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市場調査レポート

ティーのフレーバーの訴求度:消費者のフレーバーの選好状況と商品開発の機会

Flavor Appeal in Tea; Flavor preferences and innovation opportunities

発行 Canadean 商品コード 345909
出版日 ページ情報 英文 20 Pages
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ティーのフレーバーの訴求度:消費者のフレーバーの選好状況と商品開発の機会 Flavor Appeal in Tea; Flavor preferences and innovation opportunities
出版日: 2015年11月30日 ページ情報: 英文 20 Pages
概要

世界のティー市場では、新しいフレーバーに挑戦する傾向が強くなってきており、消費者の2/3が新しいフレーバーを頻繁に、あるいは時々は試してみる、と答えています。ティー消費の以前からの傾向を踏まえて、ハーブ系のフレーバー (ハッカ、カモミール、ペパーミント、ベルガモットなど) が市場の大半を占めていますが、各々のフレーバーの機能は、気力回復からリラクゼーションまでと幅広くなっています。

当レポートでは、世界のティー市場における、消費者のフレーバーの選択状況について分析し、各フレーバーの消費者への訴求度や、消費頻度や地域・年齢・性別などによる違い、消費者のフレーバー選択の決定要因、今後の市場動向に対する影響などを調査・考察しております。

目次

  • イントロダクション
  • フレーバー選択に関する態度・アプローチ
  • ティーのフレーバーの選好:概略
  • ティーのフレーバーの選好:消費頻度別
  • ティーのフレーバーの選好:地域別
  • ティーのフレーバーの選好:年齢・男女別
  • フレーバーの種類別の市場機会:ハーブ系
  • フレーバーの種類別の市場機会:スイート系
  • フレーバーの種類別の市場機会:フルーティ系
  • フレーバーの種類別の市場機会:スパイシー系
  • 最新の商品開発動向:健康・ウェルネス
  • 最新の商品開発動向:快感・驚き
  • 最新の商品開発動向:今後の方向性
  • 分析手法
  • 免責事項
目次
Product Code: CS1042IS

Summary

This report provides an understanding of the most appealing flavor types within the tea category and outlines consumer preferences for individual flavors in this market.

Key Findings

  • Consumer experimentation is fairly high in tea, with almost two thirds of consumers saying they opt for new flavors sometimes or often. This audience is most likely to be encouraged to trial new flavors through their own curiosity or through a positive sampling experience.
  • Given the traditional nature of tea consumption, widely-known herbal variants like mint, chamomile, peppermint, and bergamot account for a large proportion of flavor preferences. Within this segment however, the roles of each tea flavor can be thought to be different, with herbal tea functionality ranging from refresher to relaxer.

Flavor Appeal in Tea provides an understanding of the most appealing flavor types within the tea category and outlines consumer preferences for individual flavors in this market. It highlights key opportunities for flavor innovation within the category by offering a "deep dive" into regional and demographic-specific nuances using insight from Canadean's 2015 Q2 global survey.

It delivers the critical "what?", "why?", and "so what?" analysis to teach you crucial lessons that increase your chances of launching successful products.

Your key questions answered:

  • Which flavor type in tea is the most appealing to consumers?
  • Which countries and demographics present opportunities for flavor innovation in tea products?
  • What factors encourage trial of new tea flavor variants? Does this vary by age?
  • How does the appeal of individual flavors stack up against each other within a flavor type?

Reasons To Buy

  • Includes proprietary data from Canadean's 2015 Q2 global survey.
  • Offers a "deep dive" into demographic and regional nuances in flavor preferences for tea products.
  • Provides inspiration from product examples that showcase best-in-class flavor innovations in tea.
  • Delivers insight into the appeal of individual flavors within popular flavor groups in the tea category.

Table of Contents

  • Introduction
  • Attitudes and approaches to flavor selection
  • Tea flavor preferences at a glance
  • Tea flavor preferences by consumption frequency
  • Tea flavor preferences by region
  • Tea flavor preferences by gender and age
  • Opportunities by flavor type: herbal
  • Opportunities by flavor type: sweet
  • Opportunities by flavor type: fruity
  • Opportunities by flavor type: floral
  • Opportunities by flavor type: spicy
  • On-trend innovation: Health and Wellness
  • On-trend innovation: Comfort and Uncertainty
  • On-trend innovation: Evolving Landscapes
  • Methodology
  • Disclaimer
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