市場調査レポート

インドにおけるICTの浸透度および支出金額動向

CMR's India ICT Adoption and Spendng Trends

発行 CMR - CyberMedia Research 商品コード 308755
出版日 ページ情報 英文 80 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
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インドにおけるICTの浸透度および支出金額動向 CMR's India ICT Adoption and Spendng Trends
出版日: 2014年07月25日 ページ情報: 英文 80 Slides
概要

当レポートはインドにおける仮想化ならびにクラウドサービスの市場を精査しており、サーバー、ストレージ、ネットワーキング、およびPC仮想化といった市場カテゴリー別の分析、またIaaS、PaaS、およびSaaS等のサービスタイプ別の分類による市場分析を行っています。主なベンダーやサービスプロバイダの状況、主要な市場動向を捉え、今後5年間を見た市場予測、垂直市場別や重要な市場分野別の分析を提供しています。加えて銀行・金融サービス・保険業、製造業、通信事業、ライフサイエンス、政府関連およびユーティリティ事業、ならびに小売業部門などにおける新たなビジネス機会についての分析を行っています。

エグゼクティブ・サマリー

第1章 IT支出動向 - 全体市場および垂直市場別概要

  • 1組織/団体あたりの平均IT支出額
  • 上記IT支出額の内訳 (ハードウェア向け、ソフトウェア向け、およびサービス向け)
  • ハードウェア向け支出額の詳細内訳: ネットワーク、ストレージ、PC、サーバー、その他
  • サービス向け支出額の詳細内訳: ITアウトソーシング、システムインテグレーション、他
  • 組織/団体別に見た購入決定までに要する期間の最近6ヶ月間内における変化
  • 技術ベンダーから組織/団体に対する価格提示額の最近6ヶ月内における安値攻勢状況
  • IT支出に対する組織/団体の考え方 (成長のための積極投資/積極的コスト削減目的、等)
  • 本年投資額の増加が最も確実に見込まれる新技術 (クラウド、仮想化、モビリティ、他)
  • 今後12ヶ月間におけるさまざまなハードウェア、ソフトウェア、あるいはネットワーキング機器に対する支出計画 (支出増額/減額/従来通り)

第2章 新技術の導入状況 - 全体市場および垂直市場別概要

  • 導入済みまたは導入計画中の各種新技術
    • クラウド (SaaS / PaaS / IaaS)
    • 仮想化 (サーバー、デスクトップ、アプリケーション、ネットワーク、ストレージ)
    • BIアナリティクス
    • ビッグデータ
    • モビリティ
    • 企業用途向けタブレット採用
    • 企業用途向けソーシャルメディア
  • 何らかのサービスプロバイダを選定する際に考慮に含める要素

第3章 クラウド

  • クラウドコンピューティング導入済みまたは導入計画中の業務/アプリケーション
  • SaaS、PaaS、およびIaaSに関するさまざまなベンダーとの協業
  • クラウドコンピューティング採用のきっかけ
  • クラウドコンピューティング採用時の課題
  • SaaSの利点として認識されている事項

第4章 ビッグデータ

  • ビッグデータを用いたLOB
  • ビッグデータ分析に使用している各種技術
  • ビッグデータから得られる利点
  • ビッグデータ採用時の課題
  • ビッグデータについてのさまざまなベンダーとの協業

第5章 BIアナリティクス

  • 使用しているBIアナリティクスの種類
  • 仮想化法の種類 (表、チャート、ダッシュボード、他)
  • BI構想におけるビジネス目的
  • ビジネス・インテリジェンスに関するさまざまなベンダーとの協業

第6章 サーバー仮想化

  • サーバー仮想化の浸透度現況
  • サーバー仮想化に関して来年計画中の変更事項
  • 仮想化サーバー上で走らせているアプリケーション
  • サーバー仮想化から得られると認識されている利点

第7章 デスクトップ仮想化

  • デスクトップ仮想化の浸透度現況
  • デスクトップ仮想化に関して来年計画中の変更事項
  • デスクトップ仮想化から得られると認識されている利点
  • デスクトップ仮想化に関してのさまざまなベンダーとの協業

第8章 ソーシャルメディア

  • さまざまなソーシャルメディアの使い方についての動向 (Facebook、twitter、LinkedIn、他)
  • ソーシャルメディアの使用目的
  • ソーシャルメディア利用を促す要因

第9章 モバイル・アプリケーション

  • さまざまなモバイル・アプリケーションの採用状況 (電子メール、インスタント・メッセージング、ビジネスインテリジェンス、コラボレーション)
  • モバイル・アプリケーションの利用についての懸念事項
  • モバイル・アプリケーションを導入したことにより実際に体験できた利点
  • サポートされているスマートフォン・プラットフォーム (blackberry、android、他)

第10章 企業用としてのタブレット使用

  • タブレットを使用している社員の割合現況
  • 来年予定されているタブレットを使用する社員の割合
  • 各社ブランドのタブレットの使用状況

第11章 その他の事項

  • Windows XPの利用状況
  • Windows XPから他のOSへの移行計画
  • 組織/団体のIT部門における最大注力点 (インフラ更新、ITコスト低減、セキュリティ対応、他)
  • 当レポートで取り上げた組織/団体のプロファイル
    • 社員数
    • 支社数
    • 総売上

第12章 結論としてのCMRの見解

目次

This report analyses the India Virtualisation and Cloud Services market by sub-categories, i.e., Server, Storage, Networking and PC vertualisation, as well as by service type, i.e., IaaS, PaaS and SaaS. The report will provide a landscape of the top vendors and service providers, key trends and a five-year forecast as well as an analysis in terms of verticals and important segments. The report will also cover the emerging opportunities in the BFSI, Manufacturing, Telecoms, Lifesciences, Government & Utilities and Retail sectors.

Analyst

Apalak Ghosh

Table of Contents

Executive Summary

1. Trend in IT Spend - Overall & Vertical View

  • 1.1. Average IT spend of the organizations
  • 1.2. Break-up of above IT spend into hardware, software and services
  • 1.3. Further break-up of hardware spend into spend on Network, Storage, PC, server etc.
  • 1.4. Further break-up of spend on services into IT outsourcing, System integration etc.
  • 1.5. Trend of change in duration of purchase decision by organization in past six months
  • 1.6. Aggression in discounting by technology vendors towards organizations in last six months
  • 1.7. Mindset of organizations in IT spending (aggressive investing for growth / aggressive cost cutting)
  • 1.8. Emerging Technologies (cloud, virtualization, mobility etc.) which are most likely to receive increase in investment this year
  • 1.9. Plan of Spend (increase / decrease / remain same) of organizations on different hardware, software or networking products in next 12 months

2. Deployment of Emerging Technology - Overall & Vertical View

  • 2.1. Existing deployment or plan of deployment of different technologies
    • Cloud (SaaS / PaaS / IaaS)
    • Virtualization (Server, desktop, application, network, storage)
    • BI Analytics
    • Big Data
    • Mobility
    • Adoption of tablet for corporate use
    • Social media for corporate use
  • 2.2. Factors considered for selecting any service provider

3. Cloud

  • 3.1. Existing deployment or plan of deployment of different cloud computing workloads / applications
  • 3.2. Association with different vendors for SaaS, PaaS and IaaS
  • 3.3. Triggers for adoption of cloud computing
  • 3.4. Challenges in adoption of cloud computing
  • 3.5. Perceived benefits of SaaS

4. Big Data

  • 4.1. LOBs using Big Data
  • 4.2. Technologies used for Big Data analysis
  • 4.3. Benefits derived from Big Data
  • 4.4. Challenges in adoption of Big Data
  • 4.5. Association with different vendors for Big Data

5. BI Analytics

  • 5.1. Type of BI Analytics used
  • 5.2. Type of visualization methods (Table, Charts, Dashboard etc.)
  • 5.3. Business objective of BI initiative
  • 5.4. Association with different vendors for Business Intelligence

6. Server Virtualization

  • 6.1. Current Penetration of server virtualization
  • 6.2. Planned change in server virtualization next year
  • 6.3. Applications run on virtualized server
  • 6.4. Perceived Benefits derived from server virtualization
  • 6.5. Challenges faced in server virtualization
  • 6.6. Association with hardware OEMs for server virtualization

7. Desktop Virtualization

  • 7.1. Current penetration of desktop virtualization
  • 7.2. Future Change in desktop virtualization next year
  • 7.3. Perceived Benefits derived from desktop virtualization
  • 7.4. Challenges faced in desktop virtualization
  • 7.5. Association with vendors for desktop virtualization

8. Social Media

  • 8.1. Usage Trends of different of social media (facebook, twitter, LinkedIn etc.)
  • 8.2. Objectives of using social media
  • 8.3. Drivers for using social media

9. Mobile Applications

  • 9.1. Adoption status of different mobile applications (email messaging, instant messaging, business intelligence, collaboration)
  • 9.2. Concerns related to usage of mobile applications
  • 9.3. Benefits experienced by deploying mobile applications
  • 9.4. Smartphone platforms (blackberry, android etc.) supported

10. Usage of Tablet in Enterprise Space

  • 10.1. Current % of employees using tablet
  • 10.2. Planned % of employees using tablet next year
  • 10.3. Usage of different brands of tablet

11. Others

  • 11.1. Usage of Windows XP
  • 11.2. Plan of migration to other OS among Windows XP users
  • 11.3. Primary focus (Infrastructure update, reducing cost of IT, security compliance etc.) of IT department in the organization
  • 11.4. Profile of organizations covered
  • 11.5. Employee size
  • 11.6. Number of branches
  • 11.7. Turnover

12. CMR View in Conclusion

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