表紙:チャットボット市場:プラットフォーム別、企業規模別、地域別-規模、シェア、展望、機会分析、2023年~2030年
市場調査レポート
商品コード
1349848

チャットボット市場:プラットフォーム別、企業規模別、地域別-規模、シェア、展望、機会分析、2023年~2030年

Chatbot Market, By Platform, By Enterprise Size, By Region (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, Middle East and Africa)-Size, Share, Outlook, and Opportunity Analysis, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Coherent Market Insights | ページ情報: 英文 160 Pages | 納期: 2~3営業日

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チャットボット市場:プラットフォーム別、企業規模別、地域別-規模、シェア、展望、機会分析、2023年~2030年
出版日: 2023年08月01日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のチャットボット市場は、2023年から2030年までの年間平均成長率(CAGR)25.7%を示し、2030年までに300億米ドルに達すると推定されます。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2022 2023年の市場規模 60億4,000万米ドル
過去データ 2018年から2021年 予測期間 2023-2030
予測期間2023年~2030年 CAGR: 25.70% 2030年の価値予測 300億米ドル
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世界のチャットボット市場は、オンライン上でテキストや音声による会話を通じ、人間と機械のシームレスな対話を可能にする洗練されたソフトウェアアプリケーションを中心に急成長している市場です。チャットボットは、人工知能を使用してユーザーとの自然で有意義な会話を可能にし、顧客サービスとエンゲージメントを変革します。市場促進要因には、即時の顧客サポートに対する需要の高まり、人工知能(AI)と自然言語処理の進歩、デジタル・プラットフォームとメッセージング・アプリの採用増加などがあります。各業界の企業は、チャットボットを利用して顧客体験を向上させ、コミュニケーションを合理化し、運用コストを削減しています。しかし、同市場は、コンテキストの限定的な理解、プライバシー、セキュリティの懸念といった課題に直面しています。その限界にもかかわらず、市場の可能性は計り知れないです。チャットボットは、パーソナライズされた効率的で利用しやすいインタラクションを提供し、さまざまな業界や顧客の嗜好のニーズを満たすために絶えず進化しています。

市場力学

世界のチャットボット市場は、その成長と開拓に影響を与えるダイナミックな要因によって特徴付けられます。AIと自然言語処理技術の採用の増加が市場拡大に拍車をかけており、チャットボットがより人間的な対話を提供し、顧客エンゲージメントを向上させることを可能にしています。企業は効率的な顧客サポートソリューションを求めており、チャットボットはBFSI、教育、政府などさまざまな業界で広く利用されています。パーソナライズされたインスタント・コミュニケーションに対する需要の高まりが引き続き市場成長の原動力となっている一方、デジタル・プラットフォームやメッセージング・アプリを介してチャットボット・アプリケーションに簡単にアクセスできるようになったことが、チャットボット・アプリケーションの人気を高めています。しかし、限られた文脈の理解やプライバシーへの懸念といった課題が制約となっています。機会を捉えるため、市場プレーヤーは継続的な技術進歩、ビジネスプロセスへのチャットボットの統合、eコマース、ヘルスケア、金融サービスなどの分野での応用範囲の拡大に注力しています。

本調査の主な特徴

  • 本レポートでは、2022年を基準年とした予測期間(2023年~2030年)における世界のチャットボット市場規模および年間平均成長率(CAGR%)を詳細に分析しています。
  • さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益成長機会を解明し、この市場に対する魅力的な投資提案マトリックスについて解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、地域別の展望、主要市場企業が採用する競合戦略などに関する重要な考察も提供しています。
  • 企業概要、財務実績、製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、市場資本、主要な発展、戦略、将来計画などのパラメータに基づいて、世界のチャットボット市場の主要企業をプロファイルしています。
  • この調査の一部としてカバーされている企業:Facebook, Inc., Kiwi, Inc., Astute Solutions, Google, Inc., Pandorabots, Inc., Haptik, Inc., Yahoo Inc., Helpshift, ToyTalk(PullString Inc.), Imperson Ltd. Slack Technologies, Inc., Kasisto Inc., and Microsoft Corporation。
  • 本レポートからの洞察により、企業のマーケティング担当者や管理当局は、将来の製品発売、製品アップグレード、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
  • 世界のチャットボット市場レポートは、投資家、サプライヤー、マネージドサービスプロバイダー、サードパーティサービスプロバイダー、流通業者、新規参入者、付加価値再販業者など、この業界の様々な利害関係者に対応しています。
  • 利害関係者は、世界のチャットボット市場を分析する際に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場概況

  • レポート概要
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • Coherent Opportunity Map(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
  • チャットボットにおける生成モデルの使用の増加
  • 効果的かつ迅速なカスタマーサポートへのニーズの高まり
    • 抑制要因
  • 顧客の意図を認識し、効果的に対応することができない
    • 市場機会
  • 人間のような会話体験を提供する自己学習型チャットボットの開発
  • 規制シナリオ
  • 業界動向
  • 合併と買収
  • 新システムの発売/承認
  • COVID-19パンデミックの影響

第4章 チャットボットの世界市場:プラットフォーム別、2023-2030年

  • ウェブベース
  • モバイル
  • スタンドアロン

第5章 チャットボットの世界市場:企業規模別、2023-2030年

  • 大企業
  • 中小企業

第6章 チャットボットの世界市場:地域別、2023-2030年

  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Facebook, Inc.
    • Kiwi, Inc.
    • Astute Solutions
    • Google, Inc.
    • Pandorabots, Inc.
    • Haptik, Inc.
    • Yahoo Inc.
    • Helpshift
    • ToyTalk(PullString Inc.)
    • Imperson Ltd.
    • Slack Technologies, Inc.
    • Kasisto Inc.
    • Microsoft Corporation

第8章 セクション

  • 参考文献
  • 調査手法
目次
Product Code: CMI3539

Global chatbot market is estimated to be valued at US$ 30 Bn by 2030, exhibiting a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 25.7% from 2023 to 2030.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2022 Market Size in 2023: US$ 6.04 Bn
Historical Data for: 2018 to 2021 Forecast Period: 2023 - 2030
Forecast Period 2023 to 2030 CAGR: 25.70% 2030 Value Projection: US$ 30 Bn
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The global chatbot market is a rapidly growing market revolving around sophisticated software applications that enable seamless interaction between humans and machines via text or voice conversations online. Chatbots use artificial intelligence to enable natural and meaningful conversations with users, transforming customer service and engagement. Market drivers include rising demand for instant customer support, advancements in Artificial Intelligence (AI) and natural language processing, and increasing adoption of digital platforms and messaging apps. Businesses across industries use chatbots to improve customer experience, streamline communications, and reduce operational costs. However, the market faces challenges such as limited understanding of context, privacy, and security concerns. Despite its limitations, the market potential is immense. Chatbots provide personalized, efficient, and accessible interactions and are constantly evolving to meet the needs of different industries and customer preferences.

Market Dynamics

The global chatbot market is characterized by dynamic factors affecting its growth and development. The increased adoption of AI and natural language processing technologies has fueled the market expansion, allowing chatbots to provide more human interaction and improve customer engagement. Businesses are looking for efficient customer support solutions, and chatbots are widely used across a variety of industries such as BFSI, Education, Government, etc. The rising demand for personalized and instant communication continues to drive the market growth, while ease of access to chatbot applications via digital platforms and messaging apps has increased the popularity of chatbot applications. However, challenges such as limited contextual understanding and privacy concerns pose limitations. To seize the opportunities, market players are focusing on continuous technological advancements, integration of chatbots into business processes, and expanding the range of applications in areas such as e-commerce, healthcare, and financial services.

Key features of the study:

  • This report provides an in-depth analysis of the global chatbot market size (US$ Billion) and Compound Annual Growth Rate (CAGR%) for the forecast period (2023-2030), considering 2022 as the base year
  • It elucidates potential revenue growth opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approvals, regional outlook, and competitive strategies adopted by the leading market players
  • It profiles leading players in the global chatbot market based on the following parameters - company overview, financial performance, product portfolio, geographical presence, market capital, key developments, strategies, and future plans
  • Companies covered as a part of this study are Facebook, Inc., Kiwi, Inc., Astute Solutions, Google, Inc., Pandorabots, Inc., Haptik, Inc., Yahoo Inc., Helpshift, ToyTalk (PullString Inc.), Imperson Ltd. Slack Technologies, Inc., Kasisto Inc., and Microsoft Corporation
  • Insights from this report would allow marketers and management authorities of companies to make informed decisions regarding future product launches, product upgrade, market expansion, and marketing tactics
  • The global chatbot market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, managed service providers, third-party service providers, distributors, new entrants, and value-added resellers
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global chatbot market

Detailed Segmentation

  • Global Chatbot Market, By Platform:
    • Web-based
    • Mobile
    • Stand-alone
  • Global Chatbot Market, By Enterprise Size:
    • Large Enterprises
    • Small and Medium Enterprises
  • Global Chatbot Market, By Region:
    • North America
    • U.S.
    • Canada
    • Europe
    • Germany
    • U.K.
    • France
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Rest of Europe
    • Asia Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • Australia
    • South Korea
    • ASEAN
    • Rest of Asia Pacific
    • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Rest of Latin America
    • Middle East and Africa
    • GCC Countries
    • South Africa
    • Rest of Middle East and Africa
  • Company Profiles
    • Facebook, Inc.
    • Kiwi, Inc.
    • Astute Solutions
    • Google, Inc.
    • Pandorabots, Inc.
    • Haptik, Inc.
    • Yahoo Inc.
    • Helpshift
    • ToyTalk (PullString Inc.)
    • Imperson Ltd.
    • Slack Technologies, Inc.
    • Kasisto Inc.
    • Microsoft Corporation

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Platform
    • Market Snippet, By Enterprise Size
    • Market Snippet, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
  • Increased use of generative models in chatbots
  • Growing need for effective and immediate customer support
    • Restraints
  • Inability to recognize and effectively respond to customer intent
    • Market Opportunities
  • Developing a self-learning chatbot that provides a human-like conversational experience
  • Regulatory Scenario
  • Industry Trend
  • Merger and Acquisitions
  • New system Launches/Approvals
  • Impact of COVID-19 Pandemic

4. Global Chatbot Market, By Platform, 2023-2030 (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018 - 2030
    • Segment Trends Market Share Analysis, 2022 and 2030 (%)
  • Web-based
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018-2030 (US$ Bn)
  • Mobile
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018-2030 (US$ Bn)
  • Stand-alone
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018-2030 (US$ Bn)

5. Global Chatbot Market, By Enterprise Size, 2023-2030 (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018 - 2030
    • Segment Trends Market Share Analysis, 2022 and 2030 (%)
  • Large Enterprises
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018-2030 (US$ Bn)
  • Small and Medium Enterprises
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018-2030 (US$ Bn)

6. Global Chatbot Market, By Region, 2023-2030 (US$ Billion)

  • Introduction
  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Latin America
  • Middle East and Africa

7. Competitive Landscape

  • Company Profiles
    • Facebook, Inc.
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments/Updates
    • Kiwi, Inc.
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments/Updates
    • Astute Solutions
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments/Updates
    • Google, Inc.
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments/Updates
    • Pandorabots, Inc.
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments/Updates
    • Haptik, Inc.
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments/Updates
    • Yahoo Inc.
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments/Updates
    • Helpshift
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments/Updates
    • ToyTalk (PullString Inc.)
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments/Updates
    • Imperson Ltd.
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments/Updates
    • Slack Technologies, Inc.
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments/Updates
    • Kasisto Inc.
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments/Updates
    • Microsoft Corporation
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Recent Developments/Updates
  • Analyst Views

8. Section

  • References
  • Research Methodology
  • About us and Sales Contact