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市場調査レポート

中国のマットレス産業

The Mattress Market in China

発行 CSIL Centre for Industrial Studies 商品コード 219322
出版日 ページ情報 英文 118 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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中国のマットレス産業 The Mattress Market in China
出版日: 2016年11月22日 ページ情報: 英文 118 Pages
概要

中国は世界最大のマットレス市場であり、また生産国・輸出国でもあります。中国国民の生活水準の改善 (可処分所得の増大など) や、建設分野での巨大投資 (住宅・ホスピタリティ施設など) を受けて、マットレスの国内消費量は2006〜2015年に年間平均20%以上も成長しています。

当レポートでは、中国のマットレス産業について分析し、全体的な産業構造(生産高・販売額・対外貿易動向)や、国際市場との比較、主な影響要因、素材別・地域別・価格帯別の詳細動向、流通構造、主要企業のプロファイル (メーカー/小売業者、約140社分) などの情報を盛り込んでお届けいたします。

エグゼクティブ・サマリー

  • マットレス産業の市場規模 (過去10年間分、単位:米ドル・人民元)

第1章 イントロダクション

  • 分析手法

第2章 マットレス市場

  • 消費額
    • マットレス消費額 (過去10年間分、単位:米ドル)
    • 世界のマットレス消費額:主要市場別の内訳 (単位:%、実績値・最新値)
    • 1人当たりマットレス消費額 (過去10年間分、単位:米ドル) および成長率 (2006年=100)
  • 需要決定要因
    • 総人口および都市部/農村部人口 (過去10年間分)
    • 地域別の人口分布 (最新値)
    • 不動産開発への投資額 (過去4年間分、単位:米ドル) および年間変動率 (%)
  • マットレス消費額の予測
    • マットレス消費額の実質成長率 (今後2年間分)
    • 大都市の予想人口 (2020年)

第3章 マットレスの生産動向

  • マットレスの生産高 (過去10年間分、単位:米ドル)
  • 最大手メーカー5社のマットレス生産高指数 (過去10年間分、2005年=100)
  • マットレスの生産量 (過去4年間分、単位:枚数)
  • 競争システム
    • 中国のマットレス市場:競争面での特徴・傾向
    • 大手マットレスメーカー
      • 代表的メーカーの生産高 (単位:米ドル・人民元) および市場シェア
      • 大手マットレス企業の生産能力 (数量ベース) と業界シェア
    • 各地域のマットレス生産状況
      • マットレス生産能力の地域分布状況:サンプル企業の場合 (単位:米ドル)
      • マットレス生産高の地域別シェア
    • マットレス産業の被雇用者数
      • サンプル企業の被雇用者数・生産高
    • 特化状況
      • 主要マットレス企業の生産特化状況 (単位:米ドル、%)
    • 大手メーカーのプロファイル

第4章 国際貿易

  • 輸出
    • マットレス輸出額 (過去10年間分、単位:米ドル)
    • マットレスの輸出額/生産額比率 (過去10年間分、単位:%)
    • 上位6ヶ国へのマットレス輸出額 (過去6年間分、単位:米ドル)
    • 国別・地域別のマットレス輸出額・シェア (過去6年間分、単位:米ドル、%)
    • 主要な輸出業者別の売上高
      • 中国の主なマットレス輸出業者:輸出額および市場シェア
  • 輸入
    • マットレス輸入額 (過去10年間分、単位:米ドル)
    • マットレスの輸入額/消費額比率 (過去11年間分、単位:%)
    • 国別・地域別のマットレス輸入額・シェア (過去6年間分、単位:米ドル、%)
    • 上位6ヶ国からのマットレス輸入額 (過去6年間分、単位:米ドル)
    • 外国企業の中国での売上高
      • 主要な外国系マットレスブランド

第5章 詳細分析:マットレスの種類別の分析

  • 材料別の生産高内訳
    • 材料別の生産高・生産量内訳 (単位:米ドル・枚数、%)
    • 代表的なマットレス企業:部門別
  • フォーム・ラテックス製品部門の概要
  • 中国市場の特徴
    • 国内系の大手企業
      • 大手企業の売上高および市場シェア (単位:米ドル・人民元、%)
      • マットレス企業:自社ブランドおよびライセンスブランド
    • 価格帯の内訳
      • マットレス市場の内訳:価格帯別 (単位:米ドル、%)
      • マットレスブランドのランキング:価格帯別
      • 量販品市場で活動している主要企業
      • 高級品市場で活動している主要企業 (ABC順)
      • 超高級品市場で活動している主要企業
    • 消費者の選好
      • マットレスの最も一般的なサイズ:国別

第6章 流通制度

  • 流通チャネル
    • 家具売上高:流通チャネル別の内訳 (%、サンプル企業の場合)
  • 大手家具チェーン店のプロファイル
  • 建築業者部門
    • 建築業向け市場で活動している、国内系の主要企業
    • 中国国内の大手建築・内装業者
    • ホスピタリティ部門
      • 中国・米国の総客室数とその予測 (通算30年間分)
      • ホテル客室数の予測
      • ホテル向け市場の予測:分野別 (過去4年間・今後7年間分、単位:米ドル・%)

第8章 商品見本市

付録1 補足的統計情報

  • 人口構造
  • 建設業の動向
  • マットレスの分類
  • 資産分布状況:高級品セグメントの詳細分析

付録2 メーカー・小売業者の一覧

分析中で言及した主要企業

  • Xilinmen Group (Sleemon)、Huaweimei Furniture、Healthcare (Mlily)、Sinomax Group、Fengyang、Hunan Goodnight、Home Furniture、Hubei Lianle、De Rucci、Man Wah (Enlanda)

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目次
Product Code: S64

This report provides a detailed overview of the mattress market in China, current size and forecasts up to 2018, enhanced by historical trends, international trade data, analysis of the production and the distribution systems and information on main players. The study has been carried out involving direct interviews with sector firms and distributors operating on the Chinese market.

In details, the Chinese mattress market is analyzed through a global view and through data on local major demand determinants (population, urbanization, investments in construction sectors and wealth). Consumers' trends and preferences are also indicated.

The study provides Chinese mattress production data, including historical series of mattress production in value and volume and a benchmark with major mattress producing countries in the world. The analysis of the supply side is carried out also at regional level, providing a breakdown of mattress production by region.

An in-depth analysis of the competitive system in terms of features and trends, company turnover, production capacity and number of employees, manufacturing locations and degrees of specialization; 30 updated company profile of leading mattress Chinese manufacturers are provided. Figures on mattress sales for the top mattress manufacturers operating in China are also available, as well as information on companies active in different segments and price ranges (super premium, premium and mass markets).

The report also includes a focus on mattresses type with breakdown by material (foam mattresses, latex mattresses, spring mattresses, mattresses in other materials), a selection of leading Chinese mattress companies active in each segment, an overview on foam and latex segments.

Mattress imports and exports are broken down by country and by geographical region of origin/destination. Major international mattress companies operating on the Chinese market are identified, providing their distribution strategies and updated company profiles.

Data on the distribution system are also provided, with sales breakdown by distribution channel. Short profiles of the leading furniture chains and retailers are available. Additional statistics on demographic features, the construction sector and a focus on the luxury segment are reported.

About 180 addresses of key operators among which manufacturers, suppliers and retailers, are included, with company's addresses, website, email contacts and product portfolio.

Highlights

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With a value of over USD 7 billion at production prices, the Chinese mattress market is the largest in the world. It showed an impressive performance in the last decade, growing on average by nearly 20% per year. Comparing the top 5 major mattress markets in the world, China experienced the highest increase of mattress consumption during the period 2006-2015.

Thanks to the improvement of the overall living conditions, Chinese consumers are expanding their willingness to invest in furniture expenditure, including mattresses, and, according to CSIL, mattress consumption will further increase in 2017 and 2018.

Table of Contents

Abstract of Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • Introduction, Methodology and Research tools

2. THE MATTRESS MARKET

  • 2.1 Mattress consumption
    • China. Mattress consumption: 2007-2016 data and per capita consumption growth
    • World. Mattress consumption: breakdown by major markets and growth for the top five markets
  • 2.2 Demand determinants
    • Population
    • Urbanization
    • Investments
  • 2.3 Mattress consumption forecast
    • Consumption of mattresses: real growth 2017 and 2018

3. THE MATTRESS PRODUCTION

  • China. Mattress production: 2007-2016 value and 2011-2016 units
  • World. Mattress production: growth of the top five producers, 2005-2015
  • 3.1 The competitive system
    • Features and trends
    • Mattress manufacturers: sales for a selection of Chinese leading players
    • Degrees of specialization: product specialization and production capacity for a selection of leading Chinese mattress companies
    • Production localization: facilities in a sample of companies and production by region
    • Breakdown of mattress production by region and by province in a sample of companies
    • Employment in the mattress industry: employees and production in a sample of mattress manufacturers
    • Company profiles of leading manufacturers

4. INTERNATIONAL TRADE

  • 4.1 Exports of mattresses
    • Data 2007-2016, export/production ratio, exports by country and by geographical area
    • Sales by main exporters
  • 4.2 Imports
    • Data 2007-2016,import/consumption ratio, imports by country and by geographical area
    • Sales of foreign companies in China
    • Selection of foreign brands present in China and short profile of international manufacturers operating in China

5. FOCUS: MATTRESS TYPE

  • 5.1 Production breakdown by material: % values and volumes in 2015
    • A selection of leading Chinese mattress companies active in each segment
  • 5.2 Overview on foam and latex segments
    • A selection of leading Chinese foam producers

6. FEATURES OF THE CHINESE MARKET

  • 6.1 Leading local companies operating in China
    • Leading mattress companies sales and market shares, 2015
  • 6.2 Price segmentation
    • Mattress market breakdown by price range and brands positioning by price range
    • Selected leading companies operating in the mass, the premium and the super premium markets
    • Consumer preferences

7. THE DISTRIBUTION SYSTEM

  • 7.1 Distribution channels: sales breakdown by distribution channel in a sample of companies, 2015
  • 7.2 Short profiles of leading furniture chains operating in China
  • 7.3 The contract segment
    • Local mattress manufacturers active in the contract segment and leading architects and interior design studios operating in China
    • The hospitality sector: number of hotels rooms and projections in China and the US, Future Hotel Room Stock, hotel market by segment

8. TRADE FAIRS

ANNEX 1. ADDITIONAL STATISTICS

  • Demographics features
  • The construction sector
  • The mattress segment
  • Wealth distribution: focus on the luxury segment

ANNEX 2. LIST OF MANUFACTURERS AND RETAILERS

Selected companies mentioned:

Xilinmen Group (Sleemon), Huaweimei Furniture, Healthcare (Mlily), Sinomax Group, Fengyang, Hunan Goodnight, Home Furniture, Hubei Lianle, De Rucci, Man Wah, EON Living, Jiaxing Yuan Chang Furniture (Mellkit), Shenyang Mengbao Furniture, Jason Furniture (KUKA)

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