株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

バイオシミラーインスリンの市場アクセス

Biosimilar Insulin Market Access

発行 Datamonitor Healthcare 商品コード 498961
出版日 ページ情報 英文 19 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=112.63円で換算しております。
Back to Top
バイオシミラーインスリンの市場アクセス Biosimilar Insulin Market Access
出版日: 2017年03月13日 ページ情報: 英文 19 Pages
概要

当レポートでは、バイオシミラーインスリンの市場アクセスの動向を調査し、米国およびEU5カ国における先発品との互換性に関する規定、先発品との互換性およびバイオシミラーによる医療費削減に関する医師・保険者の各種見解、バイオシミラーの導入推進に利用できる市場アクセスツール、既存薬の処方集掲載・契約維持のための戦略などをまとめています。

エグゼクティブサマリー

米国

  • 考察・戦略的提言
  • 米国の保険者:バイオシミラー薬Basaglarに対し静観的アプローチを導入
  • 文献

EU5カ国

  • 考察・戦略的提言
  • 欧州医薬品庁 (EMA) が互換性を規定していないためバイオシミラーインスリンの導入は国によって異なる
  • 医師・保険者:バイオシミラーインスリンの互換性について様々な見解を持つが、コスト削減の大きな機会を認めている
  • 保険者:先発品への価格圧力をかけるためバイオシミラーを利用
  • 薬局:後発品・先発品ともに調達を続けるが、ダイナミックな価格環境が認められる
  • 患者によるスイッチング:最低30%の大幅なディスカウントが必要
  • 魅力的なディスカウントがあれば、保険者はBasaglarの導入を推進する様々な市場アクセスツールを利用できる
  • 文献

調査手法

図表

目次
Product Code: DMKC0170584

Overview

Biosimilar competition is providing payers with opportunities to contain costs in a category that accounts for a significant proportion of total drug expenditure. The launch of the biosimilar insulin Basaglar is a threat to the insulin-based product market, which includes long-time reference product Lantus as well as newer entrants Toujeo and Tresiba. More aggressive payers are excluding branded insulin products in favor of the less expensive biosimilar, forcing switches in existing patient populations. As such, manufacturers of branded insulin products will need to offer deeper discounts to remain on payers' formularies and contracts.

TABLE OF CONTENTS

EXECUTIVE SUMMARY

US

  • Insights and strategic recommendations
  • US payers are adopting a wait-and-see approach for biosimilar Basaglar
  • Bibliography

FIVE MAJOR EU MARKETS

  • Insights and strategic recommendations
  • Uptake of biosimilar insulin varies across EU markets as the EMA does not determine interchangeability
  • Physicians and payers have varying views on the interchangeability of biosimilar insulins, but see large opportunities to reduce costs
  • Payers use biosimilars to pressure originators on pricing
  • Pharmacies continue to procure both biosimilars and originators; dynamic pricing environment observed
  • Patient switching requires significant discounts of at least 30%
  • Given attractive discounts, payers will use a variety of market access tools to drive Basaglar's uptake
  • Bibliography

METHODOLOGY

  • Primary research

LIST OF TABLES

  • Table 1: Market access tools used to promote biosimilar uptake in the five major EU markets, by country
Back to Top