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市場調査レポート

ヘルスケアの新時代に向けた新たな製薬会社モデル

New Pharma Models for a New Healthcare Era

発行 Datamonitor Healthcare 商品コード 858288
出版日 ページ情報 英文 38 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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ヘルスケアの新時代に向けた新たな製薬会社モデル New Pharma Models for a New Healthcare Era
出版日: 2018年12月20日 ページ情報: 英文 38 Pages
概要

テクノロジー企業による市場参入や、消費者・保険者の費用対効果の高い成果への焦点集中化などの動向が製薬会社の従来からの役割に変化をもたらしています。近代的製薬会社には、技術企業、医療提供者、保険者との相互の新しい関係の構築が求められています。

当レポートでは、これからの新時代における製薬会社の機能・役割について調査し、ヘルスケアバリューチェーンにおける製薬会社の役割の変化、主要事業者による取り組み、競合相手としての技術企業の動向、デジタルセラピューティクスがもたらす変化、新技術・新パートナーの受け入れにおける課題、コラボレーティブソリューションプロバイダーとしての製薬会社の展望などをまとめています。

ヘルスケア再考

  • バリューチェーンにおける製薬会社の変化

ケーススタディ

  • Fresenius:データを用いたケアの統合
  • Novo Nordisk:製薬会社からデータ収集会社へ
  • Roche:データキュレーター
  • Sanofiの提携と中国のヘルスケア物の進化
  • LEO Pharma:患者ファースト推進による信頼の構築
  • Amgen:取引型から協力型へ

実質的な競合相手としての技術企業

  • 医薬品大手に立ちはだかる大手技術企業
  • 技術企業によるヘルスケア分野の人材採用
  • 保険者・医療提供者に対応のよい技術企業
  • 製薬会社:技術企業からの脅威に鈍感

デジタル製品による薬剤ポートフォリオの強化

  • デジタルセラピューティクス:患者データによる薬剤ポートフォリオ強化の可能性
  • 製薬会社によるデジタルセラピューティクスへの投資
  • 医療提供者と協力体制のデジタルヘルス企業
  • データ回収ピル
  • Proteus Digital Health

新技術・新パートナーの受け入れにおける課題

  • 新しい関係と収益性
  • デジタル受容における課題

他の部門から学ぶ教訓

  • 顧客の望むものへの焦点
  • コンサルタントによる部門横断的見解

21世紀の製薬会社:コラボレーティブソリューションプロバイダー

付録

目次
Product Code: DMKC0201146

Overview

The entry of technology players into healthcare, alongside empowered consumers and payers' singular focus on cost-effective outcomes, is forcing change across all of pharma's traditional functions. Modern pharma needs to build new kinds of relationships, with each other, with tech players, and with healthcare providers and payers.

TABLE OF CONTENTS

OVERVIEW

THE REIMAGINING OF HEALTHCARE

  • Out with the old, in with the new: how pharma is changing along the value chain
  • Bibliography

CASE STUDIES

  • Fresenius: integrating care using data
  • Novo Nordisk: from drugmaker to data collector
  • Roche: data curator
  • Sanofi partners for a place in China's health delivery revolution
  • LEO Pharma: building trust by putting the patient first
  • Amgen: from transactional to collaborative
  • Bibliography

TECHNOLOGY FIRMS ARE REAL COMPETITORS

  • Big pharma is up against big tech
  • Tech firms are hiring healthcare talent
  • Tech is cozying up to payers and providers
  • Pharma has been slow to see the tech threat
  • Bibliography

DIGITAL PRODUCTS CAN ENHANCE DRUG PORTFOLIOS

  • Digital therapeutics may enhance drug portfolios with patient data
  • Pharma is investing in digital therapeutics
  • Digital health firms are working with providers
  • Data-collecting pills to boost outcomes
  • Proteus Digital Health: turning pharma's model on its head?
  • Bibliography

CHALLENGES TO EMBRACING NEW TECHS AND NEW PARTNERS

  • Do better relationships make money?
  • The challenges to embracing digital
  • Bibliography

LESSONS FROM OTHER SECTORS

  • Focus on what the customer wants
  • Consultants also take a cross-sectoral view
  • Bibliography

21ST CENTURY PHARMA: COLLABORATIVE SOLUTION PROVIDERS

  • Bibliography

APPENDIX

  • About the author
  • Scope
  • Methodology

LIST OF FIGURES

  • Figure 1: Old vs new pharma business models
  • Figure 2: Challenges to embracing the digital business model in pharma
  • Figure 3: All change: pharma's new look in a patient-centric, digitalized healthcare world

LIST OF TABLES

  • Table 1: Changes in key pharma activities in the new healthcare landscape
  • Table 2: Takeaways of case studies illustrating changing business models
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