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市場調査レポート

「ビヨンド・ザ・ピル」サービス&ソリューション:医薬品会社の次のフロンティアとなるか?

Beyond-the-Pill Services and Solutions: Pharma's Next Frontier?

発行 Datamonitor Healthcare 商品コード 342054
出版日 ページ情報 英文 46 Pages
納期: 即日から翌営業日
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「ビヨンド・ザ・ピル」サービス&ソリューション:医薬品会社の次のフロンティアとなるか? Beyond-the-Pill Services and Solutions: Pharma's Next Frontier?
出版日: 2015年02月16日 ページ情報: 英文 46 Pages
概要

政府や医療費支払い者による費用効率の高い治療法の模索や、さまざまなデジタルヘルステクノロジーによる患者みずからの健康管理の機会の増大、慢性疾患領域における競争の激化、価格圧力の拡大などといった要因から、医薬品事業者には、単なる薬剤の提供にとどまらず、適切な薬剤の利用をサポートするサービス&ソリューションの提供が求められています。

当レポートでは、製薬企業による、単なる薬剤の提供にとどまらない「ビヨンド・ザ・ピル」サービス&ソリューションの提供に向けた取り組みについて調査し、これらのサービス&ソリューションの促進因子、各種モデルの実験的取り組み、各種アプローチと提携関係、主な事業者によるケーススタディ、課題と市場機会などについてまとめています。

図表

エグゼクティブサマリー

  • 成果の重視と医薬品会社によるラップアラウンドサービスへの注目
  • 医薬品会社:各種「ビヨンド・ザ・ピル」ソリューションの開拓
  • 製品からサービスへの移行:戦略的・文化的変化が求められる

医薬品会社によるラップアラウンドサービスへの注目の理由

  • 医薬品会社による「ビヨンド・ザ・ピル」サービス&ソリューションへの注目:各種推進因子
  • 各種「ビヨンド・ザ・ピル」プログラム:依然として実験段階
  • 文献

医薬品会社による各種「ビヨンド・ザ・ピル」モデルのトライアル

  • 慢性疾患への注力 (パートナーと提携)
  • 「ビヨンド・ザ・ピル」プログラムの各種アプローチと提携関係
  • 文献

「ビヨンド・ザ・ピル」ケーススタディ:課題と市場機会

  • AstraZeneca:Me&MyCOPD
  • Novartis:「Living Like You」&「SymTrac」オンラインMSコミュニティ
  • Novartis:NHSとの提携で「Mobile Eye Unit」
  • Novo Nordisk:「Cities Changing Diabetes」
  • Johnson & Johnson:NHSとの提携で「Care4Today」
  • Sanofi/Medtronic:ドラッグ&デバイスコンボ・各種サービス
  • Merck & Co:子会社Vree Health
  • 文献

サービスへの移行:戦略的・文化的変化が必要

  • 医薬品会社による「ビヨンド・ザ・ピル」ソリューションの利用:商業的リターンが不明確で必要な場合のみ
  • 企業文化の変化
  • 多専門的で企業を超えた協力
  • 文献

付録

図表

目次
Product Code: DMKC0135884

Payers and governments are striving toward cost-effective treatment outcomes and more efficient care, and waves of new digital health technologies are offering patients unprecedented opportunities to be more engaged in their own health management. Competition, both generic and innovator, is fierce in many chronic disease areas, and is intensified by continued pricing pressure. All of these forces are compelling pharmaceutical firms to not only deliver pills and injections, but to also consider offering services and solutions that support the appropriate use of such medicines.

These services go beyond the traditional adherence programs of the last couple of decades. They increasingly involve technologies and tools designed to influence lifestyle choices and gather physician-relevant data and real-world evidence that may direct future R&D. Many are built around partnerships with consumer-facing technology firms, governments, and payers to map out treatment gaps and improve patient access. Significantly, not all such tie-ups are directly linked to a particular brand or product.

This report addresses the following questions:

  • Which stakeholders is pharma targeting through beyond-the-pill services?
  • Which pharma's experiments with beyond-the-pill services have been successful and why?
  • When should pharma companies consider beyond-the-pill services?
  • What are the key challenges encountered when engaging in beyond-the-pill services?
  • What corporate and cultural obstacles need to be overcome to successfully design and deliver a beyond-the-pill service?

TABLE OF CONTENTS

EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Outcomes focus drives pharma to look at wrap-around services
  • 2. Pharma companies are exploring a range of beyond-the-pill solutions
  • 3. Product-to-services transition demands strategic and cultural change

WHY PHARMA IS LOOKING AT WRAP-AROUND SERVICES

  • 1. A range of forces is compelling pharma to look at beyond-the-pill services and solutions.
  • 2. Beyond-the-pill programs remain experimental
  • 3. Bibliography

PHARMA IS TRIALING VARIOUS BEYOND-THE-PILL MODELS

  • 4. Focus is on chronic diseases, often with partners
  • 5. Selected beyond-the-pill programs illustrate the range of approaches and partnerships
  • 6. Bibliography

BEYOND-THE-PILL CASE STUDIES ILLUSTRATE CHALLENGES AND OPPORTUNITIES

  • 7. AstraZeneca - Me&MyCOPD
  • 8. Novartis - Living Like You & SymTrac online MS community
  • 9. Novartis - Mobile Eye Unit Partnership with NHS
  • 10. Novo Nordisk - Cities Changing Diabetes
  • 11. Johnson & Johnson - Care4Today NHS Partnership
  • 12. Sanofi/Medtronic - Drug-device combos and services
  • 13. Merck & Co - Vree Health subsidiary
  • 14. Bibliography

SHIFT TO SERVICES DEMANDS STRATEGIC AND CULTURAL CHANGES

  • 15. Pharma needs to use beyond-the-pill solutions only when necessary as commercial returns
  • remain uncertain
  • 16. Corporate culture must change
  • 17. Multidisciplinary and cross-company collaboration
  • 18. Bibliography

APPENDIX

  • 19. About the author
  • 20. Scope
  • 21. Methodology
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