株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

航空産業:世界の産業年鑑

Airlines Global Industry Almanac 2013-2022

発行 MarketLine 商品コード 169422
出版日 ページ情報 英文 636 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=111.95円で換算しております。
Back to Top
航空産業:世界の産業年鑑 Airlines Global Industry Almanac 2013-2022
出版日: 2018年05月09日 ページ情報: 英文 636 Pages
概要

世界の航空産業は2010年に11.9%の成長を遂げ、5,012億米ドル規模に達しました。2015年には7,136億米ドルまで拡大し、2010年の42.4%増の成長が見込まれています。世界の航空産業の旅客数は2010年に5.7%増加し、23億7,310万人に達しました。2015年には30億4,640万人まで拡大し、2010年の28.4%増加が予測されています。世界の航空産業の最大のセグメントは国内向けで、産業全体の64%を占めています。南北アメリカは、産業総額の44.4%を占めています。世界の航空産業は、企業規模が大きく、業界を出る困難さもあって、競争が激化しています。

市場の定義:航空産業は、定期およびチャーターの旅客航空輸送で構成されますが、航空貨物輸送は含まれません。航空産業の輸送量は、国内または地域内の全空港における搭乗(出発)有償旅客数の総計で定義されますが、同一フライトコードでの到着および出発の乗り継ぎ客は含まれません。米国およびカナダの場合、一方の国から出発する越境の旅客数は国際セグメントの一部に含まれます。航空産業の輸送額は、旅客輸送で航空会社が得た収益の総額で定義されます。

当レポートでは、世界における航空産業について、地域別、国別に市場の規模、区分、予測、主要企業などを、概略以下の構成でお届けします。

第1章 イントロダクション

第2章 世界の航空産業

  • 市場概要
  • 市場販売額
  • 市場販売量
  • 市場セグメントI
  • 市場セグメントII
  • ファイブフォース分析
  • 主な企業
  • 市場予測

第3章 アジア太平洋地域の航空産業

  • 市場概要
  • 市場販売額
  • 市場販売量
  • 市場セグメントI
  • 市場セグメントII
  • ファイブフォース分析
  • 主な企業
  • 市場予測

第4章 欧州の航空産業

  • 市場概要
  • 市場販売額
  • 市場販売量
  • 市場セグメントI
  • 市場セグメントII
  • ファイブフォース分析
  • 主な企業
  • 市場予測
  • マクロ経済指標

第5章 オーストラリア

第6章 ベルギー

第7章 ブラジル

第8章 カナダ

第9章 中国

第10章 チェコ共和国

第11章 デンマーク

第12章 フランス

第13章 ドイツ

第14章 ハンガリー

第15章 インド

第16章 イタリア

第17章 日本

第18章 メキシコ

第19章 オランダ

第20章 ノルウェー

第21章 ポーランド

第22章 ロシア

第23章 シンガポール

第24章 南アフリカ

第25章 韓国

第26章 スペイン

第27章 スウェーデン

第28章 英国

第29章 米国

第30章 付録

図表リスト

目次
Product Code: MLIG180016-01

Summary

Global Airlines industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: industry size (value and volume 2013-17, and forecast to 2022). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the industry.

Synopsis

Essential resource for top-line data and analysis covering the global airlines industry. Includes industry size and segmentation data, textual and graphical analysis of industry growth trends and leading companies.

Key highlights

The airlines industry comprises passenger air transportation, including both scheduled and chartered, but excludes air freight transport.

Industry volumes are defined as the total number of revenue passengers carried/enplaned (departures) at all airports within the specified country or region, excluding transit passengers who arrive and depart on the same flight code. For the US and Canada, transborder passengers departing from either country are considered as part of the international segment.

Industry value is defined as the total revenue obtained by airlines from transporting these passengers. This avoids the double-counting of passengers.

All currency conversions in this profile were carried out using constant 2017 average annual exchange rates.

The global airlines industry had total revenues of $683.9bn in 2017, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 8.2% between 2013 and 2017.

Industry consumption volume increased with a CAGR of 6.1% between 2013 and 2017, to reach a total of 3,785.9 million passengers in 2017.

The growth of economies, particularly in the Asia-Pacific region, is leading to the increasing income of the population.

Scope

  • Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the global airlines industry
  • Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the global airlines industry
  • Leading company profiles reveal details of key airlines industry players' global operations and financial performance
  • Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the global airlines industry with five year forecasts by both value and volume
  • Reasons to buy
  • What was the size of the global airlines industry by value in 2017?
  • What will be the size of the global airlines industry in 2022?
  • What factors are affecting the strength of competition in the global airlines industry?
  • How has the industry performed over the last five years?
  • What are the main segments that make up the global airlines industry?

Table of Contents

EXECUTIVE SUMMARY 2

  • Market value 2
  • Market value forecast 2
  • Market volume 2
  • Market volume forecast 2
  • Category segmentation 2
  • Geography segmentation 2

Introduction 38

  • What is this report about? 38
  • Who is the target reader? 38
  • How to use this report 38
  • Definitions 38

Global Airlines 39

  • Market Overview 39
  • Market Data 40
  • Market Segmentation 42
  • Market outlook 44
  • Five forces analysis 46

Airlines in Asia-Pacific 56

  • Market Overview 56
  • Market Data 57
  • Market Segmentation 59
  • Market outlook 61
  • Five forces analysis 63

Airlines in Europe 73

  • Market Overview 73
  • Market Data 74
  • Market Segmentation 76
  • Market outlook 78
  • Five forces analysis 80

Airlines in France 89

  • Market Overview 89
  • Market Data 90
  • Market Segmentation 92
  • Market outlook 94
  • Five forces analysis 96
  • Macroeconomic indicators 105

Airlines in Germany 107

  • Market Overview 107
  • Market Data 108
  • Market Segmentation 110
  • Market outlook 112
  • Five forces analysis 114
  • Macroeconomic indicators 124

Airlines in Australia 126

  • Market Overview 126
  • Market Data 127
  • Market Segmentation 129
  • Market outlook 131
  • Five forces analysis 133
  • Macroeconomic indicators 143

Airlines in Brazil 145

  • Market Overview 145
  • Market Data 146
  • Market Segmentation 148
  • Market outlook 150
  • Five forces analysis 152
  • Macroeconomic indicators 161

Airlines in Canada 163

  • Market Overview 163
  • Market Data 164
  • Market Segmentation 166
  • Market outlook 168
  • Five forces analysis 170
  • Macroeconomic indicators 179

Airlines in China 181

  • Market Overview 181
  • Market Data 182
  • Market Segmentation 184
  • Market outlook 186
  • Five forces analysis 188
  • Macroeconomic indicators 197

Airlines in India 199

  • Market Overview 199
  • Market Data 200
  • Market Segmentation 202
  • Market outlook 204
  • Five forces analysis 206
  • Macroeconomic indicators 215

Airlines in Indonesia 217

  • Market Overview 217
  • Market Data 218
  • Market Segmentation 220
  • Market outlook 222
  • Five forces analysis 224
  • Macroeconomic indicators 233

Airlines in Italy 235

  • Market Overview 235
  • Market Data 236
  • Market Segmentation 238
  • Market outlook 240
  • Five forces analysis 242
  • Macroeconomic indicators 251

Airlines in Japan 253

  • Market Overview 253
  • Market Data 254
  • Market Segmentation 256
  • Market outlook 258
  • Five forces analysis 260
  • Macroeconomic indicators 269

Airlines in Mexico 271

  • Market Overview 271
  • Market Data 272
  • Market Segmentation 274
  • Market outlook 276
  • Five forces analysis 278
  • Macroeconomic indicators 287

Airlines in The Netherlands 289

  • Market Overview 289
  • Market Data 290
  • Market Segmentation 292
  • Market outlook 294
  • Five forces analysis 296
  • Macroeconomic indicators 305

Airlines in North America 307

  • Market Overview 307
  • Market Data 308
  • Market Segmentation 310
  • Market outlook 312
  • Five forces analysis 314

Airlines in Russia 324

  • Market Overview 324
  • Market Data 325
  • Market Segmentation 327
  • Market outlook 329
  • Five forces analysis 331
  • Macroeconomic indicators 340

Airlines in Scandinavia 342

  • Market Overview 342
  • Market Data 343
  • Market Segmentation 345
  • Market outlook 347
  • Five forces analysis 349

Airlines in Singapore 358

  • Market Overview 358
  • Market Data 359
  • Market Segmentation 361
  • Market outlook 363
  • Five forces analysis 365
  • Macroeconomic indicators 374

Airlines in South Africa 376

  • Market Overview 376
  • Market Data 377
  • Market Segmentation 379
  • Market outlook 381
  • Five forces analysis 383
  • Macroeconomic indicators 392

Airlines in South Korea 394

  • Market Overview 394
  • Market Data 395
  • Market Segmentation 397
  • Market outlook 399
  • Five forces analysis 401
  • Macroeconomic indicators 410

Airlines in Spain 412

  • Market Overview 412
  • Market Data 413
  • Market Segmentation 415
  • Market outlook 417
  • Five forces analysis 419
  • Macroeconomic indicators 428

Airlines in Turkey 430

  • Market Overview 430
  • Market Data 431
  • Market Segmentation 433
  • Market outlook 435
  • Five forces analysis 437
  • Macroeconomic indicators 446

Airlines in The United Kingdom 448

  • Market Overview 448
  • Market Data 449
  • Market Segmentation 451
  • Market outlook 453
  • Five forces analysis 455
  • Macroeconomic indicators 464

Airlines in The United States 466

  • Market Overview 466
  • Market Data 467
  • Market Segmentation 469
  • Market outlook 471
  • Five forces analysis 473
  • Macroeconomic indicators 483

Company Profiles 485

  • Leading Companies 485

Appendix 634

  • Methodology 634
  • About MarketLine 635
Back to Top