株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

世界の小売部門におけるイノベーション:新旧のイノベーションおよびトレンド

Global Retail Innovations, Trends - Summarizing existing and new retail innovations and trends

発行 Conlumino 商品コード 307095
出版日 ページ情報 英文 60 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.77円で換算しております。
Back to Top
世界の小売部門におけるイノベーション:新旧のイノベーションおよびトレンド Global Retail Innovations, Trends - Summarizing existing and new retail innovations and trends
出版日: 2014年06月30日 ページ情報: 英文 60 Pages
概要

高齢化人口、健康への意識の拡大、時間に追われる消費者などといった要因がイノベーションへのニーズを駆り立てています。またテクノロジーの発達により、仮想プラットフォームや拡張現実(AR)など、新たなデバイスやデリバリーオプションが創出されています。さらにソーシャルコマースが消費者と関係を持つための新しい機会を推進しています。

当レポートでは、小売部門においてモバイル、ソーシャルメディア、仮想現実、拡張現実、インストアディスプレイ、オンラインオンラインなどを通して効果的に消費者との関係を確立するための各種イノベーションについて調査し、その重要性、これまでの発展の推移、世界におけるさまざまなイノベーションの事例などをまとめています。

目次

  • 小売業におけるイノベーションのアンバンドリング
  • 消費者:チェンジエージェント
  • 小売業者によるイノベーションへの着手
  • 小売業における新しいフロンティア
  • 小売におけるイノベーションの障壁・制約

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: RT0176IS

Summary

"Global Retail Innovations" report, published by Conlumino, covers some of the key in-use and new retail innovations utilized by retailers across the world, to effectively engage consumers across a host of platforms, including mobile and social media, virtual and augmented reality, in-store and online displays/visibility. Also aims to understand some of the key trends which influence innovation.

Key Findings

  • Ageing population, growing health consciousness and increasing time-pressed consumers drive need for innovation
  • Technology is creating new devices and delivery options including virtual platforms and augmented reality
  • Social commerce drives new opportunities to engage with consumers

Synopsis

  • Highlights the importance of retail innovation and its gradual evolution over time; and its split in terms of front-end (consumer-centric) and back-end (business operations-centric) innovations
  • Presents illustrations of diverse examples of innovations used by retailers internationally

Reasons To Buy

  • Keep ahead of innovations and ensure your business is not lagging competitors
  • Understand the value to your business of new retail developments

Table of Contents

The unbundling of retail innovations

Consumer - the change agent

Retailers' take on innovation

New Frontiers in retail

Barrier/Limitations to Retail Innovations

Back to Top