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市場調査レポート

PCゲームの世界市場の予測:アジア・北米・欧州

Global Forecasts, PC Game Market: Asia, North America, Europe

発行 DFC Intelligence 商品コード 366119
出版日 ページ情報 英文 198 Pages
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PCゲームの世界市場の予測:アジア・北米・欧州 Global Forecasts, PC Game Market: Asia, North America, Europe
出版日: 2016年07月31日 ページ情報: 英文 198 Pages
概要

当レポートでは、世界のPCゲームの構造・動向について分析し、PCゲーム市場全体の構造や市場規模、昨今の市場・技術動向、カテゴリー別の詳細動向、個別の製品・企業の成功戦略、各地域・各国市場および主要企業の概略、今後の市場成長の方向性・見通しなどについて調査・推計しております。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

  • 概要
  • 安定的なゲーム・プラットフォームとしてのPC
  • コアゲーマーにとってのPC
  • eスポーツ・スペクテーターゲームの成長
  • WINDOWS 10の登場
  • 新技術:VR (仮想現実) と、より強力なGPU
  • 分析手法と用語集
  • 利用したデータの種類
  • 用語一覧

第2章 PCゲームの歴史

  • 初期の歴史から、小売販売形態の崩壊まで
  • オンラインPCゲーム
  • 「カジュアルゲーム」の登場
  • アジアでの市場成長
  • MMOG (超大規模オンラインゲーム) およびサブスクリプション方式PCゲームの時代
    • ダンジョンとドラゴン、テキストベースのゲーム、
    • ハイエンド・サブスクリプション製品の登場
    • 「World of Warcraft」とMMOGの世界的成長
  • ソーシャルゲーム・ブラウザゲームの成長
    • ドイツ・コネクション
    • ZYNGA:Facebookを利用して一歩先んじる
  • MOBA (Multiplayer online battle arena) と「eスポーツ」の登場
  • バーチャルリアリティ (VR) とハイエンド・ゲームシステムの成長
  • 「Steam」の登場と独立系開発企業

第3章 PCゲームのビジネスモデル

  • 概要
  • 有料式PCゲームのビジネスモデル
    • 小売店舗向けプレミアムPCゲーム:有料式 (Pay-to-Play) ゲーム
  • 「サービスとしての」ゲーム (SaaS型ゲーム)
    • フリーミアム/無料型 (F2P) ゲーム
    • PCゲームのサブスクリプション (課金) モデル
    • ローエンド・SaaS型ゲーム:ブラウザ/ソーシャルネットワーク・ゲーム
    • ハイエンド・SaaS型ゲーム:MMO・FPS・MOBA

第4章 PCゲームのジャンル

  • DFCによる過去のゲームジャンル分類方法
  • DFCによる代替的なゲームジャンル分類方法
  • 代表的なPCゲームのタイトル

第5章 世界のPCソフトウェア市場

  • 全世界
  • 北米
  • 西欧
  • 日本
  • アジア太平洋地域
  • その他の市場

第6章 将来予想

  • 世界全体の市場予測
  • 北米市場の予測
  • 西欧市場の予測
  • 日本市場の予測
  • アジア太平洋地域市場の予測
  • その他の市場の予測

第7章 各国市場の分析

  • 米国
  • カナダ
  • 英国・アイルランド
  • ドイツ・オーストリア・スイス
  • フランス
  • スペイン・ポルトガル
  • イタリア
  • 北欧諸国 (スウェーデン、デンマーク、フィンランド、ノルウェー、アイスランド)
  • ベネルクス諸国 (ベルギー、オランダ、ルクセンブルク)
  • 日本
  • 韓国
  • 中国

第8章 大手PCゲーム企業

  • ACTIVISION BLIZZARD
  • BLIZZARD & BATTLE.NET
  • BIG FISH GAMES/CHURCHILL DOWNS
  • BIGPOINT
  • CD PROJEKT
  • ELECTRONIC ARTS
  • GAMEFORGE
  • GOODGAME STUDIOS
  • NATIONAL GEOGRAPHIC ANIMAL JAM
  • NCSOFT
  • NETEASE
  • NETMARBLE/CJ GAMES
  • NEXON
  • PARADOX INTERACTIVE
  • TENCENT
    • RIOT GAMES
  • VALVE
    • STEAM
  • WARGAMING.NET
  • WILD TANGENT
  • ZYNGA

図表一覧

目次

This report takes a quantitative look at the diverse and dynamic global PC game industry by examining overall market size and the broad trends at work without detailed critiques of the performance and strategies of individual products or companies. Areas covered include:

  • Latest trends
  • Geographic profiles
  • Forecasts
  • Country profiles

Table of Contents

I. EXECUTIVE SUMMARY

  • A. OVERVIEW
  • B. THE PC AS A STEADY GAME PLATFORM
  • C. THE PC IS ABOUT CORE GAMERS
  • D. THE GROWTH OF ESPORTS AND SPECTATOR GAMES
  • E. WINDOWS 10 DIGS IN
  • F. NEW TECHNOLOGY: VR & MORE POWERFUL GPUS
  • G. METHODOLOGY AND TERMINOLOGY
  • H. TYPES OF DATA USED
  • I. TERMINOLOGY

II. HISTORY OF PC GAMES

  • A. EARLY HISTORY TO COLLAPSE OF RETAIL
  • B. ONLINE PC GAMES
  • C. THE EMERGENCE OF CASUAL GAMES
  • D. GROWTH IN ASIA
  • E. THE MMOG AND SUBSCRIPTION PC GAME ERA
    • 1. DUNGEONS AND DRAGONS, TEXT-BASED GAMES AND MUDS
    • 2. THE EMERGENCE OF HIGH-END SUBSCRIPTION PRODUCTS
    • 3. WORLD OF WARCRAFT AND THE GLOBAL RISE OF MMOGS
  • F. GROWTH OF SOCIAL AND BROWSER GAMES
    • THE GERMAN CONNECTION
    • ZYNGA USES FACEBOOK TO RACE AHEAD
  • G. THE RISE OF MOBA AND ESPORTS
  • H. VIRTUAL REALITY & THE GROWTH OF HIGH-END GAME SYSTEMS
  • I. THE RISE OF STEAM AND INDIE DEVELOPMENT

III. PC GAME BUSINESS MODELS

  • A. OVERVIEW
  • B. PAY-TO-PLAY PC GAME BUSINESS MODELS
    • PREMIUM PC GAMES AT RETAIL: PAY-TO-PLAY
    • STEAM, INDIE DEVELOPMENT & ONLINE DISTRIBUTION PAY-TO-PLAY
  • C. GAMES-AS-A-SERVICE
    • FREEMIUM/FREE-TO-PLAY (F2P) GAMES
    • PC GAME SUBSCRIPTION MODELS
    • LOW-END PC GAMES-AS-A-SERVICE: BROWSER & SOCIAL NETWORK GAMES
    • HIGH-END PC GAMES-AS-A-SERVICE: MMO, FPS AND MOBA

IV. PC GAME GENRES

  • A. HISTORIC DFC PC GAME GENRE CLASSIFICATION
  • B. ALTERNATIVE DFC PC GAME CLASSIFICATION SYSTEM
  • D. TOP PC GAME TITLES

V. WORLDWIDE PC SOFTWARE MARKET

  • A. OVERALL
  • B. NORTH AMERICA
  • C. WESTERN EUROPE
  • D. JAPAN
  • E. ASIA PACIFIC
  • F. OTHER MARKETS

VI. FORECASTS

  • A. OVERALL FORECASTS
  • B. NORTH AMERICA FORECASTS
  • C. WESTERN EUROPE FORECASTS
  • D. JAPAN FORECASTS
  • E. ASIA PACIFIC FORECASTS
  • F. OTHER MARKETS FORECASTS

VII. INDIVIDUAL COUNTRIES

  • A. UNITED STATES
  • B. CANADA
  • C. UNITED KINGDOM AND IRELAND
  • D. GERMANY, AUSTRIA, SWITZERLAND
  • E. FRANCE
  • F. SPAIN AND PORTUGAL
  • G. ITALY
  • H. SCANDINAVIA: SWEDEN, DENMARK, FINLAND, NORWAY, ICELAND
  • I. BENELUX: BELGIUM, NETHERLANDS, LUXEMBOURG
  • J. JAPAN
  • K. SOUTH KOREA
  • L. CHINA

VIII. TOP PC GAME COMPANIES

  • A. ACTIVISION BLIZZARD
  • B. BLIZZARD & BATTLE.NET
  • C. BIG FISH GAMES/CHURCHILL DOWNS
  • D. BIGPOINT
  • E. CD PROJEKT
  • F. ELECTRONIC ARTS
  • G. GAMEFORGE
  • H. GOODGAME STUDIOS
  • I. NATIONAL GEOGRAPHIC ANIMAL JAM
  • J. NCSOFT
  • K. NETEASE
  • L. NETMARBLE/CJ GAMES
  • M. NEXON
  • N. PARADOX INTERACTIVE
  • O. TENCENT
    • RIOT GAMES
  • P. VALVE
    • STEAM
  • Q. WARGAMING.NET
  • R. WILD TANGENT
  • S. ZYNGA

Index of Tables

  • Table 1 Core and Moderate PC Gamers by Region
  • Table 2 Forecasted PC Hardware and Software Spending of Western Core and Potential Core PC Gamers: 2014-2019
  • Table 3 The Global Game Industry by Market Segment
  • Table 4 Examples of PC Online Game Subscription Services Circa 2005
  • Table 5 Major PC Game Subscription Services 2016
  • Table 6 Worldwide PC Game Revenue by Genre: 2012-2015
  • Table 7 DFC Intelligence Alternative Game Classification
  • Table 8 Important Cross-Genre Products
  • Table 9 Top Global PC GAS/Freemium Titles 2016
  • Table 10 Top Global Pay-to-Play/P2P PC Games 2016
  • Table 11 Top Indie PC Games June 2016
  • Table 12 Top 100 Upcoming PC Games 2016-2017
  • Table 13 Worldwide PC Game Software Revenue by Region: 2010-2015
  • Table 14 Worldwide PC Game Software Revenue by Source: 2010-2015
  • Table 15 North American PC Game Software Revenue: 2010-2015
  • Table 16 Western Europe PC Game Software Revenue: 2010-2015
  • Table 17 Japan PC Game Software Revenue: 2010-2015
  • Table 18 Asia Pacific PC Game Software Revenue: 2010-2015
  • Table 19 Other Markets PC Game Software Revenue: 2010-2015
  • Table 20 Worldwide PC Game Software Revenue by Region: 2016-2020
  • Table 21 Worldwide PC Game Software Revenue by Source Forecast: 2016-2020
  • Table 22 North American PC Game Software Revenue Forecast: 2016-2020
  • Table 23 Western Europe PC Game Software Revenue Forecast: 2016-2020
  • Table 24 Japan PC Game Software Revenue Forecast: 2016-2020
  • Table 25 Asia Pacific PC Game Software Revenue Forecast: 2016-2020
  • Table 26 Other Markets PC Game Software Revenue Forecast: 2016-2020
  • Table 27 Top PC Game Markets 2015
  • Table 28 Most Active PC Game Markets Per Capita: 2015
  • Table 29 Most Active PC Game Markets Per Broadband Household: 2015
  • Table 30 U.S. PC Game Market Forecasts: 2016-2020
  • Table 31 Canada PC Game Market Forecasts: 2016-2020
  • Table 32 U.K. PC Game Market Forecasts: 2016-2020
  • Table 33 Germany PC Game Market Forecasts: 2016-2020
  • Table 34 France PC Game Market Forecasts: 2016-2020
  • Table 35 Spain PC Game Market Forecasts: 2016-2020
  • Table 36 Italy PC Game Market Forecasts: 2016-2020
  • Table 37 Scandinavia PC Game Market Forecasts: 2016-2020
  • Table 38 Benelux PC Game Market Forecasts: 2016-2020
  • Table 39 Japan PC Game Market Forecasts: 2016-2020
  • Table 40 South Korea PC Game Market Forecasts: 2016-2020
  • Table 41 China PC Game Market Forecasts: 2016-2020
  • Table 42 Top 10 PC Game Publishers 2015
  • Table 43 Activision Blizzard Key Facts
  • Table 44 Blizzard Key Facts
  • Table 45 Big Fish Games Key Facts
  • Table 46 Bigpoint Key Facts
  • Table 47 CD Projekt Key Facts
  • Table 48 Electronic Arts Key Facts
  • Table 49 Gameforge Key Facts
  • Table 50 Goodgame Studios Key Facts
  • Table 51 NCSoft Key Facts
  • Table 52 Netease Key Facts
  • Table 53 Netmarble/CJ Games Key Facts
  • Table 54 Nexon Key Facts
  • Table 55 Paradox Interactive Key Facts
  • Table 56 Tencent Key Facts
  • Table 57 Valve Key Facts
  • Table 58 Wargaming Key Facts
  • Table 59 Wild Tangent Key Facts
  • Table 60 Zynga Key Facts
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