株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

アフリカ系米国人向けヘアケア市場 2011(米国のヘアケア市場)

African American Haircare Market 2011 (USA Ethnic Hair Care)

発行 Diagonal Reports 商品コード 219280
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.71円で換算しております。
Back to Top
アフリカ系米国人向けヘアケア市場 2011(米国のヘアケア市場) African American Haircare Market 2011 (USA Ethnic Hair Care)
出版日: 2011年05月30日 ページ情報: 英文
担当者のコメント
このシリーズは、他にも調査対象国がございます。詳細はお問合せください。
概要

当レポートは、世界の美容健康市場を対象とした調査の先端を行くDiagonal Reportの一編として、アフリカ系米国人向けヘアケア市場の現況と動向に注目し、同市場の将来を担うと目される新興分野や流行ヘアスタイルについての最新情報を、主要業界識者への直接取材などから収集・検証しながら、概略以下の構成でお届けします。

データおよび代表的課題のサマリー

  • 表 米国エスニックヘアケア市場についてのサマリーデータ(2010年)
  • 表 米国エスニックヘアケア業界の主要企業
  • 表 米国ヘアケア市場の商品カテゴリー別構成比
  • 発表年月日

結論

市場規模、動向、売上推移

  • イントロダクションおよびサマリー
  • 表 2009-2015年の市場推移
  • 売上予測
  • 景気低迷、消費者に痛手
  • 重要な国内・輸出市場
  • 輸出販売
  • 表 市場セグメンテーション、エスニックヘアケア

市場推進要因、エスニック消費者特有の行動

  • イントロダクションおよびサマリー
  • 表 米国エスニックヘアケアにおける市場進展要因、プラスとマイナス
  • プラス要因
  • エスニック(民族)人口の変化
  • 機動性の向上
  • 高支出水準人口
  • 不況の影響に異なる視点
  • 消費者のヘアケア節約法
  • 支出頻度を抑えて価値を追求
  • なおざりにされる消費者
  • 恐れるべきは市場障壁
  • 新たな成分調合
  • 進行する消費パターンの大変動
  • 表 エスニックおよび一般調合ヘアケアの売上
  • モノマネはもうたくさん
  • 美容における世代交代のペース
  • 新たな姿勢
  • なおざりにされるニーズ

商品カテゴリー別に見る米国エスニックヘアケア市場

  • イントロダクションおよびサマリー
  • 表 エスニックヘアケア構成比、ウェットとドライ
  • 表 小売店における商品カテゴリー別エスニックヘアケア構成比
  • さまざまな商品ミックス
  • トリートメントカテゴリー
  • ヘアカラーカテゴリー
  • 表 リラクサーの強度別売上
  • 高強度リラクサー
  • 表 サロンにおけるエスニックヘアケアのカテゴリー別構成比
  • 悩み解消の必需品トリートメント
  • 自然な髪にはトリートメント
  • 自然な髪用商品
  • 変化する薬物リラクサーカテゴリー
  • 品質に優る代替品が登場
  • リラクサー活用プラン、
  • 消費行動に規則なし
  • ストレートパーマの動機 - 米国
  • DIY的使用感が市場障壁に
  • ストレートパーマからの転換
  • 消費者の悩みは十人十色

第5章

  • イントロダクションおよびサマリー
  • ヘアエクステンション(付け気)に大きく異なる評価
  • ヘアエクステンションは犯罪
  • ヘアエクステンションの動機
  • スタイリスト用ヘアエクステンション

第6章 主要ブランドのサマリー

  • イントロダクションおよびサマリー
  • 表 サマリー:エスニック市場、ブランド、上位ブランドのシェア
  • 大いなる活力
  • 表 米国エスニックヘアケア市場における主要プランド
  • 表 美容消耗品店における主要ブランド
  • 表 市場セグメント(A、B、C)別主要ブランド
  • 中間および低価格帯
  • シェア伸長中のブランド(アルファベット順)
  • 異なる理念
  • サロンで混在する商品
  • 市場シェア
  • 超細分化市場
  • シェアはカテゴリー依存型
  • 売上データは未調査
  • オンライン

第7章 エスニック購入基準、アンメットニーズ、一般・エスニック調合の選定基準

  • イントロダクションおよびサマリー
  • 表 商品購入基準の順位
  • 品質、安全成分
  • 増しつつあるダメージ耐性
  • 正しいストレートパーマ選び
  • 正しいヘアカラー選び
  • 参入障壁
  • 成分に関する要求を推進するのは...
  • 流行変化を促進するのは...
  • 流行に伴う最新性
  • 証拠に基づく宣伝文句
  • 成分特長を支えるのは証拠かマーケティングか
  • 大々的マーケティングへの姿勢
  • 流通業者によるマーケティング
  • 口コミ
  • 表 消費者が求める成分と求めない成分
  • 「天然」から「有機」へ
  • 具体的商品およびツール
  • 流行は「もっとナチュラル」へ
  • 一時的ヘアスタイルへの需要
  • 成分と気候

第8章 確認された企業・ブランドのプロフィール

  • 表 確認された米国エスニックヘアケア主要ブランドのプロフィール
  • 表 リラクサーの上位ブランド
  • 表 リラクサー関連トリートメントの上位ブランド
  • 表 ヘアカラー剤の上位ブランド
  • 表 リキッドの上位ブランド
  • 表 エクステンションの上位ブランド
  • 企業およびブランドについての識者
  • マルチエスニックブランド

第9章 取材対象とされた情報源、企業

  • 取材先企業
  • 表 取材先企業プロフィール
  • 表 一般・エスニック調合商品の売上構成比
  • 取材先企業の専門分野
  • 表 調査対象とされた米国州

第10章 用語

  • 表40 エスニックヘアケア商品カテゴリーの定義
  • エスニック消費者支出およびエスニック調合商品への支出

第11章 米国ヘアケア市場についての補助データ

  • 表 アフリカ系米国人消費者主要データ
  • データが対象とする市場セグメント
  • 支出は調査対象外のチャネルにも分流
  • 表 ヘアサロン業界におけるエスニック美容師の構成比
  • 美容術法令と地毛
  • ヘアブレイダーに対する規制の枠組み
  • 非公式市場

第12章 国データ

  • 専門用語
  • 表 米国概略データ
  • 表 米国人口 - 現在および将来予測、人種、エスニック人口動態(2008および2050年)
  • 表 アフリカ系米国人居住人口上位10州
  • 表 富裕アフリカ系米国人コミュニティ上位10地域
  • 索引 企業、ブランド、代表的刊行物、機関(規制、通商、職業)
  • DIAGONAL REPORTSについて
目次

TABLE OF CONTENTS

SECTION - REPORT STRUCTURE

  • Use of quotes

SECTION 1: SUMMARY OF DATA AND HEADLINE ISSUES

  • TABLE 1 Summary data on US ethnic haircare market (2010)
  • TABLE 2 Top competitors in US ethnic haircare
  • TABLE 3 Breakdown of US ethnic haircare market (%) product category
  • Date of publication

SECTION 2: CONCLUSIONS

SECTION 2 MARKET SIZE, TRENDS AND SALES VARIATIONS

  • Introduction and summary
  • TABLE Market variations (%) 2009 to 2015
  • Forecasts for sales
  • Stagnant, consumers hurting
  • Important domestic and export market
  • Export sales
  • TABLE Market segmentation ethnic haircare

SECTION 3 MARKET DRIVERS, ETHNIC CONSUMER-SPECIFIC BEHAVIOUR

  • Introduction and summary
  • TABLE ? Market drivers in US ethnic haircare, positive and negative
  • Positives
  • Changes in ethnic population
  • Upward mobility
  • A high spending population
  • Different views impact of recession
  • How consumers economize on haircare
  • Spend less often and seek out value
  • Underserved consumers
  • Fear a market barrier
  • New formulations
  • Major change underway in consumption patterns
  • TABLE Sales of ethnic and general formulation haircare
  • Not want the ...
  • Pace of generational change in beauty
  • New attitude
  • Needs underserved

SECTION 4 US ETHNIC HAIRCARE MARKET BY PRODUCT CATEGORY

  • Introduction and summary
  • TABLE Ethnic haircare (%) wet and dry
  • TABLE Ethnic haircare (%) by product category in retailers
  • Product mix varies
  • Treatments category
  • Hair colour category
  • TABLE Relaxers sales by strength
  • Strong relaxers
  • TABLE Ethnic haircare (%) by category in salons
  • Treatments needed to solve problems
  • Treatments for natural hair
  • Products used on natural hair
  • Chemical relaxer category changes
  • Better quality alternatives launched
  • Plans for relaxers
  • Consumer behavior not constant
  • Relaxing motivations - USA
  • DIY experiences are a market barrier
  • Switch from relaxing
  • Different consumers, different problems

SECTION 5

  • Introduction and summary
  • Hair extensions, very mixed views
  • Extensions are the culprit
  • Hair extension motivations
  • Hair extensions for stylists

SECTION 6 SUMMARY OF LEADING BRANDS

  • Introduction and summary
  • TABLE Summary ethnic market, brands and leaders' share
  • A lot of activity
  • TABLE The top brands in US ethnic haircare
  • TABLE The top brands in beauty supply stores
  • TABLE The top brands in market segments (A, B, and C)
  • The mid end, and low end
  • Brands gaining share (alphabetical order)
  • Different philosophies
  • Products are mixed in salon
  • Market shares
  • Hyper fragmented market
  • Share is category dependent
  • Sales not tracked
  • Online

SECTION 7 ETHNIC PURCHASING CRITERIA, UNMET NEEDS, CRITERIA FOR GENERAL AND ETHNIC FORMULATIONS

  • Introduction and summary
  • TABLE Product purchasing criteria ranked
  • Quality, safe ingredients
  • Growing resistance to damage
  • Ticking right boxes hair straightening
  • Ticking right boxes in hair colour
  • Entry barrier
  • Demand for ingredients driven by ...
  • Fashion change driven by ...
  • Up to date with fashion
  • Evidence based claims
  • Ingredients supported by evidence or marketing
  • Attitudes to big marketing
  • Marketing by distributors
  • Word of mouth
  • TABLE Wanted and unwanted ingredients by consumers
  • From natural to organic
  • Specific products and tools
  • Fashion for more natural
  • Demand for temporary styling
  • Ingredients and climate

SECTION 8 PROFILES OF COMPANIES AND BRANDS IDENTIFIED

  • TABLE Profile of top brands identified in ethnic haircare in USA
  • TABLE Top ranked brands in relaxers
  • TABLE Top ranked brands in relaxer related treatments
  • TABLE Top ranked brands in colourants
  • TABLE Top ranked brands in liquids
  • TABLE Top ranked brands in extensions
  • Experts on companies and brands
  • Multiethnic brands

SECTION 9 SOURCES AND COMPANIES INTERVIEWED

  • Companies interviewed
  • TABLE Profile of companies interviewed
  • TABLE Sales (%) of general and ethnic formulations
  • Expertize in companies interviewed
  • TABLE US states represented

SECTION 10 GLOSSARY OF TERMS

  • TABLE Definitions of ethnic haircare product categories
  • Spending by ethnic consumers, and spending on ethnic product formulations

SECTION 11 SUPPORT DATA FOR US ETHNIC HAIRCARE MARKET

  • TABLE African American consumers key data
  • The market segment the data covers
  • Spending is split across undocumented channels
  • TABLE Ethnic hairdressers as % hair salon industry
  • Cosmetology laws and natural hair
  • Regulatory frames for hair braiders
  • Informal market 58

SECTION 12 COUNTRY DATA

  • Terminology
  • TABLE USA country data at a glance
  • TABLE USA population - current and projections, racial and ethnic demographics (2008 and 2050)
  • TABLE The top 10 state largest African American population
  • TABLE The top 10 state largest African American population
  • TABLE The 10 wealthiest African American communities USA
  • INDEX OF COMPANIES, BRANDS, SELECTED PUBLICATIONS, AND ORGANISATIONS (REGULATORY, TRADE, PROFESSIONAL)
  • DIAGONAL REPORTS STATEMENT
Back to Top