市場調査レポート

カナダの熱用具ヘアスタイリング市場 2011

Hot Tools Hair Styling Market Canada 2011

発行 Diagonal Reports 商品コード 219274
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.55円で換算しております。
Back to Top
カナダの熱用具ヘアスタイリング市場 2011 Hot Tools Hair Styling Market Canada 2011
出版日: 2011年08月30日 ページ情報: 英文
概要

当レポートは、世界の美容健康市場を対象とした調査の先端を行くDiagonal Reportの一編として、カナダにおける熱用具ヘアスタイリング市場の現況と動向に注目し、同市場の将来を担うと目される新興分野や流行ヘアスタイルについての最新情報を、主要業界識者への直接取材などから収集・検証しながら、概略以下の構成でお届けします。

第1章 レポートサマリー

  • 表1.0 ヘアサロン用熱用具市場、概略データ
  • 表1.1 ヘアサロン市場、概略データ
  • 積極的見通し。ただし、ヘアサロン市場を除く
  • 新たなIron Ageの到来
  • 低価額市場
  • ヘアサロンにおける主要用具カテゴリー
  • ストレートパーマ用アイロン
  • 表2 毛髪用熱用具ブランド、ヘアサロンにおける主要ブランド
  • 統合的市場セグメント
  • 表3 カテゴリー別ヘアサロン用熱用具、平均買換率
  • 表4 ヘアサロン用具
  • 季節的ピーク
  • 小売販売水準の変動は...
  • 投資に意欲を持つ者はわずか
  • 表5 ヘアサロン用具市場、ヘアサロンセグメント別推定数量・金額
  • 表6 ヘアサロン用具小売販売
  • レポートの方法
  • 発行年月日
  • 通貨

第2章 ヘアサロン用熱用具、市場規模、売上推移

  • イントロダクションおよびサマリー
  • 表7 ヘアサロン用熱用具市場の概略、数量および価額
  • 表8 ヘアサロンでの用具売上、2009-2011年の変動
  • ヘアサロン、販売成績(引用集)
  • 軟化する小売販売
  • 表9 ヘアサロン用熱用具市場、ヘアサロン用具の推定販売数(台数)
  • 平均値からは推定できないヘアサロンの小売り状況
  • 熱用具を小売り販売するヘアサロンの比率、ヘアサロン顧客購入の比率
  • ヘアサロンが用具の小売りを手掛ける理由

第3章 ヘアサロン用熱用具市場と交換率

  • イントロダクションおよびサマリー
  • 表10 用具の3大カテゴリー、ヘアサロンでの利用度および小売り販売ランキング
  • カールアイロンに関する引用
  • 表11 用具のカテゴリー別利用度(スタイリストあたりおよびカナダ全体)
  • 表12 ヘアサロン用具の交換頻度、カテゴリー別(月数)
  • 表13 業界識者が報告する交換率
  • 実態交換率(在宅スタイリスト、消費者)
  • 顧客購入、新規か交換か?
  • 表14 交換率、現況と歴史的推移、原産国別データ
  • 品質で決まる交換率 - ただし絶対にとは言えず
  • 交換率は上昇傾向
  • 用具の手入れはこうして

第4章 ヘアサロン用熱用具

  • イントロダクションおよびサマリー
  • 表15 サロンセグメントにおけるヘアサロン用具市場(数量および価額)
  • 「スタイリングおよび用具専門」ヘアサロン
  • 高級サロンと特別な機会向けスタイリング
  • 用具:ヘアサロンにおけるスタイリング方法の1つ
  • スタイリング専門サロンにおけるスタイリストあたりの用具数
  • 共有用具
  • 在宅スタイリスト

第5章 市場最新情報および今後の予測

  • イントロダクションおよびサマリー
  • 表16 スタイリング用熱用具市場のプラス要因
  • 強固な市場基盤
  • 1つのバロメーターとなる高額所得顧客
  • 人口動態とヘアタイプの多様性
  • 新たなIron Ageへの付加価値
  • 用具とは
  • ヘアスタイリング...要求の多い身だしなみ標準を伴うもの
  • 用具:スタイリングにおけるゲームを変えるもの
  • スタイリング表現へのこだわり
  • 多目的スタイリング用具
  • スタイリストの発言引用

第6章 ヘアサロン用具の主要メーカー

  • イントロダクションおよびサマリー
  • 表17 ヘアサロン用熱用具、ブランドに関する概略データ
  • 表18 毛髪用熱用具、市場上位企業(名称)
  • 印象が薄い新ブランド
  • 表19 毛髪用熱用具、その他のブランド(名称)
  • 自家ブランド
  • 表20 毛髪用熱用具、市場上位企業、総合(名称)
  • ランキング評価なし
  • 表21 毛髪用熱用具、市場上位企業、カール用具カテゴリー(名称)
  • ランキング評価なし
  • 表22 毛髪用熱用具、市場上位企業、「その他」カテゴリー(名称)
  • 表23 毛髪用熱用具、ヘアサロン小売り販売上位企業(代表的サロン)

第7章 ヘアサロン用熱用具購買チャネル

  • イントロダクションおよびサマリー
  • ヘアサロンの熱用具購買経路、流通チャネル
  • ヘアサロンにおける意思決定者(ブランド選定で)
  • 在宅スタイリストと区画テナント営業者
  • 非特定的呼称
  • ブランドへの業界識者評(アルファベット順)

第8章 熱用具購買基準

  • イントロダクションおよびサマリー
  • 表24 ヘアサロンおよびその利用者による用具購入の主な基準
  • 購入動機:1
  • 購入動機:2
  • 表25 販売に寄与する技術とデザイン特徴
  • 新技術、大きな飛躍
  • 高温
  • 操作スイッチほかのデザイン特徴
  • ブランド評価
  • 表26 スタイリング方法や用具がサロン販売数に与える影響度
  • 表27 毛髪用具、安全性一覧
  • 安全なスタイリング
  • 危険性の高いヘアスタイリングと健康被害警告
  • 用具で軽減される...
  • 用具の衛生と...
  • 表28 毛髪用具
  • 毛髪用具の廃棄とリサイクル
  • 用具および製品、水利用
  • 表29 ヘアサロンおよび在宅時におけるスタイリング用具・製品の使用回数

第9章 ヘアサロンで用具を購入する利用客(プロフィールと購入基準)およびサロン側の販売方法

  • イントロダクションおよびサマリー
  • ヘアサロンで用具も購入する利用客の割合
  • 表30 ヘアサロンにおける用具購入者のプロフィール
  • ギフト・季節性売上
  • 用具購入者とDIY世代
  • 年長世代のヘアサロン利用客
  • 「スタイリスト推奨」の役割
  • スタイリストが用具を推奨するタイミングと理由
  • スタイリストは利用客の欲しいものを熟知
  • 表31 キーワード - 女性客がスタイリストに話す用具への期待事項

第10章 熱用具、市場セグメント、異なるセグメントでの価格例

  • イントロダクションおよびサマリー
  • 表32 市場セグメント別ブランド(スタイリストの見方)
  • 表33 ヘアサロン用具市場と異なるセグメントにおける価格帯
  • 小売業者
  • 著名人ステータス、...用具
  • 表34 ヘアサロンにおける高級用具ブランドの市場シェア
  • 表35 ヘアサロン用具市場、高価格用具(43)の構成比
  • 表36 ブランド別毛髪用具価格、小売り業者での事例
  • 表37 純正品と模造用品の価格差

第11章 熱用具市場のマイナス要因

  • イントロダクションおよびサマリー
  • 表38 障壁と市場マイナス要因
  • スタイリストが用具小売り販売に消極的になることがある理由
  • スタイリスト、消極層
  • 高額商品
  • スタイリストのアドバイスは無料だが...
  • ヘアサロンと競合オンラインショップ(引用)
  • 強盗
  • 用具にはグレーマーケットが...
  • 転売用具と保証
  • 不良品用具の問題
  • 非正規トレーダーおよび偽造品
  • 偽造アイロンの押収
  • 偽造品市場規模に対するベンチマーク
  • 企業が被る偽造行為の代償(事例)

第12章 現在人気の高いヘアスタイルおよび技法

  • イントロダクションおよびサマリー
  • 表39 2011年夏の最新ヘアスタイル
  • 最新スタイル
  • 街の新スタイル
  • トレンドセッター都市
  • 著名人カルチャーが似合う...
  • 著名人カルチャーに影響されるスタイリストの発言を引用
  • ストレートな髪がxヘアになる時

第13章 カナダにおける用具のヘアサロン内小売り販売

  • イントロダクションおよびサマリー
  • 用具、ヘアサロン小売り販売に占める割合
  • 劇的成長は可能か?
  • 表40 小売り販売、異なるタイプ・規模のヘアサロンにおける売上構成比
  • 大手チェーン小売りデータにベンチマークを付ける世界の産業界
  • 表41 カテゴリー別在宅用の用具販売(年間販売数量)
  • 表42 小売り販売:ヘアサロンに在庫される製品・用具カテゴリー
  • カテゴリー

第14章 熱用具メーカー:企業名およびプロフィール

第15章 ヘアサロン企業:名称およびプロフィール

第16章 ヘアサロン企業:名称、プロフィールおよびコメント

第17章 データおよび調査方法

第18章 補助データ:ヘアサロン熱用具市場

第19章 企業データ(カナダ)

第20章 用語集

索引 企業、ブランド、代表的刊行物、機関(規制、通商、職業)

目次

TABLE OF CONTENTS TABLE OF CONTENTS

REPORT STRUCTURE

  • Use of quotes

SECTION 1: REPORT SUMMARY

  • TABLE 1.0 Salon hot tools market, data at a glance
  • TABLE 1.1 Salon market, data at a glance
  • Positive, but salons
  • A new iron age was created
  • Low value market
  • Top tool categories in salons
  • Straightening irons
  • TABLE 2 Hot hair tool brands, the market leaders in salons
  • Consolidated market segment
  • TABLE 3 Salon hot tools by category, and average replacement rates
  • TABLE 4 Salon tools, the percentage of salons that retail and clients who buy
  • Seasonal peaks
  • Change in level of retail is
  • Few want to invest ....
  • TABLE 5 Salon tools market, estimated by salon segments volume and value
  • TABLE 6 Salon tool retail,
  • Methodology of report
  • Date of publication
  • Currency

SECTION 2: HOT TOOLS IN SALONS, MARKET SIZE AND SALES VARIATIONS

  • Introduction and summary
  • TABLE 7 Salon hot tools market, volume and value, at a glance
  • TABLE 8 Salon sales of tools, variations (2009 to 2011)
  • Salons on their sales performance (quotes)
  • Retail softened
  • TABLE 9 Salon hot tools market, estimated number of tools for salon use (units)
  • Averages not useful to estimate salon retail
  • The percentage of salons that retail hot tools and the percentage of salon clients who buy
  • Why salons retail tools

SECTION 3: SALON HOT TOOLS MARKET AND REPLACEMENT RATES

  • Introduction and summary
  • TABLE 10 The three top categories of tools, ranked salon use and salon retail
  • Quotes on curling irons
  • TABLE 11 Number of tools used by category, per stylist and Canada total
  • TABLE 12 Frequency of replacement of salon tools, by category (months)
  • TABLE 13 Replacement rates reported by experts
  • Actual replacement rates (at-home stylists, and consumers)
  • Client purchases, new or replacement?
  • TABLE 14 Replacement rates, current and historical, and by tool' s country of origin
  • Quality determines replacement rates - but not always
  • Replacement rates increase
  • It' s how you take care of tools

SECTION 4: SALON HOT TOOLS MARKET SEGMENTS QUANTIFIED AND QUALIFIED

  • Introduction and summary
  • TABLE 15 Salon tools market in salon segments (volume and value)
  • The "styling and tool intensive" salons
  • Upmarket salons and special occasion styling
  • Tools one of many styling methods in salons
  • Number of tools per stylist in styling intensive salons
  • Shared tools
  • At-home hairstylists

SECTION 5: MARKET UPDATE, AND GOING FORWARD

  • Introduction and summary
  • TABLE 16 Positive drivers of the hot styling tools market
  • Fundamentals are strong
  • Upmarket clients a barometer
  • Demographics and diversity of types of hair
  • Add value to time in the new "iron age"
  • Tools are
  • Hair styling ........... With exacting grooming standards
  • Tools the game changers in styling
  • Fast to express styling
  • Versatile styling tools
  • Quotes from stylists

SECTION 6: LEADING MANUFACTURERS OF TOOLS USED IN SALONS

  • Introduction and summary
  • TABLE 17 Hot tools in salons, data on brands at a glance
  • TABLE 18 Hot hair tools the market leaders (x names)
  • New brands not making an impression
  • TABLE 19 Hot hair tools other brands (xnames)
  • Own labels
  • TABLE 20 Hot hair tools the market leaders all categories (x names)
  • Unranked
  • TABLE 21 Hot hair tools the market leaders, curl category (x names)
  • Unranked
  • TABLE 22 Hot hair tools the market leaders, by "other" category (x names)
  • TABLE 23 Hot hair tools, the leaders in salon retail (selected salons)

SECTION 7: SALON HOT TOOLS PURCHASING CHANNELS

  • Introduction and summary
  • Where salons buy hot tools, distribution channels
  • The decision makers in salons (who selects the brand)
  • Home stylists and booth renters

SECTION 8: HOT TOOLS PURCHASING CRITERIA

  • Introduction and summary
  • TABLE 24 Key tool purchasing criteria applied by salons and their consumers
  • Motivation for purchase: 1
  • Motivation for purchase: 2
  • TABLE 25 Technology and design features that drive sales
  • New technology a major leap
  • High temperature
  • Controls and other design features
  • Praise for a brand
  • TABLE 26 How styling methods and tools impact on salon numbers
  • TABLE 27 Hair tools, the safety list
  • Safe styling
  • High risk hair styling and health warning(s)
  • Tools reduce ......
  • Tool hygiene and .......
  • TABLE 28 Hair tools, ........
  • Hair tools disposal and recycling
  • Tools and products, water use
  • TABLE 29 Number of times styling tools and product used in salon and at home

SECTION 9: CLIENTS WHO BUY TOOLS IN SALONS (PROFILES AND PURCHASING CRITERIA) AND HOW SALONS SELL

  • Introduction and summary
  • The percentage of clients who buy tools in salons
  • TABLE 30 Profile of tool buyers in salons
  • Gifting and seasonal sales
  • Tools buyers and the DIY generation
  • The older generation salon clients
  • Role of stylist recommendation
  • When and why stylists recommend a tool
  • Stylists know what their clients want
  • TABLE 31 Key words - - what women tell stylists they want from tools

SECTION 10: HOT TOOLS, THE MARKET SEGMENTS AND EXAMPLES OF PRICES IN DIFFERENT SEGMENTS

  • Introduction and summary
  • TABLE 32 Brands by market segment (stylists' perception)
  • TABLE 33 Salon tools market and price points in different segments
  • Retailers
  • The celebrity status, ...tools
  • TABLE 34 Market share (percentage) in salons of premium tool brand
  • TABLE 35 Salon tools market, the percentage of premium priced tools43
  • TABLE 36 Hair tool prices by brand, examples from retailer
  • TABLE 37 Price differentials for genuine and counterfeit tools

SECTION 11: THE HOT TOOL MARKET NEGATIVES

  • Introduction and summary
  • TABLE 38 Barriers and market negatives
  • Why stylists can be reluctant to retail tools
  • Stylists, the reluctant ...
  • Big ticket items
  • Stylists free advice but ...
  • Salons and competing online (quotes)
  • Robberies
  • The grey market in tools is ...
  • Diverted tools and warranty ....
  • Problems with sub standard tools
  • The casual traders and counterfeits
  • Seizures of counterfeit irons
  • Benchmark for counterfeit market size
  • Cost of counterfeit to companies ( x examples)

SECTION 12: HAIRSTYLES AND TECHNIQUES THAT ARE CURRENTLY POPULAR

  • Introduction and summary
  • TABLE 39 Cutting edge hairstyles summer 2011
  • Cutting edge
  • A new style on the streets
  • Trend setting cities
  • Celebrity culture good for ...
  • Quotes from stylists on the influence of celebrity culture
  • When straight hair become x hair

SECTION 13: IN-SALON RETAIL OF TOOLS IN CANADA

  • Introduction and summary
  • Tools as a percentage of salon retail
  • Dramatic growth possible?
  • TABLE 40 Retail as percentage of sales in different types / sizes of salons
  • Global industry benchmark data retail in large chains
  • TABLE 41 Sales of tools by category for at home use (units per annum)
  • TABLE 42 Tool categories and unit sales in salons per year
  • TABLE 43 Retail categories of products and tools stocked by salons
  • Category

SECTION 14: HOT TOOLS MANUFACTURERS, COMPANY NAMES AND PROFILES

  • TABLE 44 Companies identified in the Canadian hair tools market (x names)
  • Comments on brands (alphabetical order)

SECTION 15: SALON COMPANIES, NAMES AND PROFILES

  • TABLE 45 Leading salon chains (x names)
  • TABLE 45 Leading salon chains (continued)
  • TABLE 46 Prestige and celebrity salons in Canada (x names)
  • Markers of the prestige salon
  • Membership of ....
  • Peer validation

SECTION 16: SALON COMPANIES AND PROFILES AND COMMENTS

  • Comments on salons in Canada (alphabetical order)
  • TABLE 47 x salon trademarks - North America

SECTION 17: DATA AND METHODOLOGY

  • Introduction and summary
  • TABLE 48 Profiles of salon companies interviewed
  • TABLE 49 Profile of salon companies interviewed distribution by units operated
  • TABLE 50 Profile of salon companies interviewed distribution by staff per unit
  • TABLE 51 Profile of salon companies interviewed distribution by geography
  • Province
  • TABLE 52 Profile of salon companies interviewed, starting price of a blow-dry

SECTION 18: SUPPORT DATA SALON HOT TOOLS MARKET

  • TABLE 53 Canada, cosmetics and personal care and sales beauty supply stores
  • TABLE 54 Canadian household spending on electric hair-styling and personal care appliances
  • TABLE 55 Cost of goods sold (COGS) as percentage of salon operating expenses
  • Industry benchmark cost of goods, as a percentage of salon expenses
  • TABLE 56 Numbers of hair stylists and barbers Canada
  • Hair and beauty salon sector (National Occupational Classification)
  • Deregulation of personal care services sector
  • TABLE 57 Salon employment profile
  • TABLE 58 Value of the hair and beauty (personal care) services market Canada 2004 to 2013
  • TABLE 59 Client numbers Canada salon chain (month)
  • TABLE 60 Personal care services value Canada ($) by province 2007 to 2009
  • TABLE 61 Personal care services market Canada (percentage change) province

SECTION 19: COUNTRY DATA (CANADA)

  • TABLE 62 Canada data, population and labour force
  • Canada household numbers
  • Table 63 Canada population by gender and age structure (2011)
  • Table 64 Top Canadian cities ranked by population

SECTION 20: GLOSSARY OF TERMS

  • Symbols used in tables
  • Report formats

INDEX OF COMPANIES, BRANDS, SELECTED PUBLICATIONS and ORGANISATIONS (REGULATORY, TRADE, PROFESSIONAL)

Back to Top