessments of brands, alphabetical order

SECTION 8: BRANDS, MARKET SEGMENTS AND PRICES (EXAMPLES ONLY)

  • TABLE 27. Examples of brands in different price segments
  • TABLE 28. Brands, and price (per unit)

SECTION 9: METHODOLOGY, SOURCES AND COMPANIES REPRESENTED

  • Companies interviewed
    • TABLE 29. Profile of experts interviewed
  • Expert sample / criteria for choosing experts
  • Confidentiality
    • TABLE 30. Profile of experts by geography
  • Languages of interviews

SECTION 10: GLOSSARY OF TERMS AND DEFINITIONS

  • Symbols used in tables
  • Other terms
    • TABLE 31. Definitions of wet and dry product categories
    • TABLE 32. Relaxer product strength and formulations
  • Extensions and related

SECTION 11: SUPPORT DATA FOR BLACK SOUTH AFRICAN HAIRCARE MARKET

  • Introduction and summary
    • TABLE 33. Value of haircare product categories South Africa
  • South African cosmetics and toiletries (C&T) market size
  • Why the variation?
    • TABLE 34. Top companies in haircare product retail and distribution (x names)

SECTION 12: COUNTRY DATA (SOUTH AFRICA)

  • TABLE 35. Population of South Africa (percentage) by ethnic origin
  • Southern African Development Community (SADC)
    • TABLE 36. Population of South Africa (percentage) by age and gender
    • TABLE 37. GDP data South Africa compared to USA
    • TABLE 38. South Africa population by state
    • TABLE 39. Consumer spending power, cities where concentrated
    • TABLE 40. Population ethnic Africans as (percentage) adults and household income
  • The “Black Diamonds”

INDEX OF COMPANIES, BRANDS, SELECTED PUBLICATIONS, AND ORGANISATIONS (REGULATORY, TRADE, PROFESSIONAL)

DIAGONAL REPORTS STATEMENT

Disclaimer

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