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市場調査レポート

バイオシミラーの商業戦略・戦術

Biosimilar Commercial Strategies and Tactics

発行 Datamonitor Healthcare 商品コード 911301
出版日 ページ情報 英文 67 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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バイオシミラーの商業戦略・戦術 Biosimilar Commercial Strategies and Tactics
出版日: 2019年05月14日 ページ情報: 英文 67 Pages
概要

当レポートでは、世界のバイオシミラー市場における商業戦略・戦術について調査し、バイオシミラー市場における機会の把握と実現、商業的戦略、戦術レビュー、ケーススタディ、および今後の市場の方向性などについて分析しています。

概要

バイオシミラーにおける機会の把握

  • 生物学的療法のコストおよび「患者アクセス」の課題
  • バイオシミラーはこの課題にある程度のソリューションを提供
  • 規制はバイオシミラーの機会の活用に役立つよう導入される、ほか

バイオシミラーにおける機会の実現

  • バイオシミラーの規制承認と市場導入のバランスを取る
  • バイオシミラーの商業化の成功にとっての障壁を把握する
  • 参考資料

バイオシミラーの商業的戦略の定義

  • バイオシミラー商業化戦略を策定するタイミングは企業によって異なる
  • 初期の戦略開発は内部・外部ステークホルダーの教育の重視が必要
  • バイオシミラーの戦略的ビジョンの定義は、世界的・地域的な関与を必要とする、複数のチームの機能横断的な取り組み
  • 参考資料

バイオシミラー戦術のレビュー

  • バイオシミラーの全体的な戦略の中で開発・商業的な戦術のバランスを取る
  • 開発戦術
  • 商業化戦術
  • 参考資料

ケーススタディ

  • 主なケーススタディの考察
  • 欧州におけるアダリムマブバイオシミラー
  • 欧州におけるインフリキシマブバイオシミラー
  • 米国におけるペグフィルグラスチムバイオシミラー
  • 英国におけるリツキシマブバイオシミラー
  • 参考資料

課題・機会・将来の方向性

  • バイオシミラー市場の長期的な持続可能性は最大の懸念として残るため、商業化モデルの導入が必要
  • 企業は、バイオシミラー市場における長期的な商業的成功を促進するため、重要な成功要因の数に注目すべき
  • 参考資料

付録

目次

The challenges faced by biosimilar developers are not unlike those confronting their branded counterparts. First, companies must develop high-quality biosimilars and obtain regulatory approval. Next, they must then navigate the vast array of commercial nuances that exist at the national level in order for their products to be used in the clinical setting.

TABLE OF CONTENTS

OVERVIEW

  • In order to realize the biosimilar opportunity, companies must understand the barriers to commercial success and leverage expertise from multiple stakeholder groups
  • When firms begin to define a biosimilar commercial strategy varies from company to company, but across all companies it requires cross-functional collaboration
  • Companies must balance commercial and developmental tactics within a biosimilar's overarching commercial strategy
  • Case studies focused on the commercialization of biosimilars in Europe and the US point to a wide range of successful tactics, while national payers have led the way with forward-looking procurement tactics
  • Sustainability has now become the industry's buzzword, with governments, payers, regulators, and biosimilars companies all working in unison to secure a long-term future for the industry

UNDERSTANDING THE BIOSIMILAR OPPORTUNITY

  • The cost of biological therapies and the "patient access" challenge
  • Biosimilars offer part of the solution to this challenge
  • Regulations have been put in place to help exploit the biosimilar opportunity
  • Current status of European and US biosimilar approvals
  • Commercial performance of biosimilars in Europe and the US has been hugely variable
  • Bibliography

REALIZING THE BIOSIMILAR OPPORTUNITY

  • Balancing regulatory approval and in-market adoption for biosimilars
  • Understanding barriers to the successful commercialization of a biosimilar
  • Bibliography

DEFINING A BIOSIMILAR COMMERCIAL STRATEGY

  • The timing of biosimilar commercial strategy formulation varies from company to company
  • Early strategy development needs to focus on internal and external stakeholder education
  • Defining the strategic vision for a biosimilar is a multi-team, cross-functional effort that requires global and local involvement
  • Bibliography

BIOSIMILAR TACTICS REVIEW

  • Balancing developmental and commercial tactics within a biosimilar's overall strategy
  • Developmental tactics
  • Commercial tactics
  • Bibliography

CASE STUDIES

  • Key case study insights
  • Adalimumab biosimilars in Europe - a new, sustainable model for the procurement of biosimilars
  • Infliximab biosimilars in Europe - Celltrion's extensive partner network gives way to its own commercial infrastructure
  • Pegfilgrastim biosimilars in the US - Coherus seeks commercial differentiation for Udenyca with a "brand-like" strategy
  • Rituximab biosimilars in the UK - commercial strategies focus on education and supporting introduction into clinical practice
  • Bibliography

CHALLENGES, OPPORTUNITIES, AND FUTURE DIRECTIONS

  • The long-term sustainability of the biosimilars market remains the biggest concern, so commercial models will need to adapt
  • Companies must focus on a number of critical success factors in order to drive long-term commercial success in the biosimilars market
  • Bibliography

APPENDIX

  • About the author
  • Scope
  • Methodology

LIST OF TABLES

  • Table 1: Biosimilars approved in Europe during 2018 and early 2019
  • Table 2: Biosimilars approved in the US during 2018 and early 2019
  • Table 3: Key biosimilar market access barriers
  • Table 4: Key commercial and developmental tactics used in the biosimilars market
  • Table 5: Key insights from biosimilar commercialization case studies
  • Table 6: Approved adalimumab biosimilars in Europe (as of 30 April 2019)
  • Table 7: Approved infliximab biosimilars in Europe (as of 30 April 2019)
  • Table 8: Approved pegfilgrastim biosimilars in the US (as of 30 April 2019)
  • Table 9: Approved rituximab biosimilars in Europe (as of 30 April 2019)
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