特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
市場調査レポート
商品コード
969353

市場アクセスにおけるビッグデータと人工知能 (AI)

Big Data and AI in Market Access

出版日: | 発行: FirstWord | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=105.15円
市場アクセスにおけるビッグデータと人工知能 (AI)
出版日: 2020年11月06日
発行: FirstWord
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

製薬業界の関係者は、年々巨大化する雑多なデータソースの中から、有効性・即効性の高いデータを収集・処理して、同業他社との競合や利害関係者との調整に役立つよう活用する必要性に迫られています。そこで、人工知能 (AI) やビッグデータなどの機能を活用して、情報処理の迅速化や競争圧力の緩和などを図ろうとしています。

当レポートでは、米国・欧州の大手製薬企業へのインタビューを通じて、医薬品の市場アクセスに際してのビッグデータや人工知能 (AI) の活用方法について分析し、製薬企業における現在の活用状況や今後の期待される成果、特に業界関係者 (KOL/インフルエンサー、支払者など) への働きかけにおける効果、大手企業における成功事例、昨今の新型コロナウイルス感染症 (Covid-19) の影響、今後の機会と課題、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

目次

分析の主題:概要

分析手法と目的

主要な考察内容:要約

課題とその考察

  • 現在の市場アクセス情勢
    • 問題点 (概要)
    • 質問内容
    • 重要な考察
    • 根拠となる引用
    • 情報源
  • ビッグデータと人工知能 (AI) の、臨床MA戦略への適用
  • ビッグデータ・AIの、商用市場アクセスへの適用
  • 市場アクセスプログラムにAI・ビッグデータを実装する際の課題
  • 市場促進のためにAI・ビッグデータを活用するための、将来的な市場機会

略語

参考文献

目次
Product Code: 596201548

How is big data+AI technology driving market access strategy and practice?

Juggling the demands of multiple stakeholders for evidence of utility and value, while harnessing the insights from an ever-growing number of diverse data sources, has created a mounting workload for market access teams-and COVID-19 has not helped. To ease the pressure, many companies have implemented artificial intelligence (AI) and machine learning technologies to process big data sets. Outcomes have seen faster analysis of clinical trial data, identification of RWE gaps and the agile generation of evidence to meet HTA and other stakeholder requirements. So, what's next for advanced AI analytics and what key trends should market access planners be following?

To examine in detail this critical area of pharma's business we interviewed pharma and market access experts. In ‘Big Data and AI in Market Access ’they reveal the applications and strategies that are delivering clinical, operational and commercial wins across the market access spectrum.

Experts explore key questions:

  • In what areas are pharma innovatively utilizing big data and AI to influence their clinical and commercial market access strategies?
  • To what degree has AI impacted comparative effectiveness/RWE data analytics in respect to pricing and reimbursement decision making?
  • How are pharma using multimedia big data to profile, target and engage with KOLs/Rx Influencers, pharmacies and payers?
  • In what ways is AI being applied by payers for assessing the potential cost-effectiveness of a drug and to determine its long-term budget impact?
  • What are the key AI and big data lessons pharma need to learn to effectively build, communicate and deliver value to key market access influencers and decision makers?

Table of Contents

Subject synopsis

Research methodology and objectives

Key insights summary

Issues and insights

  • Current market access landscape
    • Issue summary
    • Questions
    • Key insights
    • Supporting quotes
    • Intelligence exhibits
  • Application of big data and AI to clinical MA strategies
    • Issue summary
    • Questions
    • Key insights
    • Supporting quotes
    • Intelligence exhibits
  • Application of big data and AI to commercial market access
    • Issue summary
    • Questions
    • Key insights
    • Supporting quotes
    • Intelligence exhibits
  • Challenges when implementing AI and big data in market access programmes
    • Issue summary
    • Questions
    • Key insights
    • Supporting quotes
    • Intelligence exhibits
  • Future opportunities to utilise AI and big data to drive market access
    • Issue summary
    • Questions
    • Key insights
    • Supporting quotes
    • Intelligence exhibits

Abbreviations

Further reading

株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.