表紙:マットレス業界のeコマース
市場調査レポート
商品コード
1031961

マットレス業界のeコマース

E-commerce in the Mattress Industry

出版日: | 発行: CSIL Centre for Industrial Studies | ページ情報: 英文 109 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: EURを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1EUR=136.26円
マットレス業界のeコマース
出版日: 2021年10月13日
発行: CSIL Centre for Industrial Studies
ページ情報: 英文 109 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

現在、世界のマットレス小売市場において、オンラインチャネルがシェアを占めており、2020年には2019年に比べて30%増加し、2021年にはさらなる成長が見込まれることから、100億米ドルを超える売上が予測されています。マットレスのオンライン販売では、米国が圧倒的に大きな市場となっています。欧州では、スペインのような小規模な市場が、2020年のオンラインマットレス販売において最も高い成長率を記録しました。

オンラインマットレス市場は細分化されており、競争が激しくなっています。さまざまな業界の事業者がオンラインマットレスビジネスに関心を高めており、今後数年間で競争が激化すると予測されています。

eコマースによるマットレス販売の世界市場シェア
(2018年~2020年)

情報源CSIL

当レポートは、マットレス業界のeコマースについて調査しており、オンラインマットレス市場を3つの世界エリアに焦点を当てて詳細に分析しています。北米、欧州、アジア太平洋地域の3つの地域に焦点を当て、主要国(米国、カナダ、中国、インド、韓国、ドイツ、英国、フランス、イタリア(本年版では新たに追加)、スペイン)におけるオンラインマットレス販売の発生率推計、主要小売業者(eテイラー、実店舗型小売業者、オンラインマットレス企業、マットレスメーカー)のeコマースによるマットレス販売、同分野での活動と業績に焦点を当てた企業プロファイルを提供しています。

当レポートで言及している企業

Amazon、bett1、Casper、Emma、IKEA、JD.com、Kurlon、Mattress Firm、Mlily、Nectar Sleep-Resident、Otto、Pepperfry、Purple、Simba、Saatva、Serta Simmons、Simba Sleep、Simmons、Suning、Taobao、Tmall、Tuft&Needle、Wayfair、Zinus

目次

イントロダクション:データの収集と処理の調査手法、用語、注記

エグゼクティブサマリー:オンラインマットレスセクター - 世界の実績、特性、供給機能

第1章 マットレス市場でのeコマース

  • 世界のマットレス市場の概要
    • 世界のマットレス消費動向とマットレスの国際貿易
  • マットレス市場におけるeコマース:基本データ
    • 考慮される国/地域別のマットレス販売およびオンラインマットレス販売
    • 国別のeコマースマットレスの販売シェア
  • COVID-19の影響:2021年のマットレス市場への影響と洞察、各企業の四半期および半年(2019、2020、2021)別の販売
  • eコマースビジネスのモデル(eテイラー、実店舗、家具以外の専門チェーン、オンラインマットレス企業、マットレスメーカーの自社Webサイトを介したオンライン販売)

第2章 オンラインマットレスビジネスの特徴

  • ビジネスの進化と組織(配信オプション、サービスと返品戦略、圧縮梱包マットレス、業界サプライヤーの役割、万能マットレスと関連する寝具製品、決済方法)

マットレス業界のeコマース:地理的領域と最大の市場

第3章 米国とカナダ

  • 米国とカナダでの小売およびeコマースの販売:概要と需要の推進要因
    • 総小売販売でのeコマース
    • 経済およびeコマースの指標
  • 米国とカナダでのオンラインマットレス販売
    • 国別のeコマースマットレス販売
  • 競合
    • 流通チャネルおよび大手小売業者別オンラインマットレスの販売
  • eコマース小売業者(純粋なe小売業者、オンラインで販売する小売業者)
  • オンラインマットレス企業(直接販売):大手企業、供給機能の比較と価格
  • オンラインで販売するマットレスメーカー

第4章 欧州と英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペインに焦点を当てる

  • 欧州での小売およびeコマースの販売:概要と需要の推進要因
    • 経済およびeコマースの指標
  • 欧州でのオンラインマットレス販売
    • 国別のeコマースマットレス販売
  • 競合
    • 流通チャネルおよび大手小売業者によるオンラインマットレスの販売
    • オンラインでマットレスを販売する家具およびマットレスの小売業者
  • eコマース小売業者
  • オンラインマットレス企業

第5章 アジア太平洋および中国、インド、韓国に焦点を当てる

  • アジア太平洋の小売およびeコマースの販売:概要と需要の推進要因
    • 経済およびeコマースの指標
  • アジア太平洋でのオンラインマットレス販売
    • 国別のeコマースマットレス販売
  • eコマース小売業者
    • マットレスを販売するeコマース小売業者:eコマースの販売推計
  • オンラインマットレス企業
  • オンラインで販売するマットレスメーカー

第6章 付録調査結果:世界のeコマースマットレス市場

第7章 当レポートで言及している企業

目次
Product Code: M14

The CSIL Research Report “ E-commerce in the mattress industry” offers a detailed analysis of the online mattress market with a particular focus on three world areas: North America, Europe, and the Asia Pacific. The study analyses the largest retail mattress markets, estimating the incidence of online mattress sales in key countries (the US, Canada, China, India, South Korea, Germany, the UK, France, Italy - new in this year edition- and Spain), the e-commerce mattress sales of the leading retailers (e-tailers, brick-and-mortar retailers, online mattress companies and mattress manufacturers) and providing company profiles highlighting their activity and performance in this sector.

IMPACT OF COVID-19: Effects of the pandemic and insights over the world mattress sector for 2021 are provided, together with sales by quarter and half year (2019, 2020, 2021) of the leading listed companies selling mattresses online.

E-COMMERCE BUSINESS MODELS. The report identifies the leading online retailers involved in mattress sales by business model:

  • E-tailers (pure e-commerce companies)
  • Brick and Click companies (dealers with physical stores and web-store)
  • Non-furniture specialists chains (large multichannel dealers selling furniture, homewares, accessories, home improvement, lighting fixtures and electronics).
  • Online mattress companies (direct-to-consumer and start-ups selling online via own web platform or through e-tailers)
  • Mattress manufacturers selling online via own website

FEATURES OF THE ONLINE MATTRESS BUSINESS AND ORGANIZATION: The most important peculiarities of the e-commerce business in the mattress industry, including services (delivery and logistic issues, payment methods, return strategies), product features (bed-in-a-box, one-size-fits-all mattresses) and the role of industry suppliers.

ECOMMERCE IN THE MATTRESS INDUSTRY. THE LARGEST MARKETS: The report focuses on three world areas, North America (the United States and Canada), Europe (the United Kingdom, Germany, France, Italy and Spain), and Asia Pacific (China, South Korea, and India).

For each considered geographical area and country the report provides: Retail and e-commerce sales (sector overview of economic and e-commerce indicators enriching the analysis) and E-commerce mattress sales (mattress sales and e-commerce mattress sales by country).

COMPETITION AND PROFILES OF THE LEADING COMPANIES IN THE ONLINE MATTRESS MARKET: estimated Online mattress sales by distribution channels and by leading retailers in Europe, US and Canada, and the Asia Pacific.

The study also profiles the leading retailers and manufactures operating in the online mattress market, highlighting their e-commerce activity and financial performance.

For the online mattress companies, it describes the most important supply features (number of trial nights, years of warranty, price of a twin mattress, in-home delivery, and setup) and distribution strategy (presence of physical stores) and profiles of leading online mattress companies by country.

As regards mattress manufacturers selling online, leading players for each considered country are provided, together with information about their online activity.

SURVEY RESULTS: GLOBAL E-COMMERCE MATTRESS MARKET

The Report “E-commerce in the mattress industry” was also carried out through direct interviews with leading mattress manufacturers and retailers operating in the e-commerce mattress business and an online survey launched by CSIL in September-October 2021, addressed to global retailers and manufacturers involved in the mattress industry.

Topics:

  • E-commerce activity and Location
  • Incidence of e-commerce sales on mattress sales 2020 and 2021
  • Delivery and type of mattresses
  • E-commerce mattress sales by sales channels
  • The top promising markets for e-commerce mattress sales
  • The most important services offered for e-commerce mattress sales
  • Share of mattresses returned back
  • Expected sales variation in 2021 over 2020 for online and total sales

Highlights:

Worldwide market Share of e-commerce mattress sales.
2018-2020. Percentage

                 Source: CSIL

With an increase of 30% in 2020 over 2019, with different performances worldwide, and an expected further growth for 2021, the online channel currently represents a relevant share of the world mattress retail market, surpassing the value of US$ 10 billion. The United States is by far the largest market for online mattress sales. In Europe, the smallest markets as Spain registered the highest growth rates in online mattress sales for 2020. However, traditional markets as Germany and the UK have continued to grow at extraordinary rates (double-digit growth). The Asia Pacific area is among the fast-growing and promising areas for online mattress sales. China leads the e-commerce mattress market of the region.

The online mattress market is fragmented and highly competitive. Given the increasing interest in the online mattress business by different industry operators, it is reasonable to predict a greater competition is expected in the coming years.

Selected companies mentioned:

Amazon, bett1, Casper, Emma, IKEA, JD.com, Kurlon, Mattress Firm, Mlily, Nectar Sleep-Resident, Otto, Pepperfry, Purple, Simba, Saatva, Serta Simmons, Simba Sleep, Simmons, Suning, Taobao, Tmall, Tuft&Needle, Wayfair, Zinus.

TABLE OF CONTENTS

INTRODUCTION. Data gathering and processing methodology, terminology and notes

EXECUTIVE SUMMARY. The online mattress sector: performance across the world, peculiarities and supply features.

1. E-COMMERCE IN THE MATTRESS MARKET

  • 1.1. An overview of the world mattress market
    • World mattress consumption trends and International trade of mattresses
  • 1.2. E-commerce in the mattress market: basic data
    • Mattress sales and online mattress sales by considered country/region
    • Share of e-commerce mattress sales by country
  • 1.3. COVID-19 impact: impact and insights on the mattress market for 2021. Sales by quarter and half year (2019, 2020, 2021) for selected companies.
  • 1.4. Models of e-commerce business (E-tailers, Brick-and-Click companies, Non-furniture specialist chains, Online mattress companies, Mattress manufactures selling online via own website)

2. FEATURES OF THE ONLINE MATTRESS BUSINESS

  • 2.1. Business evolution and organization (Delivery options, Services and return strategies, Bed-in-a-box, The role of industry suppliers, One-size-fits-all mattresses and related bedding products, Payment methods)

E-COMMERCE IN THE MATTRESS INDUSTRY. Geographical areas and largest markets

3. UNITED STATES AND CANADA

  • 3.1. Retail and e-commerce sales in the US and Canada: overview and demand drivers
    • E-commerce on total retail sales
    • Economic and e-commerce Indicators
  • 3.2. Online mattress sales in the US and Canada
    • Mattress sales and e-commerce mattress sales by country
  • 3.3. Competition
    • Online mattress sales by distribution channels and by leading retailers
  • 3.4. E-commerce retailers (pure e-tailers, retailers selling online)
  • 3.5. Online mattress companies (direct-to-consumer): Leading companies, supply features comparison and prices
  • 3.6. Mattress manufacturers selling online

4. EUROPE and focus on the United Kingdom, Germany, France, Italy and Spain

  • 4.1. Retail and e-commerce sales in Europe: overview and demand drivers
    • Economic and E-commerce Indicators
  • 4.2. Online mattress sales in Europe
    • Mattress sales and e-commerce mattress sales by country
  • 4.3. Competition
    • Online mattress sales by distribution channels and by leading retailers
    • Furniture and mattress retailers selling mattresses online
  • 4.4. E-commerce retailers
  • 4.5. Online mattress companies

5. ASIA PACIFIC and focus on China, India and South Korea

  • 5.1. Retail and e-commerce sales in Asia Pacific: overview and demand drivers
    • Economic and e-commerce Indicators
  • 5.2. Online mattress sales in Asia Pacific
    • Mattress sales and e-commerce mattress sales by country
  • 5.3. E-commerce retailers
    • E-commerce retailers selling mattress. Estimated e-commerce sales
  • 5.4. Online mattress companies
  • 5.5. Mattress manufacturers selling online

6. ANNEX Survey results: Global e-commerce mattress market

7. MENTIONED COMPANIES