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市場調査レポート
商品コード
926844
MOBA (マルチプレイヤーオンラインバトルアリーナ) ゲーム市場の予測MOBA Market Forecast |
MOBA (マルチプレイヤーオンラインバトルアリーナ) ゲーム市場の予測 |
出版日: 2020年01月30日
発行: DFC Intelligence
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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MOBA (マルチプレイヤーオンラインバトルアリーナ) ゲームのジャンルは近年、バトルロワイヤルゲームの成長によって影が薄れていますが、同ゲームは数十億ドル規模の収益を上げており、今後数年も成長が期待されています。
当レポートでは、世界のMOBA (マルチプレイヤーオンラインバトルアリーナ) ゲームの市場を調査し、MOBAの概要、発展の経緯、主な利用者とビジネスモデル、主要ゲーム・企業の比較、各種区分別の市場規模の推移・予測などをまとめています。
In recent years the MOBA game genre has been overshadowed by the growth of battle royale games. However, MOBA games not only generate billions of dollars they are expected to grow in coming years.
This brief looks at the size and growth potential for the MOBA game genre. It includes historical analysis, 5-year forecasts, a look at MOBA and esports, and profiles of leading games and companies.
This brief is included as part of the DFC Executive Brief Series.