表紙
市場調査レポート

ライフサイエンティストへのマーケティング:営業販売のためのベストプラクティスガイド (第2版)

Marketing to Life Scientists: A Best Practice Guide for Marketers - Second Edition

発行 Insight Pharma Reports 商品コード 327881
出版日 ページ情報 英文 51 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.95円で換算しております。
Back to Top
ライフサイエンティストへのマーケティング:営業販売のためのベストプラクティスガイド (第2版) Marketing to Life Scientists: A Best Practice Guide for Marketers - Second Edition
出版日: 2016年05月31日 ページ情報: 英文 51 Pages
概要

当レポートでは、ライフサイエンティストによる各種広告への対応を調査し、効果的なマーケティング活動に役立てられるよう、広告に接する頻度、行動、好みの媒体などの調査結果をまとめています。

調査内容

  • Eメールするのに好都合な時間帯
  • テレマーケティングの有効性
  • ダイレクトメールを読む割合
  • もっとも活用しているソーシャルメディアプラットフォーム
  • 紙媒体広告:時代遅れか?
  • 日常的に利用する技術
  • 他より読まれるメッセージとは?
  • 読んでいる印刷出版物
  • 年間に参加する会議・展示会の回数、など

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

As marketers, we all have the same struggles -- whether it is not being able to get our messages in front of our customers or prospects or not delivering enough leads to our sales team, we all share a common struggle -- a marketer's job is not getting easier.

The Second Edition of the Marketing for Life Scientists: Best Practices Guide for Marketers is an informative tool for marketers that surveyed over 600 life scientists asking the questions that can marketers tailor their efforts more strategically towards their target market.

Just some of the questions asked and answered include:

  • What is the best time of day to email?
  • Is telemarketing effective?
  • Are my customers & prospects reading direct mail?
  • What are the most utilized social media platforms?
  • Is print advertising obsolete?
  • What technology are life scientists using daily?
  • What messages are read more over others?
  • Which print publications are my customers & prospects reading?
  • How many tradeshows a year are my customers & prospects attending?
  • And so much more!

With the second edition of the Marketing for Life Scientists: Best Practices Guide for Marketers, you will also find:

  • Best practices and tips throughout the guide to add to your marketing strategies
  • Expanded data breakdowns by industry
  • Side-by-side data comparisons from our 2015 and 2016 surveys
Back to Top