市場調査レポート

中国のスパ市場(2011年)

Chinese Spa Market 2011

発行 Diagonal Reports 商品コード 219252
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
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中国のスパ市場(2011年) Chinese Spa Market 2011
出版日: 2011年05月30日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、中国におけるスパ市場、特にデイ・スパ(日帰り温泉)市場や美容サロンの市場の最新動向を調査し、全体的な市場構造、部門の定義と事業実績、価格動向、政府の規制・政策、関連データなどについて分析して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

第1章 当レポートのサマリー

第2章 市場規模・数量・価値および売上高の変動

  • デイ・スパ部門の雇用
  • ヘアケア・トリートメントおよび美容術
  • 過去の動向

第3章 中国のデイ・スパ市場

  • デイ・スパ市場の促進要因
  • 消費者と外観に対する意識
  • 都市部と外観に対する意識
  • 地理的な広がりの拡大
  • チェーン店の成長戦略
  • 最大の消費者市場への注目
  • 提供サービス
  • 「コンパクト」なメニューが消費者をひきつける
  • 消費者側の価値の追求
  • 幅広い消費者像
  • 品質改善の正の影響
  • 教育投資
  • 公的活動に対する継続的なロビーイング
  • チェーン店側の消費者に対する理解
  • 会員制度とデイ・スパ
  • 会員制度:美容サロンやデイスパと顧客にとっての利点

第4章 スパ市場の分類:定量化と定性化

  • A〜Cセグメントおよびスパ部門の定量化と定性化
  • 未登録のサロン・スパ市場
  • 中国のデイ・スパチェーン
  • 立地

第5章 デイ・スパのビジネス実績

  • 美容市場で最上位の業績の部門
  • スパ関連全般の収益
  • マッサージ・ボディケア部門
  • ボディシェイピング部門
  • 美顔・スキンケア部門
  • 製品販売部門

第6章 デイ・スパのチェーン店の一覧とプロファイル

第7章 上位ブランドと市場シェア

  • 細分化された市場
  • 自社ブランド
  • 専門家の意見とブランドの定義
  • なぜ複数のブランドがあるのか

第8章 デイ・スパの価格とその設定

  • 見えざる価格切り下げ
  • 「コンパクト」な療法と価格
  • 会員割引と来店頻度
  • 退会の理由:金額以外の要素
  • サービスは会員に限定される
  • 会員の増加:障害とは無縁ではない
  • 個別化サービス:品質体験には不可欠
  • 個人対応サービスの人気

第9章 データと分析手法

第10章 デイ・スパ市場に関する基礎資料と、データ上の問題

  • データの衝突:美容サロン/スパの雇用者数/店舗数
  • 1店舗あたりスタッフ数
  • デイ・スパの地理的分布
  • 繁忙期
  • 営業時間
  • 消費者のプロファイル
  • 支出額の多い顧客
  • データの不足と衝突
  • データの衝突の理由
  • 「グレイ」な市場
  • 他組織のフロント企業となっている可能性
  • 虚偽のデータの影響
  • 過少申告と節税
  • データの問題:中国以外での事例
  • 浴場

第11章 変化に対する障害と、公式な提案

  • 市場発展上の障害
  • 業界の発展・変化のための行政・業界の方針
  • 規制要件の厳密化
  • 美容サロン・スパ産業に対する公的政策の核心
  • 美容サロン・スパ産業に対する規制・品質基準の概略
  • 美容サロン・スパ・浴場に対する規制(2007年)
  • 浴場に対する規制の概略
  • 美容室・美容サロン・スパに対する規制
  • 専門技術認定機関
  • 美容専門家の認定レベル
  • 中国が達成した、国際的な品質基準

第12章 国の基本データ

第13章 祝祭日・休日に関する情報

  • 中国国内の繁忙期
  • 学校休暇期間
  • 他のピーク期間:1500万件の結婚式と卒業式
  • 学校暦

第14章 用語集

第15章 企業・ブランド・出版物・組織の一覧(規制・貿易・専門業者)

目次

Abstract

Introduction/summary

Chains are the most professional, and commercially viable, businesses of the x million beauty salons/day spas in China. Treatments account for most revenues in salons/spas, followed by product retail. No change is expected in this breakout.

Abstract

TABLE OF CONTENTS

REPORT STRUCTURE

  • Use of quotes

SECTION 1 REPORT SUMMARY

  • TABLE 1 China salon/day spa market, at a glance
  • Methodology
  • Currency
  • Date of publication

SECTION 2 MARKET SIZE, VOLUME AND VALUE, AND SALES VARIATIONS

  • Introduction and summary
  • TABLE 2 China day spa market size, unit and staff numbers
  • Day spa employment
  • Haircare treatments, and beauty treatments
  • TABLE 3 China salon/day spa market, value of sales in 2010
  • TABLE 4 Spa chains' business variations 2009-2013, forecast and actual
  • A retrospective view

SECTION 3 GOING FORWARD, DAY SPA MARKET IN CHINA

  • Introduction/summary
  • Day spa market drivers
  • Consumers and appearance consciousness
  • Cities and appearance consciousness
  • Geographic reach widens
  • The chains and their growth strategy
  • Focus on largest consumer segments
  • TABLE 5 The day spas' ' convenience' and ' value' menu
  • Offer
  • The ' compact' menus attract consumers
  • Everyone everywhere wants value
  • Many consumer segments, one spa
  • Positive impact of quality upgrades
  • Invest in training
  • Continue to lobby for official action
  • Chains know their consumers
  • Membership system and day spas
  • Membership system - benefits for beauty salons/day spas and clients

SECTION 4 SPA MARKET SEGMENTS (A, B, C, AND CHAINS) QUANTIFIED AND QUALIFIED

  • Introduction/summary
  • TABLE 6A Day spa market revenues by market segment
  • TABLE 6B Day spa segments, % variations
  • The A segment qualified and quantified
  • The B Segment qualified and quantified
  • TABLE 7 Sales variation in B Segment chains 2009 to 2013
  • TABLE 8 The distribution of luxury and mid-market by a chain operator
  • Spa segment
  • The C Segment qualified and quantified
  • The unregistered or grey salon/spa market
  • Day spa chains in China
  • TABLE 9 China summary profile day spa chain segment
  • TABLE 10 The top 20 day spa chains and units operated
  • TABLE 11 Spa chain (%) distribution of units by city
  • Location

SECTION 5 BUSINESS ACTUALITIES IN DAY SPAS

  • Introduction/summary
  • TABLE 12 Revenues in day spa chains, (%) treatments and product retail
  • TABLE 13 Revenues in day spa chains, percentage variations
  • TABLE 14 Revenues from treatments and sales' variations 2010
  • The top and best performing treatment categories
  • Revenues from any category vary widely in spas
  • TABLE 15 Revenues (percentage) treatments, a historical comparison
  • Spa business category, massage based and body care
  • Body care and massage can be a mixed bag
  • Massage and regulations
  • Body shaping category
  • Day spas continue to diversify into wellness
  • Spa business category, face and skincare
  • Skincare revenues
  • Top skincare treatments
  • Hair removal sales trends in spas
  • DIY hair removal
  • Spa business category, product retail
  • Sales beyond chains

SECTION 6 DAY SPA CHAINS NAMES AND PROFILES

  • Introduction/summary
  • TABLE 16 The top 20 spa companies in China, profiles
  • TABLE 17 Day spa chains identified as "best of class"
  • The cachet of France
  • TABLE 18 Criteria experts apply to identify top chains
  • Methods used to identify top chains
  • Questions over up-to-date figures

SECTION 7 TOP BRANDS AND MARKET SHARE

  • Introduction/summary
  • Fragmented market
  • TABLE 19 Brand share in salons/spas
  • Own labels
  • TABLE 20 Brands ranked used in day spa skincare
  • TABLE 21 Brands growing sales in day spas in China
  • TABLE 22 Brands popular in B Segment day spas (ranked)
  • TABLE 23 Brands and price points
  • Experts' comments on brands identified
  • TABLE 24 Day spas and the number of brands handled
  • Why more than one brand?

SECTION 8 DAY SPA PRICES AND PRICING

  • Introduction/Summary
  • TABLE 25 Price changes historical and projected
  • TABLE 26 Hidden reductions, examples
  • TABLE 27 The percentage of price cuts that spas applied
  • Hidden price cuts
  • Compact treatments and price
  • TABLE 28 Spa treatment prices CNY per minute (minutes)
  • TABLE 29 Treatment price (reference points on price spectrum) CNY
  • TABLE 30 Day spa treatment time (minutes)
  • Membership discounts and frequency of visits
  • The spin offs of memberships are more than monetary
  • Services can be restricted to members
  • Rise of membership system not without obstacles
  • Personalized services crucial to quality experience
  • The one-on-one service proves popular

SECTION 9 DATA AND METHODOLOGY

  • Introduction / summary
  • TABLE 31 Profile of companies interviewed
  • TABLE 32 Profile of spas interviewed locations
  • TABLE 33 Profile of spas interviewed market segments represented
  • Methodology
  • Language
  • Confidentiality
  • Market segments that experts represent
  • Criteria for choosing interviewees
  • Why focus on chains?
  • Geographical and industry expertise
  • TABLE 34 Companies and market experts interviewed previously

SECTION 10 SUPPORTING DATA ON DAY SPA MARKET, AND DATA ISSUES

  • Introduction/summary
  • TABLE 35 Day spa ownership
  • Data conflict - beauty salon/spa employment/numbers
  • Staff numbers per unit
  • Day spa geography
  • TABLE 36 China salon/spa units per capita in selected cities and nationally
  • TABLE 37 Distribution of units by size, in selected cities
  • TABLE 38 Cities where the beauty chains are concentrated
  • TABLE 39 Per capita comparison, selected countries (Europe and Americas)
  • TABLE 40 Day spa metrics, medium sized and large sized units
  • TABLE 41 Spa rooms, ratio shared and private
  • TABLE 42 Day spa metrics, benchmark data on revenues
  • The peak months
  • Opening hours
  • TABLE 43 Spa chains and consumer profiles (percentage) by segment
  • Consumer profile
  • High spending consumers
  • Data - lack of and conflict
  • Reasons for data conflict
  • The "grey" market
  • Units that could be a front for other activities?
  • Impact of counterfeits on data
  • Underreporting / tax avoidance
  • Data problems not unique to China, some examples
  • TABLE 44 The many different businesses providing beauty related services
  • The bathhouses
  • TABLE 45 Cosmetics and toiletries (C&T) market in China

SECTION 11 BARRIERS TO CHANGE AND OFFICIAL PROPOSALS

  • Barriers to market development
  • Official and industry policy to change and develop the industry
  • Regulatory requirements are becoming more stringent
  • The central planks of official policy for salon/spa industry
  • Summary of regulations and quality standards for salons/spas
  • Regulations beauty salons/spas, and bathhouses (2007)
  • Summary of regulations for bathhouses
  • The regulations for hair and beauty salons/spas
  • Occupational skills authorities
  • Professional beauty certificate/diploma levels
  • Quality standards - international - achieved in China

SECTION 12 COUNTRY DATA

  • TABLE 46 China data, population and labour force
  • TABLE 47 China population by gender and age structure (2008)
  • TABLE 48 China population (millions) by age structure (1995-2050)
  • TABLE 49 Population concentration in top ten provinces and cities
  • TABLE 50 The top 14 cities in China, ranked by population
  • TABLE 51 China the "Top 10 Provinces," ranked by population
  • TABLE 52 China' s 31 administrative divisions/capitals population
  • Administrative divisions

SECTION 13 NATIONAL HOLIDAYS

  • Country-specific seasonal and other peaks in beauty business
  • Student holidays
  • Another peak - 15 million weddings and graduations
  • TABLE 53 The holidays - 11 national public and 16 legal holidays
  • Educational calendar
  • School day

SECTION 14 GLOSSARY

  • Symbols used in tables
  • Report formats

SECTION 15 - INDEX OF COMPANIES, BRANDS, SELECTED PUBLICATIONS, AND ORGANIZATIONS (REGULATORY, TRADE, PROFESSIONAL)

DIAGONAL REPORTS STATEMENT

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