表紙
市場調査レポート

プレミアム化およびインダルジェンス:より良質・高価なFMCG (日用消費財) の購入

TrendSights: Premiumization and Indulgence; Buying better and more expensive

発行 Canadean 商品コード 350957
出版日 ページ情報 英文 37 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.18円で換算しております。
Back to Top
プレミアム化およびインダルジェンス:より良質・高価なFMCG (日用消費財) の購入 TrendSights: Premiumization and Indulgence; Buying better and more expensive
出版日: 2016年01月30日 ページ情報: 英文 37 Pages
概要

当レポートでは、FMCG (日用消費財) 産業におけるプレミアム化およびインダルジェンスの動向について取り上げ、市場におけるプレミアム化とインダルジェンスの関連性、インダルジェンスの価値、および消費者が最も高価な商品を望む商品分類などについて、分析しています。

主な調査結果

  • 子供のために出来るだけ最善のものを購入したいという消費者の意思に従って、ベイビーケア製品はプレミアム部門において最も購入される傾向
  • 食品において、小さなご褒美、またセルフブランディングの方法として高級インダルジェント食品・食材を用いることは、プレミアム化およびインダルジェンスの双方ともコンフォートイーティング (心地よい食事/快適な食事) の新しい波
  • タバコを利用する習慣はプレミアム消費の矛盾を明らかに

第1章 動向の概要

第2章 何を?

第3章 なぜ?

第4章 誰が?

第5章 どのように?

第6章 次は何か?

第7章 付録

目次
Product Code: CS0036TS

Summary

The entire FMCG industry is influenced by the human search for "better." It is this notion that drives the Premiumization and Indulgence trend across the market, and supports its continued growth.

Key Findings

  • Baby care products are most likely to be purchased from the premium sector, in line with consumers' willingness to buy "the best they can" for their child. This highlights the importance of relative premiumization; that is trading up from budget to the mainstream, or premium to super-premium, depending on one's resources.
  • In food, Premiumization and Indulgence is both the new wave of comfort eating, using high-end indulgent foods and ingredients as small rewards, and a route to self-branding.
  • The habitual nature of tobacco usage highlights the paradox of premium consumption. Tobacco consumers are brand-loyal, with only 17% of smokers saying they often experiment in their product choice and more regular smokers being more likely to say they do not notice how much they spend.

"TrendSights: Premiumization and Indulgence" explores the aspirational behavior that drives the purchase of higher-priced, more luxury items, and its influence on FMCG innovation. Your key questions answered:

  • How relevant is Premiumization and Indulgence to my market?
  • What is indulgence worth?
  • Which categories are consumers most willing to trade up on?
  • How can I capture the interest of those most, and least, willing to spend?

Reasons To Buy

  • Understand which audiences are most affected by the Premiumization and Indulgence trend. Compare the presence of this trend in each industry across the FMCG space, and learn what the key opportunities are.
  • See the actions that major brands are taking to get ahead of the greater interest in Premiumization and Indulgence.

Table of Contents

  • 1. Trend snapshot
  • 2. What?
  • 3. Why?
  • 4. Who?
  • 5. How?
  • 6. What next?
  • 7. Appendix
Back to Top