お知らせ :東京証券取引所JASDAQスタンダード市場への新規上場に関するお知らせ
株式会社グローバルインフォメーション
表紙
市場調査レポート
商品コード
987591

照明(備品)業界向けのeコマース

E-Commerce for the Lighting (Fixtures) Industry

出版日: | 発行: CSIL Centre for Industrial Studies | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: EURを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1EUR=130.61円
照明(備品)業界向けのeコマース
出版日: 2021年02月09日
発行: CSIL Centre for Industrial Studies
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

B2CとB2Bの両方のビジネスを含めると、世界全体の照明器具におけるeコマース市場は照明器具の総売上高の7%以上を占め、小売価格で約91億米ドルに相当すると推定されます。

eコマースの普及率は北米で高くなっています(10%)。数年のうちに、中国のeコマースは非常に急速に発展し、北米と同様の浸透レベルに達しました。 2020年の欧州の照明器具事業におけるeコマースの普及率は約7%であり、英国とドイツが最大の市場でした。

当レポートは、世界の照明器具におけるeコマース市場について調査し、照明器具業界におけるeコマース売上比率に関する市場データから、現在・将来の見通し、国/地域・セグメント別の分析などを提供しています。

照明器具のeコマース売上
国/地域別の浸透レベル:2020年

% シェア

目次

イントロダクション:調査ツール、用語、調査手法に関する注記

照明器具市場の概要

  • 一目でわかる照明業界:地理的領域ごとにグループ化された70か国の照明器具、ランプ、照明制御の生産、消費、輸入、輸出、2019年の推定データ。

照明器具のeコマース

市場規模と活動動向:

  • セグメント別の照明器具の消費とeコマースの売上高(住宅、商業、産業、屋外)、2018-2019年の予測、2020-2021年の予測、金額ベース、シェア比率
  • 国/地域(欧州、MENA、北米、ラテンアメリカ、中国、インド、アジア、その他、世界)ごとの照明器具の消費とeコマースの売上。 2012-2016-2018-2019年の推計および2020-2021年の予測、金額ベース、シェア比率

eコマースビジネスのモデル:照明メーカー、卸売業者、B2Bビジネス、ブリックアンドクリック企業(実店舗とWebストアを持つディーラー)、Eテーラー(純粋なeコマース企業)

  • 照明器具のeコマース売上、カテゴリ別のディストリビューター、 2018-2019年の推計および2020-2021年の予測、金額ベース、シェア比率

サプライヤー、無料デリバリー、価格帯

  • 焦点:ソーシャルメディア、世界で最も使用されているソーシャルプラットフォーム、アクティブユーザー数、2020年、百万人単位

EMEA-北米-アジア

各地域について:

セクターの概要

eコマースで販売する照明メーカー

  • 企業のサンプルにおける照明器具のeコマース売上
  • 流通チャネル別の企業サンプル

主要なeコマース企業

  • ディストリビューターおよびEテーラーのサンプルのオンライン照明売上、2019-2020年
  • eコマースでも販売している卸売業者のサンプル
目次
Product Code: M.3

The report analyses the development of E-commerce sales in the lighting fixtures industry to nowadays and future prospects considering the diffusion and the new possibilities opened by digital technologies and providing market data on the incidence of e-commerce sales in the lighting fixtures industry, by country/geographical area (EMEA, America, Asia) and by segment (Residential, Commercial, Industrial and Outdoor lighting).

Companies showed in the report include: lighting manufacturers selling through e-commerce, E-tailers, Distributors with e-commerce operations (bricks & clicks) and wholesalers. Short profiles of leading E-commerce players, sales data and market shares are included.

Countries and geographical area analysed: EMEA (Europe, Middle East and Africa), North America (mainly the United States), Asia (mainly China, India and Japan).

The Report "E-commerce for the lighting fixtures industry" has been carried out using the following tools :

  • field research including direct interviews with leading lighting manufacturers and distributors operating in the e-commerce business;
  • desk analysis and comparison for a sample of over 200 companies using e-commerce (mainly US, Europe and China based);
  • analysis of CSIL databases concerning lighting fixtures sector worldwide;
  • processing of official statistics and various e-commerce related sources worldwide.

Highlights:

E-commerce sales of lighting fixtures.
Penetration level by country/region, 2020.

% share

If we include both B2C and B2B business, the e-commerce market for lighting fixtures worldwide is estimated to account for over 7% of total lighting fixtures sales, worth about USD 9.1 billion at retail prices.

Residential and commercial lighting segments are the ones that registered the higher incidence in the ecommerce transactions.

The penetration of e-commerce is higher in North America (10%). In few years, e-commerce in China developed at a very rapid path and reached a similar penetration level than the one of North America. E-commerce penetration in the lighting fixtures business stood at around 7% in Europe in 2020 with the United Kingdom and Germany to be largest marketplaces.

Looking at the different distributors the study estimated that almost 34% of worldwide e-commerce sales is in the hand of wholesalers (for example, Rexel operates dozens of e-commerce sites throughout North America, Europe and Asia-Pacific). The fastest growing category is the E-tailers (+24% since 2018), which includes global e-commerce platforms (like the giant Amazon and Alibaba), specialist lighting webstores (like Lampenwelt) and furniture webstores (like Wayfair). Only few manufacturers operate their own web shop.

Selected Companies :

Acuity Brands, Adolf Wurth, Amazon, ArcLite, Argos, Artemide, B&Q, Beacon Lighting, BUT, Conforama, Coupang, Crate & Barrel, Dunelm, Eglo, Fegime, Flipkart, Flos, Generation Brands, Gome, Grainger, Graybar, Home Depot, Home24, Homebase, House of Fraser, Huayi, Ikea, Inesa Feilo, Jingdong JD, Lampenwelt, Lamps Plus, Lowe's, Marks & Spencer, Mitegro, Oppein, Opple, Otto, Overstock, PaiPai, Panasonic, Pepperfry, Rakuten, Rexel, Sainsbury's Home, Sears, Signify, Solar, Sonepar, Sonneman, Staples, Suning, Taobao, Tmall, Tospo, Trio, Wal Mart, Wayfair, Williams-Sonoma, Yankon, Yoox.

Table of Contents

INTRODUCTION: Research Tools, Terminology and methodological notes

AN OVERVIEW OF THE LIGHTING FIXTURES MARKET

  • Lighting industry at glance: production, consumption, import, export of lighting fixtures, lamps and lighting controls in 70 countries grouped by geographical areas, 2019 estimated data.

E-COMMERCE FOR LIGHTING FIXTURES

Market size and activity trend:

  • Consumption of lighting fixtures and E-commerce sales by segment (Residential, Commercial, Industrial and Outdoor), 2018-2019 estimates and 2020-2021 forecasts. USD Million and percentage share.
  • Consumption of lighting fixtures and E-commerce sales by country/region (Europe, MENA, North America, Latin America, China, India, Asia, Others, World). 2012-2016-2018-2019 estimates and 2020-2021 forecasts. USD Million and percentage share.

Models of e-commerce business: Lighting Manufacturers, Wholesalers and B2B business, Brick-and-Click companies (dealers with physical stores and webstore), E-tailers (pure e-commerce companies).

  • E-commerce sales of lighting fixtures. Distributors by category. 2018-2019 estimates and 2020-2021 forecasts. USD Million and percentage share.

Suppliers, free delivery, price range

  • Focus: social media. The world most used social platforms. Number of active users, 2020. Million

EMEA - NORTH AMERICA - ASIA

For each area:

Sector overview

Lighting manufacturers selling through e-commerce

  • E-commerce sales of lighting fixtures in a sample of companies
  • Sample of companies by distribution channel

Leading e-commerce players

  • Online lighting sales for a sample of distributors and E-tailers, 2019-2020
  • Sample of wholesalers selling also through e-commerce
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2021, Global Information, Inc. All rights reserved.