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市場調査レポート

消費者・市場動向の考察:アイスクリームの日本市場

Consumer and Market Insights: Ice Cream in Japan

発行 GlobalData 商品コード 332084
出版日 ページ情報 英文 51 Pages
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消費者・市場動向の考察:アイスクリームの日本市場 Consumer and Market Insights: Ice Cream in Japan
出版日: 2016年11月30日 ページ情報: 英文 51 Pages
概要

日本のアイスクリーム市場の成長率は2014〜2019年にかけて、ゆるやかに拡大し続ける見通しです。日本では購入消費が規模が大きく、特にシングルサーブ型のインパルス(簡便ですぐ食べられる)アイスクリームが最大のカテゴリーとなっています。一方、店内消費の場合はアルチザン (手作り型) アイスクリームが大半を占めています。流通チャネル別では、スーパー/ハイパーマーケットが最大のシェアを占めています。パッケージングに関しては、フレキシブル包装が最も一般的な包装材・容器となっています。一方、アイスクリームの消費促進要因について調査したところ、「個人的な空間・時間」や「未知の体験の追及」が最大の要因と判明しました。

当レポートでは、日本のアイスクリームの市場について包括的に分析し、同国の全体的な経済・社会構造や、アイスクリーム市場全体の規模動向 (数量・金額ベース、過去4年間・今後6年間分)、カテゴリー別・ブランド別の詳細動向、小売・流通チャネル構造、プライベートブランドの普及状況、パッケージング (包装形態) の傾向、今後の市場機会などについて調査しております。

目次

  • イントロダクション
  • 分析概略と定義
  • 市場概要
  • マクロ経済指標:人口・年齢構造、国内総生産 (GDP)、消費者価格指数 (CPI)
  • 日本全国の小売業・フードサービス産業の指標:主要ポイント
  • 日本の市場の市場規模 (金額・数量ベース)
  • 日本市場の消費額の推移と予測
  • 日本市場における消費水準引き上げ/引き下げの程度
  • 日本の市場規模 (数量ベース):カテゴリー別
  • 日本の市場規模の推移と予測 (金額ベース):カテゴリー別
  • 日本市場における勝者と敗者
  • 日本市場における各カテゴリーの市場シェアとその変動
  • 日本市場におけるカテゴリーレベルでの価格動向
  • 小売業者とパッケージング
  • 日本の食品市場の代表的な小売業者
  • 日本市場の代表的な流通チャネル
  • 日本市場の代表的な流通チャネル:カテゴリー別
  • 日本市場のパッケージング手法別の内訳
  • 日本市場のパッケージング用クロージャー/アウター別の内訳
  • 日本市場のパッケージング手法別の内訳:将来予測
  • 日本市場における、プライベートブランドとナショナルブランドの業績比較
  • 日本市場の代表的な企業:カテゴリー別
  • 日本市場の代表的なブランド:カテゴリー別
  • 消費者動向の分析
  • Canadeanによる消費者動向分析のフレームワークとサブトレンドの説明
  • 日本市場の主要動向について
  • 日本市場の動向が消費水準にもたらす影響
  • 日本の市場動向に関する目標設定の方法
  • 日本市場の動向・波及の見通し
  • 人口構造の目標設定値と今後の動向見通し
  • 消費水準に対する主な促進要因
  • イノベーションの事例
  • 日本市場で発売された新製品の事例
  • 付録
  • 国の背景事情
  • 産業概要
  • カテゴリー別データ
  • 部門別データ
  • パッケージング関連データ
  • カテゴリーの定義
  • 部門の定義
  • チャネルの定義
  • 分析手法
  • Canadeanについて

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: CS3394MF

Summary

The Japanese Ice Cream market is forecast to grow at a higher rate during 2015-2020, compared to during 2010-2015. The market is led by the 'Impulse Ice Cream - Single Serve' category while Impulse Ice Cream - Single Serve' and 'Take-Home and Bulk Ice Cream' categories are forecast to register fastest growth in value terms during 2015-2020. On-trade sales accounted for the highest distribution share in the Ice Cream market. Lotte Co., Ltd. and Ezaki Glico co., Ltd are the leading players in the Japanese Ice Cream market.

Key Findings

  • The Ice Cream market in Japan is forecast to grow at a CAGR of 4.2% in US$ terms during 2015-2020
  • Japanese consumers are opting for value for money products in the Ice Cream market
  • The Artisanal Ice Cream category accounts for the highest On-trade volume consumption in Japan
  • On-trade sales account for the majority share in the Artisanal Ice Cream category
  • Glico is the leading brand in both 'Impulse Ice Cream - Single Serve' and 'Take-Home and Bulk Ice Cream' categories in Japan
  • The private label penetration in the Japanese Ice Cream market remains low
  • Flexible Packaging is the most commonly used packaging material in the Japanese Ice Cream market

Canadean's Consumer and Market Insights report on the Ice Cream market in Japan provides insights on high growth categories to target, trends in the usage of packaging materials, types and closures category level distribution data and brands market shares.

What else is contained?

  • Market data: Overall market value and volume data with growth analysis for 2010-2020
  • Category coverage: Value and growth analysis for Artisanal Ice Cream, Impulse Ice Cream - Single Serve, and Take-Home and Bulk Ice Cream with inputs on individual segment share within each category and the change in their market share forecast for 2015-2020
  • Leading players: Market share of brands and private labels, private label growth analysis during 2012-2015
  • Distribution data: Percentage of sales within each category through distribution channels such as Hypermarkets and Supermarkets, Convenience Stores, Food and Drinks Specialists, On-trade and others in 2015
  • Packaging data: consumption breakdown for packaging materials and containers in each category, in terms of percentage share of number of units sold. Packaging material data for Flexible Packaging, Paper and Board and Rigid Plastics; container data for: Bag/Sachet,Tub and Box

Reasons To Buy

  • Identify high potential categories and explore further market opportunities based on detailed value and volume analysis
  • Existing and new players can analyze key distribution channels to identify and evaluate trends and opportunities
  • Gain an understanding of the total competitive landscape based on detailed brand share analysis to plan effective market positioning

Table of Contents

Introduction

  • Report Scope

Country Context

  • Macroeconomic indicators - GDP Per Capita, Population, Consumer Price Index and Age Profile
  • Retail and foodservice analysis - Key Takeaways

Market Overview

  • Value and volume analysis for the Japanese Ice Cream market
  • Impact of exchange rate fluctuations on the Japanese Ice Cream market
  • Degree of trade up/down in the Japanese Ice Cream market (On-trade and Off-trade)
  • Volume analysis by category (On-trade and Off-trade analysis)
  • Market value and growth rates, by category (On-trade and Off-trade analysis)
  • Historic and forecast value analysis by category
  • Winners and losers by categories with change in market share
  • Segment share (Off-trade / On-trade) in a category (value terms) and change in market share
  • Average category level pricing

Retail Landscape and Key Distribution Channels

  • Leading retailers in the Japanese Food market
  • Leading distribution channels (value terms) in the Japanese Ice Cream market
  • Leading distribution channels (value terms) by category

Competitive Landscape

  • Market share of leading brands (in value) by category
  • Penetration of private label by category in the Japanese Ice Cream market
  • Private label growth (in value terms) compared to brands

Packaging

  • Ice Cream market by type of packaging material/container (in volume terms)
  • Ice Cream market by type of packaging closure/outer (in volume terms)
  • Ice Cream market by type of packaging, forecast (in volume terms)

Appendix

  • Country context
  • Category value and volume data
  • Sector Overview
  • Segment data
  • Packaging data
  • Category definitions
  • Segment definitions
  • Channel definitions
  • Methodology
  • About Canadean
  • Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Country Indicators - overall food value and volume, 2015
  • Table 2: Market value analysis in US$, 2010-2020
  • Table 3: Market volume growth analysis, 2010-2020
  • Table 4: Exchange rate fluctuations: US$ to JPY
  • Table 5: Market volume growth, by category, 2015-2020
  • Table 6: Market volume growth, by category (Off-trade), 2015-2020
  • Table 7: Market volume growth, by category (On-trade), 2015-2020
  • Table 8: Segment level analysis by category, 2015
  • Table 9: Average prices (JPY and US$) by category, 2015
  • Table 10: Leading retailers
  • Table 11: Leading brands by category, 2015

List of Figures

  • Figure 1: Macro economic analysis: GDP per capita, Population, CPI (2010-2015), Age Profile (2015)
  • Figure 2: Foodservice transactions by sectors, profit and cost, 2015
  • Figure 3: Market volume analysis, 2010-2020
  • Figure 4: Consumers purchase behavior - Tra
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