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市場調査レポート

ライフサイクルマネジメント戦略:収益最適化とジェネリック医薬品との競合

Life Cycle Management Strategies - Optimizing revenues and defending generic competition

発行 CBR Pharma Insights 商品コード 339642
出版日 ページ情報 英文 100 Pages
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ライフサイクルマネジメント戦略:収益最適化とジェネリック医薬品との競合 Life Cycle Management Strategies - Optimizing revenues and defending generic competition
出版日: 2015年07月02日 ページ情報: 英文 100 Pages
概要

当レポートでは、ライフサイクルマネジメント戦略について調査し、ライフサイクルマネジメントと製品ライフサイクルの目的とメリット、影響などのほか、製薬会社による主な戦略についてケーススタディとしてまとめています。

エグゼクティブサマリー

イントロダクション

製品ライフサイクルの概要

ライフサイクルマネジメントの目的

ライフサイクルマネジメント戦略の分類とメリット

ライフサイクルマネジメントのための戦略立案

ライフサイクルマネジメント戦略の選択による影響因子

発展戦略

  • 適応拡大/シーケンシングおよびリポジショニング
  • 患者亜集団および個別化医療
  • 再処方
    • 新規の投与形態
    • 新規の投与ルート
    • 特殊ケース
  • 新規用量の強みと投与計画
  • 定量併用と一括包装
  • 次世代製品と修正化学

複合的開発戦略アプローチ

商業戦略

  • OTC/BTCへの移行
  • 地域的拡大
  • 薬価戦略と戦術
  • 意識、ブランドロイヤルティ、サービスプログラム

法規制と戦略

  • 認可済みジェネリック医薬品
  • 法的防衛と遅延に対する負担
  • 国民の陳情
  • 特許期間の延長と市場の独占性

医薬品パイプラインとライフサイクルマネジメント

ライフサイクルマネジメント戦略の効果的導入

付録

目次
Product Code: GBI059CBR

Summary

GBI Research's latest report, "Life Cycle Management Strategies - Optimizing revenues and defending generic competition" discusses various stages of product lifecycle management (LCM), Developmental, commercial and legal LCM strategies, objectives, benefits, factors impacting the choice of lifecycle management strategies, and keys to successful implementation of the strategies. The report provides detailed case studies for each of the key strategies such as indication expansion, reformulation, fixed-dose combinations, pricing strategies and so on.

Companies mentioned in the report are AbbVie, Actavis, AstraZeneca, Cipla, Gilead, GlaxoSmithKline, Gleevec, Janssen, MannKind, Merck, Novartis, Orexo, Otsuka, Pfizer, Roche, Salix Pharmaceuticals, Sanofi-Aventis, Solvay, Teva and Vifor Pharma.

Scope

  • Introduction of LCM and product life cycle
  • Objectives of LCM and factors impacting the choice of strategies
  • LCM strategies depending on the way of approach
  • Impact of LCM strategies on sales and growth trend of selected products
  • Patent term extension and market exclusivity in the US and Europe
  • LCM strategies of pipeline drugs of key players
  • Keys to successful implementation of LCM strategies

Key Reasons to Purchase

  • Identify the key LCM strategies used by most of the pharmaceutical companies
  • Analyze the strategies to increase lifecycle and revenues of a drug
  • Gain an understanding on the implementation of multiple strategies for a single product by including case studies
  • Understand the operational pipeline strategies of key players

Table of Contents

  • Executive Summary
  • Introduction
  • Overview of Product Life Cycle
  • Product Life Cycle Curve
  • Objectives of Life Cycle Management (LCM)
  • Classification and Benefits of LCM Strategies
  • Strategic Planning for LCM
  • Factors Impacting Choice of LCM Strategies
  • Developmental Strategies
    • Indication Expansion/Sequencing and Repositioning
    • Patient Subpopulations and Personalized Medicine
    • Reformulation
      • New Dosage Forms
      • New Route of Administration
      • Special Cases
    • New Dosage Strengths and Regimen
    • Fixed-Dose Combination and Co-packaging
    • Next Generation Products and Modified Chemistry
      • Metabolites
      • Chiral Switching
      • Polymorphs
  • Multiple Developmental Strategy Approach
  • Commercial Strategies
    • Rx-to-OTC/BTC Switch
    • Geographical Expansion
    • Pricing Strategy and Tactics
      • Pricing Strategy for Targeting Multiple Indications
      • Coupons
      • Co-pay Cards
    • Awareness, Brand Loyalty and Service Programs
  • Regulatory and Legal Strategies
    • Authorized Generics
    • Legal Defense and Pay for Delay
    • Citizen's Petition
    • Patent Term Extension and Market Exclusivity
  • The Pharmaceutical Pipeline and LCM
  • Successful Implementation of LCM Strategies
  • Appendix
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