特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

市場アクセスにおける課題:メラノーマ (欧州主要5ヶ国)

Market Access Impact: Melanoma (EU5) 2018

発行 FirstWord 商品コード 488062
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
詳細については [見積・お問合せ] ボタンよりお問い合わせ下さい。
市場アクセスにおける課題:メラノーマ (欧州主要5ヶ国) Market Access Impact: Melanoma (EU5) 2018
出版日: 2018年02月01日 ページ情報: 英文
概要

欧州諸国では、メラノーマ治療薬のうち1/5近くが、市場の何等かの障害による影響を受けており、それが上位ブランド薬へのシェアを高める結果となっています。逆に、各種障害、特に市場アクセスの問題を解決すれば、市場シェア構造は大きく変動するだろう、と考えられています。

当レポートでは、欧州主要5ヶ国 (EU5:フランス・イタリア・ドイツ・スペイン・英国) の癌専門医・皮膚癌専門医150名を対象にメラノーマ治療薬の主要ブランド (全8種) の処方傾向に対する、市場の各種障害の影響度について調査し、市場の障害の概略 (全7項目:価格、市場アクセス) や、それがブランド別市場シェアや医師の医薬品選択に及ぼす影響度などを分析しております。

調査課題

  • 市場アクセスの各種障壁
    • 医師がもっとも多く処方するブランドは?
    • 各種障壁の影響を受ける処方箋の数は?
    • どの障壁がもっとも影響が大きいか?
  • 各ブランドへの障壁の影響
    • 各ブランドを処方する医師の数は?処方していないが、検討するつもりの数は?
    • 処方しない理由は?その代わりに処方しているものは?
    • 各ブランドの市場シェアは?

調査対象

  • Cotellic (コビメチニブ:Roche)
  • Imlygic (タリモジーン・ラハーパレプベック:Amgen)
  • Keytruda (ペンブロリズマブ:Merck Sharp & Dohme)
  • Mekinist (トラメチニブ:Novartis)
  • Opdivo (ニボルマブ:Bristol-Myers Squibb)
  • Tafinlar (ダブラフェニブ:Novartis)
  • Yervoy (イピリムマブ:Bristol-Myers Squibb)
  • Zelboraf (ベムラフェニブ:Roche)

目次

第1章 市場障壁とは

第2章 本レポートについて

第3章 本調査について

第4章 調査に含まれるブランド

第5章 エグゼクティブサマリー

目次

Market barriers affect a fifth of melanoma prescriptions. Is your brand losing out?

In the EU5, market barriers affect a fifth of all melanoma prescriptions, giving the top brand a narrow lead over two rivals that are in 2nd and 3rd place. Find out how eliminating barriers would shake up the top and middle of the market, and help the last place brand double its share in Market Access Impact: Melanoma (EU5) [2018].

Based on a survey of 150 oncologists and dermato-oncologists, the report covers 8 major therapies from Amgen, Bristol-Myers Squibb, Merck Sharp & Dohme, Novartis, and Roche. Handy graphs and charts reveal which of the 7 different barriers cost your brand the most market share, and which ones help you take the most from competitors.

Top Takeaways

  • Barriers affect a fifth of all prescriptions: But two barriers in particular affect more prescriptions than the others.
  • Market access is not the problem: Barriers related to market access affect far fewer prescriptions than either of the top two barriers.
  • Four brands gain share: But the most prescribed brand sees a significantly larger net gain than any other brand.
  • One brand loses big: The least-prescribed brand loses far more market share than any competitor, and suffers disproportionately from four of the seven barriers.
  • Eliminating barriers would shake up the rankings: Moving one brand into second place, shuffling the order in the middle of the pack, and doubling share for the last-place brand.
  • One brand has a big perception problem: Nearly 15% of surveyed doctors didn't even know it existed.

Insight into 8 Major Melanoma Drugs

  • Cotellic (cobimetinib; Roche)
  • Imlygic (talimogene laherparepvec; Amgen)
  • Keytruda (pembrolizumab; Merck Sharp & Dohme)
  • Mekinist (trametinib; Novartis)
  • Opdivo (nivolumab; Bristol-Myers Squibb)
  • Tafinlar (dabrafenib; Novartis)
  • Yervoy (ipilimumab; Bristol-Myers Squibb)
  • Zelboraf (vemurafenib; Roche)

Market Access Impact: Melanoma (EU5) explores key issues affecting Melanoma drug manufacturers. You'll learn:

How barriers affect market access:

  • What brands do doctors prescribe the most?
  • How many prescriptions do barriers affect?
  • Which barriers have the biggest impact?

How barriers affect your brand:

  • How many doctors prescribe your brand? How many don't, but would consider it?
  • Why don't doctors prescribe your brand? What do they prescribe instead?
  • Which competing brands does your brand take market share from?

A Report Based on Expert Knowledge

We surveyed 150 medical oncologists and dermato-oncologists-30 from each EU5 country (France, Italy, Germany, Spain, UK)-chosen from the largest community of validated physicians in the world. All respondents have:

All respondents:

  • Have been practicing for 2+ years
  • Prescribed at least one of the listed products
  • Seen at least 5 patients in total in the last month

We conducted the survey between January 10-23, 2018.

Money Back Guarantee!

At FirstWord, we stand behind our reports. If you're not completely satisfied, we'll refund your money. Guaranteed.

Table of Contents

1. What are market barriers?

2. About this report

3. About the survey

4. Brands included in the survey

5. Executive summary