お知らせ :東京証券取引所JASDAQスタンダード市場への新規上場に関するお知らせ

株式会社グローバルインフォメーション
表紙
市場調査レポート
商品コード
678925

世界のPCゲーム市場予測

Worldwide PC Game Market Forecasts

出版日: | 発行: DFC Intelligence | ページ情報: 英文 46 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=104.84円
世界のPCゲーム市場予測
出版日: 2018年08月09日
発行: DFC Intelligence
ページ情報: 英文 46 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートでは、世界のPCゲーム市場について調査し、地域別によるPCゲームの売上と予測、および詳細な企業プロファイル、製品・ビジネスモデルのプロファイルなどを提供しています。

第1章 調査手法・専門用語

第2章 世界のPCソフトウェア市場

  • 全体
  • 北米
  • 西欧
  • 東欧
  • MENA (中東・北アフリカ)
  • アジア
  • ラテンアメリカ

第3章 予測

  • 全体
  • 北米
  • 西欧
  • 東欧
  • MENA (中東・北アフリカ)
  • アジア
  • ラテンアメリカ
目次

This 46-page pdf report includes the 2018 Five-Year DFC Intelligence Worldwide PC Game Market Forecasts. PC Game Sales are from 2006-2022 with actuals from 2006 to 2017 and forecasts through 2022

The forecasts are divided by region and business model.

This report is a data only forecast that is designed to supplement the DFC PC Game reports that contain much of the detail about the rational behind the forecasts. It also contains detailed company, product and business model profiles.

This data is also available as an Excel spreadsheet.

Regions Included are:

  • North America: United States, Canada
  • Western Europe: U.K., Germany, France, Scandinavia, Benelux, Italy, Spain, Portugal
  • Eastern Europe: Russia, Poland, Hungary, Czech republic, Romania, Greece, Other Europe
  • MENA: Turkey, Other MENA
  • Latin America: Brazil, Mexico, Columbia, Argentina, Other Latin America
  • Asia: China, Japan, South Korea, India, SE Asia, Australia

PC Game Sales are broken down by:

  • 1. online usage/subscription/virtual items
  • 2. digital distribution
  • 3. advertising revenue
  • 4. packaged sales

Table of Contents

I. METHODOLOGY AND TERMINOLOGY

  • A. TYPES OF DATA USED
  • B. TERMINOLOGY

II. WORLDWIDE PC SOFTWARE MARKET

  • A. OVERALL
  • B. NORTH AMERICA
  • C. WESTERN EUROPE
  • D. EASTERN EUROPE
  • E. MENA
  • F. ASIA
  • G. LATIN AMERICA

III. FORECASTS

  • A. OVERALL FORECASTS
  • B. NORTH AMERICA
  • C. WESTERN EUROPE
  • D. EASTERN EUROPE
  • E. MENA
  • F. ASIA
  • G. LATIN AMERICA

List of Tables

  • Table 1: Worldwide PC Game Software Revenue by Region: 2006-2017
  • Table 2: Worldwide PC Game Software Subscription/Online Usage/Virtual Item Revenue: 2006-2017
  • Table 3: Worldwide PC Game Digital Distribution Revenue: 2006-2017
  • Table 4: North American PC Game Software Revenue by Type: 2006-2017
  • Table 5: Western Europe PC Game Software Revenue by Type: 2006-2017
  • Table 6: Eastern Europe PC Game Software Revenue by Type: 2006-2017
  • Table 7: MENA PC Game Software Revenue by Type: 2006-2017
  • Table 8: Asia PC Game Software Revenue by Type: 2006-2017
  • Table 9: Latin America PC Game Software Revenue by Type: 2006-2017
  • Table 10: Worldwide PC Game Software Revenue by Region: 2018-2022
  • Table 11: Worldwide PC Game Software Subscription/Online Usage/Virtual Item Revenue: 2018-2022
  • Table 12: Worldwide PC Game Digital Distribution Revenue: 2018-2022
  • Table 13: North American PC Game Software Revenue by Type: 2018-2022
  • Table 14: Western Europe PC Game Software Revenue by Type: 2018-2022
  • Table 15: Eastern Europe PC Game Software Revenue by Type: 2018-2022
  • Table 16: MENA PC Game Software Revenue by Type: 2018-2022
  • Table 17: Asia PC Game Software Revenue by Type: 2018-2022
  • Table 18: Latin America PC Game Software Revenue by Type: 2018-2022
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2021, Global Information, Inc. All rights reserved.