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市場調査レポート

中国のマットレス産業

The Mattress Market in China

発行 CSIL Centre for Industrial Studies 商品コード 219322
出版日 ページ情報 英文 94 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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中国のマットレス産業 The Mattress Market in China
出版日: 2015年11月05日 ページ情報: 英文 94 Pages
概要

中国は世界最大のマットレス市場であり、また生産国・輸出国でもあります。中国国民の生活水準の改善 (可処分所得の増大など) や、建設分野での巨大投資 (住宅・ホスピタリティ施設など) を受けて、マットレスの国内消費量は2006〜2015年に年間平均20%以上も成長しています。

当レポートでは、中国のマットレス産業について分析し、全体的な産業構造(生産高・販売額・対外貿易動向)や、国際市場との比較、主な影響要因、素材別・地域別・価格帯別の詳細動向、流通構造、主要企業のプロファイル (メーカー/小売業者、約140社分) などの情報を盛り込んでお届けいたします。

エグゼクティブ・サマリー

  • マットレス産業の市場規模 (過去10年間分、単位:米ドル・人民元)

第1章 イントロダクション

  • 分析手法

第2章 マットレス市場

  • 消費額
    • マットレス消費額 (過去10年間分、単位:米ドル)
    • 世界のマットレス消費額:主要市場別の内訳 (単位:%、実績値・最新値)
    • 1人当たりマットレス消費額 (過去10年間分、単位:米ドル) および成長率 (2006年=100)
  • 需要決定要因
    • 総人口および都市部/農村部人口 (過去10年間分)
    • 地域別の人口分布 (最新値)
    • 不動産開発への投資額 (過去4年間分、単位:米ドル) および年間変動率 (%)
  • マットレス消費額の予測
    • マットレス消費額の実質成長率 (今後2年間分)
    • 大都市の予想人口 (2020年)

第3章 マットレスの生産動向

  • マットレスの生産高 (過去10年間分、単位:米ドル)
  • 最大手メーカー5社のマットレス生産高指数 (過去10年間分、2005年=100)
  • マットレスの生産量 (過去4年間分、単位:枚数)
  • 競争システム
    • 中国のマットレス市場:競争面での特徴・傾向
    • 大手マットレスメーカー
      • 代表的メーカーの生産高 (単位:米ドル・人民元) および市場シェア
      • 大手マットレス企業の生産能力 (数量ベース) と業界シェア
    • 各地域のマットレス生産状況
      • マットレス生産能力の地域分布状況:サンプル企業の場合 (単位:米ドル)
      • マットレス生産高の地域別シェア
    • マットレス産業の被雇用者数
      • サンプル企業の被雇用者数・生産高
    • 特化状況
      • 主要マットレス企業の生産特化状況 (単位:米ドル、%)
    • 大手メーカーのプロファイル

第4章 国際貿易

  • 輸出
    • マットレス輸出額 (過去10年間分、単位:米ドル)
    • マットレスの輸出額/生産額比率 (過去10年間分、単位:%)
    • 上位6ヶ国へのマットレス輸出額 (過去6年間分、単位:米ドル)
    • 国別・地域別のマットレス輸出額・シェア (過去6年間分、単位:米ドル、%)
    • 主要な輸出業者別の売上高
      • 中国の主なマットレス輸出業者:輸出額および市場シェア
  • 輸入
    • マットレス輸入額 (過去10年間分、単位:米ドル)
    • マットレスの輸入額/消費額比率 (過去11年間分、単位:%)
    • 国別・地域別のマットレス輸入額・シェア (過去6年間分、単位:米ドル、%)
    • 上位6ヶ国からのマットレス輸入額 (過去6年間分、単位:米ドル)
    • 外国企業の中国での売上高
      • 主要な外国系マットレスブランド

第5章 詳細分析:マットレスの種類別の分析

  • 材料別の生産高内訳
    • 材料別の生産高・生産量内訳 (単位:米ドル・枚数、%)
    • 代表的なマットレス企業:部門別
  • フォーム・ラテックス製品部門の概要
  • 中国市場の特徴
    • 国内系の大手企業
      • 大手企業の売上高および市場シェア (単位:米ドル・人民元、%)
      • マットレス企業:自社ブランドおよびライセンスブランド
    • 価格帯の内訳
      • マットレス市場の内訳:価格帯別 (単位:米ドル、%)
      • マットレスブランドのランキング:価格帯別
      • 量販品市場で活動している主要企業
      • 高級品市場で活動している主要企業 (ABC順)
      • 超高級品市場で活動している主要企業
    • 消費者の選好
      • マットレスの最も一般的なサイズ:国別

第6章 流通制度

  • 流通チャネル
    • 家具売上高:流通チャネル別の内訳 (%、サンプル企業の場合)
  • 大手家具チェーン店のプロファイル
  • 建築業者部門
    • 建築業向け市場で活動している、国内系の主要企業
    • 中国国内の大手建築・内装業者
    • ホスピタリティ部門
      • 中国・米国の総客室数とその予測 (通算30年間分)
      • ホテル客室数の予測
      • ホテル向け市場の予測:分野別 (過去4年間・今後7年間分、単位:米ドル・%)

第8章 商品見本市

付録1 補足的統計情報

  • 人口構造
  • 建設業の動向
  • マットレスの分類
  • 資産分布状況:高級品セグメントの詳細分析

付録2 メーカー・小売業者の一覧

分析中で言及した主要企業

  • Xilinmen Group (Sleemon)、Huaweimei Furniture、Healthcare (Mlily)、Sinomax Group、Fengyang、Hunan Goodnight、Home Furniture、Hubei Lianle、De Rucci、Man Wah (Enlanda)

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目次
Product Code: S.64

CSIL Market Research ‘The mattress market in China’, now in its second edition, provides data about mattress market size, historical trends in mattress production, consumption, imports and exports and mattress market forecasts up to 2017. The study has been carried out involving direct interviews with sector firms and distributors operating on the Chinese market.

The Chinese mattress market is analyzed with a global overview (comparing the leading markets for mattress consumption) and with data on local major demand determinants (population, urbanization, investments in construction sectors and wealth). Chinese consumers' trends and preferences are also provided.

Mattress production is reported by segment (foam mattresses, latex mattresses, spring mattresses, mattresses in other materials) and localization (mattress production by region and province). Mattress imports and exports are broken down by country and geographical area of origin/destination.

The research is enriched by an in-depth analysis of the competitive system in terms of company dimension, manufacturing locations and product breakdown. Figures on production and estimates on market shares of the top mattress manufacturers operating in China are also available (total mattress production, production capacity and exports). Companies active in different segments (foam mattresses, latex mattresses, spring mattresses, mattresses in other materials) and price ranges (super premium, premium and mass markets) are identified.

Short company profiles of the top Chinese and foreign mattress manufactures operating in China are also included.

Data on the distribution system are also provided, with sales breakdown by distribution channels. Short profiles of the leading furniture chains and retailers are available.

Additional statistics on demographics features (per capita disposable income, households consumption and expenditure and projected population in most growing cities in 2020), construction sectors (residential and hospitality segments) and a focus on the luxury segment are reported.

About 140 addresses of key operators (both manufacturers and retailers) are included with company's addresses, website, email contact and product portfolio.

Highlights

China is the world's first mattress market and it ranks first in the world also for its mattress production and exports. China's mattress production capacity increased very rapidly, due to the fast growth of the domestic market and the expansion of export flows.

China. Mattress production, export and consumption growth,
2006-2015. Index, 2006=100

The increasing local consumption is the main engine of growth for mattress production. Driven by improvement of living conditions of the Chinese population (e.g. increasing wages, disposable income and purchasing power) and the huge investments in construction, mainly in the residential and hospitality sectors, mattress consumption increased on average by more than 20% yearly, in the 2006-2015 periods

Selected companies mentioned:

Xilinmen Group (Sleemon), Huaweimei Furniture, Healthcare (Mlily), Sinomax Group, Fengyang, Hunan Goodnight, Home Furniture, Hubei Lianle, De Rucci, Man Wah (Enlanda).

Table of Contents

EXECUTIVE SUMMARY

  • The mattress sector 2006-2015. Values in US$ million and in local currency

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Research Tool

2. THE MATTRESS MARKET

  • 2.1. Consumption
    • Mattress consumption, 2006 -2015. US$ Million
    • World mattress consumption: breakdown by major markets, 2005 and 2014. %
    • Mattress per capita consumption growth, 2006-2015. US$ Million, Index (2006=100)
  • 2.2. Demand determinants
    • Total, urban and rural population, 2005-2014. Million of units
    • Population by region, 2014. Million
    • Investment in real estate development, 2012-2015. US$ billion and % changes
  • 2.3. Mattress consumption forecast
    • Real growth of consumption of mattresses. Forecast, 2016, 2017
    • Projected population in mega cities in 2020

3. THE MATTRESS PRODUCTION

  • Mattress production, 2006-2015. US$ Million
  • Mattress production growth for the top five producers, 2005-2014. Index (2005=100)
  • Mattress production, 2011-2014. Units
  • 3.1. The competitive system
    • Features of the Chinese mattresses competitive system and its trends
    • 3.1.1. Leading mattress manufacturers
      • A selection of leading Chinese mattress manufacturers. Million US$ and RMB, percentage value
      • A selection of leading Chinese mattress companies: production capacity, 2014. Units and percentage value
    • 3.1.2. Mattress production localization
      • Mattress manufacturers facilities in a sample of companies and production by region, 2014. US$ Million
      • Breakdown of mattress production by province, 2014. Percentage values
    • 3.1.2. Employment in the mattress industry
      • Employees and production in a sample of mattress manufacturers, 2014. Units and US$ million
    • 3.1.3. Degrees of specialization
      • A selection of leading Chinese mattress manufacturers: product specialization. Million US$, percentage value
    • 3.1.4. Short profile of leading manufacturers

4. INTERNATIONAL TRADE

  • 4.1. Exports
    • Mattress export, 2006-2015. US$ Million
    • Mattress export/production ratio, 2006-2015. Percentage values
    • Mattress exports, 6 major exporting countries, 2009-2014. US$ Million
    • Exports of mattress by country and by geographical area, 2009-2014. US$ Million and Percentage values
    • 4.1.2. Sales by main exporters
      • Main Chinese mattress exporters, 2014 . Million US$, and percentage value
  • 4.2. Imports
    • Mattress imports, 2006-2015. Million US$
    • Mattress import/consumption ratio, 2005-2015. Percentage values
    • Imports of mattresses by country and by geographical area, 2009-2014. US$ Million and Percentage values
    • Mattress imports, 6 major countries of origin, 2009-2014. US$ Million
    • 4.2.1. Sales of foreign companies in China
      • Selection of foreign mattresses brands in China

5. FOCUS: MATTRESS TYPE

  • 5.1. Production breakdown by material
    • Breakdown of mattress production volumes by material, 2014. US$ million, units and percentage value
    • Mattress companies active in each segment, 2015
  • 5.2. An overview on foam and latex segments
  • 5.3. Chinese market features
    • 5.3.1. Leading local companies operating in China
      • Leading mattress companies' sales and market shares, 2014. Million US$ and RMB, percentage value
      • Mattress companies: owned and licensed brands
    • 5.3.2. Price segmentation
      • Mattress market breakdown by price ranges. US$ billion and %
      • Mattress. Brands' positioning by price range
      • Selected leading companies operating in the mass market, 2014
      • Selected leading companies operating in the premium market, 2014 (alphabetical order)
      • Selected leading companies operating in the super premium market, 2014
    • 5.3.3. Consumer preferences
      • Most common mattress size in different countries. Centimetres

6. DISTRIBUTION SYSTEM

  • 6.1. Distribution channels
    • Furniture sales breakdown by distribution channel in a sample of companies, 2014. Percentage values
  • 6.2. Short profile of the leading furniture chains operating in China
  • 6.3. Contract segment
    • Local mattress companies active in the contract segment, 2014
    • Some leading architects and interior design studios operating in China
    • 6.3.1. The hospitality sector
      • China and the United States. Number of hotels rooms and projections, 2000-2030. Millionof units
      • Future Hotel Room Stock
      • Hotel market by segment, forecasts 2012-2015-2022. US$ billion and % change

8. TRADE FAIRS

ANNEX 1. ADDITIONAL STATISTICS

  • A1.1. Demographics features
  • A1.2. Construction sectors
  • A1.3. The mattress segment
  • A1.4. Wealth distribution: focus on the luxury segment

ANNEX 2. LIST OF MANUFACTURERS and RETAILERS

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