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市場調査レポート

消費者・市場動向の考察:アイスクリームの中国市場

Consumer and Market Insights: Ice Cream in China

発行 Canadean 商品コード 345274
出版日 ページ情報 英文 51 Pages
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消費者・市場動向の考察:アイスクリームの中国市場 Consumer and Market Insights: Ice Cream in China
出版日: 2016年11月30日 ページ情報: 英文 51 Pages
概要

中国は世界最大の人口大国であり、世界最大のアイスクリーム市場でもありますが、1人当たりの消費量はまだ低く、市場拡大の機会は非常に大きいと言えます。近年の急速な工業化・都市化により生活が多忙化するなかで、くつろぎ・現実逃避の手段としてアイスクリームを消費する人々が増えています。また、今よりも高品質のアイスクリームに乗り換えたいという欲求も強くなってきています。

当レポートでは、中国のアイスクリームの市場について包括的に分析し、全体的な市場規模の動向 (数量・金額ベース、過去6年間・今後5年間分) や、カテゴリー別・ブランド別・パッケージング別の詳細動向、年齢別・男女別の消費傾向、様々な消費者動向 (全20項目) が市場にもたらす影響、今後の市場機会などについて調査しております。

イントロダクション

  • 分析概略と定義
  • 市場概要

市場概要

  • マクロ経済指標:人口・年齢構造、国内総生産 (GDP)、消費者価格指数 (CPI)
  • 中国全国の小売業・フードサービス産業の指標:主要ポイント
  • 中国の市場の市場規模 (金額・数量ベース)
  • 中国市場の消費額の推移と予測
  • 中国市場における消費水準引き上げ/引き下げの程度
  • 中国のアイスクリーム市場と主要国市場との比較
  • 中国の市場規模 (数量ベース):カテゴリー別
  • 中国の市場規模の推移と予測 (金額ベース):カテゴリー別
  • 中国市場における勝者と敗者
  • 中国市場における各カテゴリーの市場シェアとその変動
  • プライベートブランドの普及率:カテゴリー別
  • プライベートブランドの業績:ナショナルブランドとの比較
  • 中国市場の代表的な企業:カテゴリー別
  • 中国市場の代表的なブランド:カテゴリー別

小売業者とパッケージング

  • 中国の食品市場の代表的な小売業者
  • 中国市場の代表的な流通チャネル
  • 中国市場の代表的な流通チャネル:カテゴリー別
  • 中国市場のパッケージング手法別の内訳
  • 中国市場のパッケージング用クロージャー/アウター別の内訳
  • 中国市場のパッケージング手法別の内訳:将来予測

人口構造と消費パターン

  • 全体的な消費機会:年齢別・男女別
  • プライベートブランドの消費機会:年齢別・男女別
  • 過少/過剰消費レベル:年齢別・男女別
  • アイスクリームの消費頻度:年齢別・男女別
  • プライベートの消費頻度と、全体的な消費頻度との比較:年齢別・男女別

消費者動向の分析

  • 消費者動向がアイスクリーム消費量に及ぼす影響の大きさ
  • カテゴリー別の市場規模とその動向
  • 中国のアイスクリーム市場の主な傾向
    • 消費者動向の影響度:主な年代別
    • 消費者動向の市場への影響の仕方
    • 中国市場を開拓する方法
    • 今後の市場動向の見通し

イノベーションの事例

  • 中国市場で発売された新製品の事例
  • 世界市場で発売された新製品の事例

行動と提言

  • 中国のアイスクリーム市場を効果的に開拓する手法

付録

図表一覧

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: CS3378MF

Summary

The Chinese Ice Cream market is forecast to register high growth during 2015-2020 supported by a large base of young population in the country. The market is being led by the Impulse Ice Cream - Single Serve' category while the Artisanal Ice cream category is forecast to register fastest growth in value terms during 2015-2020. Convenience Stores account for the highest distribution share in the Ice Cream market. Inner Mongolia Yili Industrial Group Co., Ltd. and China Mengniu Dairy Company Limited.are the leading players in the market.

Key Findings

  • The Ice Cream market in China is forecast to grow at a CAGR of 10.4% in US$ terms during 2015-2020
  • The 'Impulse Ice Cream - Single Serve' category accounts for the highest Off-trade volume consumption in China
  • On-trade sales account for the majority of distribution share in the Artisanal Ice Cream category
  • Yili and Mengniu are the leading brands in the 'Take-Home and Bulk Ice Cream' category in China
  • The penetration of private label products in the Chinese Ice Cream market remains low
  • Flexible Packaging is the most commonly used packaging material in the Chinese Ice Cream market

Canadean's Consumer and Market Insights report on the Ice Cream market in China provides insights on high growth categories to target, trends in the usage of packaging materials, types and closures category level distribution data and brands market shares.

What else is contained?

  • Market data: Overall market value and volume data with growth analysis for 2010-2020
  • Category coverage: Value and growth analysis for Artisanal Ice Cream, Impulse Ice Cream - Single Serve, and Take-Home and Bulk Ice Cream with inputs on individual segment share within each category and the change in their market share forecast for 2015-2020
  • Leading players: Market share of brands and private labels, private label growth analysis during 2012-2015
  • Distribution data: Percentage of sales within each category through distribution channels such as Hypermarkets and Supermarkets, Convenience Stores, Food and Drinks Specialists, On-trade and others in 2015
  • Packaging data: consumption breakdown for packaging materials and containers in each category, in terms of percentage share of number of units sold. Packaging material data for Flexible Packaging, Paper and Board and Rigid Plastics; container data for: Bag/Sachet,Tub and Box

Reasons To Buy

  • Identify high potential categories and explore further market opportunities based on detailed value and volume analysis
  • Existing and new players can analyze key distribution channels to identify and evaluate trends and opportunities
  • Gain an understanding of the total competitive landscape based on detailed brand share analysis to plan effective market positioning

Table of Contents

Introduction

  • Report Scope

Country Context

  • Macroeconomic indicators - GDP Per Capita, Population, Consumer Price Index and Age Profile
  • Retail and foodservice analysis - Key Takeaways

Market Overview

  • Value and volume analysis for the Chinese Ice Cream market
  • Impact of exchange rate fluctuations on the Chinese Ice Cream market
  • Volume analysis by category (On-trade and Off-trade analysis)
  • Market value and growth rates, by category (On-trade and Off-trade analysis)
  • Historic and forecast value analysis by category
  • Winners and losers by categories with change in market share
  • Segment share (Off-trade / On-trade) in a category (value terms) and change in market share
  • Average category level pricing

Retail Landscape and Key Distribution Channels

  • Leading retailers in the Chinese Food market
  • Leading distribution channels (value terms) in the Chinese Ice Cream market
  • Leading distribution channels (value terms) by category

Competitive Landscape

  • Market share of leading brands (in value) by category
  • Penetration of private label by category in the Chinese Ice Cream market
  • Private label growth (in value terms) compared to brands

Packaging

  • Ice Cream market by type of packaging material/container (in volume terms)
  • Ice Cream market by type of packaging closure/outer (in volume terms)
  • Ice Cream market by type of packaging, forecast (in volume terms)

Appendix

  • Country context
  • Category value and volume data
  • Sector Overview
  • Segment data
  • Packaging data
  • Category definitions
  • Segment definitions
  • Channel definitions
  • Methodology
  • About Canadean
  • Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Country Indicators - overall food value and volume, 2015
  • Table 2: Market value analysis in US$, 2010-2020
  • Table 3: Market volume growth analysis, 2010-2020
  • Table 4: Exchange rate fluctuations: US$ to CNY
  • Table 5: Market volume growth, by category, 2015-2020
  • Table 6: Market volume growth, by category (Off-trade), 2015-2020
  • Table 7: Market volume growth, by category (On-trade), 2015-2020
  • Table 8: Segment level analysis by category, 2015
  • Table 9: Average prices (CNY and US$) by category, 2015
  • Table 10: Leading retailers
  • Table 11: Leading brands by category, 2015

List of Figures

  • Figure 1: Macro economic analysis: GDP per capita, Population, CPI (2010-2015), Age Profile (2015)
  • Figure 2: Foodservice transactions by sectors, profit and cost, 2015
  • Figure 3: Market volume analysis, 2010-2020
  • Figure 4: Market volume share analysis by c
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