株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

家具産業のEコマース

E-Commerce for the Furniture Industry

発行 CSIL Centre for Industrial Studies 商品コード 233475
出版日 ページ情報 英文 71 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=113.08円で換算しております。
Back to Top
家具産業のEコマース E-Commerce for the Furniture Industry
出版日: 2017年09月30日 ページ情報: 英文 71 Pages
概要

世界のeコマースによる家具販売は家具売上全体の4%を占めています。2012年から2016年にかけての世界の家具消費量の平均成長率は1.3%ですが、オンライン販売は+15%を記録しています。

当レポートでは、世界の家具のEコマース市場について調査し、売上の推移と予測、製品区分・店舗区分・地域別の詳細分析、市場への影響因子の分析、主要事業者のプロファイルなどをまとめています。

イントロダクション

エグゼクティブサマリー

第1章 家具産業におけるeコマース

  • 世界の家具産業の概要:消費量・輸出量の実績
  • 部門別シェア実績
    • 布張り家具
    • 屋外用家具
    • オフィス家具
    • キッチン家具
    • その他
      • ダイニング&リビングルーム用
      • ベッドルーム用
      • バスルーム用
      • 非布張り座席、など
  • eコマースによる売上実績・シェア:販売業者タイプ別
  • eコマースビジネスモデル
    • 家具製造業者
    • ホールセール&B2Bビジネス
    • 実店舗・ウェブストア両方を持つ企業
    • Eコマース専門店
    • Houzz

第2章 取り組みの動向

  • eコマースの成長

第3章 欧州市場の分析

  • 市場概要
    • 消費量全体・eコマースによる売上・シェア
  • 主要eコマース事業者

第4章 北米市場の分析

  • 市場概要
    • 消費量全体・eコマースによる売上・シェア
  • オンライン販売を行う家具製造業者
  • 主要eコマース事業者

第5章 アジア市場の分析

  • 市場概要
    • 消費量全体・eコマースによる売上・シェア
  • 主要eコマース事業者

第6章 世界のeコマースの進化

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: M02

This report analyzes the world e-commerce market for furniture.

The estimated size of the global e-commerce market for furniture and a breakdown by macro-regions are provided.

Sales volume and performance for single distributor categories (E-tailers, brick & click furniture stores, non-specialists dealers) are also provided in the report.

Online sales of furniture and related products for over one hundred leading players based in US, Europe and Asia are also presented, with profiles highlighting their e-commerce policies.

The report includes overviews of the US, European and Asian furniture markets, including forecasts for 2017-2018.

Crucial issues for the e-commerce market for furniture - as price policies, logistics and delivery, offline-online integration, role social media - are discussed in light of companies' experiences.

Product considered: Upholstery, Outdoor, Office Furniture, Kitchen Furniture, other furniture (furniture for dining and living rooms, bedroom furniture, furniture for bathroom, occasional furniture and non-upholstered seats)

Highlights:

E-commerce sales of furniture. Performance by
country/region, 2016/2012.

Average yearly % growth

The e-commerce channel accounts for 4% of the global furniture sales. While the world furniture consumption increased by 1.3% in average in 2012-2016, the on-line sales channel outperformed with +15% average yearly growth in the same period.

Looking at different geographical areas, the penetration of e-commerce is higher than the average in North America and China.

The market for online home goods and furniture is highly competitive and rapidly changing. "Brick and Click" furniture distributors represented the fastest growing category since 2012

Table of Contents

INTRODUCTION

  • Research Tools
  • The sample of companies. Units

EXECUTIVE SUMMARY

1. E-COMMERCE FOR THE FURNITURE INDUSTRY

  • Overview of the world furniture industry, 2016. Consumption and Imports
  • Segment breakdown and e-commerce by segment: Upholstery, Outdoor, Office Furniture, Kitchen Furniture, other furniture (furniture for dining and living rooms, bedroom furniture, furniture for bathroom, occasional furniture and non-upholstered seats), 2016. Percentage share
  • Worldwide market. E-commerce sales of furniture by kind of distributor. 2016. Million US$ and percentage share
  • Models of e-commerce business
    • Furniture Manufacturers
    • Wholesalers and B2B business
    • Brick-and-Click companies (dealers with physical stores and webstore)
    • E-tailers (pure e-commerce companies)
    • The case of Houzz

2. ACTIVITY TREND

  • E-commerce growth
    • E-commerce sales of furniture, 2012-2016. US$ million and average % change
    • The business evolution and organization

3. EUROPE

  • Sector overview
    • Europe. Consumption and E-commerce sales of furniture, 2016. Million US$ and percentage share
  • Leading e-commerce players

4. NORTH AMERICA

  • Sector overview
    • North America. Consumption and E-commerce sales of furniture, 2016. Million US$ and percentage share
  • Furniture manufacturers selling on-line
  • Leading e-commerce players

5. ASIA

  • Sector overview
    • Asia. Consumption and E-commerce sales of furniture, 2016. Million US$ and percentage share
  • Leading e-commerce players

6. GLOBAL E-COMMERCE EVOLUTION

  • Sector values and performance
Back to Top