株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

米国の手巻きタバコ市場

Smoking Tobacco in the US, 2017

発行 GlobalData 商品コード 351878
出版日 ページ情報 英文 71 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=113.21円で換算しております。
Back to Top
米国の手巻きタバコ市場 Smoking Tobacco in the US, 2017
出版日: 2017年02月25日 ページ情報: 英文 71 Pages
概要

当レポートでは、米国の手巻きタバコの市場を調査し、タバコ製品市場全体の動向、手巻きタバコの消費量、手巻き用刻みタバコ (FCT) ・パイプ用タバコの内訳、製造量・輸出入量の推移と相手国のシェア、米国における各種租税、小売価格の動向、製造業者・ブランド、喫煙人口、営業上の各種制約、流通販売経路、将来の消費予測・展望などをまとめています。

イントロダクション

  • エグゼクティブサマリー
  • 定義

市場背景

  • タバコ製品市場:製品別シェアの推移
  • タバコ製品市場:市場規模の推移

市場規模・市場構造

  • 手巻きタバコの消費量の推移
  • 一人あたりの消費量の推移
  • 手巻きタバコのタイプ別市場規模
  • FCT (手巻き用刻みタバコ)・パイプタバコの利用量の推移
  • シガレット消費量の推移:シガレット完成品・FCT

製造・貿易

  • 製造量の推移
  • 輸入量の推移
  • 手巻きタバコの輸入量のシェア:国別
  • 手巻きタバコの輸入額のシェア:国別
  • 輸出量の推移
  • 手巻きタバコの輸出量のシェア:国別
  • 手巻きタバコの輸入額のシェア:国別

租税・小売価格

  • 連邦物品税の推移
  • 州ごとの物品税の推移
  • デュアルパーパスパイプタバコ:主要ブランドの小売価格の推移

製造業者・ブランド

  • 製造業者のシェアの推移
  • ブランドファミリーのシェアの推移
  • FCTブランド:価格帯別
  • 企業プロファイル

喫煙人口

  • 成人喫煙人口の推移:全体・男女別
  • 成人喫煙人口の推移:年齢層別

営業上の制約

  • 営業上の制約
  • 広告に関する制約
  • 表示に関する制約
  • その他

流通・販売

  • 小売流通・販売

展望・予測

  • FCTの消費量の推移と予測
  • 一人あたりの消費量の推移と予測

付録

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: ST0063MR

"Smoking Tobacco in the US, 2017" is an analytical report by GlobalData that provides extensive and highly detailed current and future market trends in the American tobacco market. It covers market size and structure along with per capita and overall consumption. Additionally, it focuses on brand data, retail pricing, prospects, and forecasts for sales and consumption until 2025.

Smoking tobacco is the smallest sector of the US tobacco market, with just 4.8% of overall volume, yet it has recently been the most buoyant sector in the overall market, mainly growing at the expense of manufactured cigarettes. Two manufacturers have historically dominated the smoking tobacco market. These are Top Tobacco, part of the private Republic Group, and Lane Ltd., which is now owned by Scandinavian Tobacco Group having been divested by Reynolds American in March 2011. Republic took 41% of the market in 2015 while STG Lane took a further 33%.

Scope

  • US smokers have traditionally preferred factory-made cigarettes, with FCT a relatively niche market. The constant increase in cigarette prices in recent years, due to increasing excise, has caused consumers to switch to smoking tobacco although it has been pipe tobacco which has benefitted the most as it has been marketed as a quasi-FCT product.
  • The growth in pipe tobacco products has blurred the traditional dominance of the major players, although the latest GlobalData research suggests that key brands still dominate. STG's Bugler brand had a 28.1% share in 2014, followed by three brands from the Republic Group - Top (14%), Gambler (11.1%), and Largo (9.9%).

Reasons to buy

  • Get a detailed understanding of consumption to align your sales and marketing efforts with the latest trends in the market.
  • Identify the areas of growth and opportunities, which will aid effective marketing planning.
  • The differing growth rates in regional product sales drive fundamental shifts in the market.
  • This report provides detailed, authoritative data on these changes - prime intelligence for marketers.
  • Understand the market dynamics and essential data to benchmark your position and to identify where to compete in the future.

Table of Contents

  • Introduction
  • Market context
  • Market size and structure
  • Production and trade
  • Taxation and retail prices
  • Manufacturers and brands
  • The smoking population
  • Operating constraints
  • Distribution
  • Prospects and forecasts
  • Appendix
Back to Top