市場調査レポート
商品コード
1169068

冷凍食品市場:製品タイプ別、カテゴリー別、エンドユーザー別、流通チャネル別、地域別- 規模、シェア、展望、機会分析、2022年~2030年

Frozen Food Market, by Product Type, by Category, by End User, by Distribution Channel and By region - Size, Share, Outlook, and Opportunity Analysis, 2022 - 2030

出版日: | 発行: Coherent Market Insights | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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冷凍食品市場:製品タイプ別、カテゴリー別、エンドユーザー別、流通チャネル別、地域別- 規模、シェア、展望、機会分析、2022年~2030年
出版日: 2022年11月07日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

すぐに食べられるもの、すぐに調理できるもの、すぐに飲めるものなど、冷凍食品には、冷凍肉・魚、果物・野菜、デザート、スナック、冷凍肉などのカテゴリーがあります。冷凍食品は、スーパーマーケットやインターネットなどで広く販売されています。小売業界におけるデジタル化の進展や、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカの新興国は、この市場で事業を展開するプレイヤーに大きなビジネスチャンスをもたらすと期待されています。

市場力学

冷凍レディミールの人気上昇により、冷凍食品業界に新たな成長機会が生まれると期待されています。労働人口の間で調理済み食品の消費が増加していることに加え、こうした商品を実店舗で簡単に見つけることができるため、冷凍食品市場の成長を後押しすると予想されます。

市場の新たな動向の1つは、事業拡大のための主要企業間の戦略的流通協定やパートナーシップの増加であり、これは近い将来、市場の成長を押し上げると予想されます。例えば、セントラルフーズは2020年3月にフランクデール社と販売契約を締結しました。

冷凍食品業界の成長は、都市人口の急速な増加によって促進されています。国連によると、2018年、都市部には世界人口の55%、42億人が居住しています。世界の都市部の人口は2050年までに68%増加し、世界の人口増加に伴い、さらに25億人が増えると予想されています。

本調査の主な特徴

  • 本レポートでは、冷凍食品市場を詳細に分析し、2021年を基準年とした予測期間(2022-2030年)の市場規模(100万米ドル&100万Kg)および年平均成長率(CAGR%)を提供しています。
  • また、異なるセグメントにわたる潜在的な収益機会を解明し、同市場の魅力的な投資提案マトリックスについて説明しています。
  • また、市場の促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、地域別の展望、主要企業が採用する競合戦略など、重要な考察を提供しています。
  • それは、次のパラメータに基づいて、世界の冷凍食品市場の主要企業のプロファイル- 企業概要、財務実績、製品ポートフォリオ、地理的存在感、流通戦略、主要な発展と戦略、および将来計画です。
  • この調査の一部としてカバーされている主要企業は、Nestle S.A., Ajinomoto Co., Inc., Kraft Foods Group, Inc., ConAgra Foods, Inc., General Mills, Inc., H.J. Heinz Company, Tyson Foods, Inc., Unilever Plc., Maple Leaf Foods, Inc., and Pinnacle Foods, Inc.
  • このレポートからの洞察は、企業のマーケティング担当者や経営陣が将来の製品の発売、技術のアップグレード、市場の拡大、およびマーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができると思われます。
  • 世界の冷凍食品市場のレポートは、投資家、サプライヤー、グラファイトメーカー、流通業者、新規参入者、金融アナリストなど、この業界の様々な利害関係者に対応しています。
  • 利害関係者は、世界の冷凍食品市場の分析に使用される様々な戦略マトリクスを通じて、意思決定の容易さを持っているでしょう。

目次

第1章 調査目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語の説明

第2章 市場の展望

  • レポート内容
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
    • 市場内訳:製品タイプ別
    • 市場内訳、地域別
  • コヒーレントオポチュニティマップ(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • PEST分析
    • PORTERのファイブフォース分析
    • 市場機会
    • 規制のシナリオ
    • 主な発展状況
    • 産業動向

第4章 冷凍食品の世界市場 - コロナウイルス(COVID-19)パンデミックの影響

  • 冷凍食品の世界市場に対する影響要因 - COVID-19

第5章 冷凍食品の世界市場:製品タイプ別、2017年~2030年(100万米ドル・100万kg)

  • 冷凍レディミール
  • 冷凍魚/シーフード
  • 冷凍肉製品
  • 冷凍ピザ
  • 冷凍ポテト製品
  • 冷凍ベーカリー製品
  • その他

第6章 冷凍食品の世界市場、地域別、2017年~2030年(100万米ドル・100万kg)

  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
  • MEA

第7章 競合情勢

  • 市場シェア分析(3x3マトリクス)
  • 企業プロファイル
    • Nestle S.A
    • Ajinomoto Co
    • Kraft Foods Group, Inc.
    • Domtar Corporation
    • ConAgra Foods
    • General Mills, Inc.,
    • H.J. Heinz Company
    • Tyson Foods, Inc.,
    • Unilever Plc.
    • Maple Leaf Foods, Inc.
    • Pinnacle Foods, Inc.

第8章 セクション

  • 参考文献
  • 調査手法の紹介
目次
Product Code: CMI3084

Ready-to-eat, ready-to-cook, ready-to-drink, and other frozen food categories include frozen meat and fish, fruits and vegetables, desserts, snacks, and frozen meat. Frozen food is widely available in supermarkets and on the internet. The increasing digitalization in the retail industry and emerging economies in Asia-Pacific, Latin America, and the Middle East & Africa are expected to provide significant opportunities for the players operating in this market.

Market Dynamics

The rising popularity of frozen ready meals is expected to open up new growth opportunities in the frozen food industry. Increased consumption of ready meals among the working population, combined with the ease with which such items can be found in brick and mortar stores, is expected to boost the frozen food market growth.

One of the emerging trends in the market is the increase in strategic distribution agreements and partnerships among key players for business expansion, which is expected to boost the market growth in the near future. Central Foods, for example, signed a distribution agreement with Frank Dale in March 2020.

The growth of the frozen food industry is being fueled by the rapid growth of urban population. According to the United Nations, urban areas housed 55% of the world's population, or 4.2 billion people, in 2018. The world's urban population is expected to grow by 68% by 2050, adding another 2.5 billion people to the world's urban population as a result of global population growth.

Key features of the study:

  • This report provides an in-depth analysis of frozen food market, and provides market size (US$ Million & Million Kgs) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2022-2030), considering 2021 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunity across different segments and explains attractive investment proposition matrix for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approvals, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global frozen food market based on the following parameters - company overview, financial performance, product portfolio, geographical presence, distribution strategies, key developments and strategies, and future plans
  • Key companies covered as a part of this study include Nestle S.A., Ajinomoto Co., Inc., Kraft Foods Group, Inc., ConAgra Foods, Inc., General Mills, Inc., H.J. Heinz Company, Tyson Foods, Inc., Unilever Plc., Maple Leaf Foods, Inc., and Pinnacle Foods, Inc.
  • Insights from this report would allow marketers and management authorities of companies to make informed decision regarding future product launches, technology upgradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global frozen food market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, graphite manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global frozen food market

Detailed Segmentation:

  • Global Frozen Food Market, By Product Type:
    • Frozen Ready Meals
    • Frozen Fish/Sea Food
    • Frozen Meat Products
    • Frozen Pizza
    • Frozen Potato Products
    • Frozen Bakery Products
    • Others
  • Global Frozen Food Market, By Region:
    • North America
      • U.S.
      • Canada
    • Europe
      • U.K.
      • France
      • Germany
      • Rest of Europe
    • APAC
      • China
      • India
      • Rest of APAC
    • Latin America
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
    • Middle East & Africa
      • Middle East
      • Africa
  • Company Profiles
    • Nestle S.A.*
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments
      • Future Plans
    • Ajinomoto Co.
    • Kraft Foods Group, Inc.
    • Domtar Corporation
    • ConAgra Foods
    • General Mills, Inc.
    • H.J.Heinz Company
    • Tyson Foods, Inc.
    • Unilever Plc.
    • Maple Leaf Foods, Inc.
    • Pinnacle Foods, Inc.

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Product Type
    • Market Snippet, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Restraints
    • PEST Analysis
    • PORTER's Five Forces Analysis
    • Market Opportunities
    • Regulatory Scenario
    • Key Developments
    • Industry Trend

4. Global Frozen Food Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • Overview
  • Factors Affecting Global Frozen Food Market Market - COVID-19

5. Global Frozen Food Market, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million & Million Kgs)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
    • Segment Trends
  • Frozen Ready Meals
    • Market Share Analysis, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
  • Frozen Fish/Seafood
    • Market Share Analysis, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
  • Frozen Meat Products
    • Market Share Analysis, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
  • Frozen Pizza
    • Market Share Analysis, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
  • Frozen Potato Products
    • Market Share Analysis, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
  • Frozen Bakery Products
    • Market Share Analysis, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
  • Others
    • Market Share Analysis, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030

6. Global Frozen Food Market, By Region, 2017- 2030 (US$ Million & Million Kgs)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, By Region, 2017 - 2030
  • North America
    • Market Share Analysis, By Country, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, By Country, 2017 - 2030
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017- 2030 (US$ Million & Million Kgs)
  • Europe
    • Market Share Analysis, By Country, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, By Country, 2017 - 2030
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017- 2030 (US$ Million & Million Kgs)
  • Asia Pacific
    • Market Share Analysis, By Country, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, By Country, 2017 - 2030
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017- 2030 (US$ Million & Million Kgs)
  • Latin America
    • Market Share Analysis, By Country, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, By Country, 2017 - 2030
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017- 2030 (US$ Million & Million Kgs)
  • MEA
    • Market Share Analysis, By Country, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, By Country, 2017 - 2030
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017- 2030 (US$ Million & Million Kgs)

7. Competitive Landscape

  • Market Share Analysis (3x3 Matrix)
  • Company Profiles
    • Nestle S.A
  • Company Overview
  • Product Type Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments
  • Future Plans
    • Ajinomoto Co
  • Company Overview
  • Product Type Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments
  • Future Plans
    • Kraft Foods Group, Inc.
  • Company Overview
  • Product Type Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments
  • Future Plans
    • Domtar Corporation
  • Company Overview
  • Product Type Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments
  • Future Plans
    • ConAgra Foods
  • Company Overview
  • Product Type Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments
  • Future Plans
    • General Mills, Inc.,
  • Company Overview
  • Product Type Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments
  • Future Plans
    • H.J. Heinz Company
  • Company Overview
  • Product Type Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments
  • Future Plans
    • Tyson Foods, Inc.,
  • Company Overview
  • Product Type Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments
  • Future Plans
    • Unilever Plc.
  • Company Overview
  • Product Type Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments
  • Future Plans
    • Maple Leaf Foods, Inc.
  • Company Overview
  • Product Type Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments
  • Future Plans
    • Pinnacle Foods, Inc.
  • Company Overview
  • Product Type Portfolio
  • Financial Performance
  • Key Strategies
  • Recent Developments
  • Future Plans

8. Section

  • References
  • Research Methodology
  • About Us and Sales Contact