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市場調査レポート
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959913

KOLエクスペリエンスマネジメントにおける動向:2020年

Trends in KOL Experience Management 2020

出版日: | 発行: FirstWord | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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KOLエクスペリエンスマネジメントにおける動向:2020年
出版日: 2020年09月09日
発行: FirstWord
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートは、米国および欧州における60名のシニアMSLまたはMSLチームリーダーを対象に、KOLエンゲージメントへのアプローチについて調査し、機能しているアプローチと機能していないアプローチ、および今後5年間の活動の発展動向などについて考察しています。

MSLの専門家が取り組む主な問題

  • MSLがKOLエンゲージメントへのアプローチを通知するのに最も有用であると考える定量的または定性的メトリクスはどれか?
  • 平均処理時間?一次解決率 (FCR) ?ネットプロモータースコア?MSLインタラクションのKOL認識を測定するためにどのメトリクスが使用され、どのくらいの頻度で使用されるか?
  • MSLチームは、対面式のやり取り、メールベースのやり取り、ソーシャルメディア、またはモバイルメッセージングアプリケーションを介してKOLエンゲージメントを測定するためにメトリクスをどのくらいの頻度でモニタリングするか?
  • KOLへの直接のフィードバックや企業の言及はあるか?KOLはあなたのブランドまたは製品を参照しているか?ソーシャルリスニングに関連する重要な指標はどれですか。
  • MSL専門家が5年間のKOLエンゲージメント/エクスペリエンスを測定するために重要であると認める定性的メトリクスとは?

本調査について

  • 調査期間:2020年7月29日~8月10日
  • インタビュー調査手法:インターネットベースのアンケートを介して収集されたデータ
  • スクリーニング基準:回答者は、医薬品業界で雇用されているシニアMSLまたはMSLチームリーダーであること
  • サンプル配布:合計60名のMSLまたはMSLマネージャー(30名は米国拠点、30名は西欧拠点)
目次
Product Code: 596201560

Is your MSL team delivering an outstanding KOL experience? KOL support and insights are critical to pharma, and MSLs are charged with delivering a service that keeps them fully informed and engaged. But how do you quantify success? As the sector evolves, simple quantitative measurements of activity are not enough. The trend now is towards qualitative measurements and the operational employment of KOL inputs.

This powerful benchmark survey explores how MSL teams are managing KOLs experience and the current and emerging techniques for assessing success. In ‘Trends in KOL Experience Management 2020 ’ we surveyed 60 US and European senior MSLs or MSL team leaders and published their valuable insights into the approaches that are-and are not-working and how they see practice developing over the next 5 years.

MSL professionals tackle key questions:

  • Which quantitative or qualitative metrics do MSLs find most useful for informing their approach to KOL engagement?
  • Average handling time? First contact resolution? Net Promoter Score? Which metrics for measuring KOL perceptions of MSL interactions are used and how frequently?
  • How often do MSL teams monitor metrics to measure KOL engagement via face-to-face interactions, email-based interactions, social media or mobile messaging applications?
  • Direct KOL feedback or mentions of your company? KOLs referencing your brand or product? Which are the important metrics related to social listening?
  • Which qualitative metrics do MSL professionals agree will be important for measuring KOL engagement/experience in 5 years?

About the survey

  • Field Dates: 29 July - 10 August 2020
  • Interview Methodology: Data collected via internet-based questionnaire.
  • Screening Criteria: Respondents were screened to ensure that they were senior MSLs or MSL team leaders employed in the pharmaceutical industry
  • Sample Distribution: A total of 60 MSLs or MSL managers (30 US-based; 30 Western Europe-based

Why choose ChartViews?

FirstWord's highly-valuable ChartViews survey reports unlock critical peer insights and:

  • Provide a unique perspective on key operational issues of importance to pharma;
  • Are based on quantitative primary research to reflect the widest range of opinion; and
  • Reflect only the views of screened respondents who are qualified to participate in the research.
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